نکات مراقبتی بعد از تزریق بوتاکس

همان طور که گفته شد کاندیدهای دریافت تزریق بوتاکس باید یکسری مراقبت‌ها و نکات را بعد از انجام تزریق جدی بگیرند چراکه عدم رعایت مراقبت‌های بعد از بوتاکس می‌تواند سبب بروز عوارض جانبی ناخوش‌آیند شده و نتیجه نهایی را در جهت منفی تحت تاثیر قرار دهد. از جمله مهم‌ترین مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس که انجام آن‌ها توسط هر شخصی اجباری است عبارت هستند از:

 

·    عدم مصرف دخانیات در چند روز اول بعد از تزریق

·    عدم مصرف خوراکی و نوشیدنی‌های الکلی در چند روز اول بعد از تزریق

·    خودداری از اعمال هر گونه فشار و مالش در نواحی تزریق بوتاکس

·    خودداری کردن از خم کردن سر به پایین و ایجاد فشار در ناحیه سر در صورت تزریق بوتاکس صورت

·    بالا نگه داشتن سر از بدن در شب اول بعد از تزریق برای کسانی که بوتاکس انجام داده‌اند

·    استفاده از کمپرس سرد جهت جلوگیری از ایجاد کبودی و تورم در نواحی تزریق بوتاکس. این موارد برای بوتاکس کف دست نیز برقرار می باشد.

با رعایت تمامی موارد گفته شده در بالا می‌توانید بدون اذیت شدن از عوارض جانبی مثل کبودی، تورم، عدم تقارن در صورت و … به نتیجه ایده‌آل خود رسیده و از آن لذت ببرید.

 

دوران نقاهت تزریق بوتاکس

دوران بازیابی و ترمیم فرایند تزریق بوتاکس بلافاصله پس از اتمام جلسه درمان آغاز شده و تا یک الی دو هفته بعد به طول خواهد انجامید. یکی از مهم‌ترین بازه‌های زمانی در پروسه تزریق بوتاکس همین دوره نقاهت است و دلیل این اهمیت آن است که رفتارها و عادات فرد در این دوران تا حد زیادی تعیین کننده مدت زمان لازم برای بهبودی، نتیجه حاصل از این فرایند و میزان بروز آسیب‌ها و عوارض جانبی خواهد بود. مراقبت ها و توصیه‌هایی که در دوران بازیابی و ترمیم فرایند تزریق بوتاکس از پزشک خود دریافت می‌کنید بسیار حائز اهمیت بوده و توجه به آن‌ها و رعایت دقیقشان تضمین کننده دریافت نتایج رضایت بخش می‌باشد.

 

التهاب و تورم ناحیه‌ای که در آن تزریق بوتاکس صورت گرفته، احساس درد، خارش و یا پوسته پوسته شدن از جمله عارضه‌هایی است که معمولا در روزهای ابتدایی تزریق بوتاکس مشاهده خواهند شد. بخشی از مراقبت‌های دوران نقاهت مربوط به رفع آسیب‌ها و عارضه‌های به وجود آمده پس از تزریق بوتاکس می‌باشد و بخش دیگر مراقبت‌های دوران نقاهت فرایند تزریق بوتاکس نیز به منظور دستیابی به یک نتیجه موثر و ایده‌آل و جلوگیری از ایجاد اختلال در تاثیرگذاری مفید تکنیک تزریق بوتاکس می‌باشد.