محسن مسلمان که فصل چندان موفقی را در تیم فوتبال فولاد خوزستان سپری نکرده بود در ابتدای لیگ برتر پانزدهم بار دیگر به پرسپولیس بازگشت. در حالی که چهره او تا مدت‌ها سوژه رسانه‌ها بود، برخی اعتقاد داشتند برانکو اعتقادی به هافبک چپ‌پای پیشین ذوب‌آهن ندارد و او خریدی تحمیلی بوده است.

مسلمان تنها 12 دقیقه در بازی هفته اول لیگ برتر به میدان رفت و تا هفته هفتم به نیمکت ذخیره‌ها دوخته شد و گاهی حتی در فهرست 18 نفره تیمش هم قرار نگرفت. فشار رسانه‌ها و هواداران به برانکو برای استفاده از محسن مسلمان در ترکیب پرسپولیس با صبوری سرمربی کروات این تیم همراه بود.

در نهایت مسلمان در جام حذفی و سپس هفته هشتم به ترکیب اصلی پرسپولیس اضافه شد. یک هفته دیگر نیمکت‌نشینی و حضور یک‌نیمه‌ای مقابل ملوان آغاز اوج‌گیری این بازیکن 25 ساله بود. او در دیدار مقابل استقلال در ترکیب ثابت قرار گرفت و در دربی 81، یکی از بهترین بازی‌های خود را به نمایش گذاشت.

برانکو با صبر و حوصله و البته به کمک بدنسازهای تیمش، مسلمان را به مرز آمادگی رساند و از هافبکی کُند و ایستا، بازیکنی جنگنده ساخت تا جایی که این بازیکن به بازی‌ساز و تغذیه کننده اصلی مهاجمان پرسپولیس تبدیل شد.

برانکو نشان داده شایسته تعریف و تمجید است. تا جایی که علی پروین به دانش فنی او اعتراف کرد. مربی صبور کروات به آرامی تیمش را از بحران خارج کرد و توانست از بازیکنان جوانش، تیمی هماهنگ بسازد که فوتبالی زیبا را به نمایش می‌گذارد.