اخبار بازیگرانفیلم خارجی

فیلم می دسامبر داستان یک رسوایی با هنرنمایی ناتالی پورتمن و جولین مور!

فیلم می دسامبر (May December) درامی دیدنی با بازی ناتالی پورتمن و جولیان مورد محصول سال 2023 به کارگردانی تاد هاینز است که آن را براساس فیلمنامه‌ای از سامی برچ (Samy Burch) ساخته است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم می دسامبر و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم می دسامبر منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم می دسامبر چه کسی است؟

کارگردان فیلم می دسامبر تاد هاینز است.

فیلم می دسامبر کی میاد؟

فیلم می دسامبر اولین بار در هفتاد و ششمین دوره جشنواره فیلم کن به روی پرده رفت.

موضوع فیلم می دسامبر چیست؟

در خلاصه ی فیلم می دسامبر میخوانیم:بیست سال پس از اینکه عشق بدنام یک زوج متأهل با اختلاف سنی بالا در سراسر کشور پخش شده‌است، یک بازیگر زن وارد می‌شود تا برای فیلمی دربارهٔ گذشته‌شان تحقیق کند که آن‌ها را مورد فشار قرار می‌دهد.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم می دسامبر چیست؟

در فیلم می دسامبر ناتالی پورتمن، جولین مور، چارلز ملتون، کوری مایکل اسمیت، دی دبلیو موفت، پایپر کردا، الیزابت یو، گابریل چانگ و لارنس آرانسیو هنرنمایی کرده اند.

مشخصات فیلم می دسامبر

نام فیلممی دسامبر
کارگردانتاد هاینز
تهیه‌کنندهناتالی پورتمن
سوفی ماس
کریستین واچون
پاملا کوفلر
گرنت اس. جانسن
تایلر دابلیو. کندی
جسیکا البام
ویل فرل
فیلمنامه‌نویسسامی برچ
موسیقیمارسلو زارووس
کشور سازندهایالات متحده
ژانر درام کمدی
توزیع‌کنندهنتفلیکس
تاریخ‌های انتشار۲۰ مه ۲۰۲۳ (فیلم کن)
۱۷ نوامبر ۲۰۲۳ (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۱۷ دقیقه
شرکت‌های تولید
گلوریا سنچز پروداکشنز
مانتن‌ای
کیلر فیلمز
تیلور و داج
پراجکت اینفینیتی
هزینه فیلم
۲۰ میلیون دلار
فروش گیشه۲۳۴٬۵۵۲ دلار

لیست بازیگران فیلم می دسامبر

  • ناتالی پورتمن در نقش الیزابت بری
  • جولین مور در نقش گریسی اترتون-یو
  • چارلز ملتون در نقش جو یو
  • کوری مایکل اسمیت در نقش جورجی آترتون
  • دی دبلیو موفت در نقش تام آترتون
  • پایپر کردا در نقش آنر اترتون-یو
  • الیزابت یو در نقش مری اترتون-یو
  • گابریل چانگ در نقش چارلی اترتون-یو
  • لارنس آرانسیو در نقش موریس اسپربر

بازیگران فیلم می دسامبر

عوامل فیلم می دسامبر

  • کارگردان: تاد هینز
  • تهیه‌کننده: ناتالی پورتمن، سوفی ماس، کریستین واچون، پاملا کوفلر، گرنت اس. جانسن، تایلر دابلیو. کندی، جسیکا البام، ویل فرل
  • فیلمنامه‌نویس: سامی برچ
  • موسیقی: مارسلو زارووس
  • فیلم‌بردار: کریستوفر بلاولت
  • تدوین‌گر: آفونسو گونسالوس

معرفی تاد هینز کارگردان فیلم می دسامبر

می دسامبر نهمین فیلم بلند داستانی تاد هینز در طول ۴ دهه فیلمسازی است. فیلم‌های هینز عموما به ایده‌های پست مدرنیستی‌ای مانند هویت و جنسیت به عنوان مفاهیم برساخته اجتماعی، می‌پردازند. قهرمانان او همواره شخصیت‌هایی به لحاظ اجتماعی ناسازگار هستند که هویت و جنسیت ساختارشکنانه‌‌شان، آن‌ها را در تضاد با هنجارهای پذیرفته شده جامعه قرار می‌دهد. همچنین او در فیلم‌هایش به زنان و دغدغه‌ها و مشکلات روزمره‌شان می‌پردازد. فیلم‌های هینز علاوه بر به چالش کشیدن مفاهیم تثبیت شده هویت و جنسیت، مصنوعی و ساختگی بودن فیلم به عنوان یک رسانه را به مخاطبان یادآوری می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به استفاده از عروسک‌های باربی بجای بازیگران در فیلم کوتاه سوپراستار: داستان کارن کارپنتر Superstar: The Karen Carpenter Story و یا بکار گرفتن چند بازیگر برای بازی در نقش باب دیلن در فیلم من آنجا نیستم، اشاره کرد. هینز از لحاظ سبکی، فرمالیسم را بر ناتورالیسم ترجیح می‌دهد و اغلب سبک‌های سینمایی را به نفع سلیقه و نگاه خود غصب می‌کند و از نو دوباره آن‌ها را می‌سازد؛ از جمله بازآفرینی ملودرام داگلاس سیرک در دور از بهشت و استفاده خلاقانه از فرم مستند و ارجاعات بسیار به سینمای هنری دهه ۶۰ در من آنجا نیستم.

هینز نخستین فیلم خود به نام سم Poison را در سال ۱۹۹۱ ساخت، اما این دومین فیلم او ایمن بود که نام او را بر سر زبان‌ها انداخت. یک درام رواشناختی دیستوپیایی با بازی خیره‌کننده جولین مور که در رده بهترین فیلم‌های دهه نود قرار می‌گیرد. می دسامبر اولین فیلم داستانی هینز از زمان تریلر حقوقی آب‌های تیره Dark Waters در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود. البته او در این فاصله، مستند ولوت آندرگراوند The Velvet Underground رت درباره گروه راکی به همین نام کارگردانی کرد که در جشنواره کن به نمایش درآمد.

مصاحبه با کارگردان فیلم می دسامبر

تاد هینز: پیدا کردن چارلز برای نقش جو یک معجزه بود

  • فیلمنامه در طول ایام کووید در سال ۲۰۲۰ توسط ناتالی پورتمن به من رسید و من واقعا به آن علاقه‌مند شدم. در آن زمان صحبت‌های خوبی در مورد آن با ناتالی انجام دادیم. او به فضای مبهم و همراه با عدم قطعیت فیلمنامه و شیوه‌ای که مخاطبان شاید به شخصیت او نزدیک شوند، علاقه بسیاری داشت. من گفتم: «این زن منو یاد کسی میندازه. نقشی برای یک زن ۵۹ یا ۶۰ ساله داریم که باید او را انتخاب کنیم». برای فهمیدن اینکه او به جولی (جولین مور)‌ علاقه‌مند است یا نه، جای زیادی برای تردید وجود نداشت. زمانی‌که ناتالی شنید که می‌خواهم آن را کارگردانی کنم، بسیار هیجان‌زده شد.
  • شخصیت الیزابت کسی است که امتیاز و قدرتی که به عنوان یک بازیگر دارد کتمان می‌کند. در حالی‌که گریسی به‌نظرم نمی‌تواند با حقیقت روبرو شود. و در نهایت آنچه فیلم به آن تبدیل می‌شود، نوعی دوئل قدرت‌ حول تصور اینکه چه کسی قوی‌تر است، به‌نظر می‌رسد: شخصی که به دنبال حقیقت است یا آنکه انکارش می‌کند. از بسیاری جهات می‌توان گفت که هر دو شحصیت حالت‌های مختلفی از انکار را دارند و فکر می‌کنم در نهایت این گریسی است که این رقابت را برنده می‌شود.
  • ما چند بازیگر کره‌ای آمریکایی بزرگ را برای نقش جو ملاقات کردیم. من عکسی از چارلز دیدم و با خودم گفتم: «نه، او خیلی جذاب است». سپس فیلمنامه‌خوانی او را تماشا کردم. او بدون هیچ جهت‌گیری‌ای از جانب من، تنها چند صحنه را خواند و من بارها نگاهش کردم. ..علی رغم اینکه هنگام خواندن فیلمنامه بازیگران دیگری بیشتر به تصورم نزدیک بودند، می‌توانستم گذشته و حال شخصیت جو را در چارلز ببینم. این یک معجزه بزرگ بود که او را برای بازی در نقش جو پیدا کردیم.

معرفی فیلم می دسامبر

فیلم می دسامبر (May December) فیلمی دیدنی با بازی ناتالی پورتمن و جولیان مورد محصول سال 2023 است. این فیلم نامزد جوایزی چون گلدن گلوب شده است.

فیلم می دسامبر (May December) یک کمدی درام آمریکایی است. کارگردان این اثر تاد هاینز (Todd Haynes) است و آن را براساس فیلمنامه‌ای از سامی برچ (Samy Burch) ساخت. داستان فیلم تاحدودی با الهام از ماجرای مری کی لتورنو (Mary Kay Letourneau) نوشته شده است.

داستان فیلم می دسامبر

می دسامبر May December برداشتی بسیار آزاد از زندگی یک معلم مدرسه آمریکایی و مجرم جنسی، مری کی لتورنو، و رابطه عاشقانه رسوایی‌برانگیز او با یکی از دانش‌آموزانش ویلی فوالو، است. رابطه نامتعارف آن‌ها زمانی‌که ویلی تنها ۱۲ سال داشت، شروع شد. علی‌رغم مداخلات قانون و حبس طولانی‌ مدت لتورنو، رابطه عاشقانه آن‌ها از بین نمی‌رود. چراکه لتورنو در حالی‌که در زندان بود، بچه‌های فوالو را به دنیا ‌آورد و در نهایت پس از آزادی در سال ۲۰۰۵، با او ازدواج کرد. اما همانطور که از سبک مرسوم هینز انتظار می‌رود، او این داستان را به نامتعارف‌ترین شکل بازگو می‌کند. می دسامبر روی بازیگری با هنرنمایی ناتالی پورتمن تمرکز می‌کند که به ملاقات گریسی (جولین مور) و جو (چارلز ملتون) می‌رود که رابطه عاشقانه نامتعارف‌شان در روزنامه‌ها و مجلات زرد سروصدا به پا کرده است. او می‌خواهد برای بازی در فیلم درباره زندگی آن‌ها تحقیق کند. زوج نامتعارف، اکنون دو فرزند در آستانه فارغ‌التحصیلی از دبیرستان دارند. در نگاه اول، ازدواج غیر سنتی آن‌ها از آنچه الیزابت انتظار دارد، قابل پیش‌بینی‌تر به‌نظر می‌رسد. اما به زودی، مشاهدات او احساساتی را که برای مدتی طولانی خاموش و مسکوت بوده‌اند، برملا می‌سازد و لایه‌های بسیار عمیق‌تری از این رابطه بدنام چنددهه‌ای آن‌ها آشکار می‌کند…

معرفی فیلم می دسامبر

تولید

در ژوئن ۲۰۲۱ اعلام شد که پورتمن و مور برای بازی این فیلم انتخاب شده‌اند. در سپتامبر ۲۰۲۲، اعلام شد که ملتون به جمع بازیگران اضافه شده‌است. در ژانویه ۲۰۲۳، گزارش شد که پایپر کردا، الیزابت یو و گابریل چانگ به جمع بازیگران فیلم پیوسته‌اند.

تولید در ساوانا، جورجیا انجام شد. تصویربرداری در نوامبر ۲۰۲۲ به پایان رسید. ادوارد لاچمن در ابتدا قرار بود به عنوان فیلم‌بردار فعالیت کند اما به دلیل یک آسیب‌دیدگی، کریستوفر بلاولت جایگزین او شد. فیلم‌نامه که در ساوانا جریان دارد، ابتدا داستان آن برای شهر تفریحی کمدن، مین تعیین شده بود.

به گفتهٔ هینز، این فیلم تا حدی با الهام از اینگمار برگمان، یعنی پرسونا (۱۹۶۶) و نور زمستانی (۱۹۶۳) ساخته شده‌است.

تاریخ پخش فیلم می دسامبر

می دسامبر، اولین‌بار در جشنواره فیلم کن در کنار فیلم‌هایی مانند قاتلان ماه گل به نمایش درآمد و با تحسین مخاطبان و منتقدان همراه شد. همچنین این فیلم شصت‌ویکمین دوره جشنواره فیلم نیویورک را افتتاح کرد. تازه‌ترین فیلم تاد هینز از تاریخ ۱۷ نوامبر اکران محدود خود را در سراسر آمریکا آغاز کرد و سپس از یک دسامبر از طریق نتفلیکس برای تماشا در دسترس قرار گرفت.

پوستر فیلم می دسامبر

پوستر فیلم می دسامبر

تیزر فیلم می دسامبر

بیوگرافی بازیگران فیلم می دسامبر

ناتالی پورتمن از بازیگران زن معروف در نقش الیزابت

ناتالی پورتمن (Natalie Portman) بازیگر آمریکایی، متولد 9 ژوئن 1981 (19 خرداد 1360) در اسرائیل است. وی بازیگری را از 12 سالگی با حضور در فیلم  Léon: The Professional (1994) آغاز کرد. پورتمن 5 سال بعد با بازی در فیلم  Star Wars: Episode I – The Phantom Menace به شهرت جهانی رسید. هنر بازیگری وی با حضور در فیلم V for Vendetta (2005) بیش از پیش مورد تحسین قرار گرفت و درنهایت حضور در فیلم Black Swan (2010) برای او اسکار بهترین بازیگر زن را به ارمغان آورد. ناتالی ایفاگر نقش جین فاستر در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول است، و همین او را تبدیل به یکی از گران‌قیمت‌ترین بازیگران دنیا کرده است.

ناتالی پورتمن در نقش الیزابت

جولیان مور در نقش گریس

جولی آن اسمیت (Julie Anne Smith) بازیگر آمریکایی متولد 3 دسامبر 1960 (12 آذر 1339) است که با نام جولیان مور (Julianne Moore) شناخته می‌شود. وی پس از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه بوستون در رشته تئاتر، بازیگری را آغاز کرد. مور به خصوص در دهه 1990 برای بازی در نقش زنان دارای مشکل عاطفی در فیلم‌های مستقل بسیار شناخته شده بود. بازی در فیلم Short Cuts (1993) نام او را بر سر زبان‌ها انداخت و حضور در فیلم Nine Month (1995) و فیلم The Lost World: Jurassic Park (1997) او را تبدیل به یکی از مشهورترین بازیگران هالیوود کرد. او تاکنون 4 بار نامزد جایزه اسکار شده است. مور در کنار بازیگری، به نوشتن نیز علاقه دارد و مجموعه کتاب‌های کودکان که قهرمان آن Freckleface Strawberry بوده را نوشته است. در سال 2020 نشریه نیویورک تایمز جولیان مور را به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران قرن 21 معرفی کرد.

جولیان مور در نقش گریس

چارلز ملتون در نقش جو

چارلز مایکل ملتون (Charles Michael Melton) بازیگر آمریکایی متولد 4 ژانویه 1991، برابر با 14 دی 1369، است. ملتون کار خود را با مدلینگ آغاز کرد. او از سال 2010 با حضور به عنوان بازیگر مهمان در سریال Glee و سریال American Horror Story بازیگری را آغاز کرد. در سال 2017 با حضور در نقش رجی منتل در سریال Riverdale به شهرت رسید. چارلز ایفاگر نقش دنیل بای در فیلم The Sun Is Also a Star (2019) بود. این فیلم سبب شد وی به اولین بازیگر کره‌ای-آمریکایی و آسیایی-آمریکایی تبدیل شود که نقش اول یک فیلم عاشقانه نوجوانانه در یکی از بزرگترین استودیوهای هالیوود را ایفا کرده است. نقش‌آفرینی وی در فیلم می دسامبر نیز به شدت مورد توجه قرار گرفت و افتخاراتی نظیر نامزدی جایزه گلدن گلوب را برای او به ارمغان آورد.

چارلز ملتون در نقش جو

کوری مایکل اسمیت در نقش جورجی

کوری مایکل اسمیت (Cory Michael Smith) یکی دیگر از بازیگران فیلم May December است. این بازیگر آمریکایی متولد 14 نوامبر 1986 (13 آبان 1365) است و فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 2009 آغاز کرده است. کوری در دانشگاه در رشته موسیقی تحصیل کرد و البته که چند بار به فکر ترک این رشته برای خواندن فلسفه یا قانون افتاد. وی در دنیای بازیگری بیش از هرچیز با نقش ادوارد نیگما در سریال Gotham شناخته می‌شود. او در چند فیلم به کارگردانی تاد هاینز بازی کرده است، از جمله فیلم Carol (2015) و فیلم Wonderstruck (2017).

کوری مایکل اسمیت در نقش جورجی

جوایز و نامزدی های فیلم می دسامبر

جایزهتاریخ مراسمدستهدریافت‌کننده(ها)نتیجه
جشنواره کن۲۷ مهٔ ۲۰۲۳نخل طلاتاد هینزنامزدشده

امتیاز سایت های سینمایی به فیلم می دسامبر

تا زمان آماده سازی مطلب

وبسایتمیانگین امتیاز
IMDB۷ از ۱۰
کاربران متاکریتیک۶.۸ از ۱۰
منتقدان راتن تومیتوز۹۲ درصد بر اساس ۲۵۱ نقد
کاربران راتن تومیتوز۷۰ درصد
منتقدان متاکریتیک۸۵ درصد براساس ۵۱ نقد

نقد و بررسی فیلم می دسامبر May December

سان فرانسیسکو کرونیکل | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

میک لاسال | می دسامبر، ساده و سرگرم‌کننده و البته همچنین بسیار عمیق و جدی است. یک بار آن را ببینید و بعد برای مدتی طولانی به آن فکر کنید.

آیریش تایمز | امتیاز: ۱۰۰ از ۱۰۰

تارا بردی | ظاهرسازی‌های مضحک شخصیت‌ها همچون نقابی برای پدوفیلیا، گسلایتینگ و خود توجیهی‌، عمل می‌کنند. هینز به شکلی هوشمندانه یک نمایش ملودرام و احساسی را روی صحنه می‌برد تا این سوال را مطرح کند: شاید شما از از این کارها لذت می‌برید، اما باید آن‌ها را انجام بدهید؟

ایندی وایر | امتیاز: ۹۱ از ۱۰۰

دیوید ارلیش | بازیگوشی‌های لحنی هینز گاهی تحت تاثیر استحکام خدشه‌ناپذیر بافت احساسی فیلم قرار می‌گیرند. اما در اینجا در یکی از خنده‌دارترین و به ظاهر ساده‌ترین فیلم‌های هینز، قدردانی از نبوغ او برای استفاده از هنر به عنوان وسیله‌ای برای کشف حقیقت، آسان‌تر از همیشه است.

لیتل وایت لایز | امتیاز: ۹۰ از ۱۰۰

هانا استرانگ | می دسامبر با زوم‌های دراماتیک و تنش‌های خانوادگی اغراق شده‌ای که فیلم‌های پدرو آلمودوار را به یاد می‌آورد، خنده‌دارترین فیلم هینز تا به امروز است.

آستین کرونیکل | امتیاز: ۸۹ از ۱۰۰

کیمبرلی جونز | می دسامبر با فیلمنامه‌ای از سمی برچ و براساس داستانی از او و الکس مکانیک، و با ارجاعاتی بسیار به فیلم‌هایی مانند پرسونا Persona از اینگمار برگمان و فارغ‌التحصیل The Graduate مایک نیکولز، تاحدودی مانند یک رویا پیش می‌رود.

اسکرین دیلی | امتیاز: ۸۰ از ۱۰۰

جاناتان رامنی | هینز با می دسامبر کاری خیره‌کننده انجام می‌دهد و به شکل ماهرانه‌ای یک اثر سایکودرامای فراداستانی ارائه می‌دهد (فراداستان شیوه‌ای از روایت‌گری است که در آن نویسنده یا خالق به شکلی بر ساختگی بودن جهان خود تاکید می‌کند).

هالیوود ریپورتر | امتیاز: ۷۰ از ۱۰۰

دیوید رونی | تاد هینز در اینجا به قلمروی سرک می‌کشد که برای او آشنا است؛ خودشناسی و برداشت عمومی، هویت و ثنویت (دوگانگی)، صراحت و نمایشگری، هنجارهای اجتماعی و نافرمانی‌های جنسیتی. اما تلاطم‌های احساسی داستان، بخاطر رویکرد آن در نهایت به چیزی تا حدی خفیف و بی‌اثر ختم می‌شوند.

نیویورکر | امتیاز: ۶۰ از ۱۰۰

ریچارد برودی | چارچوب دراماتیک قصه بقدری صلب و مهر و موم شده است که هینز هیچ مجرا یا شکافی در آن برای پرداختن به انبوه جزئیاتی که داستان فیلم بر آن‌ها دلالت دارند – شامل هنر، پول، قدرت و پیش‌داوری -، باقی نمی‌گذارد. نتیجه اگرچه جذاب و اثرگذار است، اما با اینحال ناقص و ناتمام به‌نظر می‌رسد.

کلایدر | امتیاز: ۵۸ از ۱۰۰

تریز لاکسون | در حالی‌که هینز در می دسامبر در بهترین کیفیت خود نیست، گروه بازیگران بااستعداد فیلم و داستان جذابش، آن را به یک تجربه سرگرم‌کننده تبدیل می‌کنند.

واشینگتن پست | امتیاز: ۵۰ از ۱۰۰

مایکل اوسالیوان | می دسامبر گاهی اوقات مانند بازجویی‌ای از ماهیت دیریاب و دسترس‌ناپذیر حقیقت به‌نظر می‌رسد.

نقد فیلم می دسامبر برگرفته از سایت امپایر

استیو گرین | در فیلم جدید بازیگوشانه و تلخ تاد هینز، دو غول بازیگری نقش زنان فریبکار و سلطه‌جویی را بازی می‌کنند که مذبوحانه تلاش دارند به هر قیمتی که شده به آنچه می‌خواهند برسند و همه این‌ها را در پوشش ظاهری معقول و محترمانه انجام می‌دهند. این رویکردی جذاب است که در ابتدا در تضاد با طرح قصه جدی فیلم درباره سوء‌استفاده جنسی از کودکان و آسیب‌های روانی گذشته، به‌نظر می‌رسد. می دسامبر با سکوت‌های پرتنش و لحن طعنه‌آمیز گزنده خود، داستان بازیگری به نام الیزابت (ناتالی پورتمن) است که برای تحقیق درباره نقشی با یک زوج، گریسی (جولین مور) و جو (چارلز ملتون)، دیدار می‌کند. زوجی که اکنون ۲۴ سال از مواجهه آن‌ها با یک رسوایی – و در پی آن به زندان افتادن گریسی -، می‌گذرد. زیرا این رابطه زمانی شروع شد که گریسی ۳۶ ساله و جو ۱۳ ساله بود.

این سفر ظاهرا برای هر دو طرف سودمند است: الیزابت می‌تواند عادات رفتاری گریسی را مطالعه کند و نیم نگاهی به پشت پرده رابطه آن ها بیندازد تا بتواند به این طریق اجرایی باورپذیر و معتبر ارائه بدهد، و از سویی دیگر گریسی و جو با او همراهی می کنند به این امید که الیزابت تصویری همدلی برانگیز از آن‌ها مجسم کند.آن‌ها دو دهه گذشته را با تظاهر به اینکه همه چیز عالی و بر وفق مراد است، سپری کرده‌اند و وانمود می‌کنند که هرگز شادتر از این نبوده‌اند. اما با ورود بازیگر و سوالات هدفمندی که مدام از آن‌ها می‌پرسد، تنش‌های سرکوب‌مانده و پنهان و رازهای تاریک درونشان شروع به فوران می‌کنند. پورتمن که گاهی لحنی صمیمانه و گاهی لحنی تحقیرآمیز از خود نشان می‌دهد، الیزابت را درست مانند سوژه‌اش به شکلی حیله‌گرانه بازی می‌کند. زمانی‌که این دو زن با هم در تعامل‌اند، تنش‌ها و رقابت تکبرآمیز میان‌شان، به کمدی سیاه عجیب و غریب و هیجان‌انگیز نهفته در جهان فیلم، قدرت می‌بخشد.

هینز قبلا استعداد خود در ملودرام‌های به سبک داگلاس سیرک، با کارول و دور از بهشت به نمایش گذاشته است. او در اینجا، این ساختار را حفظ می‌کند، اما لحن پر زرق و برق و اتمسفر پرشور و سرمست‌کننده‌ای را که در فیلم‌های سیرک دیده می‌شود، کنار می‌گذارد و در عوض به حال و هوای استریلیزه فیلم موفق سال ۱۹۹۵ خود، ایمن، نزدیک می‌شود. می دسامبر با موسیقی پیانو پرجلوه خود و زوم‌های خنده‌دار و دیالوگ‌های تکان‌دهنده و تقریبا ناخوشایند، به سمت یک تله‌نوولا (نوعی از سریال‌های تلویزیونی) می‌رود. آنچه باعث می‌شود می دسامبر فراتر از اپیزودی از مجموعه تلویزیونی‌ای مانند خانمان خانه واقعی The Real Housewives قرار بگیرد، تعادل دقیقی است که هینز میان عناصر ملودراماتیک فیلم و هسته سرد و حزن‌انگیز آن به وجود می‌آورد. جو زیر سایه گریسی مانند کودکی سردرگم و مطیع زندگی می‌کند، در حالی‌که گریسی با لباس‌های پاستلی و مجلل و لحن صحبت کردن نوک زبانی کودکانه‌اش، در وضعیت رشد ناتمام و متوقف شده خود گیر افتاده است.

اگرچه برخی نمادگرایی‌ها کمی صریح هستند، اما این اجرای بازیگران است که باعث درخشش می‌ دسامبر می‌شود. همچنین عملکرد چشمگیر ملتون را در مقابل دو غول بازیگری فیلم نمی‌توان نادیده گرفت. بازی هوشمندانه و دقیق ملتون، ما را در معرض آسیب‌هایی قرار می‌دهد که این دو زن – گرگ‌هایی در لباس میش – به او تحمیل می‌کنند. می دسامبر با ظاهر شوخ و سرگرم‌کننده‌اش و معناهای عمیق بسیار در زیر لایه رویی آن، تنها یک هجویه استادانه از مناسک زندگی در حومه شهر نیست. این فیلمی درباره یک رابطه عجیب و غریب و منحصربفرد و در مورد ماهیت بازیگری و نمایش است.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا