حاشیه سازی؛ کنایه رئیس جمهور به قوه قضائیه برای بازداشت برادرش

گروه سیاسی- حسن روحانی رئیس جمهور دیروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت، هم به نمایندگان منتقد مجلس کنایه زد و هم به قوه قضائیه.

 

به گزارش افکارنیوز، رئیس جمهور دیروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با استفاده از عبارت « حاشیه سازی» به قوه قضائیه و نمایندگان مجلس منتقد دولت کنایه زد و اینگونه سخن گفت: « از همه دوستان، قوای مختلف و رسانه ها خواهش می کنم که لطفا حاشیه نسازند. خیلی از اقدامات را می توان در موقع خود انجام داد. ما که با قوای دیگر مخالف نیستیم و با همه رابطه خوب داریم. فرض کنید امروز که نزدیک دولت است مجلس طرح سه فوریتی بدهد که دولت را به هم بریزد. البته  به هر حال اکثریت مجلس که به سه فوریتی رای نمی دهد، اما آیا این حرکت خوب است. معلوم است که پسندیده نیست و ما همه یکی هستیم و یا اینکه قوه قضاییه بیاید حاشیه سازی کند.اکنون وقت حاشیه سازی نیست. باید حاشیه ها را کنار بگذاریم».

 

در این جملات رئیس جمهور، 2 کنایه وجود دارد.یکی به قوه قضائیه و دیگری به نمایندگان منتقد دولت.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه روز یکشنبه 25 تیر از صدور قرار تامین برای حسین فریدون خبرداد و گفت: چون این قرار تامین تهیه نشد، وی روانه زندان شد.

فریدون دارای پرونده فساد مالی است که علاوه بر خود وی، چند نفر از دوستان و نزدیکانش درگیر این پرونده هستند.

وی بعدازظهر شنبه بازداشت و 24 ساعت بعد آزاد شد.

هر چند به گفته نوبخت سخنگوی دولت، نظر رئیس‌جمهور این است که همه افراد در برابر قانون یکسان بوده و باید در مقابل قانون پاسخگو باشند، اما اظهارات روحانی عکس آنرا نشان داد.

رئیس جمهور دیروز در جلسه رسمی دولت بدون اشاره به بازداشت برادرش، خطاب به قوه قضائیه گفت که «...اینکه قوه قضاییه بیاید حاشیه سازی کند.اکنون وقت حاشیه سازی نیست. باید حاشیه ها را کنار بگذاریم».

با توجه به بازداشت فریدون از سوی قوه قضائیه، جملات رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت به بازداشت برادرش بر می گردد و وی تلویحا از این  بازداشت انتقاد کرد و آنرا حاشیه سازی برای دولت دانست و نظر خود را با کنایه به دولت بیان کرد.

اما کنایه دوم به نمایندگان منتقد دولت بود.

این عده از نمایندگان روز چهارشنبه 21 تیر در صحن مجلس طرح سه فوریتی برای توقف قرارداد وزارت نفت با شرکت توتال ارائه داده بودند.

طرحی که در آن قید شده بود به منظور رعایت منافع و مصالح ملی و اصول قانون اساسی در قراردادهای نفتی و گازی دولت مکلف است به طور موقت از ادامه روند قرارداد توسعه فاز 11 پارس جنوبی با طرف قرارداد جهت بررسی کارشناسی بیشتر جلوگیری نماید.

هر چند این طرح به سرانجام نرسید اما ظاهرا این طرح به مذاق رئیس جمهور خوش نیامد و با کنایه از آن یاد کرد و آنرا حاشیه سازی برای دولت دانست. این در حالی است که نمایندگان طبق قانون حق دارند در همه امور، قانونگذاری، اظهار نظر و نظارت کنند.

رئیس جمهور حتی این طرح را باعث بهم ریختن دولت دانست.