اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

معرفی فیلم اورکا (orca)؛ جدیدترین فیلم قاچاق شده ترانه علیدوستی

فیلم اورکا اثری درام ورزشی به کارگردانی سحر مصیبتی و تهیه‌کنندگی طهورا ابوالقاسمی محصول سال 1400 است که براساس زندگی واقعی ورزشکار زن ایرانی ساخته شده و حالا بصورت غیرقانونی منتشر شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم اورکا و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم اورکا منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم اورکا چه کسی است؟

کارگردان فیلم اورکا سحر مصیبتی است.

خلاصه داستان و موضوع فیلم اورکا چیست؟

در خلاصه داستان فیلم اورکا آمده است: تو اورکایی دختر… چون اونقدر می جنگی تا به اون چیزی که می خوای می رسی!

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم اورکا چیست؟

ترانه علیدوستی، مهتاب نصیرپور، مسعود کرامتی و مهتاب کرامتی از بازیگران فیلم اورکا هستند.

مشخصات فیلم اورکا

نام فیلماورکا
کارگردانسحر مصیبتی
تهیه کنندهمهتاب کرامتی و طهورا ابوالقاسمی
نویسندهطلا معتضدی
ژانردرام ورزشی
سال ساخت1400
تاریخ‌های انتشار
توزیع کننده
مدت زمان
۹۰ دقیقه

معرفی فیلم اورکا

لیست بازیگران فیلم اورکا

  • ترانه علیدوستی
  • مهتاب نصیرپور
  • مسعود کرامتی
  • مهتاب کرامتی
  • حسن اعلایی
  • سپیده اعلایی
  • مبین رستگار
  • فاطمه نیشابوری
  • کاظم ابراهیم‌ زاده
  • شکوفه موسوی
  • آرمیک قریبیان

عوامل فیلم اورکا

  • کارگردان سحر مصیبی
  • تهیه کننده: طهورا ابولقاسمی
  • نویسنده: طلا معتضدی
  • مدیر تولید: سمیرا علایی
  • مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا
  • طراح صحنه و لباس: علی عابدینی
  • طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی
  • صدابردار: مهدی ابراهیم‌زاده
  • تدوین: مستانه مهاجر
  • منشی صحنه: آذر تجلی
  • مدیر تدارکات: مهدی صدیق
  • عکاس: مریم مجد
  • مدیر روابط عمومی و تبلیغات: ثمین مهاجرانی

ترانه علیدوستی در اورکا

معرفی فیلم اورکا

بعد از فیلم برادران لیلا و تفریق، این بار شاهد انتشار غیرقانونی فیلم اورکا با بازی ترانه علیدوستی هستیم.

اورکا نام دره ای کوچک در نزدکی قائم شهر است و فیلمبرداری اورکا در شمال ایران، چابهار و تهران انجام شده است.

مصیبتی کارگردانی است که دغدغه مشکلات ورزشکاران زن را دارد و پیش از این نیز مستند صفر تا سکو در مورد زندگی خواهریان منصوریان را ساخته بود.

«اورکا» نخستین ساخته سینمایی سحر مصیبی است که در سال 1400 با نگاهی به زندگی الهام سادات اصغری شناگر زن ایرانی جلوی دوربین رفت. این شناگر زن موفق به ثبت رکورد گینس شنا با دست‌های بسته در آب‌های آزاد شد.

این فیلم در سال 1400 به تهیه‌کنندگی مشترک مهتاب کرامتی و طهورا ابو القاسمی و با فیلمنامه‌ای از طلا معتضدی آماده نمایش شد، اما طی این دوسال هیچگاه شرایط اکران آن مهیا نشد.

اورکا طی این مکدت در چند جشنواره بین المللی حاضر شد که از آن جمله می‌توان به جشنواره«سانتا باربارای» امریکا، جشنواره اجیال دوحه قطر و… اشاره کرد.

دانلود فیلم اورکا

خلاصه داستان فیلم اورکا

اورکا؛ فیلمی با بازی ترانه علیدوستی اولین فیلم سینمایی سحر مصیبتی است که براساس واقعیت و در مورد زندگی الهام سادات اصغری (شناگر ایرانی) می باشد. شناگری که در دهه 90 با دست های بسته در آب های آزاد رکورد گینس را از آن خود کرد و مشکلاتی که در ثبت رکورد این شناگر وجود داشت، باعث ایجاد حواشی زیادی شد. در خلاصه داستان فیلم اورکا آمده (تو اورکایی دختر… چون اونقدر می جنگی تا به اون چیزی که می خوای می رسی!)

خلاصه داستان فیلم اورکا

نقد فیلم اورکا

با وجود اینکه فیلم اورکا تلاش های زن ایرانی برای رسیدن به هدفش را به خوبی روایت کرده اما تیزر فیلم اورکا با حال و هوای خاکستری حسی از تنش و یاس را در مخاطب ایجاد می کند. فیلم شخصیت پردازی درستی از نقش اصلی داستان ندارد و تصویر دقیق و درستی از زندگی و شخصیت واقعی او ارائه نمی دهد.

اصلی ترین نقدی که می توان برای فیلم اورکا ارائه داد، اتفاقاتی است که در بخشی از سکانس های فیلم رخ می دهد و بدون نتیجه رها می شود. تا جایی که مخاطب جواب مشخصی برای اتفاقات دریافت نمی کند.

پوستر فیلم اورکا

پوستر فیلم اورکا پوستر فیلم اورکا پوستر فیلم اورکا

بیوگرافی بازیگران فیلم اورکا

ترانه علیدوستی

ترانه علیدوستی هنرپیشه است. او سال 1362 در تهران متولد شد. پدرش حمید علیدوستی بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران و از مربیان فوتبال و مادرش نادره حکیم‌الهی نقاش و مجسمه ساز است. او یک برادر به نام پویان داشت که در چهارشنبه‌سوری سال ۸۳ درگذشت. ترانه علیدوستی بازیگری را با حضور در کلاس های امین تارخ فراگرفت. در سال 1379 برای بازی در فیلم سینمایی من ترانه 15 سال دارم انتخاب شد. در همان زمان در دورهٔ فیلمنامه‌نویسی حوزه هنری شرکت کرد. او علاوه بر بازیگری، داستان‌های کوتاه و نقدهای گوناگونی در مجلات، روزنامه ها و وبگاه شخصی‌اش منتشر میکند و تاکنون کتاب های داستان رؤیای مادرم اثر آلیس مونرو و تاریخ عشق اثر نیکول کراوس را به فارسی ترجمه کرده است. او از سرمایه‌گذاران فیلم اژدها وارد می‌شود! بوده و در انیمیشن جمشید و خورشید به عنوان صداپیشه حضور داشته است.

ترانه علیدوستی

مهتاب نصیرپور

مهتاب نصیرپور در سال ۱۳۴۴ در تهران زاده شد. همسرش محمد رحمانیان، نمایشنامه نویس و کارگردان تئاتر و تلویزیون می باشد. وی مدرک کارشناسی بازیگری و کارگردانی تئاتر را از دانشکدهٔ هنرهای زیبا در سال ۱۳۷۱ بدست آورد. از سال ۱۳۶۵ بازی در تئاتر را با نمایش «حادثه در صبح پاییزی» آغاز کرد و از سال ۱۳۷۰ بازی در سینما را با فیلم مسافران آغاز نمود. فعالیت او در تلویزیون از سال ۱۳۶۸ آغاز شد. پس از آن به آموزش بازیگری در دانشگاه آزاد اسلامی پرداخت. او در سال ۱۳۸۰، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش دوم زن را برای بازی در فیلم من، ترانه ۱۵ سال دارم از بیستمین دوره جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. همچنین به خاطر بازی در فیلم «به نام پدر» در بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر، برنده سیمرغ بلورین نقش دوم زن شد. مهتاب نصیرپور در اولین جشنواره تولیدات تلویزیونی سیما در سال ۱۳۷۴ نیز، بخاطر ایفای نقش در نمایش تلویزیونی «معمای یک قتل» برنده دیپلم افتخار بهترین بازیگر زن شده بود. او همچنین بازیگر فیلم محبوب الو الو من جوجو ام نیز بوده است.

مهتاب نصیرپور

مسعود کرامتی

مسعود کرامتی تهیه کننده، کارگردان و بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، فارغ التحصیل هنرهای نمایشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. آشنائی با اردشیر کشاورزی در سال 1355 باعث ورودش به دنیای هنر شد. در ادامه با عروسک گردانی در فیلم شهر موشها ساخته مرضیه برومند و محمدعلی طالبی و نقش آفرینی در شب تاب، یک، دو، همه باهم وارد دنیای سینما شد. سینمای حرفه ای را با دستیاری رسول ملاقلی پور در فیلم افق تجربه می کند. کرامتی سال ۱۳۷۱ مؤسسه سینمایی کارنامک را تأسیس کرد. به یادماندنی ترین اثر او فیلم «پاتال و آرزوهای کوچک» است.

مسعود کرامتی

مهتاب کرامتی

مهتاب کرامتی متولد مهرماه 1349 در تهران، فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی، بازیگر، تهیه‌کنندهٔ فیلم، کنشگر حقوق کودکان-زنان، مدیر هنری و سفیر صلح و حسن نیت است. مادرش دانش‌آموختهٔ مهندسی صنایع غذایی و استاد دانشگاه و خواهرش داروساز است. از کودکی به بازیگری علاقمند بود و در تئاتر های مدرسه شرکت میکرد. سال 1375 در دوره های بازیگری امین تارخ شرکت کرد و سال 1376 با مجموعه مردان آنجلس وارد تلویزیون شد. فیلم سینمایی مردی از جنس بلور نخستین تجربه سینمایی اش بود. او برای بار دوم زیر نظر امین تارخ و مسعود کرامتی اجرای تئاتر را آموخت. در نمایش های بسیاری از جمله آنتیگونه و هملت ( مجید جعفری)، هملت و زکریای رازی نقش آفرینی کرد. سال 2000 تا 2005 به واسطه قرارداد همکاری یونیسف با دولت ایران برای تشکیل کمپین اچ‌آی‌وی/ ایدز جذب یونیسف شد. سال 1387 با بازی در چهار فیلم پر کارترین بازیگر زن ایرانی در بیست و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر بود. سال 1396 نام او در لیست بیست بازیگر بانوی تأثیرگذار سینمای ایران قرار گرفت. او سال 1385 به عنوان سفیر حسن نیّت و صلح یونیسف معرفی شد و اولین جشن روز جهانی کودک در ایران را در سال ۱۳۸۶ (2007) برگزار کرد. در طول ماموریت دوساله خود کارهای بسیاری انجام داد از جمله برگزاری برنامه‌های آموزشی برای کودکان استان کرمان پس از زلزله بم و تهیه گزارش از کودکان جنگ‌زدهٔ لبنان در سپتامبر ۲۰۰۶. همکاری او و یونیسف در سال 1390 بار دیگر تمدید شد. کرامتی در راستای توانمندسازی بانوان بخصوص بانوان ورزشکار نیز تلاش میکند. او به همراه طهورا ابوالقاسمی و سمیرا علایی دفتر اندیشهٔ پردیس جم را تاسیس کرده اند که در زمینه داستانی، مستند، فیلم کوتاه، کار تبلیغاتی و بازیگری فعالیت دارد. مهتاب کرامتی از سال 1391 به مدیریت/کارگردانی هنری روی آورد و به عنوان مدیر هنری در دومین و چهارمین جشنواره فیلم کوتاه مستقل خورشید حضور داشته است. او به عنوان هیئت داوران در جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان ۱۳۹۲ ، فیلم فجر ۱۳۹۲، دهمین دوره جشنواره فیلم مستند و کوتاه رضوی (۱۳۹۴) و پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا (داور بخش زنان فیلمساز) نیز حضور داشته است. سال 1385 برای سمفونی پیامبر اعظم ساختهٔ شاهین فرهت دکلمه کرد. سال 1394 در مجموعه کنسرت های شهرداد روحانی و فیلم مستند نلسون ماندلا به عنوان راوی حضور داشت. او در موزیک ویدیو خمُش باش همایون شجریان نیز نقش آفرینی کرده است. مهتاب کرامتی از سال 1373 مزون پوشاکی در غرب تهران تاسیس کرده و به طراحی و تولید لباس برای یک برند معروف مشغول است. او که از سال 1382 وارد صنعت پوشاک شده است در مراسم معرفی طرح جدید جورجیو آرمانی در پاریس شرکت کرد. کرامتی در امور خیریه، پرداخت دیه و آزادی زندانیان محکوم به قصاص نیز فعالیت دارد و با ستاد دیه در ارتباط است. او پیش از به شهرت رسیدت با بابک ریاحی‌پور (آهنگساز و تنظیم کننده) ازدواج کرد. این ازدواج به جدایی ختم شد.

مهتاب کرامتی

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا