بسیاری از فعالیت های شهرداری جزو اولویت های تهران نیست

گروه اجتماعی- محسن پیرهادی عضو هیت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار شهری افکارخبر با تاکید بر این که در بودجه سال آتی رویکرد تمام اعضا متفاقا توسعه حمل و نقل عمومی است، عنوان کرد: توسعه حمل و نقل عمومی با تاکید بر مترو ادبیات مشترک اعضای شورای چهارم است به گونه ای که سایر اولویت های شهر در بودجه ریزی سال آینده بدین منظور کمرنگ می شود.

وی با اشاره به این که  شهرداری در سال جاری متمم بودجه خود را ارایه نداده است، گفت: برخی عنوان می کنند که شهرداری در سال جاری 15 درصد کسر بودجه داشته است که البته بنده با این موضوع موافق نیستم. بودجه غیر نقد سال جاری شهرداری تامین شده و بودجه نقد همچنان باقی مانده است اما تا پایان سال برای تامین این کسری بودجه فرصت است. زیرا در پایان سال مردم برخی از واریزهای را انجام می دهند.

پیرهادی با اشاره به رکود بازار مسکن بر لزوم انقباضی بودن بودجه 95 شهرداری تاکید و اظهار کرد: در صورتی که رونقی در درآمد شهر داری در میانه سال 95 رخ داد شورا می تواند متمم بودجه شهرداری را بپذیرد، اما بنا باید بر بودجه ریزی محدود باشد.

عضو هیت رییسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به این که صرف نظر نکردن از هزینه های اضافه در بودجه بندی شهرداری را در تامین آن دچار مشکل می کند، گفت: در صورت تامین نشدن بودجه خطر این وجود دارد که طرح جامع و تفصیلی به هم بریزد و تخلفاتی صورت گیرد.

پیرهادی با اشاره به این که بسیاری از فعالیت های مدیریت شهری که امروز در حال انجام است از دید ما جز اولویت های شهر نیست ، تاکید کرد: این اقدامات قابل حذف و اصلاح است. وظیفه اصلی شهرداری حمل و نقل عمومی و نگاهداشت شهر است.

وی با اشاره به این که شهر را بدون ساخت و ساز نیز می توان اداره کرد، گفت: در صورتی که توسعه شهر را در نظر نگیریم نگاهداشت پایتخت با درآمدهای پایدار همانند مالیات بر ارزش افزوده، عوارض نوسازی و پسماند و غیره امکان پذیر است. اما برای اجرای پروژه های توسعه ای از جمله مترو، بهینه سازی نوگان اتوبوسرانی و توسعه حمل و نقل عمومی بدون شک به بودجه زیادی نیاز دارد.