سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای از بین رفتن چین و چروک صورت چه کنیم؟

هیالورونیک اسید مهم‌ترین گلیکوز آمینو گلیکان (یک نوع قند طبیعی) در پوست است که باعث انعطاف‌پذیری و قوام کافی پوست می‌شود. توانایی اتصال به آب را دارد و وقتی زیر پوست تزریق می‌شود باعث حجیم، نرم و هیدراته شدن پوست می‌شود.به همین دلیل از تزریق ژل برای جوانسازی پوست استفاده می شود 

علاوه براین، هیالورونیک اسید در رشد سلولی، عملکرد گیرنده‌های غشایی و چسبندگی نیز نقش دارد. همچنین باعث پایداری ساختمان‌های بین سلولی شده و یک شبکه برای اتصال فیبرهای کلاژن و الاستین به یکدیگر ایجاد می‌کند. آن‌چه که در پیری ناشی از نورآفتاب رخ می‌دهد، ازبین رفتن این اتصالات است که منجر به ایجاد توده‌های نامنظم کلاژن و الاستین می‌شود. به زبان ساده‌تر با افزایش سن، پوست شما بیشتر هیالورونیک اسید خود و در نتیجه حجم و قوام طبیعی خود را از دست می‌دهد و در نتیجه پوست شل شده و بر اثر جاذبه به طرف پایین کشیده می‌شود و همچنین چین و چروک می‌خورد.

این مزایا باعث شده که هیالورونیک اسید به عنوان یک پرکننده پوستی عالی مطرح گردد. از آنجایی‌که هیالورونیک اسید در تمامی گونه‌های جانوری یکسان است، احتمال ایجاد آلرژی بسیار بعید است. از سال 2010 به اکثریت محصولات هیالورونیک اسید که مورد تایید FDA قرار گرفته‌اند لیدوکائین اضافه شده است که باعث کاهش درد هنگام تزریق می‌شود. فیلرهای هیالورونیک اسید به خاطر نتایج زیبایی برتر هنوز به عنوان بهترین فیلرهای پوستی برای برجسته‌سازی بافت نرم مطرح هستند.

آیا شما کاندید مناسبی برای تزریق چربی هستید؟

اگر ناحیه ای از صورت شما نیاز به افزایش حجم دارد، کاندید مناسبی برای تزریق چربی به حساب می آیید. بیمارانی که برای تزریق چربی انتخاب میشوند باید در سلامت کامل جسمی و روحی باشند. شما باید تمامی بیماریهایی که داشته اید یا دارید و تمام داروهایی که مصرف میکنید را جزء به جزء برای پزشکتان شرح دهید. وجود بیماریهایی نظیر فشارخون، دیابت، مشکلات تیرویید، آلرژی و غیره مواردی هستند که پزشک درباره آنها از شما سئوال خواهد نمود. اگر شما سابقه ای از خونریزی یا تورم غیر معمول بدنبال ضربه یا عمل جراحی دارید حتما جراحتان را در جریان بگذارید.

تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

هر بیمار آناتومی مخصوص به خود را دارد، و تکنیک مناسب تزریق چربی برای شما بستگی به مشخصات آناتومیک صورتتان و انتظاراتتان دارد. تمام بیمارانی که کاندید تزریق چربی هستند به ارزیابیها و آزمایشات قبل از عمل نیاز دارند. جراح شما آزمایشات مورد نیاز و همچنین عکسهای قبل از عمل را برایتان درخواست خواهد نمود.

در زمان عمل، چربی توسط لوله باریک مخصوصی که به یک دستگاه مکنده متصل است گرفته شده، و سپس توسط دستگاه مخصوصی تصفیه و سانتریفیوژ می شود. نهایتا چربی خالص و تصفیه شده توسط سوزنی که برای این کار طراحی شده است به درون نواحی مورد نظر تزریق می گردد. نحوه تزریق شامل چندین مرتبه ورود و خروج سوزن به درون بافت تحت تزریق است. پس از اتمام تزریق، نواحی تزریق یافته توسط جراح ماساژ داده می شوند تا حالت یکنواخت تر و طبیعی تری پیدا کنند. در پایان، روی محل پانسمان می شود. البته تزریق بوتاکس نیز یکی دیگر از روش های از بین بردن چین و چروک صورت می باشد.