|
|
کدخبر: ۱۸۲۹۷۸

فرمانده سپاه تفنگداران دریایی آمریکا در پاسخ به سوالات سربازان زیردست خود درباره تصمیم‌های اخیر رئیس‌جمهور این کشور در خصوص سوریه و افغانستان گفت: «من هم نمی‌دانم چه خبر است».

یک فرمانده ارشد نظامی آمریکا در انتقاد از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج نظامیان این کشور از سوریه و همچنین قصد او برای خروج ۷۰۰۰ نظامی از افغانستان گفته است: «فکر نمی‌کنم هیچ کسی واقعا بداند چه خبر شده است».

ژنرال «رابرت نلر» فرمانده سپاه تفنگداران ارتش آمریکا با سوال سربازان تحت امرش درباره اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای خروج همه ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی از سوریه و همچنین طرحش برای خروج ۷۰۰۰ نظامی از مجموع ۱۴۰۰۰ نظامی این کشور از افغانستان مواجه شد.

این مقام ارشد نظامی آمریکا در جواب به این سوال گفت: « فکر نمی‌کنم که هیچ کسی واقعا بداند چه دارد اتفاق می‌افتد. من هم مثل شما همان چیزهایی را که در روزنامه‌ها خوانده‌اید، خواندم و اطلاعاتم کمی بیشتر از اطلاعاتی است که شما دارید».

روزنامه «وال استریت ژورنال» در گزارشی درباره واکنش‌های نظامیان ارشد آمریکایی به تصمیمات اخیر ترامپ نوشت: «دستورات ناگهانی رئیس‌جمهور ترامپ برای خروج نظامیان از سوریه و افغانستان و متعاقب آن استعفای جیمز متیس وزیر دفاع، سبب شده که بسیاری از مقام‌های ارشد ارتش آمریکا سوال کنند که آنها باید به سربازانشان چه بگویند».

این رسانه آمریکایی در گزارشی به موضوع واکنش‌های فرماندهان ارتش این کشور به تصمیمات اخیر رئیس‌جمهور پرداخته است.

«ریچارد اسپنسر» وزیر نیروی دریایی آمریکا در اولین واکنش به تصمیم ترامپ جهت خروج از سوریه و افغانستان گفته بود که پنتاگون «هیچ جدول زمان‌بندی یا دستوری» درباره خروج نظامیان صادر نکرده و «چیزی رسمی وجود ندارد و فقط توئیت شده است».

این اظهارنظر در حالی صورت گرفته که شبکه «سی‌‌ان‌ان» بامداد دوشنبه (به وقت تهران) به نقل از یک مقام پنتاگون گزارش داده بود که متیس وزیر دفاع مستعفی آمریکا دستور ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه را امضا کرده است (جزئیات بیشتر).

در گزارش وال استریت ژورنال، نقل و قولی از یک مقام ارتش آمریکا که نخواست نامش فاش شود، آمده است.

از نظر این مقام ناشناس ارتش آمریکا، استعفای متیس موضوعی به مراتب «ویران‌کننده‌تر» از موضوع خروج نظامیان آمریکایی از سوریه و افغانستان است.

جنجال‌های رسانه‌ای در آمریکا و واکنش‌های عمدتا انتقادآمیز شخصیت‌های سیاسی مختلف در آمریکا علیه خروج نظامیان این کشور از سوریه در حالی صورت گرفته که خبرها حاکی است که تحرکات نظامی آمریکا در منطقه ادامه دارد.

سه شنبه شب (به وقت تهران) یک مقام محلی عراقی در استان «الانبار» خبر داد که آمریکا دو پایگاه نظامی جدید در نزدیکی مرز سوریه احداث کرده است

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار