آیا با لیزر موهای زائد تمامی موهای بدن از بین می رود؟

۱۳۸ بازديد

می توان گفت با انحام لیزر تقریبا ۷۰ الی ۸۰ درصد موهای زائد به طور کامل از بین می رود:
نکات مهم قبل از لیزر کردن موهای بدن

نکات قبل از لیزر موهای زائد که پیش از انجام باید آنها را بدانید:

  1. ناحیه مورد نظر برای لیزر باید تراشیده شود.
  2. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  3. مشتریانی که دچار  آفتاب سوختگی هستند باید قبل از درمان دو هفته صبر کنند تا از آسیب اضافی به پوست جلوگیری شود.
  4. هفت روز قبل از درمان ، از مصرف محصولات برنزه کننده خودداری کنید.
  5. در صورت لزوم ، ۳۰ تا ۴۰ دقیقه قبل از شروع لیزر موهای زائد از کرم بی حسی استفاده کنید. تمام محصولات روی پوست باید قبل از لیزر کاملاً از روی پوست پاک شوند.
  6. مشتری ها باید برای حفظ بهداشت خود و کلینیک لیزر با پوست تمیز مراجعه نمایند.
  7. از لایه برداری و استفاده از مواد شیمیایی دو هفته قبل و دو هفته پس از لیزر خودداری کنید.
  8. هفت روز قبل از درمان استفاده از تمام محصولات آلفا هیدروکسی و بتا هیدروکسیل (AHA / BHA) ، هیدروکینون ، رتینول ها / رتینوئید ، تازوراک و دیفرفرین را قطع کنید.
  9. مشتریانی که دارای هرگونه ضایعه غیر طبیعی ، خال یا لکه هایی در منطقه هستند که باید تحت درمان قرار گیرند ، باید قبل از لیزر توسط پزشک معالج مداوا شوند.
  10. مشتریان باید سه هفته قبل از لیزر ، استفاده از اپیلاسیون و موچین را متوقف کنند.
  11. اگر مستعد ابتلا به زخمهای سرماخوردگی هستید ، توصیه می شود قبل از درمان ، داروی ضد ویروسی مصرف کنید. مشتریانی که دارای زخمهای سرماخوردگی هستند درمان نمی شوند.
  12. مشتریانی که در 6 ماه گذشته از محصولات Accutane یا محصولات مشابه استفاده کرده اند ، نمی توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند.
  13. مشتری نباید طی ۲ ساعت قبل و بعد از لیزر ، فعالیت های بدنی که سبب افزایش دمای بدن و فشار خون می شوند را انجام دهد.
  14. آنتی بیوتیک ها ممکن است باعث افزایش حساسیت به نور شوند. توصیه می کنیم در صورت مصرف آنتی بیوتیک طولانی مدت ، قبل از دریافت لیزر درمانی با پزشک خود صحبت کنید. باید ۷ روز قبل از درمان با لیزر از مصرف داروی آنتی بیوتیک خودداری کنید.
  15. اگر لیزر پا انجام می دهید بلافاصله بعد از لیزر چکمه نپوشید

لیزر موهای زائد چگونه است ؟ 

عملکرد لیزر موهای زائد به این گونه می باشد که نور دستگاه لیزر هر تار مویی که به رنگ تیره باشد را با حرارت می سوزاند .سوزاندن موهای تیره باعث آسیب زدن به فولیکول مو می شود و موهای بدن طور کامل از بین می‌روند. 

اگر در هنگام لیزر بدن ، فولیکول مو در فاز استراحت باشد، اشعه هایی که دستگاه لیزر وارد پوست میکند بی تاثیر است و چند جلسه باید برای رفع موهای زائد باید به کلینیک مراجعه کنید . 

اولین جلسه لیزر موهای زائد

هنگامی که برای اولین جلسه لیزر موهای زائد مراجعه می کنید، پزشک ناحیه مربوطه را با کرم بی حسی به صورت موضعی دچار بی حسی می کند که تا جای ممکن درد توسط شما حس نشود. به همین دلیل و برای توجیهات لازم بهتر است در جلسه اول لیزر ، کمی زودتر در کلینیک حاضر شوید.

  • هرگونه مواد آرایشی، عطر یا مواد شیمیایی دیگر را از موضع تحت تابش لیزر پاک کنید.
  • حتماً لباسی گشاد را بر تن کنید تا موضع مد نظر به سادگی قابل دسترسی باشد.
  • اگر پوست بسیار حساسی دارید در صورت تمایل می توانید از کرم زایلوژل، یک ساعت قبل از انجام لیزر استفاده نمایید. این کرم پیش از انجام لیزر باید از روی پوست پاک شود.
  • مهم است که استرس نداشته باشید. استرس می تواند سبب ناراحتی شما و پزشکتان در طول درمان باشد

تعداد جلسات لیزر موهای زائد

هر مو روی بدن ما سه مرحله رشد دارد: آناژن (مرحله فعال) ، کاتاژن (مرحله انتقال کوتاه بین آناژن و تلوژن) و تلوژن (مرحله استراحت و آماده سازی مجدد برای مرحله آناژن).

هر سه مرحله به طور همزمان اتفاق می افتد. و  هر فولیکول مو مستقل است و در زمان های مختلف چرخه رشد را پشت سر می گذارد ، به همین دلیل است که تمام موهای زائد شما با یک جلسه لیزر به یکباره از بین نمی روند.

مشخص شده است که در هر زمان ، حدود ۸۵٪ ۹۰٪ موهای شما در مرحله آناژن ، ۱-۲٪ در مرحله کاتاژن و ۱۰-۱۴٪ در مرحله تلوژن قرار دارند.

تفاوت اصلی بین موهای بدن و موهای سر نیز در طول دوره آناژن است. مرحله آناژن برای بازوها ، پاها ، ابروها و غیره در مقایسه با موهای سر که ۳-۷ سال طول می کشد فقط ۳۰-۴۵ روز طول می کشد. هرچه مو در فاز آناژن بیشتر بماند ، بیشتر رشد می کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.