اخبار بازیگرانفیلم خارجی

معرفی فیلم تاریخی ژان دو باری با هنرنمایی جانی دپ

فیلم ژان دو باری ( Jeanne du Barry‎) محصول 2023 یک اثر فرانسوی در ژانر درام تاریخی به نویسندگی و کارگردانی مایوین است که خود او و جانی دپ در نقش‌های اصلی حضور دارند. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم ژان دو باری و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم ژان دو باری منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم ژان دو باری چه کسی است؟

کارگردان فیلم ژان دو باری مایوین است.

فیلم ژان دو باری کی میاد؟

فیلم ژان دو باری در ۱۶ مه ۲۰۲۳ در جشنواره فیلم کن و ۱۶ مه ۲۰۲۳ در فرانسه اکران میشود.

موضوع فیلم ژان دو باری چیست؟

داستان فیلم ژان دو باری به مادام دو باری می‌پردازد که از هوش و جذابیت خود برای صعود به مدارج ترقی در جامعه استفاده می‌کند. او محبوب پادشاه لوئی پانزدهم می‌شود. این دو عاشق یکدیگر می‌شوند و برخلاف اصول و شایستگی، دو بری به ورسای نقل مکان می‌کند که ورود او به آن‌جا باعث رسوایی دربار می‌شود.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم ژان دو باری چیست؟

مایوین، جانی دپ، پیر ریشار، بنجامین لاورنه، نوئمی لووفسکی، پاسکال گرگوری، ملویل پوپو و ایندیا هیر در فیلم ژان دو باری حضور دارند.

مشخصات فیلم ژان دو باری

نام فیلمژان دو باری
کارگردانمایوین
تهیه‌کنندگانمایوین
پاسکال کوشه
گرگوار سورلات
نویسندگانمایوین
تدی لوسی-مدست
نیکلاس لیویچی
موسیقیاستیون واربک
کشور سازندهفرانسه
بلژیک
بریتانیا
ژانردرام تاریخی
توزیع‌کنندهLe Pacte (فرانسه)
تاریخ‌های انتشار۱۶ مه ۲۰۲۳ (کن)
۱۶ مه ۲۰۲۳ (فرانسه)
مدت زمان
۱۱۶ دقیقه
شرکت‌های تولید
وای نات پروداکشنز، فرانسه ۲ سینما، فرانسه ۳ سینما، Les Films du Fleuve، IN.2 Film، La Petite Reine، Les Films de Batna، Impala Productions، Red Sea Film Foundation

فیلم ژان دو باری

لیست بازیگران فیلم ژان دو باری

  • جانی دپ در نقش لوئی پانزدهم
  • مایوین در نقش مادام دو باری
  • لویی گارل
  • پیر ریشار
  • نوئمی لووفسکی
  • بنجامین لاورن
  • ملویل پوپو
  • پاسکال گرگوری
  • ایندیا هیر

بازیگران فیلم ژان دو باری

عوامل فیلم ژان دو باری

  • کارگردان: مایوین
  • تهیه‌کننده: مایوین، پاسکال کوشه، گرگوار سورلات
  • نویسنده: مایوین، تدی لوسی-مدست، نیکلاس لیویچی
  • موسیقی: استیون واربک
  • فیلم‌بردار: لوران دیلند
  • تدوین‌گر: لورا گاردت

عوامل فیلم ژان دو باری

معرفی فیلم ژان دو باری

ساختن فیلم‌های درام تاریخی امری مرسوم در جهان است. این آثار عمدتا یا براساس تاریخ حقیقی یک کشور یا جامعه هستند و یا صرفا فضای خود را از یک دوره تاریخی که در گذشته وجود داشته الهام می‌گیرند. به طور کلی آثاری که از روی تاریخی حقیقی ساخته می‌شوند، عمدتا برای یک ملت یا عبرت آموز هستند و یا الهام بخش‌اند.

فیلم Jeanne du Barry 2023 به کارگردانی مایوین (Maïwenn) ساخته شده است. نویسندگی این اثر نیز برعهده مایوین، تدی لوسی-مودسته (Teddy Lussi-Modeste) و نیکولاس لیوچی (Nicolas Livecchi) برعهده داشتند. همچنین مایوین و جانی دپ (Johnny Depp) شخصیت‌های اصلی فیلم را به تصویر می‌کشند. ژان دو باری در حقیقت قصد دارد تا برشی از زندگی مادام دو باری آخرین و پرنفوذترین معشوقه لویی پانزدهم را به مخاطب نشان دهد.

معرفی فیلم ژان دو باری

خلاصه داستان فیلم ژان دو باری

ابتدا به سراغ اینکه مادام دو باری کیست، می‌رویم. مادام دوباری یک فرزند نامشروع در میان اشراف‌زادگان فرانسوی بود که با ازدواجی سوری که با کنت دو باری داشت، موفق شد لقب کنتس را از آن خود کند. او بخاطر ظاهر زیبایش توجه لوئی پانزدهم را جلب کرد و در ده سال پایانی زندگی‌ او به نوعی سوگولیش محسوب می‌شد. این زن با نفوذ خود باعث خلع مقام بسیاری از افراد شد و در واقع به عقیده برخی او کسی بود که پایه‌های سقوط خانواده بوربن و شروع انقلاب کبیر فرانسه را بنیان گذاری کرد.

فیلم ژان دو باری درباره مادام دو باری است که چگونه با هوش و نبوغ خود وارد دربار لوئی پانزدهم شده، تبدیل به معشوقه او می‌شود و بر دربار او تاثیر می‌گذارد.

زمان پخش فیلم ژان دو باری

در ۵ آوریل ۲۰۲۳، رسماً اعلام شد ژان دو باری اولین نمایش جهانی خود را به‌عنوان فیلم افتتاحیه در جشنواره فیلم کن ۲۰۲۳ در ۱۶ مهٔ ۲۰۲۳ خواهد داشت، که در آن‌جا با تشویق ایستادهٔ ۷ دقیقه‌ای مورد استقبال قرار گرفت. این فیلم همان روز در فرانسه اکران شد. تیری فرمو، مدیر جشنواره کن و منتقد فرانسوی، در مصاحبه‌ای با ددلاین، هنگامی که دربارهٔ تصمیم وی بر انتخاب ژان دو باری به عنوان فیلم افتتاحیه جشنواره پرسیده شد، در پاسخ گفت ژان دو باری «فیلم زیبا» و «موفقیتی» است و اینکه «جانی دپ در آن با شکوه است».

این فیلم قرار است در سال ۲۰۲۳ توسط نتفلیکس به صورت سینمایی در فرانسه اکران شود و ۱۵ ماه بعد از طریق رسانه جاری منتشر شود.

پوستر فیلم ژان دو باری

پوستر فیلم ژان دو باری پوستر فیلم ژان دو باری

تیزر فیلم ژان دو باری

بیوگرافی بازیگران فیلم ژان دو باری

مایوین در نقش ژان دو باری

مایوین بازیگر و فیلم‌ساز فرانسوی متولد 17 آوریل 1976 (28 فروردین 1355) است. او بازیگری را از سال 1981 شروع کرد و نخستین بار در با فیلم L’année prochaine… si tout va bien وارد عرصه بازیگری شد. او کارگردانی را نیز از سال 2004 با فیلم I’m an actrice شروع کرد و اکثرا نویسنده آثار کارگردانی شده توسط خود نیز است. از آثار معروف او باید به Polisse (بازیگر)، My King (کارگردان) و DNA (بازیگر و کارگردان) اشاره کنیم. او علاوه بر اینکه نقش ژان دو باری را بازی می‌کند، کارگردان و فیلمنامه‌نویس فیلم نیز است.

مایوین در نقش ژان دو باری

جانی دپ در نقش لوئی پانزدهم

جانی دپ بازیگر، موسیقی‌دان و صداپیشه اهل آمریکا در 9 ژوئن 1963 (19 خرداد 1343) به دنیا آمد. او هنرپیشگی را از سال 1984 با فیلم کابوس در خیابان الم (A Nightmare on Elm Street) شروع کرد و با فیلم چیزی که گیلبرت را آزار می‌دهد (What’s Eating Gilbert Grape) به شهرت زیادی رسید. پس از آن جانی دپ دیگر جز بازیگران تراز اول دنیا محسوب می‌شود و ایفای نقش‌های خاطره‌انگیز زیادی داشته است. عمده کارهای بی‌نظیر او به همکاری‌اش با تیم برتون (Tim Burton) مربوط است. این بازیگر همچنین در آثار شاخصی همچون سری فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب (Pirates of the Caribbean)، در جستجوی ناکجا آباد (Finding Neverland)، سوئینی تاد (Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street) و… حضور پیدا کرده است که فقط بخش کوچکی از کارنامه هنری او است. او در فیلم ژان دو باری نقش لوئی پانزدهم را دارد.

جانی دپ در نقش لوئی پانزدهم

بنجامین لاورنه در نقش ژان بنجامین دو لا بورده

بنجامین لاورنه (Benjamin Lavernhe) متولد 14 اوت 1984 (23 مرداد 1363) است. او بازیگری را از سال 2009 با سریال Au siècle de Maupassant شروع کرد. او سپس تا کنون در بیش از 16 فیلم و سریال حضور پیدا کرده است و جز بازیگران شناخته شده سینمای فرانسه محسوب می‌شود. از آثار جدید بنجامین لاورنه باید به گزارش فرانسوی (The French Dispatch) و Abbé Pierre – A Century of Devotion اشاره کنیم.

بنجامین لاورنه در نقش ژان بنجامین دو لا بورده

پیر ریشار در نقش دوک ریشلیو

پیر ریشار (Pierre Richard) در 15 اوت 1934 (24 مرداد 1313) به دنیا آمد. او علاوه بر بازیگری، کارگردان و فیلمنامه‌نویس نیز است و نخستین بار کار خود را از 1967 با حضور در آثار کمدی شروع کرد. پیر ریشار بیش از 50 سال در سینما و تلویزیون فرانسه خدمت کرده و یکی از کمدین‌های مشهور این کشور محسوب می‌شود که آثار شاخص و شناخته شده‌ای در این زمینه دارد. او ایفاگر نقشی مهم و کلیدی در فیلم Jeanne du Barry 2023 است.

پیر ریشار در نقش دوک ریشلیو

ملویل پوپو در نقش کنت دو باری

ملویل پوپو (Melvil Poupaud) متولد 26 ژانویه 1973 (6 بهمن 1351) است که بازیگری را از سال 1983 با فیلم City of Pirates و نقش مالو شروع کرد. او علاوه بر بازیگری کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی نیز انجام می‌دهد. او تا کنون افتخارات متعددی در زمینه بازیگری کسب کرده و از جدیدترین فیلم‌هایش نیز می‌توان به Summer of 85، One Fine Morning و Coup de chance اشاره کنیم.

ملویل پوپو در نقش کنت دو باری

پاسکال گریگوری در نقش امانوئل آرماند

پاسکال گریگوری (Pascal Greggory) بازیگر فرانسوی در 8 سپتامبر 1954 (17 شهریور 1333) به دنیا آمد. او بازیگری را از سال 1976 و فیلم Les Sœurs Brontë شروع کرد. این بازیگر در طی سال‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کرد، آثار متنوعی در سینما و تلویزیون را بازی کرد. از جدیدترین فیلم‌های پاسکال گریگوری باید به فیلم‌های فرانکی (Frankie) و یک صبح خوب (One Fine Morning) اشاره کنیم.

پاسکال گریگوری در نقش امانوئل آرماند

نقد‌ها و نمرات فیلم ژان دو باری

این فیلم به عنوان افتتاحیه در فستیوال کن به نمایش درآمد و در هنگام شروع خود با فروش کم‌نظیری در فرانسه روبه‌رو شد به طوری که از زمان پخش فیلم گتسبی بزرگ (The Great Gatsby) در کن چنین استقبالی از یک فیلم نشده بود. اما آیا نمرات فیلم سینمایی Jeanne du Barry نیز عالی بودند؟ در این مورد باید بگوییم که این اثر با واکنش‌های متوسطی از جانب منتقدان روبه‌رو شد. یعنی فیلم هم نقطه قوت داشت و نقطه ضعف و اکثر منتقدان امتیاز میانه را برای ژان دو باری در نظر گرفتند.

در جدول زیر می‌توانید امتیازات سه سایت مختلف معروف جهان را به فیلم ببینید:

سایتامتیاز
آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)6.8/10
راتن تومیتوز (Rotten Tomatoes)50/100
متاکریتیک (Metacritic)51/100

از میان 13 منتقدی که به فیلم ژان دو باری رای دادند، 4 نفر نظری مثبت، 8 نفر نظری متوسط و تنها 1 نفر دیدگاهی منفی داشت که در ادامه چند دیدگاه را باهم می‌خوانیم.

The Independent /جافری مک نب (Geoffrey Macnab) : 80

برخلاف احتمالات، ژان دو بری به یک درام چشم نواز و خوش ساخت تبدیل شده است که دارای موقعیت‌های لطیف و جذاب فراوان است.

Vanity Fair / ریچارد لاوسون (Richard Lawson): 70

این فیلم واقعا در برخی از قسمت‌ها خنده‌دار می‌شود. اگرچه طراحی صحنه‌ و لباس آن کاملا جذاب و چشم نواز است، اما بیشتر بار نشان دادن یک تحول و انقلاب در آن به صحنه‌های پایانی فیلم خلاصه می‌شود. این اثر بیشتر فانتزی است تا یک درام تاریخی!

Variety / پیتر دبروگ (Peter Debruge): 60

در تلاش برای بازپس گیری شهرت مادام دو بری، فیلم مایوین به طور غیرمنتظره‌ای کم هیجان به نظر می‌رسد و خطر تبدیل یک رسوایی به یک داستان حوصله سر بر سلطنتی وجود دارد.

The Guardian / پیتر بردشاو (Peter Bradshaw): 60

این فیلم علیرغم حوصله سر بر بودن جلوه‌های بصری، طراحی صحنه و لباس خوبی دارد. دکور داخلی فیلم زیباست و بازیگران نیز در همین راستا عملکرد خوبی دارند.

The Telegraph / رابی کالین (Robbie Collin): 40

ترکیب جانی دپ و مایوین ممکن است خطرناک به نظر برسد، اما در این موقعیت، آنها به خوبی روبه‌روی هم قرار می‌گیرند.

The Playlist / رافائلا سالس راس (Rafaela Sales Ross): 16

چیزی که فیلم ژان دو باری را به جشنواره کن رسانده، تبلیغات زیاد آن است و در واقع در این اثر چیز خاصی نمی‌بینیم که بتواند فیلم مایوین را در تاریخ ثبت کند و خیلی زود به دست فراموشی سپرده می‌شود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا