اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

معرفی کامل آرنولد شوارتزنگر اسطوره بدنسازی جهان و حقایقی جالب درباره او

در این بخش بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر از بازیگران مرد معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر یکی از پرافتخارترین بدنسازان حرفه‌ای تاریخ، بازیگر اکشن مشهور هالیوود و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا آمریکا ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

آرنولد شوارتزنگر متولد چه سالی است؟

آرنولد شوارتزنگر زادهٔ ۳۰ ژوئیهٔ ۱۹۴۷ است و ۷۵ سال سن دارد.

آرنولد شوارتزنگر فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

آرنولد شوارتزنگر فعالیت خود را از سال 1970 آغاز کرد.

سریال جدید آرنولد شوارتزنگر 2023 چه فیلمی است؟

سریال فوبار جدیدترین فیلم آرنولد شوارتزنگر در سال 2023 محسوب می‌شود.

خلاصه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر

نام اصلیآرنولد آلویس شوارتزنگر Arnold Alois Schwarzenegger
نام هنریآرنولد شوارتزنگر
تاریخ تولد۳۰ ژوئیهٔ ۱۹۴۷ ‏(۷۵ سال)
محل تولدتال اشتیریا، اتریش تحت اشغال متفقین
شهرونداتریش – ایالات متحده
پیشه
  • بازیگر
  • بدن‌ساز
  • بازرگان
  • سیاستمدار
  • مولف
همسرماریا شرایور
(ا. ۱۹۸۶–۲۰۲۱)
فرزندان5 فرزند به نام های جوزف بائنا، کاترین شوارتزنگر، پاتریک شوارتزنگر، کریستوفر شوارتزنگر، کریستینا شوارتزنگر
قد۱۸۸ سانتی‌متر

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر

بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر

پسر جوانی که بعد از به خاک کشیده شدن زادگاهش اتریش در دوران جنگ جهانی دوم، با رویای رسیدن به شهرت و موفقیت خود را به آمریکا می‌رساند و به هر آنچه که می‌خواهد می‌رسد. شاید همین چند کلمه کافی باشد تا دریابید که مخاطب بحث امروز ما قهرمان افسانه‌ای بدنسازی، بازیگر مشهور و فرماندار سابق ایالت کالیفرنیا، آرنولد شوارتزنگر است.

در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر داشته باشیم.

آرنولد آلویس شوارتزنگر (Arnold Alois Schwarzenegger) بازیگر، فیلم‌ساز، تاجر، نویسنده و همچنین سیاستمدار و بدنساز حرفه‌ای سابق اتریشی-آمریکایی است که در 30 جولای 1947 (7 مرداد 1326) در اتریش متولد شد.

دوران جوانی آرنولد شوارتزنگر

بیوگرافی خانواده و دوران جوانی آرنولد شوارتزنگر

در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر درباره ی خانواده اش آمده است: مادر آرنولد «اورلیا شوارتزنگر» و پدر وی «گوستاو شوارتزنگر» نام داشتند.

دوران کودکی آرنولد با سختی بسیاری سپری شد. پدر آرنولد یک افسر پلیس الکلی بود که سابقه عضویت در سازمان‌های نازی‌ها را نیز در کارنامه خود داشت. پدر او مرتبا در خانه بین او و برادرش فرق می‌گذاشت و طبق گزارشات آرنولد را کتک زده و رویای او در مورد یک قهرمان بدنسازی شدن را مسخره می‌کرد.

برادر آرنولد در سال 1971 در یک تصادف کشته شد و پدر وی نیز یک سال بعد از دنیا رفت و این درحالی است که آرنولد در مراسم خاکسپاری هیچکدام از آن‌ها شرکت نکرد.پس از مرگ برادرش، آرنولد هزینه زندگی برادر زاده اش را بر عهده گرفت.

اما سختی‌های دوران کودکی به هیچ عنوان بر روی آرنولد و هدف وی برای رسیدن به شهرت تاثیر نگذاشت. وی از نوجوانی به ورزش‌های قدرتی و بدنسازی علاقمند شد و به گفته خودش در آن زمان هدف خود را تبدیل شدن به قهرمان بدنسازی جهان تعریف کرد.

دوران جوانی آرنولد شوارتزنگر

ازدواج و وضعیت تاهل آرنولد شوارتزنگر

بیشترین جستجوها در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

آرنولد در سال 1969 وقتی 22 ساله بود با باربارا اوتلند که یک معلم زبان انگلیسی بود وارد یک رابطه عاشقانه شد اما زندگی این دو در سال 1974 بعد از 5 سال به جدایی ختم شد.

آرنولد شوارتزنگر در سال 1986 با «ماریا شوایور» ازدواج کرد. جالب است بدانید که همسر آرنولد ژورنالیست، نویسنده و خواهر زاده جان اف کندی است. البته این ازدواج نیز مثل زندگی مشترک بسیاری از ستاره‌های هالیوود به جدایی انجامید و در سال 2011 بعد از اینکه آرنولد اعلام کرد که بر اثر رابطه نامشروع با یکی از خدمه خانه بچه‌دار شده است، این زوج از یکدیگر جدا شدند و در سال ۲۰۲۱ طلاق گرفتند.

معرفی سریال ترکی جدید صلاح الدین ایوبی

مراسم ازدواج آرنولد شوارتزنگر

شوارتزنگر و شوایور پنج فرزند (۲ دختر و ۳ پسر) به نام‌های جوزف بائنا، کاترین شوارتزنگر، پاتریک شوارتزنگر، کریستوفر شوارتزنگر، کریستینا شوارتزنگر با هم دارند که از بین آن‌ها یک فرزند آرنولد شوارتزنگر، پاتریک، جا پای پدرش گذاشته و بعد از حضور در چندین فیلم به عنوان بازیگر کودک، موفق به ایفای نقش اصلی در فیلم «خورشید نیمه شب» شده است.

آرنولد شوارتزنگر و خانواده اش

آرنولد شوارتزنگر و پسرش

آرنولد شوارتزنگر و پسرش

در ادامه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر بهتر است بدانید آرنولد در سال 2017 در 70 سالگی وارد یک رابطه جدید با زنی بنام هیر میلیگان (heather milligan) که 43 ساله می باشد شده است

علایق و حقایقی درباره آرنولد شوارتزنگر

در ادامه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

قوانین آرنولد برای موفقیت

آرنولد شوارتزنگر سخنرانی‌های زیادی در مورد موفقیت انجام داده و همیشه در آن‌ها قوانینی را مطرح می‌کند که به عقیده او پیروی از آن‌ها برای رسیدن به موفقیت اجباری است. قوانین آرنولد برای موفقیت به شرح زیر هستند:

  • قانون اول: هدف داشته باشید و به خودتان اعتماد کنید.
  • قانون دوم: چند قانون را زیر پا بگذارید.
  • قانون سوم: از شکست نترسید.
  • قانون چهارم: افراد منفی گرا را نادیده بگیرید.
  • قانون پنجم: سخت تلاش کنید.
  • قانون ششم: در ازای موفقیت چیزی به جامعه بدهید.

قوانین آرنولد برای موفقیت

شوارتزنگر یک کسب و کار آجرچینی موفق راه انداخت

در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر جالب است بدانید قبل از تبدیل به یک بدنساز حرفه‌ای و یک بازیگر مشهور، آرنولد یک تجارت آجرچینی موفق داشت. او این کسب و کار را در کالیفرنیا و در سال 1968 راه انداخت. او در این کار با فرانکو کلمبو شریک بود. کلمبو نیز یک بدنساز بود که بعدها آرنولد او را در مسابقات قهرمانی مستر المپیا شکست داد. بخشی از موفقیت کسب و کار آرنولد به‌خاطر زیرکی آرنولد در تجارت و همچنین افزایش تقاضا برای مصالح ساختمانی بعد از زمین‌لرزه سال 1971 بود.

آرنولد و تجارت آجرچینی

او در ابتدا فوتبالیست بود

اگرچه آرنولد شوارتزنگر همیشه یک ورزشکار بود، اما از همان ابتدا به وزنه‌برداری علاقه نداشت.در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر جالب است بدانید او مثل خیلی‌های دیگر حرفه ورزش را با فوتبال آغاز کرد. هدفش هم تحت تأثیر قرار دادن پدرش بود. به گفته خودش هیکل خوبی داشت اما تقریبا لاغر بود. زمانی‌که آرنولد 14 یا 15 ساله بود، مربی فوتبالش او و سایر اعضای تیم را به یک باشگاه بدنسازی برد و از همان جا بود که آرنولد شوارتزنگر به این ورزش علاقه پیدا کرد. آرنولد تصمیم گرفت فوتبال را رها کند و بدنسازی را به‌طور حرفه‌ای ادامه دهد.

سایر ورزشکارانی که بازیگر شدند، الهام بخش او بودند

با اینکه شوارتزنگر باهوش و زیرک است، اما خودش به این فکر نیفتاد که از طریق حرفه بدنسازی وارد دنیای بازیگری شود. به گفته خودش، جانی ویزمولر (Johnny Weissmuller) که در دهه 40 و 50 نقش تارزان را بازی کرد، خیلی روی او تأثیر گذاشت. او در دوران کودکی این فیلم‌ها را می‌دید و به این فکر می‌کرد که به‌عنوان یک ابرانسان غول‌پیکر به آمریکا بیاید و تبدیل شود به ستاره فیلم‌های اکشن و ماجراجویی.

شوارتزنگر در مراقبت از برادرزاده اش کمک کرد

اگرچه آرنولد و برادرش رابطه چندان خوبی نداشتند، اما بعد از مرگ او در یک تصادف، آرنولد به خانواده برادرش پشت نکرد. در آن زمان برادرزاده آرنولد، پاتریک، سه ساله بود. آرنولد تمام خرج تحصیل او را پرداخت کرد و سال‌ها بعد به او کمک کرد تا به آمریکا مهاجرت کند.

پاتریک توانست در آمریکا مدرک حقوق بگیرد و برای شرکت‌های مختلفی کار کند. او در یک دفتر حقوقی در کالیفرنیا شریک است و وقتی شوارتزنگر مجری The Celebrity Apprentice بود، مدت زمان کوتاهی به‌عنوان مشاور حقوقی او فعالیت می‌کرد.

عکس هایی از بهاره رهنما در خارج از کشور

شوارتزنگر در ارتش اتریش خدمت کرد

وقتی که آرنولد 18‌ ساله شد، براساس قانون اتریش مجبور بود یک سال در ارتش خدمت کند. متأسفانه این دقیقا در دورانی بود که حرفه بدنسازی آرنولد درحال پیشرفت بود.در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر جالب است بدانید که آرنولد به خاطر شرکت در یک رقابت بدنسازی خدمت را ترک کرد و به همین دلیل یک هفته در بازداشتگاه ارتش زندانی شد.

او به همراه خانواده مربی بدنسازی‌اش زندگی می‌کرد

شوارتزنگر در کنار خانواده‌اش هیچ‌وقت محبت و حمایت را تجربه نکرد اما وقتی برای مدتی با مربی بدنسازی‌اش در لندن زندگی کرد، خانواده دومی پیدا کرد که از او حمایت می‌کردند. مربی او چارلز بنت (Charles Bennett) داور اولین رقابت مستر یونیورس آرنولد بود و اگرچه آرنولد در آن رقابت برنده نشد، چارلز می‌توانست ببینید که او استعدادش را دارد و به همین دلیل پیشنهاد داد مربی او باشد.

در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر آمده است: خانواده شوارتزنگر فقیر بودند و به همین دلیل او پولی برای اجاره خانه نداشت. به همین دلیل چارلز بنت آرنولد 19 ساله را به خانه خوش در لندن برد تا آنجا زندگی کند و برای دوره بعدی رقابت مستر یونیورس آماده شود. علاوه بر این، حضور آرنولد در این خانه باعث شد او شروع کند به یادگیری زبان انگلیسی.

شوارتزنگر با جیب خالی به آمریکا رفت

شوارتزنگر در خانواده‌ای فقیر در اتریش پس از جنگ زندگی می کرد و به گفته خودش، هنوز خوشحالی خانواده از خرید یک یخچال را به یاد دارد؛ چراکه این خرید اتفاق بزرگی در زندگی آن‌ها بود. اما او مصمم بود که به هر طریق رویایش را دنبال کند و با رفتن به آمریکا تبدیل شود به یک ستاره سینما.

او حامی محیط زیست است

در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر شاید با توجه به شخصیت‌هایی که تا کنون بازی کرده، عجیب به نظر بیاید که شوارتزنگر حامی محیط زیست باشد، اما حقیقت دارد. علاوه بر اقداماتی که وقتی فرماندار کالیفرنیا بود انجام داد، او سعی می‌کند ماشین‌هایش را به‌گونه‌ای ارتقا دهد که آسیب کمتری به محیط زیست بزنند. برای مثال دوتا از ماشین‌های او به‌جای سوخت‌های فسیلی از هیدروژن و سوخت‌های زیستی استفاده می‌کنند.

شوارتزنگر زندگی نامه خود را به رشته تحریر درآورد

در سال 2012‌ کتابی تحت عنوان Total Recall: My Unbelievably True Life Story به قلم آرنولد شوارتزنگر منتشر شد. او در این کتاب داستان زندگی خود را برای مخاطبانش تعریف می‌کند. از مهاجرت به آمریکا و به حقیقت پیوستن آرزوهایش صحبت می‌کند و درباره روزهای بازیگری و ورودش به دنیای سیاست می‌گوید. بی‌شک مطالعه زندگی نامه آرنولد از زبان خودش برای طرفداران او بسیار جالب خواهد بود.

در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر جالب است بدانید که این کتاب با اینکه اولین کتاب خودزندگینامه آرنولد بود، اولین کتابی نیست که او به رشته تحریر درآورد. پیش از این کتاب، آرنولد شوارتزنگر کتاب‌های دیگری درباره بدنسازی نوشته بود.

کتاب زندگی آرنولد شوارتزنگر

ثروت

بعد از جدایی از همسرش ماریا شرایور در سال ۲۰۱۱ میزان ثروت شوارتزنگر ۴۰۰ میلیون دلار تصور می‌شد و طبق مالیات سال ۲۰۰۶ میزان ثروت او تا ۸۰۰ میلیون دلار تخمین زده می‌شد. طلاق شوارتزنگر از همسرش تأثیر بدی در میزان ثروت او داشت به‌طوری‌که بابت جدایی از همسرش حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار غرامت پرداخت کرد. در سال ۱۹۹۷ شوارتزنگر ۳۸ میلیون دلار پولش را برای خرید جت شخصی صرف کرد. شوارتزنگر یک بار دربارهٔ دارایی‌هایش گفت: پول شما را خوشحال نمی‌کند. من الان پنجاه میلیون دلار دارم؛ ولی وقتی ۴۸ میلیون دلار داشتم خوشحال تر بودم. او همچنین ذکر کرد: من میلیون‌ها دلار پول به عنوان تاجر در گذر زمان کسب کردم.

سیر تا پیاز زندگی ستاره ی سینمای ایران "ستاره پسیانی"

دستمزد

در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر  جالب است بدانید اولین دستمزد شوارتزنگر برای فیلم هرکول در نیویورک ۱۲۰۰۰$ بود

آرنولد این روزها برای هر فیلم پنج میلیون دلار و مقداری از درآمد فیلم را دریافت می‌کند. او بزرگترین اکشن کار کل تاریخ هالیوود است به دلیل بازی در فیلم‌های نظیر نابودگر، دروغ‌های حقیقی، کماندو، یادآوری مطلق و ده‌ها فیلم اکشن دیگر است.

نام فیلمکارگردانمیزان دستمزدسال تولید
نابودگر۳: خیزش ماشین‌هاجاناتان موستو۳۰ میلیون دلار۲۰۰۳
تلفات جانبیاندرو دیویس۲۵ میلیون دلار۲۰۰۲
روز ششمراجر اسپاتیس وود۲۵ میلیون دلار۲۰۰۰
پایان دورانپیتر هیامز۲۵ میلیون دلار۱۹۹۹
بتمن و رابینجوئل شوماخر۲۵ میلیون دلار۱۹۹۷
جیرینگ جیرینگ ادامه‌داربرایان لوانت۲۰ میلیون دلار۱۹۹۶
پاک کنچاک راسل۲۰ میلیون دلار۱۹۹۶
جونیورایوان رایتمن۱۵ میلیون دلار۱۹۹۴
دروغهای حقیقیجیمز کامرون۱۵ میلیون دلار۱۹۹۴
آخرین حرکت قهرمانجان مک تیرنان۱۵ میلیون دلار۱۹۹۳
نابودگر۲:روز داوریجیمز کامرون۱۵ میلیون دلار۱۹۹۱
پلیس کودکستانایوان رایتمن۱۲ میلیون دلار۱۹۹۰
آخرین مقاومتکیم جی وون۱۲ میلیون دلار۲۰۱۳
یادآوری کاملپل ورهوفن۱۰ میلیون دلار۱۹۹۰
داغ سرخوالتر هیل۸ میلیون دلار۱۹۸۸
غارتگرجان مک تیرنان۳٫۵ میلیون دلار۱۹۸۷
کماندومارک ال. لستر۲میلیون دلار۱۹۸۵
نابودگرجیمز کامرون۷۵۰ هزار دلار۱۹۸۴
کونان ویرانگرریچارد فلایشر۱ میلیون دلار۱۹۸۴
سونیای سرخریچارد فلایشر۱٫۵ میلیون دلار۱۹۸۵
کونان بربرجان میلیوس۲۵۰ هزار دلار۱۹۸۲
هرکول در نیویورکآرتور الن سیدمن۱۲هزار دلار۱۹۷۰
بی‌مصرف‌ها ۲سیمون وست۱۰ میلیون دلار۲۰۱۲
نقشه فرارمیکل هوفسترم۸میلیون دلار۲۰۱۳
نابودگر: جنسیسآلن تیلور۲۰ میلیون دلار۲۰۱۵
مجموع دستمزد از ۲۲ فیلمدیگر فیلم‌هامجموع
 ۳۱۱$ میلیون دلار آمریکا۹ میلیون دلار۳۲۰ میلیون دلار

آرنولد شوارتزنگر برای نابودگر ۳ دستمزد ۲۹٬۲۵۰٬۰۰۰ دلار را دریافت کرد. همچنین او حق امتیاز ۲۰٪ در باکس آفیس جهانی که بیش از۳۸۰ میلیون دلار بود، دریافت کرد. برای فیلم یادآوری کامل نیز ۱۵٪ از فروش فیلم و برای فیلم دوقلوها ساخته ایوان رایتمن ۲۰٪ فروش کل فیلم را طلب کرد. با این حساب دستمزد او در سینما بیش از ۳۱۰ میلیون دلار است.

عمل جراحی قلب آرنولد شوارتزنگر

در مارس ۲۰۱۸ آرنولد شوارتزنگر برای انجام عمل جراحی به‌منظور تعویض دریچه کاتر در بیمارستانی در لس‌آنجلس بستری شد. اما متأسفانه این تعویض موفق نبود؛ بنابراین در نهایت جراحی قلب باز برای این بازیگر سرشناس با موفقیت به انجام رسید.

پزشک او در این باره گفت: «حال او خوب است و به‌سرعت در وضعیت پایداری قرار گرفت، به طوریکه با جمله “من برگشتم” به هوش آمد که به شخصیت پرطرفدار و معروف خود در فیلم ترمیناتور اشاره داشت.»

شروع فعالیت حرفه ای آرنولد شوارتزنگر

زندگی حرفه‌ای آرنولد فقط شامل بازیگری و حضورش در سینما نمی‌شود؛ او در بدنسازی و سیاست هم حضور پررنگی داشته است. در ادامه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر درباره حضور و فعالیت او در عرصه‌های مختلف صحبت می‌کنیم.

بدنسازی آرنولد شوارتزنگر

بدنسازی آرنولد شوارتزنگر

علاقه آرنولد به بدنسازی حرفه‌ای از خواندن یک مجله در مورد ریچ پارک، بازیگر نقش اول فیلم B-Level Hercules شروع شد و از آن‌جا بود که تصمیم گرفت به آمریکا مهاجرت کند و همانند ریچ پارک به یک قهرمان بدنسازی و ستاره فیلم تبدیل شود. در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر آمده است در سن بیست سالگی سرانجام آرنولد موفق شد عنوان «مستر یونیورس» که معتبرترین عنوان بدنسازی آماتورها در آن زمان به حساب می‌آمد را ببرد و تبدیل به جوان‌ترین بدنسازی شود که این عنوان را از آن خود می‌کند.

سیر تا پیاز زندگی مریم شیرازی بازیگر نقش نسرین در برف بی صدا میبارد

بدنسازی آرنولد شوارتزنگر

آرنولد در سال 1968 به آمریکا مهاجرت کرد و در سال 1969 برای اولین بار روی استیج «مستر المپیا» که معتبرترین مسابقه بدنسازی حرفه‌ای به حساب می‌آید قدم گذاشت، اما رقابت را به قهرمان سه دوره این رقابت‌ها یعنی «سرجی الیوا» باخت. آرنولد در سال 1970 دوباره برای کسب عنوان مستر المپیا تلاش کرد و توانست در 23 سالگی بار دیگر تاریخ ساز شده و عنوان جوان‌ترین مستر المپیا را به نام خودش ثبت کند. او در طول دوران رقابت خود به عنوان بدنساز حرفه‌ای، هفت بار موفق شد که برنده عنوان مستر المپیا شود و از این نظر بعد از «رونی کلمن» و «لی هنی» که هرکدام 8 بار برنده مستر المپیا بوده‌اند، به صورت مشترک با «فیل هیث» در رتبه دوم قرار می‌گیرد.

اما نقش آرنولد شوارتزنگر در بدنسازی فقط به عناوین قهرمانی وی خلاصه نشده و بسیاری وی را به عنوان پدر معنوی این ورزش می‌شناسند. آرنولد یکی از افرادی بود که با ورود به دنیای بازیگری، حضور در برنامه‌های مختلف تلویزیونی و نوشتن کتاب، به عمومی شدن ورزش بدنسازی بسیار کمک کرد.در بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر بهت است بدانید نام او در کتاب رکوردهای گینس به‌عنوان بهترین و کامل‌ترین بدن انسانی آمده‌است. در جوانی وی قادر بود تا وزنی معادل ۶۸۵ پوند (۳۱۰ کیلوگرم) را بلند کند. هم اکنون نیز دومین مسابقه معتبر بدنسازی بعد از مستر المپیا تحت نام «آرنولد کلاسیک» همه ساله برگزار می‌شود که علاوه بر رشته بدنسازی، از 70 رشته دیگر و نزدیک به 2000 ورزشکار میزبانی می‌کند

بدنسازی آرنولد شوارتزنگر

اندازهٔ بدن او در زمانی‌که در اوج ورزش و قهرمانی بود بدین شرح است:

  • بازو: ۵۶ سانتی‌متر
  • سینه: ۱۴۵ سانتی‌متر
  • کمر: ۸۳ سانتی‌متر
  • ران: ۷۵ سانتی‌متر
  • ساق پا: ۴۸ سانتی‌متر
  • بهترین وزن مسابقه: ۱۱۲ کیلوگرم(۲۴۸ پوند)
  • کمترین وزن مسابقه: ۱۰۳ کیلوگرم(۲۲۸ پوند)
  • وزن عادی (ریکاوری): ۱۱۸ کیلوگرم(۲۶۰ پوند)
  • قد: ۱۸۸ سانتی‌متر

عناوین قهرمانی:

  • سال ۱۹۶۳ مسابقه استر هاف اتریش نفر دوم
  • سال ۱۹۶۵ مسابقه جونیور (المان) نفر اول و مستر اروپا
  • سال ۱۹۶۶ عنوان بهترین بدنساز اروپا (المان)
  • سال ۱۹۶۶ قهرمان مستر آماتور اروپا
  • سال ۱۹۶۸ مسابقه NABBA (مستر یونیورس حرفه ای) نفر اول
  • سال ۱۹۶۹ مسابقه NABBA (مستر یونیورس حرفه ای) نفر اول
  • سال ۱۹۷۰ مسابقه NABBA (مستر یونیورس حرفه ای) نفر اول
  • سال ۱۹۶۷ مسابقه NABBA (مستر یونیورس آماتور) نفر اول
  • سال ۱۹۶۶ مسابقه NABBA (مستر یونیورس آماتور) نفر دوم
  • سال ۱۹۶۶ نفر اول مسابقات پاورلیفتینگ جهان دروزن۸۰+
  • سال ۱۹۶۸ نفر اول مسابقات پاورلیفتینگ آلمان دروزن۸۰+
  • سال ۱۹۶۷ نفر دوم مسابقات پاورلیفتینگ آلمان دروزن۸۰+
  • سال ۱۹۶۸ نفر اول مسابقه IFBB(فدراسیون بین‌المللی بدنسازی و تناسب اندام) مستر اینترنشنال (مکزیک)
  • سال ۱۹۶۷ نفر دوم مسابقات المپیک وزنه‌برداری دروزن۸۰+
  • سال ۱۹۷۰ نفر اول مسابقات Mr.Wolrd (مدافع عنوان قهرمانی)
  • سال ۱۹۷۰ نفر اول مستر المپیا در نیویورک
  • سال ۱۹۷۱ نفر اول مستر المپیا در فرانسه
  • سال ۱۹۷۲ نفر اول مستر المپیا در آلمان
  • سال ۱۹۷۳ نفر اول مستر المپیا در نیویورک
  • سال ۱۹۷۴ نفر اول مستر المپیا در نیویورک
  • سال ۱۹۷۵ نفر اول مستر المپیا در آفریقای جنوبی
  • سال ۱۹۸۰ نفر اول مستر المپیا در استرالیا

رکوردهای شخصی: اسکات:(247 kg) پرس سینه :(240 kg) لیفت :(330 kg)

ورود آرنولد شوارتزنگر به عرصه بازیگری

آرنولد شوارتزنگر در عرصه بازیگری

زمانی که آرنولد شوارتزنگر می‌خواست به دنیای بازیگری ورود کند، خیلی‌ها این کار را برای او غیر ممکن می‌دانستند. بسیاری از کارگردان‌ها و تهیه کنندگان بدن غول آسا، لهجه اتریشی و حتی فامیلی «شوارتزنگر» را مسخره کرده و به او می‌گفتند که هیچ شانسی در دنیای سینما نخواهد داشت.

اما آرنولد به دنبال رویای خود بود و سخت در این راه تلاش می‌کرد. وی علیرغم کار در ساخت و ساز، روزانه دو الی سه ساعت در باشگاه تمرین می‌کرد، به کالج می‌رفت و از ساعت 8 الی 12 شب نیز در کلاس‌های بازیگری شرکت می‌کرد. به گفته خود آرنولد، وی حتی در کلاس‌های حذف لهجه نیز شرکت می‌کرد تا بتواند کلمات انگلیسی را بهتر تلفظ کند.

داستان طلاق امین حیایی از همسر اولش چه بود؟

آرنولد در سال 1970 وقتی 23 ساله بود به پیشنهاد یکسری از دوستانش وارد عرصه بازیگری شد و در فیلم هرکول در نیویورک بازی کرد، نام او در تیتراژ فیلم آرنولد استرانگ (قوی) درج شد. کارگردان نام شوارتزنگر را برای مخاطب غیر قابل هضم می دانست.

در ادامه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر میخوانیم: بعد از چند نقش کوچک در فیلم‌های مختلف دهه هفتادی، سرانجام آرنولد در سال 1976 توانست با بازی در فیلم «گرسنه بمان» خود را به دنیای سینما معرفی کرده و به عنوان بهترین تازه وارد برای دریافت جایزه گلدن گلوب نامزد شد. اما شهرت جهانی او با فیلم ترمیناتور در سال 1984 وقتی 37 ساله بود به اوج رسید

آرنولد شوارتزنگر در فیلم گرسنه بمان

به سبب فیزیک قوی، آرنولد شوارتزنگر ذاتا برای فیلم های اکشن مناسب بود و در ادامه فعالیت‌های خودش به عنوان بازیگر توانست در بسیاری از فیلم‌های اکشن پرفروش هالیوود به عنوان نقش اول بازی کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به «کونان بربر»، «کونان نابودگر»، «ترمیناتور»، «ترمیناتور 2: روز قضاوت» و «ترمیناتور3: خیزش ماشین‌ها» اشاره کرد. البته فیلم‌هایی چون «کوماندو»، «درنده»، «مرد فراری»، «یاد آوری مطلق» و «دروغ‌های واقعی» نیز به عقیده خیلی‌ها از جمله بهترین فیلم‌های اکشنی هستند که آرنولد در آن‌ها نقش آفرینی کرده است.

جان میلیوس، کارگردان فیلم کونانِ بربر، تأثیر به‌سزایی در شهرت آرنولد شوارتزنگر داشت و او با همین نقش کونان سال‌های سال برجسته‌ترین فرد میان بدنسازان به شمار می‌رفت. آرنولد در این فیلم نقش یک جنگجوی بربر را برعهده دارد و در پی انتقام از قاتل پدر و مادرش است. برای اینکه فیلم سینمایی کونانِ بربر را یکی از بهترین فیلم‌ های آرنولد در نظر بگیریم دلایل متعددی داریم. این اثر سینمایی را جان میلیوس کارگردانی کرده که یک هنرمند بااستعداد اما کمترشناخته‌شده است؛ کارگردانی که یحتمل بهترین فیلمش کونان بربر است و به شکل کلی سلیقه خوب سینمایی‌اش از همین فیلم پیدا است. شکل کلی بازی آرنولد هم در این نقش بی‌نقص است. او به‌خوبی از پس سنگینی این نقش برآمده و تماشای او که برای انتقا‌م‌گیری تلاش می‌کند به واقع لذت‎بخش است.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم کونانِ بربر
آرنولد شوارتزنگر در فیلم کونانِ بربر

شخصیت ماندگار T-800با اجرای آرنولد شوارتزنگر قبل از اینکه به عنوان یک نماد قهرمان اکشن معرفی شود، تبدیل به یکی از تهدیدآمیزترین هیولاهای سینمایی دهه ۸۰ شد. حتی با توجه به چرخش نهایی فرنچایز، ترمیناتور اصلی کماکان نقش خود را به عنوان یک مهیج تاریک با پیشگویی در مورد جهت فاجعه‌بار فناوری و اجتناب ناپذیر بودن سقوط بشر دارد. آنچه روز داوری در اندازه و سبک دارد، اولین نابودگر کامرون با وحشی‌گری تکان‌دهنده و خطری همیشه حاضر، به ویژه پیرامون سرنوشت آینده بشر، جبران می‌کند.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم ترمیناتور
آرنولد شوارتزنگر در فیلم ترمیناتور

کماندو محصول 1985 یکی از آثار تمام اکشن در لیست فیلم های آرنولد شوارتزنگر در دهه‌ی ۸۰ است که مملو از طرحی نامفهوم، اکشن بزرگ، و دیالوگ‌های تک خطی بی‌پایان برای این ستاره محبوب است. در واقع این فیلم تعریف کاملی از سینمای اکشن هالیوود در دهه‌ی ۸۰ میلادی است. در کنار این موارد کماندو یک فیلم اکشن فوق‌العاده احمقانه و کارتونی است که می‌توان از آن به خاطر ایراداتش لذت برد. شوارتزنگر مردی است که برای بازگرداندن دخترش در این فیلم اکشن کلاسیک دست از سر هیچ چیز و هیچکس بر نمی‌دارد.

آرنولد در فیلم کوماندو

فیلم مرد فراری در سال 1987 از جمله فیلم‌های اقتباسی راه‌یافته به سینماست که بر اساس کتابی با همین نام اثر استفن کینگ ساخته شده. آرنولد در این فیلم بازی بسیار خوبی از خود به جای گذاشته است. شوارتزنگرِ مرد فراری در نقش یک خلبان هلی‌کوپتر پلیس ظاهر شده که باید آدم‌های فراری را به قتل برساند اما درپی سرپیچی او از این دستور مقامات او را مسئول کشتار می‌دانند و او را به زندانی مخوف می‌اندازند. این فیلم با بودجه‌ی ۲۷ میلیون دلاری ساخته شد و فروشی برابر با ۳۸ میلیون دلار داشت اما در مجموع نظرات متناقضی را از سوی منتقدان گرفت.

تئاتر نوزده نود و نه پرفروش ترین نمایش تئاتر شهر؛ معرفی بازیگران و کارگردان
آرنولد شوارتزنگر در فیلم فیلم مرد فراری
آرنولد شوارتزنگر در فیلم فیلم مرد فراری

در سال ۱۹۸۸، مدیران هالیوود می‌خواستند شوارتزنگر تنها یک کار را انجام دهد: بازی در فیلم‌های اکشن. و چه کسی می‌تواند آنها را سرزنش کند؟ به همین دلیل این مدیران پیشنهادات مالی بزرگ می‌آوردند. اما این بازیگر می‌خواست ثابت کند که می‌تواند کارهای بیشتری انجام دهد، بنابراین با ایوان ریتمن و دنی د‌ی‌ویتو برای این کمدی همکاری کرد. اولین تلاش شوارتزنگر در فیلم کمدی دوقلوها یکی از بهترین‌های او باقی ماند و حالا استودیوها دو راه برای آرنولد داشتند که بتواند از آن پول بیاورد. این فیلم که یکی دیگر از بهترین فیلم های آرنولد شوارتزنگر است درحالی که با بودجه‌ی ۱۸ میلیون دلاری ساخته شد، فروشش در تمام دنیا به رقمی حدود ۲۱۶ میلیون دلار رسید و از همین حیث نیز از فیلم‌های بسیار موفق در کارنامه‌ی هنری آرنولد محسوب می‌شود.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم دو قلوها
آرنولد شوارتزنگر در فیلم دو قلوها

در همان سال 1988 او در فیلم داغ سرخ هنرنمایی کرد. فیلم اکشن و جذاب داغ سرخ نه تنها یک اثر ماندگار بسیار خوب در بین فیلم های آرنولد شوارتزنگر است، بلکه شامل یکی از جالب‌ترین بازی‌های او نیز می‌شود. این فیلم با پیروی از فرمول پلیسی رفاقتی، شوارتزنگر را در نقش کاپیتان دانکو‌ی روسی به نمایش می‌گذارد. به لطف کارگردانی والتر هیل، دانکو یکی از معدود نقش‌های شوارتزنگر است که در آن خود کاراکتر روی پرده دیده می‌شود نه آرنولد. فیلم سینمایی «داغ سرخ» از آن دست آثار آرنولد شوارتزنگر است که همواره دست کم گرفته شده و به نسبت فیلم‌های شناخته‌شده‌تر او توفیق کمتری داشته است. در داغ سرخ آرنولد و جیم بلوشی نقش دو همکار پلیس را بازی می‌کنند. این فیلم هم یک اثر کمدی است که در عین حال صحنه‌های اکشن جذابی دارد.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم داغ سرخ
آرنولد شوارتزنگر در فیلم داغ سرخ

دو سال پس از «دوقلوها» در سال 1990 ، رایتمن و شوارتزنگر دوباره برای این کمدی که در آن آرنولد نقش پلیسی را بازی می‌کند که مخفیانه به عنوان معلم مهدکودک کار می‌کند، با هم همکاری کردند. آرنولدِ ترمیناتور این بار در نقش مربی مهدکودک در این فیلم حضور دارد. بنابراین، تماشای شخصیت ملایم شوارتزنگر در کنار سکانس‌های اکشن چیزی نیست که بتوان به‌راحتی از آن گذشت. در سال ۱۹۹۰، آرنولد شوارتزنگر در پلیس مهدکودک بازی کرد؛ کمدی خانوادگی‌ای به نسبت خوب درباره‌ی یک پلیس مخفی‌ که ماموریتش معلم مهدکودک شدن است (و در ادامه درمی‌یابد که به تدریس به بچه‌ها علاقه دارد.) این اثر سینمایی فیلم خوبی بود؛ خیلی خوب فروش نکرد و نمرات خوبی هم نگرفت، ولی به اندازه‌ای بامزه بود که یکی دوبار با خانواده تماشایش کنید.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم پلیس مهدکودک

فیلم‌های علمی تخیلی را می‌توان به خاطر تفنگ‌های لیزری یا نبردهای عظیم سفینه‌های فضایی بر فراز سیاره‌ها شناخت و مورد توجه قرار داد، اما همچنین می‌توان آن‌ها را به دلیل تغییر طرز تفکر ما نیز به یاد آورد. فیلم یادآوری کامل (Total Recall)محصول 1990 دقیقاً این کار را انجام داد. اگر آینده جای خوبی نباشد چه؟ اگر افراد صاحب قدرت بتوانند شما را مجبور به زندگی‌ای غیر از زندگی واقعی کنند چه؟ فیلم یادآوری کامل با بازی آرنولد شوارتزنگر به این سوالات تاریک پاسخ داد در حالی که خودش را خیلی جدی نگرفت. خواه یک تعقیب‌وگریز شدید، یک شوخی خوب یا یک صحنه چشم نواز باشد، یادآوری کامل در همه‌ی جبهه‌ها به عنوان یک داستان تماشایی و سرگرم‌کننده می‌درخشد و لحظات جذابی را ارائه می‌دهد.

فیلم این جمعیت قابل کنترل درانتظار صدور پروانه نمایش
آرنولد شوارتزنگر در فیلم یادآوری کامل (Total Recall)
آرنولد شوارتزنگر در فیلم یادآوری کامل (Total Recall)

اگر امروزه لیست فیلم‌‌های بلاک‌باستر تابستانی مدرن هالیوودی را مرور کنید، بدون شک با دنباله‌های بی‌شماری با بودجه‌ی ۱۰۰ میلیون دلاری مملو از CGI روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید از بین آ‌ن‌ها به راحتی یکی را برای تماشا انتخاب کنید. اما این امر در چنین روزهایی عادی است، اما در روزگاری که سینما هنوز به صورت کامل به این مدل تجاری تبدیل تبدیل نشده بود، «Terminator 2» اولین فیلم در نوع خود بود که در جولای ۱۹۹۱ به سینماها رفت.

گران‌ترین تولید تاریخ در آن زمان، تبدیل به پرمخاطب‌ترین دنباله‌ای که تا به حال مقابل دوربین است شد و یک تغییر مطلقِ به تمام معنا در کلمه‌ی بلاک‌باستر ایجاد کرد. از طرف دیگر فیلم «نابودگر ۲» درهای انقلاب CGI را درست از لولا بیرون کشید و نشان داد که یک شاهکار بصری چگونه خودنمایی می‌کند. این فیلم همچنین با فروش ۵۱۹.۸ میلیون دلار در گیشه، سومین فیلم پرفروش تاریخ شد.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم ترمیناتور 2
آرنولد شوارتزنگر در فیلم ترمیناتور 2

آخرین قهرمان اکشن محصول 1993 یک کمدی-اکشن است که سایر فیلم‌های اکشن، به ویژه فیلم‌های خود شوارتزنگر را تقلید و البته هجو می‌کند. فیلم داستان پسری به نام دنی (آستین اوبراین) را دنبال می‌کند که به دنیای فیلم شخصیت مورد علاقه‌اش جک اسلیتر (شوارتزنگر) منتقل می‌شود و در آن‌جا درگیر نبردی با دشمنان مختلف می‌شود. این فیلم ممکن است برای علاقه‌مندان سرسخت اکشن نباشد، اما کمدی-اکشن نیز چیزی است که شوارتزنگر به خوبی از پس آن برمی‌آید.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم آخرین قهرمان اکشن
آرنولد شوارتزنگر در فیلم آخرین قهرمان اکشن

جونیور محصول 1994 یک کمدی غیر متعارف در میان فیلم های آرنولد شوارتزنگر است. با رد ثبت داروی باروری «دکتر الکساندر هس» (شوارتزنگر) و «دکتر لری آربوگاست» (د ویتو)، این دو امکانات تحقیقاتی‌شان را از دست می‌دهند و رئیس کینه‌توزشان، «نوآبانس» (لانگلا)، «دکتر دایانا ردین» (اما تامپسون) را جایگزین آنان می‌کند. اما «آربوگاست» ناآگاهانه تخمک‌های منجمد شده «ردین» را می‌دزدد و برای اثبات «کارآیی» داروی‌شان، با اسپرم «هس» در هم می‌آمیزد و به «هس» تزریق می‌کند. اما این عمل منتهی به نتایج وحشتناکی برای یک مرد بارور می‌شود. به طور کلی جونیور یک داستان علمی تخیلی و کمدی غیرمعمول در دوران معاصر است که در‌ آن آرنولد شوارتزنگر بازی خوبی از خود به نمایش می‌گذارد.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم جونیور
آرنولد شوارتزنگر در فیلم جونیور

فیلم دروغ‌های واقعی (True Lies) محصول 1994 یک اکشن بزرگ از کارگردان اکشن‌ساز نام‌دار جیمز کامرون است. واقعیت این است در روزگاری که هنوز دیدن آثار لینچ و نولان پُز نداشتند، امثال همین آثار اکشن، نهایت کلاس فیلم دیدن بودند. دروغ‌های حقیقی را باید در ظرف زمانی خودش بررسی کرد؛ در واقع فیلم فضای غالب آثار دهه‌ی نود را دارد و در عین حال جذاب است و با بازی‌های خوبی همراه است. آرنولد شوارتزنگر نقش یک جاسوس را بازی می‌کند؛ جاسوسی که هویت شغلی‌اش را برای سال‌ها از خانواده‌اش پنهان کرده است. یک مرد تلاش می‌کند از طریق تظاهر به جاسوس‌بودن همسر آرنولد را فریب دهد و آرنولد که در می‌یابد همسرش تا چه حد تشنه‌ی هیجان است به او یک مأموریت پرهیجان می‌دهد اما همه چیز گره می‌خورد و تبعات آن زوج فیلم را به دردسری اساسی می‌اندازد.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم دروغ‌های واقعی (True Lies)
آرنولد شوارتزنگر در فیلم دروغ‌های واقعی (True Lies)

فیلم «پاک‌‌کننده» محصول 1996 یک اکشن پُر از صحنه‌های تیراندازی با بازی آرنولد شوارتزنگر است که سلاح‌های پیشرفته‌ای را در دستان این بازیگر به نمایش می‌گذارد. به طور کلی پاک‌کننده یک تریلر جاسوسی است که شوارتزنگر را به عنوان یک مامور فدرال که مردم را از دید عموم پاک ‌می‌کند به نمایش می‌گذارد. پاک کننده در اینجا به شغل آرنولد ارجاع دارد؛ او افرادی را که در پرونده‌های بالقوه خطرناک دادگاه شهادت می‌دهند باید از دید عموم پنهان کند. پاک‌کننده در میان فیلم های آرنولد شوارتزنگر جایگاه خاصی دارد. او در این فیلم از سقوط آزاد از هواپیما تا کار با سلاح‌های جذاب و مبارزه با تمساح‌های گرسنه را تجربه می‌کند.

آیا پانته آ بهرام زرتشتی است؟
آرنولد شوارتزنگر در فیلم پاک کننده
آرنولد شوارتزنگر در فیلم پاک کننده

تیم برتون با فیلم‌های «بتمن» و «بازگشت بتمن» با بازی مایکل کیتون در نقش اصلی، علاقه به فیلم‌های این سوپرهیرو را بین مخاطبان احیا کرد. پس از آن فیلم‌های بسیار موفق، دو فیلم از کارگردان فقید جوئل شوماخر ساخته شد. در اولین فیلم با عنوان «بتمن برای همیشه» وال کیلمر به عنوان نقش اصلی انتخاب شد. اما در فیلم دیگر یعنی بتمن و رابین، جورج کلونی در نقش بتمن و شوارتزنگر در نقش آقای فریز حضور داشتند. این اثر کمترین تحسین‌ و ستایش‌ها را در بین فیلم‌های بتمن مال خود کرد و این مجموعه را تا زمانی که کریستوفر نولان سال‌ها بعد دوباره احیا کند، در یک سکوت طولانی فرو برد. اما در کارنامه‌ی کاری آرنولد حضور در یک فیلم بتمن، آن هم در نقش یک شرور از نکات شاخص است.

آرنولد در فیلم بتمن
آرنولد در فیلم بتمن

شوارتزنگر در بازگشت خود به سینما بعد از جدایی از سیاست (در بخش بعدی به آن خواهیم پرداخت) در سری فیلم‌های «بی مصرف‌ها» با بازیگرانی همچون سیلوستر استالونه، جیسون استاتهام، جت لی و بروس ویلیس همبازی شد و در سال 2019 نیز در نسخه جدید ترمیناتور تحت عنوان «ترمیناتور: سرنوشت تاریک» ایفای نقش کرد. جدیدترین فیلم آرنولد نیز Kung Fury II: The Movie است که قرار است در سال 2022‌ منتشر شود.

ورود آرنولد شوارتزنگر به سیاست و فرمانداری کالیفرنیا

ورود آرنولد شوارتزنگر به سیاست و فرمانداری کالیفرنیا

در سال 2003 بود که آرنولد تصمیم گرفت دامنه موفقیت خود را به سیاست نیز گسترش دهد. در این سال وی به عنوان یک سیاستمدار جمهوری خواه در انتخاباتی ویژه موفق شد به عنوان فرماندار ایالت کالیفرنیا انتخاب شود. فرماندار جدید به اهالی این ایالت که با مشکلات اقتصادی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کردند وعده داد که وضعیت با ثبات اقتصادی را به آن‌ها بازمی‌گرداند.

او در سال ۲۰۰۵ بهترین و محبوبترین سیاست‌مدار سال انتخاب شد. آرنولد حقوق سالانهٔ ۱۷۵ هزار دلار حاصل از فرماندار شدن را قبول نکرد و تمام این پول را به سازمان‌های خیریه اهدا کرد. مردم از او به عنوان فرشته نجات کالیفرنیا نام می‌بردند که همانند ترمیناتور با مشکلات مبارزه می‌کرد.

آرنولد شوارتزنگر در عرصه سیاست

آرنولد به عنوان فرماندار کالیفرنیا تلاش کرد تا با راه اندازی کسب و کارهای جدید به وضعیت اقتصادی ایالت کمک کرده و همچنین بسیار در زمینه محافظت از محیط زیست فعالیت کرد. او در سال 2006 خیلی راحت انتخابات دوم خود را نیز پیروز شد. آرنولد همیشه از رئیس جمهور اسبق ایالات متحده آمریکا «رولاند ریگان» که سابقه فرمانداری کالیفرنیا را نیز داشت به عنوان الگوی خود در سیاست یاد می‌کند. سکان داری آرنولد شوارتزنگر در دفتر فرمانداری ایالت کالیفرنیا در سال 2011 به پایان رسید و ترمیناتور اعلام کرد که قصد دارد از دنیای سیاست کنار کشیده و به بازیگری برگردد.

ابهامات رئیس‌جمهور شدن

نیویورک پست در سال ۲۰۱۳ مدعی شد شوارتزنگر قصد اقدام برای تصدی پست ریاست جمهوری ایالات متحد را دارد ولی طبق قانون کلیه نامزدها باید زادهٔ آمریکا باشند

دیدگاه‌های سیاسی

در طی انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا (۲۰۱۶) اعلام کرد که به دونالد ترامپ رأی نمی‌دهد و جمهوری‌خواه ترامپی نیست.[۱۸] او از جمهوری خواهان خواست تا به ترامپ رأی ندهند و در رقابت‌های مقدماتی هم از جان کیسیک حمایت کرد. او از منتقدان دولت ترامپ و دیدگاه‌های آن در رابطه با محیط زیست و گازهای گلخانه ای است. درگیری او با دونالد ترامپ حاشیه‌های زیادی ایجاد کرده‌است.

او دربارهٔ لیبرال شدن خود می‌گوید:

فصل دوم سریال «زخم کاری» بعد از سیزده قسمت به آخر راه رسید

من در سال ۱۹۶۸ بدون داشتن هیچ پولی به آمریکا رفتم، در آن وقت رقابت بر سر ریاست جمهوری نیکسون و هامفری بود؛ و زمانی که نیکسون در سخنرانی انتخاباتی خود دربارهٔ کاهش مالیات، افزایش قدرت ارتش و آزادی صحبت کرد فهمیدم او یک لیبرال است، از آن روز تصمیم گرفتم یک لیبرال باشم و این موضوع تا امروز ادامه دارد.

بازگشت به هالیوود

آرنولد شوارتزنگر در سال ۲۰۱۰ به همراه جیسون استاتهام، سیلوستر استالونه، بروس ویلیس و جت لی در مجموعه فیلم اکشن بی مصرف ها The Expendables ایفای نقش کرد.

او و دیگر بازیگران مجدداً در آگوست ۲۰۱۲ در The Expendables ۲ ظاهر شدند.

تنها یک هفته بعد از اکران، این فیلم به موفقیتی بزرگ رسید و به رتبه اول گیشه‌های سینما صعود یافت به‌طوری که نزدیک به ۲۸.۶ میلیون دلار به فروش رسید.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم بی مصرف ها

آخرین مقاومت محصول 2013 یک اکشن جمع‌وجورِ قوی با رنگ و بوی نئووسترن در میان فیلم های آرنولد شوارتزنگر است. بازگشت آرنولد برای ایفای نقش اصلی یک فیلم اکشن در سال ۲۰۱۳ چنان منتقدان را تحت تأثیر قرار نداد؛ در واقع بسیاری معتقد بودند این فیلم اثر چندان خاصی نیست اما همان‌ها هم پذیرفتند که «آخرین مقاومت» را با هیچ شاخصی نمی‌شود در میان فیلم‌های اکشن جریان اصلی، فیلم بدی نامید. آخرین مقاومت تلاش نمی‌کند که فیلمی منحصربه‌فرد باشد بلکه سعی می‌کند آثار اکشن محبوب قدیمی را با رایحه‌ای مدرن ترکیب کند و از عهده‌ی این کار هم به‌خوبی برآمده است؛ فیلم صحنه‌های دلپذیری دارد که ما را به یاد آثار کلاسیک آرنولد شوارتزنگر می‌اندازد، برخی لحظه‌های طنزآمیز و البته اکشنی سرگرم‌کننده از دیگر ویژگی‌های این فیلم سینمایی است.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم آخرین مقاومت
آرنولد شوارتزنگر در فیلم آخرین مقاومت

آرنولد در ادامه زندگی خود در حرفه بازیگری در سال ۲۰۱۴ مجدداً به استالونه پیوست و در فیلم The Expendables ۳ بازی کرد.

یکی دیگر از بهترین فیلم های آرنولد شوارتزنگر، مگی محصول 2015 است. شوارتزنگر در این نقش جنبه‌ی جدی خود را در چارچوب یک درام پساآخرالزمانی از یک بیماری همه‌گیر زامبی نشان می‌دهد. او در این فیلم نقش پدری را بازی می‌کند که متوجه می‌شود دخترش (ابیگیل برسلین) مبتلا شده و به زودی تبدیل به یک زامبی می‌شود. آرنولد بازی خیره‌کننده‌ای در فیلم داشت و مورد تحسین منتقدین سینما قرار گرفت.

آرنولد شوارتزنگر در فیلم مگی
آرنولد شوارتزنگر در فیلم مگی

او دوباره برای بازی در فیلم Terminator Genisys ستاره بودن خود را به همه نشان داد و درخشید. همانطور که می‌بینید در زندگی نامه آرنولد شوارتزنگر موفقیت‌های پشت سر هم است که به چشم می‌خورد.

او در طول زندگی خود حتی تجربه مجری‌گری هم داشته است به طوریکه در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان مجری برنامه زنده NBC The New Celebrity Apprentice که مربوط به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا بود به تهیه‌کنندگی مارک برنت، فعالیت داشته است.

علی رغم محبوبیت آرنولد در بین مردم، این برنامه نتوانست موفق عمل کند و به رتبه‌های پایین رسید. طوریکه آرنولد اعلام کرد دیگر وارد حرفه مجری‌گری نمی‌شود. در همان سال آرنولد اعلام کرد در حال ساخت مجموعه جدید از ترمیناتور است و همبازی اصلی او، یعنی لیندا همیلتون هم در آن حضور خواهد داشت.

برخلاف بودجه کلانی که برای این فیلم در نظر گرفته شده بود، فیلم نتوانست توفیق یابد و در هفته اول اکران با عدم توجه و استقبال مردم مواجه شد.

آخرین هنرنمایی آرنولد در سال 2023 و بازی در سریال فوبار است. فوبار یک سریال تلویزیونی کمدی-اَکشن آمریکایی است که توسط نیک سانتورا برای نتفلیکس ساخته شده‌است. آرنولد شوارتزنگر در اولین نقش اصلی خود در یک سریال تلویزیونی با فیلمنامه تولید شده توسط اسکای‌دنس مدیا و بلک‌جک فیلمز بازی می‌کند.

پوستر سریال فوبار fubar 2023

لیست آثار هنری آرنولد شوارتزنگر

در ادامه بیوگرافی آرنولد شوارتزنگر باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

همسر بهنوش بختیاری چه کسی است؟ + ماجرای طلاق

فیلم ها

سالنام فیلمنقشتوضیحات
۱۹۶۹هرکول در نیویورکهرکولدر تیتراژ به اسم آرنولد استرونگ
۱۹۷۳خداحافظی طولانیفردی در دفتر آگوستین
۱۹۷۴سالگرد مبارک و خداحافظریکو
۱۹۷۶گرسنه بمانجویی سانتو
۱۹۷۷تپش آهنخودشمستند
۱۹۷۹شرورغریبه خوش قیافه
۱۹۷۹شکار لاشخورلارس
۱۹۸۰بازگشتخودشمستند
۱۹۸۲کونان بربرکونان
۱۹۸۴کونان ویرانگرکونان
۱۹۸۴ترمیناتورنابودگراولین حضور به عنوان نقش منفی
۱۹۸۵سونیای سرخلرد کالیدور
۱۹۸۵کماندوسرهنگ جان ماتریکس
۱۹۸۶انتقام منصفانهمارک کامینسکی
۱۹۸۷غارتگرداچ شافر
۱۹۸۷مرد فراریبن ریچاردز
۱۹۸۸گرمای سرخایوان دانکودوبله با عنوان داغ سرخ
۱۹۸۸دوقلوهاجولیوس بندیکت
۱۹۹۰یادآوری مطلقداگلاس کویید / هاوسر
۱۹۹۰پلیس مهدکودککارآگاه جان کیمبل
۱۹۹۱ترمیناتور ۲: روز داوریترمیناتور
۱۹۹۳آخرین قهرمان‌اکشنجک اسلیتر / آرنولد شوارزنگر / هملتدوبله با عنوان آخرین حرکت قهرمان
۱۹۹۳دیوخودشحضور افتخاری
۱۹۹۴دروغ‌های حقیقیهری تسکرآخرین همکاری با جیمز کامرون
۱۹۹۴جونیوردکتر الکس هِس
۱۹۹۶پاک‌کنجان کروگر
۱۹۹۶جیرینگ جیرینگ ادامه‌دارهاوارد لانگستون
۱۹۹۷بتمن و رابیندکتر ویکتور فریز / مستر فریزدومین حضور به عنوان نقش منفی
۱۹۹۹پایان روزگارجریکو کین
۲۰۰۰روز ششمآدام گیبسون / کلون آدام گیبسون
۲۰۰۱دکتر دولیتل ۲گرگ سفیددوبلور (حضور افتخاری)
۲۰۰۲تلفات جانبی (فیلم)|تلفات جانبیگوردی بروِر
۲۰۰۳ترمیناتور ۳: خیزش ماشین‌هاترمیناتور
۲۰۰۳تعقیب کوبندهمشتری بارحضور افتخاری
۲۰۰۴دور دنیا در ۸۰ روزشاهزاده هاپیسومین حضور در نقش منفی
۲۰۱۰بی‌مصرف‌هاترنج موزرحضور افتخاری
۲۰۱۲بی‌مصرف‌ها ۲ترنچ موزر
۲۰۱۳آخرین ایستگاهکلانتر ری اونز
۲۰۱۳نقشه فرارامیل راتمیر / ویکتور منهایم
۲۰۱۴سابوتاژجان وارتون
۲۰۱۴بی‌مصرف‌ها ۳ترنج موزر
۲۰۱۵مگیوید
۲۰۱۵ترمیناتور: جنسیسپاپز
۲۰۱۷عواقبویکتور
۲۰۱۷کشتن گانترگانترچهارمین حضور در نقش منفی
۲۰۱۹وی ۲: سفر به چینجیمز هوک
۲۰۱۹نابودگر: سرنوشت تاریکترمیناتور
۲۰۲۲کونگ فیوری ۲رئيس جمهور

تلویزیونی

عنوانسالنقشتوضیحات
خیابان‌های سان فرانسیسکو۱۹۷۰جوزف اشمیت
ساحل سن پدرو۱۹۷۷Muscleman
داستان جین منسفیلد۱۹۸۰میکی هارگیتای
داستان‌های کریپت (مجموعه تلویزیونی)۱۹۹۰X-Conکارگردانی یک قسمت
کریسمس در کنتیکت۱۹۹۲مرد نشسته روی صندلینقش کوتاه، همچنین کارگردانی
راو:۱۰۰۰۱۹۹۹۲۰۱۴خودشحضور به عنوان مهمان در سه قسمت
کودکان و نوجوانان آزادی۲۰۰۲فریدریش ویلهلم فون اشتویبننقش در دوبله وصدا
پیمپ مای راید۲۰۰۷خودشحضور به عنوان مهمان
سال‌های زندگی خطرناک۲۰۱۵خودشتهیه‌کننده اجرایی و خبرنگار به همراه جیمز کامرون
دو مرد و نصفی۲۰۱۵؟حضور به عنوان مهمان
هالیوود ریوالز[۲]۲۰۱۶خودشهمراه سیلوستر استالونه
کارآموز۲۰۱۷میزبان (خودش)همچنین مجری، جایگزین دونالد ترامپ
نمایش بعد با جیمز کوردن۲۰۱۵خودشحضور در دوا‍پیزود
ااوت راید۲۰۱۸مارشالهمچنین تهیه‌کننده اجرا

جوایز و افتخارات آرنولد شوارتزنگر

  • هفت بار برنده مسابقات مستر المپیا
  • چهار بار برنده مسابقات مستر یونیورز
  • برنده جایزه گلدن گلوب ستاره جدید سال (۱۹۷۷)
  • دو بار برنده جایزه برگزیده کودکان نیکلودین ۱۹۸۹ و ۱۹۹۱
  • برنده جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی ۱۹۹۲
  • پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ۱۹۸۷
  • برنده جایزه ساترن ۱۹۹۲
  • برنده جایزه بامبی ۱۹۹۶
  • جایزه سیب طلایی ۱۹۹۶
  • جایزه دوربین طلایی ۱۹۹۷
  • جایزه جشنواره فیلم Cinequest 2004
  • جایزه امپایر ۲۰۱۴
  • جایزه آیکون طلایی جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۱۵
  • جایزه تمشک طلایی ۲۰۰۵
  • تالار شهرت دبلیو دبلیو ای ۲۰۱۵
  • دوربین طلا ۲۰۱۵[۳۳]
  • دریافت دو مدال لژیون دونور سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۷
  • دریافت مدال افتخار خدمات جمهوری اتریش ۱۹۹۳
  • دریافت هشت دکترای افتخاری در زمینه‌های علوم انسانی
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا