جستجو
Close this search box.

چند روز بعد از کاشت مو می توان حمام کرد؟ + روش‌ شستن مو

حمام رفتن پس از کاشت مو

آنچه در ادامه می‌خوانید

حمام کردن بعد کاشت مو جزو فرایند ‌هایی است که از اهمیّت بسیار زیادی برخوردار است چرا که مهم ترین عامل تاثیر گذار بر نتیحه ی کاشت مو رعایت نکات بعد از این اقدام زیبایی می باشد. به همین خاطر بسیار ضروری است که شما بعد از کاشت مو تمام نکات و ملاحظات ارائه شده توسط پزشک متخصصتان را رعایت نمایید تا بهترین نتیجه را از فرایند کاشت مو دریافت کنید. به این ترتیب عدم توجّه به برخی از موارد در این زمینه می ‌تواند بازده فرایند کاشت مو را به میزان قابل توجّهی کاهش دهد. به منظور کسب اطلاعات صحیح و علمی در رابطه با میزان و چگونگی حمام کردن بعد از کاشت مو، در ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

مناسب ترین زمان برای حمام کردن پس از کاشت مو

کاشت مو یکی از ظریف ‌ترین فرایند‌ ها و اقدامات زیبایی محسوب می‌ شود و عوامل بسیار زیادی وجود دارند که می ‌توانند بر میزان ماندگاری و کیفیت مو های کاشته شده تاثیر گذار باشند. چگونگی و تعداد دفعات حمام کردن بعد از کاشت مو یکی از مهم ‌ترین مواردی است که برای افزایش بازده این فرایند زیبایی باید به آن توجه شود. و متاسفانه زیبایی جویان کمی وجود دارند که تمامی نکات مهم در رابطه با حمام بعد از کاشت مو را رعایت می ‌کنند. و این مسئله باعث می ‌شود تا موهای آن ‌ها در معرض آسیب قرار بگیرد و میزان موفقیت این پروسه ‌ی زیبایی بسیار کاهش یابد.

حمام کردن بعد کاشت مو

چه مدت بعد از جلسه ی کاشت مو می توان حمام کرد؟

بطور کلی، نباید ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از کاشت مو ماده ای به جز سرم‌ های نمکی و لوسیون ‌های محافظ که توسط متخصص زیبایی تجویز شده‌ است با پوست سر شما تماس داشته باشد زیرا فولیکول‌ های مو های کاشته شده در این بازه ‌ی زمانی بسیار ضعیف هستند و با کم‌ ترین فشار و ضربه ‌ای از محل پیوند کنده خواهند شد و به طور کلی نتایج فرایند کاشت مو از بین می رود. با این حال، شما می‌ توانید پس از گذشت دو روزاز کاشت مو برای حمام بعد از کاشت مو اقدام نمایید و بدن خود را به روش معمول شست و شو دهید. اما برای شست و شوی موهای خود نباید مانند گذشته رفتار کنید. بلکه باید از روش ویژه ‌ای که در ادامه آن ها را معرفی می کنیم، استفاده کنید تا کم ترین آسیب به فولیکول های موی کاشته شده وارد شود.

حمام کردن در یک ماهه ی اول پس از کاشت مو

یک ماهه‌ ی اول بعد از فرایند کاشت مو از اهمیت بسیار بالایی در میزان ماندگاری فولیکول‌ های مو برخوردار است و حمام بعد از کاشت مو در این بازه‌ ی زمانی باید با دقت و وسواس زیادی انجام بشود. بطور کلی مهم ترین نکته در حمام بعد از کاشت مو این است که شما به موهای کاشته شده آسیبی وارد نکنید. شما می ‌توانید ۴۸ ساعت پس از کاشت مو برای شست و شوی موهای خود اقدام نمایید ولی نباید این کار را مانند شست و شوی موهای عادی خود قبل از کاشت مو انجام دهید و نباید هیچ گونه فشار و یا ضربه ‌ای را به موهای کاشته شده خود وارد کنید.

روش های مختلف شست و شوی موها بعد از کاشت مو

روش‌ های مختلفی برای حمام بعد از کاشت مو تا یک ماهگی وجود دارند که از جمله رایج ‌ترین آن‌ ها می ‌توان به استفاده از اسفنج اشاره کرد. برای شستن موهای خود پس از فرایند کاشت مو در راستای وارد نشدن فشار و ضربه به فولیکول های مو، بهتر است از اسفنج استفاده نمایید. به این صورت که با کمک اسفنج که بهتر است که آن را به شامپوی مخصوص شست و شوی موهای کاشته شده آغشته نمایید و به آرامی یک و یا دو ضربه ‌ی بسیار خفیف را به قسمت فوقانی سر خود وارد کنید. همچنین، برای حمام بعد از کاشت مو نباید از جریان مستقیم و پر فشار آب بر روی سر خود استفاده کنید و بهتر است که از یک اسپری آب پاش و یا فشار غیر مستقیم آب کمک بگیرید. چرا که استفاده از جریان مستقیم آب نیز باعث فشار وارد شدن به محل کاشت و از بین رفتن فولیکول های کاشته شده می شود.

حمام کردن بعد کاشت مو

خشک کردن موها و سر پس از کاشت مو

در رابطه با خشک کردن مو های خود بعد از کاشت مو نیز بهتر است به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از سشوار و حوله در این بازه‌ ی زمانی ۱ ماهه ممنوع می باشد و باید اجازه دهید تا موهای شما به صورت طبیعی خشک شوند. چرا که حرارت سشوار و یا فشار حوله می ‌تواند موجب کنده شدن فولیکول‌ های موهای کاشته شده شوند و بازده کلی این فرایند را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. و شما نتوانید از فرایند کاشت مو نتیجه دلخواهتان را دریافت نمایید.

تا چه مدت بعد از کاشت مو باید در حمام کردن احتیاط نمود؟

پس از گذشت ۱ ماه از فرایند کاشت مو و رعایت نکات ذکر شده در بالا می توانید روزانه یک بار موهای خود را شست و شو دهید. ولی باید نکاتی را در این حین رعایت نمایید. به عنوان مثال :

  • برای حمام بعد از کاشت مو در این بازه‌ ی زمانی نباید موهای خود را با چیزی به غیر از شامپوی مخصوص شست و شوی موهای کاشته شده و یا شامپو بچه بشورید.
  • برای شستن موهای خود از فشار زیاد دست کمک بگیرید.
  • بهتر است که از آب ولرم برای شستن مو های خود استفاده نمایید و به شدت از آب داغ دوری کنید. زیرا گرما موجب آسیب دیدن مو خواهد شد و تمام نتایج کاشت مو را از بین می برد.
  • موهای کاشته شده‌ی شما تا مدّت ۶ ماه همچنان در وضعیت نا پایدار قرار دارند و در این مدت نباید از سشوار برای خشک کردن سر و مو های خود بعد از حمام استفاده کنید و حوله‌ های نرم بهترین گزینه برای خشک کردن موها برای حمام بعد از کاشت مو هستند.
  • نباید از فشار و یا ضربه برای خشک کردن موهای خود کمک بگیرید و باید این فرایند را با نهایت دقت و ملایمت انجام دهید.
 

تا کنون 167 نفر این مطلب را پسندیده‌اند

سوالات متداول

بیماران می توانند بلافاصله پس از عمل کاشت مو حمام کنند اما باید پوست سر خود را خشک نگه دارند. بعد از 48 ساعت آنها می توانند به آرامی نواحی پیوند شده را بشویند اما نباید اجازه دهند آب دوش مستقیماً به پیوندهای جدید برخورد کند. پس از یک هفته، بیماران ممکن است به طور معمول دوش بگیرند و موهای خود را بشویند.

به طور کلی، شما باید به مدت دو تا چهار هفته پس از جراحی یا تا زمانی که جراح شما را پاک کند، از شنا کردن خودداری کنید. پیوندهای مو و نواحی اهداکننده پوست سر شما برای بهبودی نیاز به زمان دارند، به‌ویژه برای اینکه پوسته‌ها به خودی خود خوب شوند و از بین بروند.

4 پاسخ

    1. بسته به نوع کاشت و دستور پزشک متفاوت است. البته شامپوی مخصوص باید پزشک برای شما تجویز کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

محبوبترین مطالب

عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
اپراتور لیزر که بدن زن جوان را لیزر می کند - فاصله بین جلسات لیزر
مشاوره رایگان و رزرو نوبت
بنر های تبلیغاتی

مطالب مرتبط

عکس زن جوان که یک تیغ در دست گرفته است و به آن نگاه می کند
iranianclinic
رفع موهای زائد صورت مراجعه کننده با دستگاه لیزر سایناشور الیت پلاس - قیمت لیزر موهای زائد
iranianclinic
عکس یک فانوس جلوی پنجره باز که از بیرون پنجره حلال ماه دیده می شود - کاشت مو در ماه رمضان
iranianclinic
عکس گلهایی که به شکل رحم و تخمدان چیده شده اند با پس زمینه آبی روشن و صورتی
iranianclinic
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
روز
ساعت
دقیقه
ثانیه‌
تا پایان جشنواره

فرم درخواست مشاوره

لطفا اطلاعات زیر را تکمیل کنید ، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند.

این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .