امید اصلاح طلبان به تصمیم روحانی/ وزارت خانه علوم و نیرو به لیبرال ها می رسد؟

گروه سیاسی- شیخ حسن روحانی هنوز دو وزیر را در کابینه خود کم دارد، و وزارت خانه های علوم و نیرو همچنان با سرپرست اداره شده و مجلسی ها نیز منتظرند تا رئیس جمهور وزیر مورد علاقه اش را انتخاب کند تا دولت تکمیل شود.

به گزارش افکارنیوز، این در حالی است که اصلاح طلبان نیز کور سوی امیدی برای به دست آوردن کرسی های این دو وزارت خانه دارند و منتظرند ببینند آیا روحانی به آنها اعتماد می کند.

هر چند اصلاح طلبان در طول ماههای اخیر و پس از انتخابات انتقادهای تندی از روحانی انجام دادند و همانند  احمد شیرزاد که گفته بود برخی از اصولگرایان اعتقاد دارند که روحانی در حال فاصله گرفتن از اصلاح‌طلبان است. البته این مورد واقعیتی کتمان‌ناپذیر است که در طول ماه اخیر رفتار روحانی شکل جدیدی به خود گرفته و گفتمان برخی از اصلاح‌طلبان نیز از حمایت بی‌چون ‌و چرا از روحانی فاصله پیدا کرده تا جایی که این گفتمان تا حدودی بوی نقد می‌دهد. 

همچنین از سوی دیگر اصلاح طلبان انتقادات فراوانی به عارف و فراکسیون امید مجلس به خصوص در قضیه بی طرف وارد کردند که چرا این فرد اصلاح طلب که عضو موسس جبهه مشارکت نیز بوده از مجلسی که بسیاری از افراد آن از لیست امید تشکیل شده نتوانست رای بیاورد.

جواد امام از جلسه میدان آرژانتین  در سرنوشت بی طرف سخن گفت اما اصلاح طلبان در موضوع وزیر نیرو همچنان از دست یار غار خود یعنی محمد رضاعارف ناراحت هستند.

در هر صورت اصلاح طلبان این روزها در انتظار معرفی دو وزیر باقی مانده روحانی هستند تا ببینند سهم آنها از دولت چه می شود.

پیش از این  دهمرده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با افکار نیوز با انتقاد از رئیس جمهور برای معرفی نکردن وزیر علوم به مجلس و با تاکید بر اینکه معرفی نکردن وزیر علوم و اداره وزارتخانه با سرپرست در شان رئیس جمهور نیست، گفته بود که سوال ما از آقای روحانی این است که وی به چه کسانی بدهکار است که نمی تواند وزیر علوم را معرفی کند.

باید منتظر ماند و دید آیا روحانی با فشار اصلاح طلبان مجبور می شود این دو وزارت خانه را بهلیبرال ها بدهد و یا با اقتدارسهمی به اصلاح طلبان نمی دهد.