آیا لیزر باعث افزایش موهای زیر پوستی می شود و یا کاهش آن؟

تاثیر لیزر بر موهای زیر پوستی ، در صورتی که موهای زائد موجود در نواحی مختلف پوست بدن مانند موهای زائد موجود در صورت، گردن، کمر، سینه، نواحی تناسلی، پاها و نواحی دیگر به جای رشد به بیرون در داخل پوست رشد نماید و سبب شوند که رنگ آن قسمت از پوست تغییر نماید و فرد در آن ناحیه احساس سوزش، خارش و یا تورم نماید باید هر چه سریع تر برای رفع آن ها اقدام نمود که به این عارضه موهای زیرپوستی گفته می شود. یکی از راه حل های از بین بردن موهای زیرپوستی استفاده از روش لیزر موهای زائد است که در این راه می تواند میسر واقع شود که در ادامه به شرح کامل این متد و این که برای درمان موهای زیر پوستی چه باید کرد خواهیم پرداخت. اگر شما هم مانند هزاران انسان دیگر به موهای زیرپوستی در نواحی مختلف بدن خود مبتلا هستید، تا ادامه ی این مقاله با ما همراه باشید.

لیزر پاهای یک خانم باردار - نازایی بعد از لیزر موهای زائد

علت اصلی به وجود آمدن موهای زیرپوستی

برای اطلاع از این مورد که برای درمان موهای زیر پوستی چه باید کرد لازم است اول بدانیم که موهای زیر پوستی به کدام دسته از مو ها گفته می شود و علت اصلی به وجود آمدن آن ها چیست؟ در واقع باید این گونه گفت که مو های زائد بدن در صورتی که به جای رشد در خارج از پوست از محفظه ی پوست خارج نشوند و در همان زیر پوست شروع به رشد بکنند، مو های زائد زیر پوستی ایجاد می شود که این موها می توانند سلامت پوست افراد را تحت تاثیر قرار دهند . گاهی اوقات وجود قسمتی از پوست های مرده سبب این موضوع می شود. چرا که پوست های مرده ی بدن باعث می شوند تا مسیر رشد فولیکول های مو عوض شود و به جای رشد به خارج از سطح پوست، در داخل پوست رشد کنند.

نشانه ی وجود موهای زیرپوستی در بدن افراد

در ابتدا لازم است تا نشانه های وجود این موها را بشناسیم تا بتوانیم در صورت مشاهده ی آن ها برای رفع آن ها اقدام نماییم. موارد زیر از مهم ترین این نشانه ها می باشند:

  • مشاهده ی برجستگی های کوچک قرمز رنگ که گاهی این برجستگی ها به صورت گروهی بر روی پوست مشاهده می شوند .
  • احساس سوزش بر روی پوست ( سوزشی که حاصل از وجود یک جوش می باشد )
  • احساس خارش بر قسمتی از پوست
  • احساس ناراحتی در قسمتی از پوست

باید گفت که گاهی وجود این موهای زائد در زیر پوست به صورت واضح نمایان است و به راحتی می توان به وجود آن ها پی برد. نیازی به وجود یا عدم وجود این نشانه ها در بدن افراد نمی باشد. چرا که موها زیر پوستی با چشم قابل روست و تشخیص می باشند.

در چه نقاطی از پوست بدن مو های زیر پوستی بیشتر به وجود می آید؟

در پاسخ به این وسال باید گفت که موهای زیرپوستی در هر نقطه ای از پوست می توانند نمایان شوند اما موارد زیر از مهم ترین قسمت هایی است که این مو ها در آن رشد می کنند :

  1. صورت و گردن
  2. پاها
  3. پوست کف سر
  4. زیر بغل
  5. سینه
  6. کمر
  7. پوست ناحیه ی تناسلی : باید دانست که ناحیه ی تناسلی نسبت به سایر نقاط دیگر پوست بیشتر در معرض خطر رویش مو های زیر پوستی می باشد.

بیشتر در بدن چه افرادی موهای زیرپوستی به وجود می آید؟

رشد موهای زائد زیرپوستی تقریبا در همه ی افراد مشاهده می شود اما شدت و میزان آن در افراد می تواند متفاوت باشد. متاسفانه افرادی که دارای موهای فر و پوست های ضخیمی هستند بیشتر در معرض رشد موهای زائد به صورت زیر پوستی هستند. دقیقا به همین دلیل است که این افراد بیشتر از افراد دیگر به دنبال لیزر کردن این موها می باشند.

مهم ترین خطر شیو کردن موهای زائد 

باید دانست که افرادی که به صورت مداوم موهای زائد پوست خود را شیو می نمایند بیشتر در معرض رشد موها به صورت زیر پوستی هستند و لازم است نحوه ی اصلاح موهای زائد خود را تغییر دهند و هر چه زودتر به لیزر روی آورند تا از به وجود آمدن هر چه بیشتر موهای زائد زیرپوستی جلوگیری بشود. سال ها است که متخصصان پوست و زیبایی به ما هشدارهایی در خصوص اصلاح نواحی مختلف پوست با ژیلت ها داده اند اما آیا واقعا این ژیلت ها می توانند برای ما مضر باشند؟ اگر بخواهیم به این سوال پاسخی کوتاه دهیم باید بگوییم که بله درست است، این ژیلت ها می توانند میزان رشد موهای زائد ریز پوستی را افزایش دهند، در نتیجه بهتر است که از آنها استفاده نکرده و روش های دیگر را برای از بین بردن موهای زائد خود امتحان نمایید.

موثر ترین روش برای رفع مو های زائد زیر پوستی

بهترین روش و البته موثرترین روش برای رهایی از مو های زائد که در نواحی مختلف پوست شاهد آن ها هستیم، لیزر می باشد. اما باید در این خصوص که این عمل توسط چه کسی و در چه مراکزی انجام می شود حساسیت نشان داد چرا که پوست هر فرد می تواند واکنش های مختلفی به نسبت برخی از روش های لیزر نشان دهد که لازم است این بررسی ها قبل از اقدام برای لیزر انجام شود .

تاثر لیزر موهای زائد بر موهای زیر پوستی

تاثیر لیزر بر فولیکول های موهای زائد

لیزر سبب از بین رفتن فولیکول موهای زائد می شود می دانیم که با از بین رفتن فولیکول های مو، مویی رشد نخواهد کرد که بخواهد در ادامه به بیرون پوست راه پیدا نماید و یا در همان زیر پوست به رشد خود ادامه دهد. در نتیجه می توان مدعی بود که لیزر مو های زائد می تواند روشی مناسب برای از بین بردن موهای زائد بر روی پوست و همچنین در زیر پوست باشد. امواج و اشعه های موجود در عمل لیزر پوست بر فولیکول های مو تمرکز دارد و با از بین بردن آن ها راهی برای رشد آنها باقی نخواهد گذاشت در نتیجه با تکرار مداوم این عمل برای همیشه از شر هر گونه موی زائد چه موی زائد زیر پوستی چه غیر زیر پوستی رهایی خواهید یافت .

آیا روش لیزر برای رفع مو های زائد زیرپوستی خطرناک است ؟

خوشبختانه باید بگوییم که این روش هیچ خطری برای شما و پوست شما نخواهد داشت. البته که در این میان باید دقت نمود که تنها لازم است که این عمل توسط افرادی انجام شود که علم انجام این عمل و تخصص در آن و تجربه ی لازم در این کار را داشته باشند پس اگر در انتخاب خود برای مرکز لیزر دقت لازم را داشته اید نیازی به نگرانی در این خصوص نیست . انتخاب مرکز لیزر و همچنین دستگاه لیزر متناسب با پوست و موی شما مهم ترین موضوع برای شما می باشد تا بهترین نتیجه را برای درمان موهای زائد زیر پوستی خود دریافت نمایید. همچنین باید گفت که عواملی چون جنس و رنگ موهای زائد و همچنین رنگ پوست نیز بر این موضوع تاثیر گذار می باشد.

چند جلسه لیزر برای رفع مو های زائد زیر پوستی لازم است ؟

باید بگوییم برخلاف وعده وعید هایی که مراکز لیزر به شما می دهند نمی توان به طور دقیق مشخص نمود که با چند جلسه لیزر می توان به صورت دائم از شر این موهای زائد راحت شد و این شرایط می تواند در هر فرد متفاوت باشد. در نتیجه لازم است تا در هنگام انتخاب مراکز زیبایی که عمل لیزر مو های زائد انجام می دهند نهایت دقت را انجام دهید و بهترین مرکز و دستگاه لیزر را متناسب با مو ها و شرایط پوستی خود انتخاب نمایید.  در بسیاری از موارد این مو های زائد بلاخره از سطح پوست خارج خواهند شد. البته بعد از این که وجود تورم و خارش و قرمزی را در پوست مشاهده نمودیم این موهای زائد امکان دارد که از سطح پوست خارج شوند اما در برخی از موارد این اتفاق نخواهد افتاد و لازم است تا فرد برای رهایی از آن ها اقدامات لازم را انجام دهد .

فاصله ی تعداد جلسات لیزر با سایناشور

آیا رطوبت پوست بر به وجود آمدن موهای زیرپوستی تاثیر گذار می باشد؟

بدون شک مرطوب نگه داشتن پوست سبب می شود که درصد وجود پوست های مرده کاهش یابند که در نتیجه می تواند وجود کمتر موهای زائد زیر پوستی را سبب شود. از این رو اگر می خواهید تا درصد کمتری از این موهای زائد زیر پوستی برای شما به وجود بیاید، از یک مرطوب کننده ی مناسب و استاندارد استفاده نمایید و به صورت دائم پوست خود را مرطوب نگه دارید .

خطرات وجود مو های زیرپوستی در بدن افراد

اگر مو های زائد زیر پوستی فراوانی دارید باید به شما هشدار داده شود که عفونت های پوستی به دلیل وجود این مو های زائد و رشد نادرستی که در زیر پوست دارند از شما دور نخواهد بود. از این رو لازم است تا هر چه سریع تر به رفع این مو های زیر پوستی بپردازید و خود را از خطر ابتلا به هر گونه عفونتی دور نگه دارید. همچنین گاهی وجود مو های زائد زیر پوستی سبب می شود تا وجود التهابات را بر روی پوست مشاهده نماییم که استفاده از کرم های مخصوص می تواند سبب کاهش میزان این التهابات شود. توصیه ی ما به شما این است که هر چه سریع تر برای رفع این مو های زائد اقدام نمایید .

 

 جهت تعیین وقت و دریافت مشاوره از طریق راه‌های زیر با ما در ارتباط باشید:

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

نظرات

Comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.