اخبار بازیگرانسریال خارجی

مینی سریال جذاب شوگان را از دست ندهید

سریال شوگان (Shogun) از جدیدترین آثار ژانر حماسی، تاریخی و ماجراجویی در سال 2024 است که توسط ریچل کوندو (Rachel Kondo) و جاستین مارکس (Justin Marks) ساخته شده‌است. اینجا خبرهای مربوط به سریال شوگان و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال شوگان منتشر شده می‌خوانید.

سریال شوگان توسط ریچل کوندو (Rachel Kondo) و جاستین مارکس (Justin Marks) ساخته شده است.

سریال شوگان از FX پخش میشود.

هیرویوکی سانادا (ارباب یوشی توراناگا)، کازمو جارویس (ناخدا جان بلک‌تورن)، آنا ساوایی (تودا ماریکو)، تادانوبو آسانو (کاشیگی یابوشیگه)، فومی نیکاییدو (اوشیبا نو کاتا) و… از بازیگران اصلی سریال شوگان هستند.

سریال شوگان داستان یک دریانورد به نام جان بلکتورن است که پس از غرق شدن کشتی اش به طور اتفاقی وارد ژاپن می شود و پس از مدتی، به یک سامورایی تبدیل می شود و…

مشخصات سریال شوگان

نام سریالشوگان
کارگردانریچل کوندو و جاستین مارکس
براساسرمانی به همین نام از جیمز کلاول (James Clavell)
نویسندهکوندو، مارکس، مگان هوانگ، امیلی یوشیدا و…
تهیه کننده
آهنگسازاتیکس راس، لئوپولد راس و نیک چوبا
کشور سازندهایالات متحده
زبان اصلیانگلیسی و ژاپنی
ژانرحماسی، تاریخی و ماجراجویی
شبکه اصلیFX ، HULU
تاریخ انتشار اولیه۲۷ فوریه ۲۰۲۴ (۸ اسفند ۱۴۰۲)
تعداد قسمت ها6 اپیزود

مشخصات سریال شوگان

لیست بازیگران سریال شوگان

  • هیرویوکی سانادا در نقش ارباب یوشی توراناگا (توکوگاوا ایه‌یاسو (۱۵۴۳–۱۶۱۶))
  • کوسمو جارویس در نقش سرناوبر جان بلکتورن / «آنجین» (ویلیام آدامز (۱۵۶۴–۱۶۲۰))
  • آنا ساوایی در نقش تودا ماریکو (هوسوکاوا تاما (۱۵۶۳–۱۶۰۰))
  • تادانابو آسانو در نقش کاشیگی یابوشیگه (هوندا ماسانوبو (۱۵۳۸–۱۶۱۶))
  • تاکه‌هیرو هیرا در نقش ایشیدو کازوناری (ایشیدا میتسوناری (۱۵۵۹–۱۶۰۰))
  • تامی بستو در نقش پدر مارتین آلویتو (ژواو رودریگز (۱۵۶۱–۱۶۳۴))
  • فومی نیکاایدو در نقش اوچیبا نو کاتا (یودو دونو (۱۵۶۹–۱۶۱۵))

لیست بازیگران سریال شوگان

معرفی سریال شوگان

سریال شوگان (Shogun) یک سریال جدید آمریکایی در ژانر حماسی، تاریخی و ماجراجویی است. این سریال داستانی درباره دو مرد جاه‌طلب و یک زن مرموز در ژاپن فئودالی سال 1600 را روایت می‌کند.

یکی از جدیدترین سریال‌های شبکه Hulu و شبکه FX که نمرات بسیار خوبی از سوی منتقدین گرفته، سریال شوگان (Shogun) است. این مینی‌سریال آمریکایی کاری از ریچل کوندو (Rachel Kondo) و جاستین مارکس (Justin Marks) است. ژانر سریال Shogun درام، تاریخی، ماجراجویی و نظامی است و براساس رمانی به همین نام از جیمز کلاول (James Clavell) ساخته شده است. پیش از این نیز مینی‌سریال Shogun (1980) باالهام از این کتاب ساخته شده بود. پخش این سریال از فوریه 2024 آغاز و تاکنون 3 قسمت آن منتشر شده که با استقبال گرمی از سوی بینندگان روبرو گشت. زبان استفاده شده در سریال Shogun انگلیسی و ژاپنی است.

تولید سریال شوگان از کجا شروع شد؟

کمپانی «اف‌اکس» در جریان نشست‌های خبری سالانه و تابستانی «انجمن منتقدان تلویزیون» اعلام کرد که اقتباس جدیدی از رمان شوگان اثر جیمز کلول را تولید خواهد کرد و علاوه بر نام تهیه‌کنندگان اجرایی، به یکی‌دو نفر از نویسندگان و کارگردانان احتمالی سریال اشاره کرد. در میان آن‌ها نام هیرویوکی سانادا هم به چشم می‌خورد که بازیگر اصلی سریال هم هست. سانادا در گفت‌وگویی با «یواس‌ای تودی» درباره تهیه‌کنندگی سریال شوگان چنین گفت: «پس از بیست سال فعالیت در هالیوود، حالا من یک تهیه‌کننده شده‌ام. معنی‌اش این است که می‌توانم هر زمانی هر حرفی را بزنم.» او همچنین درباره اهمیت صحت تاریخی سریال گفت: «اگر چیزی نادرست باشد مردم نمی‌توانند روی درام تمرکز کنند. آن‌ها نمی‌خواهند چنین سریالی را تماشا کنند. برای همین باید معتبر و موثق عمل کنیم.»

فیلمبرداری اصلی قرار بود از ماه مارس ۲۰۱۹ در کشورهای ژاپن و انگلیس شروع شود اما چون شبکه احساس کرد که تولید سروشکل کاملی پیدا نکرده و هدف‌شان کیفیتی بالاتر بود، تولید با تاخیر مواجه شد. با وجود این، فیلمبرداری یک روز انجام شد و سانادا سر صحنه حاضر شد تا «اف‌اکس» حقوق این اقتباس را از دست ندهد و سر فرصت بتواند شرایط تولید را مطابق کیفیت مورد نظرش ارتقا بدهد. ژانویه ۲۰۲۰ بود که نویسنده اصلی سریال، رونن بِنِت، از پروژه کناره‌گیری کرد و کمپانی هم با یک نویسنده و تهیه‌کننده اجرایی جدید به نام جاستین مارکس، و همسر و همکارش ریچل کوندو، کار را از ابتدا شروع کرد. سرانجام ۲۲ سپتامبر ۲۰۲۱ بود که فیلمبرداری اصلی در ونکوور، انگلیس و ژاپن شروع شد و تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ به طول انجامید که دو ماه بیش‌تر از بازه زمانی‌ای بود که انتظار می‌رفت و برنامه‌ریزی شده بود.

معرفی سریال شوگان

خلاصه داستان سریال شوگان

داستان سریال شوگان Shogun یا در برخی ترجمه‌ها شوگان را اینطور می‌شود تعریف کرد؛ ناخدایی به نام جان بلک‌تورن که روی عرشه یک کشتی جنگی هلندی کار می‌کند، به عنوان اولین انگلیسی قدم به خاک ژاپن می‌گذارد. او و ده بازمانده کشتی‌اش دستگیر می‌شوند و کاسیگی یابو، آن‌ها را به عنوان دزدان دریایی محاکمه می‌کند و از یک کشیش برای ترجمه حرف‌های جان استفاده می‌کند. کشیش که پرتغالی است و در واقع دشمن مرد انگلیسی به حساب می‌آید (در آن زمان، پرتغال و انگلیس درگیر جنگ بودند و علاوه بر این، مردمان‌شان مذاهب متفاوت کاتولیک و پروتستان را داشتند) حرف‌های جان را جور دیگری ترجمه می‌کند و او وقتی متوجه این موضوع می‌شود به کشیش حمله می‌کند تا به یابو نشان بدهد که آن‌ها با هم دشمن هستند. جان، صلیب کشیش را می‌شکند و ژاپنی‌ها شوکه می‌شوند چون فقط با فرقه کاتولیک از دین مسیحیت آشنایی دارند. یابو همه را به مرگ محکوم می‌کند اما مشاوری زیرک وی را متقاعد می‌کند تا با زنده نگه داشتن آن‌ها، بیش‌تر درباره راه و رسم اروپایی‌ها یاد بگیرند.

زمان پخش سریال شوگان

2 قسمت اول سریال Shogun در تاریخ 27 فوریه 2024 (8 اسفند 1402)، از طریق شبکه Hulu و شبکه FX پخش شد. تعداد قسمت های سریال شوگان 10 قسمت اعلام شده و باقی قسمت‌ها به صورت هفتگی منتشر خواهند شد. این سریال در پلتفرم Disney+ و پلتفرم Star+ در کشورهای آمریکای لاتین در دسترس خواهد بود. مدت زمان هر قسمت سریال شوگان 55 تا 70 دقیقه است و سه‌شنبه هرهفته می‌توانیم به تماشای آن بنشینیم. در جدول زیر اطلاعات هر قسمت سریال، و تاریخ پخش آن را مشاهده می‌کنید.

شماره قسمتنام قسمتتاریخ پخش
1Anjin8 اسفند 1402
2Servants of Two Masters8 اسفند 1402
3Tomorrow is Tomorrow15 اسفند 1402
4The Eightfold Fence22 اسفند 1402
5Broken to the Fist29 اسفند 1402
6Ladies of the Willow World7 فروردین 1403
7A Stick of Time14 فروردین 1403
8The Abyss of Life21 فروردین 1403
9Crimson Sky28 فروردین 1403
10A Dream of a Dream4 اردیبهشت 1403

شوگان یا شوگون یعنی چی؟

آنطور که می‌گویند «شوگان» یک صفت یا یک عنوان در حوزه نظامی/سامورایی است. مثل سمت‌های نظامی کنونی در دنیای ما؛ سرگرد، سرهنگ، تیمسار و… از اواخر قرن ۱۲ تا نیمه قرن ۱۹، به رهبران مبارزانی شوگان می‌گویند که در ژاپن حکمرانی می‌کردند و از نظر لغوی یعنی «فرمانده بزرگ». امپراتور ژاپن در ابتدا این عنوان بزرگ نظامی را به افرادی می‌داد که برای مبارزه با قبایل شورشی اعزام می‌شدند و سپس عنوانی شد برای بخش خاص و خانواده‌ای خاص از سیستم حکمرانی در ژاپن. به مرور شوگان‌ها در مناطق مختلف، قدرتی همپایه امپراتور داشتند و حکمرانانی محلی بودند.

نقد و بررسی منتقدان درباره سریال شوگان

نقد و بررسی منتقدان درباره سریال شوگان

ورایتی | امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

الیسن هرمن | شباهت‌های ظاهری‌ای به «بازی تاج‌وتخت» وجود دارد، از جمله ۵ مدعی سلطنت، و یک خط داستانی درباره زن‌هایی که در کودکی دوست بودند و حالا در دو سوی قدرت‌هایی درگیر با هم قرار گرفته‌اند؛ اما آنچه به نظر می‌رسد اغلب سریال‌هایی که به دنبال تکرار موفقیت «بازی تاج‌وتخت» بودند (و صرفا از قراردادهای ژانرهای فانتزی و علمی‌تخیلی پیروی کردند) فراموش کردند این بود که داستان جرج آر.آر. مارتین به همان اندازه از وقایع تاریخی واقعی هم الهام گرفته است.

دیسایدر | امتیاز ۱۰۰ از ۱۰۰

مگان اوکیف | ابعاد تولید شوگان و کیفیت فوق‌العاده‌ای که دارد به‌خوبی توضیح می‌دهند که چرا این‌قدر طول کشید تا این سریال آن‌طور که سازندگانش می‌خواستند ساخته شود.

انترتینمنت ویکلی | امتیاز ۹۱ از ۱۰۰

کریستن بالدوین | این پروژه طولانی‌مدت که اولین بار در سال ۲۰۱۸ خبرش را شنیدیم، ارزش این همه صبر کردن را داشت. شوگان جدید که از همان اولین نماهایش، باشکوه و غوطه‌ورکننده است، یک سریال حماسی حیرت‌انگیز به شمار می‌رود که هرگز اجازه نمی‌دهد سایه دکورهای گران‌قیمت روی درام انسانی‌ای بیفتد که در کانون داستان «شوگان» قرار دارد.

سی‌ان‌ان | امتیاز ۹۰ از ۱۰۰

برایان لوئری | در روزگار اوج و به‌اصطلاح دوران طلایی اولیه سریال‌های کوتاه، شوگان در سال ۱۹۸۰ بهترین سریال شد و حالا پس از ۴۴ سال، این اتفاق یک بار دیگر می‌تواند روی بدهد. نسخه به‌روزشده و پرخرج و مجلل «اف‌اکس» از رمان تمام‌عیار جیمز کلول، ترکیب مسحورکننده‌ای است از اکشن، عشق و دسیسه‌های سیاسی که در قالب ده قسمت دیدنی عرضه می‌شود.

نیویورک تایمز | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

مایک هِیل | شوگان سریالی پرخرج، با بازهای اغلب خوب و به دور از احساسات‌گرایی افراطی است؛ اما اگر چنین به نظر می‌رسد که داستانش کمی دچار وقفه می‌شود و سپس دوباره راه می‌افتد دلایلی دارد که با پایان‌بندی رضایت‌بخش و تکان‌دهنده‌اش روشن می‌شود. اگر هم شخصیت‌های اصلی‌ای هستند که نمی‌توانیم تحمل‌شان کنیم و اصلا نمی‌خواهیم شناخت بیش‌تری نسبت به آن‌ها پیدا کنیم، در عوض هستند شخصیت‌هایی که ما را درگیر کنند و بخواهیم داستان‌شان را دنبال کنیم.

گاردین | امتیاز ۸۰ از ۱۰۰

ربکا نیکلسن | این درام عالی با اطمینان به ضرباهنگ آرام خود پیش می‌رود؛ و شوگان یک محصول تلویزیونی خوش‌ساخت، مطمئن به خود و اغلب فریبنده است.

هالیوود ریپورتر | امتیاز ۷۰ از ۱۰۰

دَن فینبرگ | این شوگان بیش‌تر به عنوان یک بازی شطرنج جاه‌طلبانه سیاسی محبوبیت خواهد یافت. توازن میان دسیسه‌های ماکیاولی و اکشن‌های خوب اجراشده، همواره درگیرکننده است ولی داستان عاشقانه مرکزی سریال، ناقص‌تر از آن است که به جاذبه‌ای احساسی در شوگان بدل شود.

امتیازهای سایت های سینمایی به Shogun

تا روز انتشار این مطلب امتیازهای سریال شوگون را ببینید؛

ردیفنام سایتامتیازدهنده‌هاامتیاز میانگینتعداد آراء
۱IMDbکاربران۹.۳ از ۱۰۵ هزار و ۵۰۰ کاربر
۲متاکریتیکمنتقدان برتر۸۴ از ۱۰۰بر اساس ۳۷ نقد
۳راتن تومیتوزعموم منتقدان۱۰۰ درصد نقدها مثبتبر اساس ۵۸ نقد

پوستر سریال شوگان

پوستر سریال شوگان پوستر سریال شوگان

معرفی بازیگران سریال شوگان

هیرویوکی سانادا از بازیگران مرد در نقش لرد یوشی توراناگا (توکوگاوا لیاسو)

هیرویوکی سانادا (Hiroyuki Sanada) بازیگر و هنرمند رزمی ژاپنی، متولد 12 اکتبر 1960 (20 مهر 1339) است. او بازیگری را از اواسط دهه 1960، درحالی که 6 سال داشت، آغاز کرد. ابتدا به عنوان یک بازیگر فیلم‌های اکشن ژاپنی و هنگ‌کنگی شناخته می‌شد، ولی بعدها به سراغ شخصیت‌های دراماتیک رفت. از اوایل سال‌های 2000 بازی در آثار هالیوودی را آغاز کرد و در فیلم‌هایی نظیر فیلم The Last Samurai (2003)، فیلم Rush Hour 3 (2007) و فیلم Mortal Kombat (2021) حضور یافت. سانادا در سال 2018 “مدال افتخار با روبان بنفش” را از سوی دولت ژاپن برای “پیشرفت‌ها و دستاوردهای هنری” دریافت کرد.

هیرویوکی سانادا در نقش لرد یوشی توراناگا (توکوگاوا لیاسو)

کاسمو جارویس در نقش سرگرد جان بلکثورن (ویلیام آدامز)

هریسون کاسمو کریکوریان جارویس (Harrison Cosmo Krikoryan Jarvis)، بازیگر، موسیقیدان و فیلمساز است. او متولد 1 سپتامبر 1989 (10 شهریور 1368) در نیوجرسی آمریکا است ولی در 3 ماهگی همراه خانواده‌اش به انگلستان رفتند. او فعالیت حرفه‌ای خود به عنوان موسیقیدان را از سال 2006 آغاز کرد و تاکنون 6 آلبوم و 10 تک‌آهنگ منتشر کرده است. جارویس بازیگری را با فیلم The Naughty Room در سال 2012 آغاز کرد و با ایفای نقش سباستین در فیلم Lady Macbeth (2016) شناخته شد. او به عنوان بازیگر مهمان در فصل پنجم سریال Peaky Blinders در نقش بارنی، و همچنین  سریال Raised by Wolves در نقش کمپیون استرجز بازی حضور داشته است.

کاسمو جارویس در نقش سرگرد جان بلکثورن (ویلیام آدامز)

آنا ساوای در نقش تودا ماریکو (هوسوکاوا گراسیا)

آنا ساوای (Anna Sawai) بازیگر و خواننده نیوزیلندی-ژاپنی است. او متولد 11 ژوئن 1992 (21 خرداد 1371) در نیوزیلند است. پیش از اینکه در 10 سالگی ساکن ژاپن شود، چند سالی را همره خانوادهاش در هنگ‌کنگ و فیلیپین زندگی کرده بود. بلافاصله پس از نقل مکان به ژاپن، آنا بازیگری را ویدئو Annie (2011) آغاز کرد. او با عنوان خواننده گروه Faky، در سالهای 2013 تا 2018، در ژاپن به شهرت رسید. آنا ساوای با نقش ال در فیلم F9 (2021)، و نقش نائومی در سریال Panchinko (2022-2024) به شهرت بینالمللی دست یافت.

آنا ساوای در نقش تودا ماریکو (هوسوکاوا گراسیا)

تادانوبو آسانو در نقش کاشیگی یابوشیجی (هوندا ماسانوبا)

تادانوبو ساتو (Tadanobu Satō)، که بیشتر با نام هنری تادانوبو آسونو (Tadanobu Asano) شناخته میشود، یک بازیگر ژاپنی متولد 27 نوامبر 1973 (6 آذر 1352) است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1988 آغاز کرد و در سال 1995 با فیلم  Maboroshi no Hikari در سطح بین‌المللی شناخته شد. امروزه وی را با نقش لرد کیرا یوشیناکا در فیلم 47 Ronin (2013)، نقش هوگان در فیلم‌های سینمای مارول و نقش خدای رعد، ریدن در فیلم Mortal Kombat (2021) می‌شناسند.

تادانوبو آسانو در نقش کاشیگی یابوشیجی (هوندا ماسانوبا)

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا