به گزارش پارس نیوز، 

سیدمحمد بطحایی بعدازظهر دوشنبه در پنجمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور در پردیس چارسو از بخش های مختلف کاخ جشنواره بازدید و با رضا میرکریمی دبیر جشنواره دیدار کرد.

وی پس از تماشای فیلم «تنگه ابوقریب» در میان خبرنگاران درباره بخش «زنگ هفتم» که به اکران فیلم هایی با دوبله فارسی برای کودکان و نوجوانان تدارک یافته است، گفت: این بخش جدید که به همت مسئولان جشنواره تدارک دیده شده در 10 پردیس تهران برای دانش آموزان مقطع دبستان تا دبیرستان در حال اجرا است.

بطحایی یکی از نقاط ضعف آموزش و پرورش را جدا بودن از اتفاقات روز جامعه دانست و افزود: بخش «زنگ هفتم» و اتفاقات اینچنینی باعث می شود کودکان ما مهارت های لازم فرهنگی و اجتماعی را کسب کنند.

وی تاکید کرد: برگزاری برنامه هایی مانند زنگ هفتم جشنواره جهانی فیلم فجر، فضایی را فراهم می کند تا کودکان خارج از محیط مدرسه در معرض اهداف و نیازهای جدیدتری قرار بگیرند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تماشای فیلم های متناسب با سن کودکان، به لحاظ روانشناسی مهارت های متفاوت تری را به آنها آموزش می دهد.

بطحایی گفت: محیط های اجتماعی، فضای یادگیری کودکان را افزایش می دهد و می توانیم با بالا بردن شناخت آنها به ذهن بچه ها انسجام بیشتری دهیم.

این وزیر کابینه دولت دوازدهم تاکید کرد: بچه ها در فضای اجتماعی حس زیبایی شناختی شان تقویت می شود و به تبع آن تمرکزشان بیشتر و استعدادهایشان شکوفا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در طول دو روز گذشته حدود 200 هزار دانش آموز در برنامه های جشنواره جهانی فجر شرکت کردند و این تعداد برای من که وزیر 13 میلیون دانش آموز هستم رقم بالایی نیست و امیدوارم این آمار در سال آینده افزایش یابد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر از پنجشنبه (30 فروردین ماه) آغاز شده و تا 7 اردیبهشت در تهران برگزار می‌شود.