جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

لیزر موهای زائد چیست؟

۸ بازديد

 

در ابتدا بهتر است بدانیم که لیزر چیست و چطور کار‌‌ می‌کند. در حقیقت لیزر نوعی تکنولوژی است که باعث‌‌ می‌شود پرتوهای نوری در یک طول موج مشخص و فرکانس خاص متمرکز شوند. در لیزر تمامی فوتون‌های نوری (ذرات نور) توسط دستگاه‌های الکترونیکی هم‌فاز شده و در یک جهت قرار‌‌ می‌گیرد و باعث افزایش انرژی و قدرت نفوذ پرتوها می‌شود. از لیزر در بسیاری از صنایع مثل خدمات چاپ و برش، فعالیت‌‌های پزشکی مثل جراحی‌‌های چشم و شکستن سنگ کلیه استفاده‌‌ می‌شود.

دستگاه‌‌های لیزر موهای زائد به نحوی طراحی و تولید شده‌‌‌اند که پرتوی نور، با طول معین و انرژی مشخصی را تولید کند. این پرتوها باید تنها بر روی فولیکول‌‌های مو اثر بگذارد و باعث آسیب به نواحی دیگر نشوند و به عمق پوست نفوذ نکنند.

لیزر موهای زائد صورت

 

در مجاورت فولیکول­ های مو، رنگدانه ­های پوست ما (که ملانین نام دارند) قرار گرفته‌اند. این رنگدانه ­ها باعث ایجاد رنگ طبیعی پوست ما می­ شوند. لیزر یک دسته از پرتوهای نور با انرژی و طول موج خاصی است که پس از برخورد با ملانین باعث تخریب فولیکول­ های مو می­ شود. وقتی فولیکول مو تخریب می‌شود، دیگر نمی­ تواند تار مویی بسازد و به همین دلیل در آن منطقه دیگر مویی رشد نمی­ کند. به این ترتیب لیزر باعث لیزر موهای زائد صورت می ­شود.


لیزر موهای زائد بدن

یکی از خدمات زیبایی پرطرفدار که این روزها اسمش بیشتر از قبل به گوش‌‌ می‌رسد، لیزر موهای زائد بدن است. حتما شما هم درباره مزایا و معایب لیزر شنیده‌اید و یا شاید درباره انتخاب این خدمات زیبایی دچار شک و تردید شده‌ باشید. برای حذف موهای زائد بدن، روش‌‌های زیاد و پر دردسری مثل اپیلاسیون، تیغ و یا کرم‌‌های موبر وجود دارد که سختی‌‌های هر روش باعث روی آوردن افراد زیادی به استفاده از خدمات لیزر شده است. در ادامه‌‌‌ی این مطلب‌‌ می‌خواهیم به طور کامل به معرفی لیزر موهای زائد، شرایط انجام آن، انتخاب بهترین دستگاه لیزر، مزایا و معایب لیزر موهای زائد بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.