بوتاکس از یک نوع سم به نام بوتولونیم ساخته شده که بسیار خطرناک و کشنده است و تنها مقدار کمی از آن سم می تواند جان شخص را به خطر بیاندازد؛ اما جای نگرانی ندارد و این سم به صورت کاملا کنترل شده و دقیق توسط متخصصان رقیق و محلول می شوند و خطری سلامتی شخص را تهدید نمی کند. بوتاکس توسط پزشکان در دوز های پایین و به صورت هدفمند و دقیق در نواحی خاصی از بدن شخص تزریق می شود. البته میزان دقیق تزریق آن بسته به میزان نیاز شخص به دارو بوتاکس می باشد و ممکن است برای هر شخص مقدار متفاوتی تزریق انجام گیرد. چگونگی تزریق بوتاکس به بدن هر شخصی یکی از مهم ترین قسمت ها و فرایند های تزریق بوتاکس می باشد که باید به صورت دقیق و بی نقصی انجام شود تا نتایج و تاثیرات مثبتی برای شخص بیمار به همراه داشته باشد. به همین منظور بیمار باید قبل از انجام بوتاکس به خوبی درباره کلینیک و یا پزشک مورد نظر خود تحقیق و بررسی کنند.

قبل از انجام تزریق بوتاکس ابتدا پزشک قسمت و ناحیه هدف را به خوبی ضد عفونی می کند تا از بروز عفونت های پس از تزریق پیشگیری شود. پس از آن با استفاده از یک بی حس کننده موضعی ناحیه هدف بی حس می شود تا در هنگام تزریق بیمار دردی را متحمل نشود و انجام فرایند تزریق به خوبی انجام شود؛ در نهایت پزشک با استفاده از سرنگ های کوچک و مخصوص مقدار مورد نیاز از بوتاکس را با دقت فراوان به ناحیه ها و مناطق مورد نیاز پوست تزریق می کند

 

 

زمان ماندگاری تزریق بوتاکس پیشانی

 

به طور معمول تأثیر بوتاکس پیشانی بین 3 تا 6 ماه ماندگار خواهد بود. بعد از این مدت ماهیچه عملکرد خود را دوباره به دست آورده و بنابراین چروک‌ها و خطوط دوباره بر روی پوست پدیدار می‌شوند و نیاز به درمان دوباره خواهند داشت؛ اما به دلیل این که بعد از هر بار تزریق بوتاکس ماهیچه‌ها منقبض می‌شوند چروک‌ها و خطوط پوستی به مرور زمان کم‌عمق‌تر و کوچک‌تر خواهند شد.

 

 

 رفع افتادگی گونه

یکی از خاص ترین کاربردهای بوتاکس گونه، رفع افتادگی گونه می باشد. به مرور زمان چربی ها و پروتئین های گونه از بین می روند و باعث می شود که گونه ظاهری افتاده بگیرد. از بین رفتن چربی و پروتئین گونه دلایل مختلفی دارد مانند رژیم غذایی نامناسب و سنگین، از بین رفتن کلاژن، بیماری و کاهش وزن سریع. یکی از بهترین گزینه ها برای رفع افتادگی گونه، بوتاکس گونه می باشد. با تزریق بوتاکس عضلات ناحیه گونه به طور موقت فلج می شوند. این فلج شدن باعث می شود که عضلات گونه حرکت نکنند و در جای خود ثابت بمانند.