اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

فیلم قلب رقه با محوریت داعش در راه جشنواره فیلم فجر

فیلم قلب رقه روایتی جدید از سینمای ایران درباره اتفاقات گروه‌های تروریستی در کشور سوریه در ژانر حادثه ای به نویسندگی و کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه کنندگی سعید پروینی است که در جشنواره چهل و دوم فیلم فجر حضور دارد. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم قلب رقه و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم قلب رقه منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم قلب رقه چه کسی است؟

کارگردان فیلم قلب رقه خیرالله تقیانی‌پور است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم قلب رقه چیست؟

فیلم قلب رقه روایتی جدید از سینمای ایران درباره اتفاقات گروه‌های تروریستی در کشور سوریه است.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم قلب رقه چیست؟

شهرام حقیقت دوست، شادی مختاری، عبدالرضا نصاری، فرهاد قائمیان، هدایت هاشمی، محمدرضا شریفی‌نیا، مصطفی ساسانی، عامر علی و مهدی شیخ عیسی بازیگران فیلم قلب رقه هستند.

مشخصات فیلم قلب رقه

نام فیلم قلب رقه
کارگردان خیرالله تقیانی‌پور
تهیه کننده سعید پروینی
نویسنده خیرالله تقیانی پور
موسیقی کارن همایونفر
ژانر اکشن و حادثه ای
توزیع کننده محصول بنیاد رسانه‌ای بیان و بنیاد سینمایی فارابی
تاریخ‌های انتشار
چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
مدت زمان

بازیگران فیلم قلب رقه

لیست بازیگران فیلم قلب رقه

  • شهرام حقیقت دوست
  • شادی مختاری
  • عبدالرضا نصاری
  • فرهاد قائمیان
  • هدایت هاشمی
  • محمدرضا شریفی‌نیا
  • مصطفی ساسانی
  • عامر علی
  • مهدی شیخ عیسی

عوامل فیلم قلب رقه

  • تهیه کننده: سعید پروینی
  • نویسنده و کارگردان: خیرالله تقیانی پور
  • مجری طرح: موسسه فرهنگی هنری امام روح الله
  • مدیر فیلمبرداری: داوود محمدی
  • تدوین: مهدی سعدی
  • موسیقی: کارن همایونفر
  • طراح صحنه: بهنام جعفری طادی
  • جلوه‌های بصری: حسن ایزدی
  • جلوه‌های ویژه میدانی: ایمان کرمیان
  • مدیر صدابرداری: امیر عاشق حسینی
  • طراحی و ترکیب صدا: امین شریفی
  • مدیر تولید: وحید مرادی
  • طراح چهره‌پردازی: احسان رناسی
  • طراحان لباس: امیر ملک پور و محمود بیاتی
  • دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: امید همتی فراز
  • منشی صحنه: هدیه عباسی
  • عکاس: مهدی جودی
بیوگرافی و جدیدترین عکس های پانته آ بهرام و ماجرای کشف حجابش در جشنواره فجر

درباره خیرالله تقیانی پور؛ کارگردان فیلم قلب رقه

تقیانی‌پور که از چهره‌های شناخته شده تئاتر و به‌ ویژه تئاتر دفاع مقدس است از سال ۱۳۹۹ و با ساخت سریال «نجلا» به چهره‌های شناخته‌شده برای مخاطبان تلویزیون نیز تبدیل شد. سریالی که در ماه رمضان سال ۱۴۰۰ روی آنتن رفت و فصل دوم آن نیز در نوروز و ماه رمضان سال ۱۴۰۱ پخش شد. البته او پیش از این سریال، دو فیلم «تونل» و «اینجا خانه من است» را نیز ساخته بود که هر دو در دایره فلیم‌های دفاع مقدس می‌گنجند.

پس از پایان فصل دوم «نجلا» که با تغییر بازیگر نقش اول آن (محیا دهقانی) به جای سارا رسول‌زاده (همراه شده بود) برخی رسانه‌ها از احتمال ساخت فصل سوم نیز خبر دادند. با این حال تقیانی‌پور در گفت‌و‌گویی این موضوع را تلویحاً رد کرده و گفته بود: «حقیقتش این است که ما در زمان ساخت «نجلا» فیلمنامه را طوری نوشته بودیم که قصه در قسمت آخر تمام شود و هیچ برنامه‌ای برای ساخت فصل دوم یا ادامه داستان نجلا نداشتیم. اما درباره اینکه یک سریال فصل‌های بعدی داشته باشد یا خیر کارگردان و تهیه‌کننده خیلی تصمیم‌گیر نیست و این مدیر است که تصمیم می‌گیرد سریال ادامه پیدا کند یا خیر»

این کارگردان سینما و تلویزیون تیرماه امسال و در جریان هشتمین جشنواره فیلم شهر موفق شد جایزه بهترین کارگردانی این جشنواره را برای مجموعه تلویزیونی «نجلا» از آن خود کند و در اختتامیه همان جشنواره نیز در گفتگو با آنا بار دیگر تأکید کرد که برنامه‌ای برای تولید ادامه «جلا» ندارد. حال باید منتظر ماند و دستپخت سازنده «نجلا» روی پرده نقره‌ای را به تماشا نشست تا مشخص شود تقیانی‌پور در سومین و احتمالاً سخت‌ترین تجربه سینمایی خود چگونه از پس تولید «قلب رقه» برخواهد آمد.

معرفی فیلم اورکا (orca)؛ جدیدترین فیلم قاچاق شده ترانه علیدوستی

معرفی فیلم قلب رقه

فیلم سینمایی قلب رقه به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور در بخش سودای سیمرغ چهل‌ودومین دوره جشنواره فیلم فجر شرکت می‌کند. این فیلم محصول مشترک بنیاد رسانه‌ای بیان و بنیاد سینمایی فارابی است و داستانی درباره داعش و گروه‌های تروریستی در سوریه را روایت می‌کند.

معرفی فیلم قلب رقه

خلاصه فیلم قلب رقه

موضوع فیلم قلب رقه همانطور که از نامش پیداست، بر اتفاقات چند سال اخیر سوریه متمرکز شده و درباره محور مقاومت و رویدادهای منحصر به فردی است که در این عرصه اتفاق می افتد. رقِه از شهرهای کشور سوریه و مرکز استان رقه است که در شمال شرقی سوریه و در ساحل فرات قرار دارد. Raqqa تقریباً ۴ سال (از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷) پایتخت داعش بوده است.

تاریخ اکران فیلم قلب رقه

فیلم قلب رقه روز شنبه ۱۴ بهمن در سانس سوم در خانه جشنواره برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش در خواهد آمد.

چند نکته درباره فیلم قلب رقه

  • بخشی از لوکیشن‌های فیلم قلب رقه در شهرک دفاع مقدس و همچنین بخشی دیگر در خارج از ایران صورت گرفته است.
  • موضوع این فیلم درباره محور مقاومت و رویدادهای منحصر به فردی است که در این عرصه اتفاق می افتد و همانطور که از نامش پیداست، بر اتفاقات چند سال اخیر سوریه متمرکز شده است.
  • برخلاف آنکه پیش‌تر در برخی رسانه ها منتشر شده است، «قلب رقه» حاصل سرمایه‌گذاری و اهتمام بخش خصوصی است که تهیه کنندگی آن را سعید پروینی به عهده دارد و موسسه فرهنگی رسانه ای اوج، نقشی در تولید آن ندارد.
  • شادی مختاری که با سریال جزیره سیروس مقدم به شهرت رسیده است پس از بازی در فیلم «پرونده باز است» کیومرث پوراحمد در جدیدترین فعالیت خود در فیلم قلب رقه حضور دارد.
  • خیرالله تقیانی پور در شب‌های زمستان و همزمان با سالگرد شهادت سردار سلیمانی سریال ترور را با تهیه‌کنندگی مجتبی امینی دبیر جشنواره فجر از شبکه یک سیما پخش کرد که موضوع آن درباره واقعه ترور سردار سلیمانی است.
کلیپ هایی از خوانندگی امین حیایی

پوستر فیلم قلب رقه

در فاصله یک روز مانده به اکران مانده به اکران «قلب رقه»، پوستر این فیلم سینمایی با طراحی محمد روح الامین رونمایی شد.

پوستر فیلم قلب رقه

تیزر فیلم قلب رقه

لوگوی فیلم قلب رقه

بیوگرافی بازیگران فیلم قلب رقه

شهرام حقیقت دوست

شهرام حقیقت دوست، بازیگر ایرانی و دانش آموختهٔ کارشناسی رشته تئاتر از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.حقیقت دوست بازیگری را از سال ۱۳۷۳ و با پسر کارون (امیر دژاکام) شروع کرد و با بازی در سریال مهر خوبان در سال ۷۴ به تلویزیون آمد. اولین تجربه سینمایی شهرام حقیقت دوست بازی در نقش کوتاهی در فیلم درخت گلابی (داریوش مهرجویی ۱۳۷۶) بود. بازی روان او در سریال خط قرمز (۱۳۷۹) باعث شد که اصغر فرهادی برای بازی در یکی از قسمتهای سریالش یعنی داستان یک شهر ۲ از او دعوت کند. او در فیلم عطش بر اساس فیلمنامه ای از پیمان معادی و در کنار فریبرز عرب نیا و بهرام رادان بازی کرد.او در فیلم های سینمایی – زیر سقف دودی، هیلانه، صبح روز هفتم، – سنگ، کاغذ، قیچی، چند می گیری گریه کنی و… نیز حضور داشته است.

شهرام حقیقت دوست

شادی مختاری

شادی مختاری متولد 1373 در تهران، فارغ التحصیل رشته علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه طباطبایی، هنرپیشه است. او پس از اخذ مدرک کارشناسی، در کلاس های بازیگری شرکت کرد و دوره های بازیگری را در موسسه فرهنگی کارنامه گذراند. بازیگری را باحضور در تئاتر و فیلم های کوتاه آغاز کرد. با بازی در مجموعه نمایش خانگی جزیره ساخته سیروس مقدم به شهرت رسید.او علاوه بر بازیگری در رشته های نقاشی و عکاسی مستند نیز فعالیت دارد. مختاری پیش از ورود به بازیگری در عرصه روزنامه نگاری مشغول به کار بوده است.شادی مختاری تاکنون در سریال های سایه بان، دلدار و فیلم سینمایی پرونده باز است حضور داشته است.

عکس افسانه بایگان قبل از انقلاب

شادی مختاری

عبدالرضا نصاری

عبدالرضا نصاری بازیگر سینما و تلویزیون ایرانی است که در ۱۳۵۸ در آبادان به دنیا آمد. او تحصیلاتش را در دانشگاه شیراز گذراند و پس از فارغ التحصیلی برای کار در صدا و سیما به آبادان بازگشت. پس از مدتی، عبدالرضا نصاری تصمیم گرفت برای ادامه تحصیل به تهران بیاید. اولین تجربه او در سینما حضور در فیلم به وقت شام بود.
عبدالرضا نصاری سابقه حضور در آثاری همچون به وقت شام، تک تیرانداز، آفتاب نیمه شب و سرجوخه را در کارنامه هنری خود دارد.

عبدالرضا نصاری

فرهاد قائمیان

فرهاد قائمیان متولد 1344 در اردبیل، هنرپیشه است. فعالیت هنری را از سال 1370 آغاز کرد. سال 1372 با حضور در فیلم دمرل سینما را تجربه کرد. سال 1379 با سریال ابر و خورشید مقابل دوربین تلویزیون رفت. او علاوه بر بازیگری، تجربه کارگردانی تئاتر، تهیه‌کنندگی، مدیر تولید و طراحی صحنه و لباس را نیز دارد. کارنامه بازیگری ایشان بدین شرح است : فیلم های سینمایی : دمرل / سکوت کوهستان / سارای / هیوا / نسل سوخته / قارچ سمی / سفر به فردا / رنگ شب / شهر زیبا / تارا و تب توت فرنگی / شوریده / به رنگ ارغوان / رامی / مخمصه / احضار شدگان / شکار روباه / زندگی با چشمان بسته / کارناوال مرگ / دعوت / تهران در جستجوی زیبایی (اپیزود سوم، تهران، سیم آخر) / استرداد / رستاخیز / ناخواسته / اسب سفید پادشاه / بادیگارد / مصلحت / سریال های تلویزیونی : ابر و خورشید / شهریار / وفا / به دنیا بگویید بایستد / بی‌صدا فریاد کن / عملیات ۱۲۵ / شوق پرواز / نردبام آسمان / لبه آتش / یادآوری / زمانی برای عاشقی / سرزمین کهن / تعبیر وارونه یک رؤیا / هست و نیست / سر دلبران / گشت پلیس / تاریکی شب، روشنایی روز / گاندو / بچه مهندس ٣ / بچه مهندس ۴ / جوایز و افتخارات: برنده جایزه ویژه بهترین بازیگر مرد جشنواره رسانه ای الغدیر ۱۳۹۵ / کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر‏ ۱۳۹۱ / کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد هفدهمین دوره جشنواره فیلم فجر‏ ۱۳۷۷ برای فیلم هیوا / برنده جایزه جشنواره غدیر در فیلم رستاخیز / بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر مشهد سال ۱۳۸۲ / سال ۱۳۸۰، منتقدان سینما فرهاد قائمیان را برای بازی در فیلم قارچ سمی جزو ده بازیگر برتر سینمای ایران معرفی کردند.

معرفی نیکول کیدمن بازیگر پرافتخار هالیوود و همسر سابق تام کروز

فرهاد قائمیان

هدایت هاشمی

سید هدایت عامل هاشمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در ایران است. او دارای مدرک تحصیلی «کارشناسی ارشد کارگردانی» است و از سال ۱۳۷۷ به طور حرفه ای بازی در تئاتر را آغاز کرده است. نخستین فیلم سینمایی با بازی وی یک بوس کوچولو به کارگردانی بهمن فرمان آرا است.هاشمی در فیلم های سینمایی دیگری همچون یه حبه قند، لطفا مزاحم نشوید و وقتی همه خوابیم نیز حضور داشته است.

هدایت هاشمی

محمدرضا شریفی‌نیا

محمدرضا شریفی نیا‏ بازیگر، دستیار کارگردان و برنامه ریز سینمای ایران است.شریفی نیا برای اولین بار با بازی در نقش بسیار کوتاهی (استاد دانشگاه) در فیلم پری (داریوش مهرجویی، ۱۳۷۳) دیده شد. اما قبل از آن و در سالهای ۱۳۷۰ تا ۱۳۷۲ مشغول بازی در نقش ولید در مجموعه تلویزیونی امام علی (داوود میرباقری) بود که با پخش این مجموعه در سال ۱۳۷۵ مطرح و شناخته شد. پس از پری آدم برفی (داود میرباقری، ۱۳۷۳) را بازی کرد که این فیلم به مدت سه سال توقیف شد. محمد رضا شریفی نیا علاوه بر بازی در فیلمهای سینمایی و مجموعه های تلویزیونی، سمتهای دستیار کارگردان، برنامه ریز، عکاس را هم بر عهده داشت.شریفی نیا در فیلم های سینمایی بسیاری همچون ثبت با سند برابر است، سه بیگانه، معراجی ها، پس کوچه های شمرون، خاکستری، اخراجی ها ۲، یک اشتباه کوچولو و زن ها فرشته اند فعالیت داشته است.

محمدرضا شریفی‌نیا

مصطفی ساسانی

مصطفی ساسانی، کارگردان و بازیگر سینما و تئاتر است. وی فارغ التحصیل کارشناسی نمایش با گرایش بازیگری از دانشکده ی هنر و معماری دانشگاه آزاد است. او سابقه فعالیت در فیلم های سینمایی و تلویزیونی قندون جهیزیه، پات، دهلیز، چیزهایی هست که نمی دانی، ملک سلیمان نبی (ع) را به عنوان بازیگر در کارنامه دارد.

حضور همسر و دختر علی سلیمانی در یک برنامه تلوزیونی

مصطفی ساسانی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا