به گزارش پارس نیوز، 
 

توزیع وای‌فای به‌کل زمین یک آش شله‌قلمکار واقعی است: شما می‌توانید از کوه فوجی توییت کنید، اما خدا به دادتان برسد اگر بخواهید در کوبا یک نامه‌ی الکترونیکی بفرستید. شرکت اسکای‌فای اعلام کرده است که آن‌ها می‌خواهند از طریق فضا کل زمین را تحت پوشش وای‌فای قرار دهند.

 

در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی اعلام کردند که سه میلیون از بودجه از طرف جروسلم ونچر پارتنرز و لیبرتی ایزریل ونچر فاند برای این پروژه تأمین می‌شود، این شرکت گفت که مشکل غیرقابل‌اعتماد بودن وای‌فای‌ها از ماهواره‌های سنتی را با فرستادن نانو ماهواره‌هایی که قطر آنتنشان ۵۵ سانتی است، حل خواهند کرد. آن‌ها به‌صورت تا‌شده به فضا فرستاده می‌شوند و در آنجا سرهم می‌شوند، چون این کار بسیار ارزان‌تر است.

راز ایتزکی تمیر، یکی از بنیان‌گذاران و مدیرعامل اسکای‌فای در یک بیانیه‌ی مطبوعاتی گفت: «انعطاف‌پذیری بالای نانو ماهواره‌های ما و توانایی ارائه‌ی خدمات مختلف به چندین مشتری، ما را قادر می‌سازد تا دسترسی به اینترنت رایگان را برای کل سیاره امکان‌پذیر کنیم؛ دقیقاً مانند خدمات رایگان جی‌پی‌اِس. ما فکر می‌کنیم که این پروژه قادر است پل بزرگی بر روی شکاف‌های موجود در دنیا ایجاد کرده و همه را در سراسر کره‌ی زمین قادر سازد تا عضوی از اجتماع به‌هم‌پیوسته‌ی جهانی شوند.»

با تشبیه نانو ماهواره‌ها به دانه‌هایی که در فضا رشد می‌کنند، تمیر گفت که این سیستم ۱۰۰ برابر ارزان‌تر از سامانه‌های کنونی خواهد بود.

 

این شرکت گفت که یک شبکه‌ی کامل ماهواره‌ای، یا به بیانی صورت فلکی، خواهد توانست بیش از یک گیگابایت اطلاعات را در هر ثانیه از هر نقطه از زمین ارسال کند. این موضوع شامل مناطق فقیر از وای‌فای مانند هند و آفریقا هم می‌شود، یا دقیقاً از همان‌جایی که حالا شما هستید.