قانون کار در اوایل انقلاب نوشته شده که به ضرر کارگران است

گروه سیاسی- دکتر غلامعلی جعفرزاده نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به وضعیت سخت کارگران و راضی شدن به حداقل حقوق برای کار بدون بیمه گفت: وقتی بحث از حق و حقوق کارگران می شود، متاسفانه همواره در حق کارگران بزرگ نمایی می شود که این به ضرر آنهاست.

وی با اشاره به اشکالات و ایرادات قوانین کار افزود: قانون کار در اوایل انقلاب نوشته شده که دارای ایراداتی است و باید رفع شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: این قوانین جامع نیست و سمت و سوی کارگر و کارفرما ندارد.

جعفرزاده تصریح کرد: این قوانین برای بیمه کردن کارگران، اشکالاتی دارد و نسبت به کارفرما سخت گیریهایی دارد که همین امر باعث فرار کارفرمایان از بیمه کردن کارگران شده است.

وی با بیان اینکه باید هر کارگر دارای شناسنامه کارگری باشد، افزود: باید مدل بیمه کردن کارگران را تغییر داد و در قوانین موجود بازنگری صورت گیرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: قوانین باید تسهیل کننده کار کارگران باشد. نه سخت گیری بیش از حد داشته باشد و نه شل و رها باشد.

جعفرزاده بعنوان مثال به بیمه کارگران ساختمانی اشاره کرد و گفت: بیمه کارگران به این شکل موفق نبود چرا که واقعا باید کارگران ساختمانی بیمه می شدند اما دیدیم که در روند کار اشکالاتی پیش آمد و برخی به ناحق بیمه شدند و برخی که حق شان بود بیمه نشدند.