سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پیشرفته ترین روش کاشت مو 2022

پیشرفته ترین روش کاشت مو 2022

اگر چه ریزش مو یکی از بدترین معضلاتی است که انسان ممکن است با آن مواجه شود اما کاشت مو یکی از روش‌های بسیار مناسب برای جایگزینی موی از دست رفته خواهد بود تا طاسی درمان شود. انسان موجودی است که ذاتاً به زیبایی علاقمند است و هر‌گونه نقص در این مورد منجر به آزار روحی او خواهد شد. بحث ریزش مو از جمله مشکلاتی است که زیبایی را به شدت زیر سوال می‌برد اما خوشبختانه پیوند مو، این مشکل را برای اغلب افراد حل خواهد کرد. ژنتیک، ابتلا به بیماری‌های روحی همانند استرس، رژیم‌های غذایی سخت، مصرف برخی از دارو‌ها، عدم مراقبت درست از مو، اختلالات هورمونی و … از جمله فاکتور‌های مؤثر در ریزش مو هستند. اگر دچار ریزش شدید مو شده و زنگ خطر برای ابتلا به طاسی به صدا درآمده است، علاوه بر مراقبت‌های لازم از خود، می‌توانید تحت نظر متخصص، کاشت مو را شروع کنید.

 

کاشت ابرو

برو یک از ارکان زیبایی صورت به حساب می‌آید که تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی دارد. انتخاب مدل ابرو براساس بازه زمانی میتواند متفاوت باشد. به عنوان مثال در گذشته داشتن ابروهای باریک و کشیده محبوب بود. در حالی که امروزه داشتن ابروهای پرپشت و طبیعی محبوبیت بیشتری دارد. بسیاری از افراد که اقدام به کاشت ابرو میکنند؛ ابروهای کم پشت و نازک دارند یا دارای ابروهای نامتقارن هستند.

در کاشت ابرو فولیکول‎های مو که شامل مو و قسمت های بسیار جزئی که وظیفه ساخت و رشد مو را دارند، از قسمتی از سر گرفته می شود و در ناحیه ای که نیاز به کاشت دارد پیوند زده می‌شود. پس از کاشت ابرو طبیعی، تارهای موی کاشته شده تا پایان عمر فرد با همان قوت به رشد خود ادامه می دهند و همچون ابروی خود فرد می توان آن ها را برداشت و یا اصلاح نمود.

شاید بارها پیش‌آمده باشد که از طراحی ابرو با مداد و یا راه‌های دیگر مثل تتو کردن و ترمیم آن خسته شده و به دنبال درمانی ریشه‌ ای برای ابروهای کم‌ پشت خود باشید. خوشبختانه با گسترش تحقیقات در پزشکی پوست و مو بستر داشتن ابروهای پرپشت و زیبا برای همه فراهم شده است.

کاشت ابرو طبیعی با استفاده از پیاز مو از هر روش جایگزین دیگری مؤثرتر خواهد بود. علاوه بر همه این ها شما با کاشت ابرو قادر به تغییر فرم و رنگ ابروها به شکل و رنگ موردنظر خود خواهید بود. البته لازم به ذکر است، کاشت موی طبیعی در ناحیه ابرو برای کسانی که از قبل ابروهای خود را تتو کرده اند نیز امکان پذیر است. پس برای یک تغییر اصولی و ماندگار مانند کاشت ابرو هیچگاه دیر نیست. همچنین این عمل درد و خونریزی بسیار ناچیزی دارد و مراقبت چندان سختی نمی خواهد.

 

چهارنکته مهم برای کاشت ابرو به صورت طبیعی 

·         خواب و رویش ابرو

نکته بسیار مهمی که قبل از کاشت طبیعی ابرو باید مدنظر قرار داد این است که خواب و رویش ابرو در بخش های مختلف ابرو کاملا متفاوت است. به عنوان مثال رشد در سر ابرو به سمت بالا بوده از نظر رنگی کمی روشن تر از سایر قسمت هاست. توانایی خواباندن موها در نواحی مختلف نیازمند دانش و مهارت خاص خود است. به طور کلی ابرو را به سه بخش تقسیم می‌کنند که شامل سر، تنه و دم می‌شود. لازم به ذکر است در هر بخش جهت رشد موها متفاوت است.

الف) بخش سر ابرو:

این بخش داخلی‌ترین ناحیه‌ ابرو بوده و طولش 5 تا 7 میلی‌متر است. موهای این ناحیه به سمت بالا رشد می‌کنند. موهای این قسمت به طور معمول نازک ‌تر و از نظر رنگ روشن‌ تر هستند. (زاویه خواب این ناحیه عمودی و به سمت بالا است.)

ب) بخش تنه ابرو:

بخش مرکزی ابرو که حدود 2.5 سانتی‌متر طول دارد، تنه ابرو است. این ناحیه متراکم‌ترین و پهن‌ترین بخش ابروها است. در قسمت‌هایی از تنه که به بینی نزدیک‌تر هستند، موها به صورت رو به بالا و به سمت خارج صورت رشد می‌کنند. دقیقا در وسط تنه، زاویه‌ی لایه‌ی میانی هم‌راستا با قوس استخوان ابرو تغییر می‌کند. در همین ناحیه موهای مرز بالای ابرو به سمت پایین و موهای مرز پایین به سمت بالا رشد می‌کنند. (زاویه خواب این ناحیه چیزی حدود 50 تا60 درجه و خوابیده بر پوست است.)

پ)بخش دم ابرو:

یک سانتی‌متری انتهای ابرو از جایی که خم ابرو آغاز می‌شود تا پایان، دم نامیده می‌شود. این بخش ابرو تراکم کمی داشته و از موهای نازک پوشیده شده است. بخش دم به طور معمول با افزایش سن نازک و کم ‌تراکم می‌شود. موهای این بخش تقریباً به شکل افقی رشد می‌کنند. (زاویه این ناحیه 10 درجه و مماس بر پوست است)

مزوتراپی موی سر؛ راهکار موثر کم پشتی و ریزش مو

برخورداری از موهایی سالم و بدون نقص نعمتی است که بسیاری از ما قدردان آن نیستیم. چرا که موی سر تاثیرات مهمی در زیبایی و آراستگی ظاهری ما دارد. با این حال به خوبی می‌دانیم که مو عنصری بسیار آسیب‌پذیر بوده و نیاز به مراقبت خواهد داشت. با نگاهی به محیط اطراف خود به خوبی می‌توانید از عوامل تهدید کننده‌ی سلامت موهای خود آگاه شوید؛ مشکلات ژنتیکی، عوامل محیطی، تنش‌های روحی، تغذیه‌ی نامناسب و بسیاری مسائل دیگر در رشد و سلامت موی شما موثر هستند. محققان معتقدند مشکلات روحی و تنش‌های عصبی به مراتب بیش از اختلالات ژنتیکی بر ریزش مو موثرند.

در هر حال زمانی که مو در معرض این آسیب‌ها قرار گرفت چه باید کرد؟

 

مزوتراپی مو به چه معناست؟

مزوتراپی از دو کلمه مزو به معنای لایه میانی و تراپی به معنای درمان تشکیل شده است. در روش مزوتراپی مو درمان لایه‌ی میانی پوست مورد توجه قرار می‌گیرد. مزوتراپی یک روش درمانی غیر تهاجمی است که نتایج دائمی را به دنبال دارد و برای مواردی چون کانتورینگ، کاهش وزن، درمان پیری پوست و ریزش مو، بیماری آلوپسی، اختلالات استخوانی و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 


علت کاشت مو و کاشت مو مناسب برای هر فرد

 

آیا میدانید چرا افراد کاشت مو انجام میدهند و چه نوع کاشت مو مناسب هر فرد است؟

یکی از مهم ترین گزینه ها در افزایش جذابیت و زیبایی در افراد، داشتن موهایی پرپشت بوده اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف دچار ریزش مو شده و از وضعیت به وجود آمده ناراضی خواهند بود، که می توان با انجام کاشت مو طبیعی به نگرانی این افراد پایان داد. دلایلی مانند استفاده از وسایل گرمایشی و خشک کننده مو مانند انواع سشوارها و اتو مو، استفاده از شامپوهای نامناسب با توجه به جنس موها، بکار بردن رنگ های شیمیایی برای زیباسازی مو، بیماری های ژنتیکی و هورمونی و غیره باعث شده تا فولیکول های مو ضعیف شده و نیاز به پیوند مو داشته باشید.امروزه یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین عمل های زیبایی موجود در دنیا، عمل زیبایی کاشت مو Hair transplantation است.

 

عمل زیبایی کاشت مو چیست و چگونه انجام می شود ؟

افزایش جذابیت چهره با داشتن موهایی زیبا و پرتراکم از نکات بدیهیست که رسیدن به این مهم دور از دسترس نیست. عمل زیبایی کاشت مو طبیعی باعث شده تا فولیکول های مو که آسیب دیده و یا دچار ریزش شده اند، ترمیم یافته و دوباره رشد نمایند. این فرایند از سه مرحله برداشت واحدهای فولیکولار مو (گرافت مو) از محل اهدا کننده (بانک مو)، آماده سازی گرافت ها و مرحله آخر کاشت گرافت تشکیل می شود.

برای انجام عمل زیبایی پیوند مو از موهای طبیعی موجود بر سطح پوست بدن یا سر خود متقاضی استفاده خواهد شد. نقاط مورد نظر و مناسب اهدا کننده فولیکول مو از نظر پزشکان، پشت سر حدفاصل دو گوش و بخشی زیر گردن خواهد بود. چرا که این ناحیه به دلیل شباهت و یکسان بودن به موهای وسط سر از لحاظ ضخامت و طول مناسب تر خواهند بود. در موارد خاص در صورتی که نیاز باشد از موهای بخش هایی از بدن مانند قفسه سینه نیز برای افراد استفاده می شود. به طور کلی دو روش برای برداشت گرافت های مو از پشت سر بیمار وجود دارد که میتوان از آن به عنوان روش جراحی و روش غیر جراحی نام برد.

 

روش جراحی:

در روش جراحی پزشک متخصص یک نوار 6 تا 10 اینچی از محل بانک موی فرد عمدتا پشت سر بیمار که شامل فولیکول های سالم می باشد را جدا کرده و این نوار یا همان فلپ در اختیار تیم کات یا جداسازی واحد های فولیکولار مو قرار می گیرد تا توسط میکروسکوپ های مخصوص فولیکول ها جدا و آماده فرایند کاشت شوند؛ این گونه برداشت گرافت های مو از بانک مو را با عنوان روش جراحی یا کاشت FUT میشناسیم.

 

برداشت فلپ از محل بانک مو یک کار تخصصی است و باید توسط پزشک متخصص و کار آزموده انجام شود.

 

در مجموعه بزرگ تهران بیوتی سنتر برداشت فلپ جراحی با تکنیک جراحی پلاستیک انجام می شود که از آن با عنوان تریکوفتیک اسکارلس ( Trichophytic Closure Technique scarlesse ) که عمده مزیت آن نسبت به روش FUT برداشت فلپ از محل بانک مو بدون برجای ماندن هیچگونه اسکار جراحی است.

 

روش غیر جراحی:

در این روش دیگر از جراحی و برداشت فلپ خبری نیست و فولیکول های مو به طور جداگانه با استفاده از پانچ های دستی ( FIT ) و یا میکروموتورهای اتوماتیک ( کاشت مو SUT ) یا دستگاهای مشابه دیگر مانند Neo Graft و Safer از محل بانک مو برداشت می شود. برای شروع پزشک ابتدا سر را تمیز کرده و سپس داروی بی حسی را به نقاط مورد نظر تزریق خواهد کرد؛ سپس فولیکول های مو را توسط پانچ های معرفی شده مخصوص هر روش به صورت واحدهای فولیکولار مو برداشت می نماید. در نهایت واحد های فولیکولار برداشت شده از محل بانک مو در ماده نگهدارنده مخصوص خود در اختیار پزشک متخصص کاشت قرار گرفته تا فرآیند کاشت انجام شود که این مرحله نیز با دو تکنیک انجام میپذیرد. در روش های FIT ،FUT ، SUT و … از تیغ کاشت برای ایجاد برش های میلیمتری و جای گذاری فولیکول های مو توسط پنس های مخصوص در محل طاسی استفاده می شود. در روش دیگری که جدیدترین تکنیک کاشت موی طبیعی می باشد از دستگاه ایمپلنتر استفاده شده که از آن با عنوان کاشت مو به روش میکروفیت نامبرده می شود.