روش های جوانسازی پوست صورت

روش های جوانسازی پوست صورت

روش های جوانسازی پوست صورت

روش های جوانسازی پوست صورت

کدام یک از روش ها برای از بین بردن چربی های اضافی شکم موثر تر است؟

جراحی زیبایی ابدومینوپلاستی که عموماً “تاک شکم (تامی تاک)” نامیده می‌شود، روشی است که در نتیجه آن، ناحیه شکم را به صورت خطی شکل می‌دهد.

با اینکه عمل ابدومینوپلاستی یک عمل تهاجمی است ولی به دلیل فرم دهی به بدن و بهبود ظاهر، جزئی از عمل پیکرتراشی به شمار می‌رود.

جراحی پلاستیک لاغری و زیبایی در ناحیه شکم (ابدومینوپلاستی شکم)، یکی از جراحی‌های زیبایی بدن است که با رفع چربی و پوست‌های مضاعف این ناحیه، به کوچک کردن شکم پرداخته و بدفرمی آن را اصلاح می‌کند. این عمل موجب درمان شلی و افتادگی پوست شکم و چین و چروک‌های آن نیز می‌گردد.


میزان برش شکم در جراحی ابدومینوپلاستی و مینی ابدومینوپلاستی فرق میکند.

ابدومینوپلاستی را نباید با لیپوساکشن (جراحی زیبایی که برای از بین بردن تجمعات چربی استفاده می‌شود) اشتباه گرفت، اگرچه جراح شما ممکن است انجام لیپوساکشن را به عنوان بخشی از عمل ابدو انجام دهد.

در لیپوساکشن یا لیپوماتیک، بافت چربی‌های زیر پوست در نواحی مختلف که قابل جراحی باشند؛ برداشته می‌شود و تا حدی هم پوست آن ناحیه لیفت داده می شود؛ ولی در عمل ابدومینوپلاستی Abdominoplasty، فقط مقداری چربی اضافی در ناحیه شکم برداشته می‌شود، عضلات شکم که فاصله دارند؛ ترمیم می‌شوند و پوست شل و افتاده و ترک خورده شکم برداشته می‌شود.

پس از کاهش وزن قابل توجه، بسیاری از افراد متوجه می‌شوند که عضلات شکم آنها ضعیف است و پوست آن ناحیه بسیار شل شده‌است. علیرغم داشتن ورزش و رژیم غذایی، همچنان این پوست اضافی وجود دارد و می‌تواند باعث ناراحتی و عدم اعتماد به نفس آن ها شود.

 انجام عمل جراحی زیبایی شکم (ابدومینوپلاستی) می‌تواند کمک کننده باشد. در حین عمل می‌توان عضله های شکم را سفت کرد، پوست اضافی را برداشت و شکمی محکم و صاف بوجود آورد.

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که جراحی شکم را با انجام لیپوساکشن در ناحیه شکم و پهلو خود ترکیب کرده و خط کمری باریک جدیدی ایجاد کنند.

انواع روش جراحی تامی تاک (Tommy Tuck)

جراحی زیبایی شکم، تحت سه روش ابدومینوپلاستی کامل، مینی ابدومینوپلاستی و ابدومینوپلاستی گرداگرد انجام می‌گیرد؛ در ذیل در این‌باره توضیح داده شده است.

مینی ابدومینوپلاستی

این روش، تحت عنوان مینی تامی تاک نیز شناخته می‌شود؛ مینی ابدومینوپلاستی ، زمانی انجام می‌شود که افراد شلی عضله شکم کمی دارند و علاه بر تجمع چربی در شکم و پهلو، افتادگی مختصر پوست در پائین شکم نیز دارند که در این عمل، علاوه بر حذف چربی‌ها، پوست اضافه در ناحیه پائین شکم برداشته می‌شود و بخیه می‌گردد. در این عمل محل ناف تغییر نمی‌کند.

مینی ابدومینوپلاستی با برش‌های کوتاهتر انجام می‌شود. پوست اضافه بین خط برش و ناف جدا می‌شود. این روش به طور کلی یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

طول زخم، که در امتداد خط بیکینی قرار دارد، به میزان پوست اضافی بستگی دارد. مینی ابدومینوپلاستی به دلیل پوست اضافی کم، منجر به ایجاد اسکار کوتاه می‌شود.

ابدومینوپلاستی کامل

این روش، در افرادی انجام می‌گیرد که دارای شلی زیاد عضله جدار شکم باشند. خصوصا زمانی که بروز شل‌شدگی، ناشی از زایمان باشد. همچنین زمانی که فرد دارای افتادگی شدید پوست شکم در ناحیه بالا و پایین ناف باشد و حجم چربی شکم آن‌ها زیاد باشد.

در روش ابدومینوپلاستی Abdominoplasty،  یک برش از یک سمت پهلو تا پهلو دیگر زده می‌شود. در این نوع جراحی لیفت شکم، به دلیل‌اینکه افتادگی شکم و حجم چربی موجود در آن، زیاد است؛ پس از برداشتن چربی و بریدن پوست اضافه، محل ناف نیز تغییر می‌کند

البته که لیپوماتیک شکم نیز مانند این عمل یکی از روش های حذف چربی های شکم می باشد. مانند مینی ابدومینوپلاستی، برش در خط بیکینی ایجاد می‌شود و طول اسکار بستگی به مقدار پوست اضافی دارد. سپس جراح شما پوست و عضله را در صورت نیاز دستکاری کرده و فرم می‌دهد. همچنین در این روش یک برش در اطراف ناف (ناف) ایجاد خواهد شد، زیرا لازم است ناف خود را از بافت اطراف آزاد کنند.

ابدومینوپلاستی گرداگرد شامل ناحیه پشت کمر هم می شود. در این روش ، بیمار یک‌بار بر روی شکم و بار دیگر به پشت قرار می‌گیرد و چربی و پوست مضاعف شکم به‌طور کامل تخلیه می‌گردد.

ابدومینوپلاستی گرداگرد، معمولا در بیماران با کاهش وزن شدید، که در نواحی پشت و پهلو نیز افتادگی شدید پوستی دارند، انجام می‌شود.

وقتی مقدار زیادی چربی اضافی، در ناحیه پشت و شکم وجود داشته باشد، ممکن است شما لیپوساکشن کمر یا ابدومینوپلاستی گرداگرد داشته باشید. این روش امکان حذف پوست و چربی از ناحیه لگن و پشت را فراهم می‌کند، که باعث بهبود شکل بدن شما از هر طرف می‌شود.

کاندیدای مناسب برای انجام عمل ابدومینوپلاستی

افرادی کاندیدای مناسبی برای انجام عمل ابدومینوپلاستی هستند، که شکم‌های بزرگ با چربی‌های بسیار دارند که پوست آن‌ها آویزان است؛ به گونه‌ای که با رژیم غذایی و ورزش کردن، نمی‌توانند لاغر کنند و چربی‌ها را ازبین ببرند.

جراحی ابدومینوپلاستی برای افرادی مناسب است که:

در شش ماه اخیر دارای وزن ثابتی بوده باشند.

وزن‌شان ایده‌آل بوده و اضافه وزن زیادی نداشته باشند.

توقع منطقی و واقع بینانه از جراحی ابدومینوپلاستی داشته باشند.

با ورزش و رژیم غذایی به نتیجه مطلوب نرسیده باشند.

از نظر روانشناسی ثبات داشته باشند.

کاهش وزن زیاد بعد از عمل جزء اهداف فرد نباشد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد