پیری اتفاق عجیبی نیست و همه در یک زمانی شاید مشخص باید منتظر آن باشند، اما پیری زودرس در پوست صورت به دلایل مختلفی اتفاق می افتد و به هیچ وجه جالب نیست. بوتاکس یک درمان ساده ولی کاربردی است که البته توسط FDA “سازمان غذا و دارو آمریکا” به تایید رسیده است و منجر به از بین رفتن چین و چروک های صورت می شود.

 

ترمیم تزریق بوتاکس بعد از دو هفته انجام می شود و پس از 14 روز از انجام تزریق بوتاکس می توانید نتیجه بخش بودن یا نبودن این عمل را ببینید.

 

بوتاکس جزء پرطرفدارترین عمل های زیبایی است که نیازی به انجام هیچ نوع جراحی عمیق در آن نیست، تزریق سم بوتولینوم که باعث فلج شدن اعصاب بخش یا بخش هایی از عضلات می شود، روند تشکیل چین و چروک را به سرعت متوقف می کند، هر چند که بوتاکس یک روش موقتی است، اما طرفداران خاص خود را دارد.

 

در بین نقاط تزریق بوتاکس صورت تقریبا هر گزینه ای می تواند در صورت اجرا شدن توسط پزشک متخصص بهترین نتیجه را برای بیمار به دنبال داشته باشد.

 

البته که مراقبتهای بعد از تزریق بوتاکس کاملا ضروری است و پرهیز از انجام برخی عادت های نادرست تا حداقل 2 هفته بعد از تزریق ضروری خواهد بود. برای حجم‌دهی یا رفع چروک در نواحی مانند گونه ‌ها شاید بهتر باشد از تزریق چربی به گونه استفاده کنید.

 

تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است؟

 

تقریبا تمام زنان و مردان که شرایط عمومی تزریق بوتاکس را داشته باشند، کاندید خوبی برای این عمل زیبایی ساده خواهند بود. اما اینکه تزریق بوتاکس برای چه افرادی مناسب است، بعد از آشنا شدن با ویژگی های افرادی که نباید بوتاکس کنند، مشخص می شود. با توجه به اینکه بوتاکس جزء روش های کم تهاجمی جوانسازی صورت محسوب می شود، کاندیدای مناسب برای این تزریق افرادی هستند که از حداقل ویژگی های مشخص که البته بر اساس نظر پزشک تعیین می شود، برخوردار باشند. قبل از هر موضوعی باید بدانید که تزریق بوتاکس در آرایشگاه ها و توسط آرایشگران کاملا غیر قانونی و البته غیر علمی است!

 

·    افرادی که روی صورت تبخال دارند

·    مادران باردار

·    افراد دارای بیماری های عصبی

·    مصرف کنندگان داروهای رقیق کننده خون

·    نمی توانند جزء کاندیدهای تزریق بوتاکس باشند!

 

مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس

اینکه مناطق ممنوعه تزریق بوتاکس کجاست و در چه نقاطی از بدن مجاز به تزریق بوتاکس گونه نیستید، نکته مهمی است که معمولا بعد از مشاوره برای تزریق کردن بوتاکس اطلاعات مفیدی در این باره به دست می آورید.

 

بی توجهی نسبت به این موضوع می تواند جزء مهم ترین فاکتورهای بروز عوارض بوتاکس در بدن باشد. اگر هر یک از موارد زیر جزء ویژگی های شما است، از انجام بوتاکس اکیدا خودداری کنید!

 

1. وجود عفونت در محل تزریق

2. حساسیت به سم بوتولینوم

3. انجام جراحی های زیبایی در صورت

4. ضعف عضلات صورت

5. وجود مشکلات بلع

6. خونریزی های شدید