جراحی های زیبایی جراحی های زیبایی .

جراحی های زیبایی

تفاوت تزریق ژل و بوتاکس در چیست؟ کدام برتر است؟

 تکنیک‌های تزریق ژل با توجه به مزایایی که دارند توانسته‌اند توجه بسیاری از افراد را جلب کنند. در بین این روش‌ها تزریق بوتاکس و ژل بیشتر از سایر موارد مورد توجه کاندیدهای عمل‌های زیبایی و پزشکان قرار گرفته‌اند. از هر دو روش برای زیبایی و جوان‌سازی پوست بهره می‌برند. به همین دلیل سوال تفاوت ژل و بوتاکس چیست ؟ اولین سوالی است که ذهن افراد را در این رابطه به خود مشغول می‌کند. البته هر دو روش در کنار شباهت‌هایی که دارند یک سری تفاوت‌های اساسی نیز دارند که انتخاب مناسب‌ترین روش سبب سردرگمی افراد شده است.

کاربرد های تزریق ژل و بوتاکس در نواحی مختلف


قطعا آگاهی از اینکه بین تزریق بوتاکس و تزریق ژل چه تفاوتی وجود دارد کمک می‌کند تا براساس هدف خود از تزریق و شرایطی که دارید، بتوانید بهترین رو را انتخاب نمایید. عده کثیری حتی تصور می‌کنند تزریق بوتاکس همان تزریق ژل می‌باشد و هیچ تفاوتی بین کارکرد و کاربرد آن‌ها وجود ندارد. طبق آمار‌های منتشر شده، تزریق بوتاکس پرطرفدار‌ترین اقدام زیبایی کم تهاجم در دنیا می‌باشد که سالانه هزاران نفر از کاربرد‌های آن استفاده می‌کنند. تزریق بوتاکس در زمینه‌های درمانی و زیبایی کاربرد دارد و برخی از افراد می‌توانند برای درمان میگرن، عرق کردن‌های شدید و یا سایر موارد دیگر از آن استفاده کنند. اما مهم‌ترین و رایج‌ترین کاربرد تزریق بوتاکس، در زمینه زیبایی می‌باشد که با استفاده از بوتاکس می‌توان چین و چروک صورت را تا حد زیادی برطرف کرد و چهره‌ای جوان و شاداب را برای شخص به وجود آورد.

تزریق ژل یکی از اقدامات زیبایی غیر تهاجمی در دنیا است که طرفداران زیادی در دنیا دارد و در زمینه‌های زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از عمده کاربرد‌های تزریق فیلر که کاربرد اصلی آن است، افزایش حجم و رفع چین و چروک می‌باشد. تزریق ژل اگر چه همانند تزریق بوتاکس در زمینه درمان نیز کاربرد دارد اما مهم‌ترین کاربرد آن برجسته کردن و حجیم کردن ناحیه هدف و در نهایت رفع چروک و خطوط موجود در آن ناحیه می‌باشد.

 

آیا تزریق چربی مانند تزریق ژل است ؟


خیر، در این شیوه‌ی جوانسازی، از چربی به عنوان یک فیلر استفاده می‌شود. فیلرها یا حجم‌دهنده‌های پوستی، دسته‌ای از مواد تزریقی هستند که با ورود به لایه‌ای از پوست، موجب حجم‌دهی و جوانسازی پوست می‌شوند. فیلرها انواع گوناگونی دارند و در ایران بیشتر با نام تزریق ژل شناخته می‌شوند. اما ژل‌ها فقط یکی از انواع فیلرهای قابل استفاده هستند و تزریق چربی هم در دسته‌ی فیلرها قرار می‌گیرد.

در تزریق چربی از چربی‌های خود بدن استفاده می‌شود. اثرات آن ماندگاری بیشتری دارند و بافت‌های بدن واکنش بدی به چربی‌های تزریقی نمی‌دهند. به علاوه اگر اصول درمانی رعایت شود، عوارض این روش بسیار کم و محدود است.

چه زمانی به تزریق چربی فکر کنیم ؟
اگر بخش‌های از صورت شما دچار فرو رفتگی و کاهش حجم شده است.
اگر می‌خواهید روش جوانسازی اثرات ماندگارتری نسبت به فیلرها یا ژل‌های موقت داشته باشد.
اگر می‌خواهد انحناهای سطحی (کانتور) بدن و صورت خود را بهبود ببخشید، جای اسکار و زخم‌ها را برطرف کنید و دستان یا صورت خود را جوانسازی کنید.
اگر می‌خواهید عدم تناسب انحنا یا کانتور سینه‌های خود را برطرف کنید. از تزریق چربی می‌توان برای طبیعی‌سازی نتایج ایمپلنت پستانی هم استفاده کرد.
 


برچسب: تزریق بوتاکس،ژل و چربی،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۴ تیر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۹:۵۲ توسط:شیرین موضوع: نظرات (0)