اخبار بازیگرانسریال خارجی

معرفی کامل سریال تاریخی و جنجالی قیام عثمان

سریال ترکی قیام عثمان Kuruluş: Osman یکی از سریال‌های معروف تاریخی ترکیه‌ است که طرفداران زیادی دارد و به کارگردانی متین گونای (Metin Günay) ساخته شده است. در این مطلب، خبرهای مربوط به سریال ترکی قیام عثمان و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال ترکی قیام عثمان منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال ترکی قیام عثمان چه کسی است؟

سازنده سریال ترکی قیام عثمان متین گونای (Metin Günay) است.

سریال ترکی قیام عثمان کی میاد؟

پخش سریال ترکی قیام عثمان از تاریخ ۲۰ نوامبر ۲۰۱۹ شروع شده و همچنان ادامه دارد.

موضوع سریال ترکی قیام عثمان چیست؟

سریال ترکی قیام عثمان روایتگر سال‌های پر فراز و نشیب زندگی عثمان یکم پسر ارطغرل و حلیمه خاتون و چگونگی تأسیس سلسله عثمانی است.

بازیگران نقش اصلی سریال ترکی قیام عثمان چه کسانی هستند؟

بوراک اوزچیویت، رغیب ساواش،‌ ییلدیز چاعری و اوزگور تورر از بازیگران مرح و محبوب ترکیه هستند که در این سریال هیجان‌انگیز تاریخی ترکی ایفای نقش می‌کنند.

مشخصات سریال ترکی قیام عثمان

نام سریالقیام عثمان (انگلیسی:Establishment: Osman)
نام سریال به زبان محلی(Kuruluş: Osman)
کارگردانمتین گونای (Metin Günay)
تهیه کنندهمهمت بوزداغ (Mehmet Bozdağ)
نویسندگانمهمت بوزداغ ، آتیلا انگین ، آسلی زینپ پکر بوزداغ ، اوزان بودور
موسیقیآلپای گوکتکین (Alpay Göktekin)
آهنگسازآلپای گلتکین
زینب آلاسیا
ژانردرام، تاریخی، اکشن و ماجراجویی
کشور سازندهترکیه
تولید کنندهبوزداغ فیلم
شبکه پخشآ تی‌وی

معرفی سریال قیام عثمان

عوامل سریال قیام عثمان

  • کارگردان: متین گونای (Metin Günay)
  • تهیه کننده: مهمت بوزداغ (Mehmet Bozdağ)
  • نویسندگان: مهمت بوزداغ ، آتیلا انگین ، آسلی زینپ پکر بوزداغ ، اوزان بودور
  • موسیقی: آلپای گوکتکین (Alpay Göktekin)
  • آهنگساز: آلپای گلتکین، زینب آلاسیا
خوانندگی هنگامه قاضیانی را دیدید؟

لیست بازیگران سریال قیام عثمان

  • بوراک اوزچیویت (Burak Özçivit) در نقش عثمان خان
  • اوزگه تورر (Ozge Törer) در نقش بالا خاتون
  • ییلدیز چاگری آتیسکوی (Yıldız Çağrı Atiksoy) در نقش ملحون خاتون
  • بوراک چلیک (Burak Çelik) در نقش گوکتوگ آلپ
  • راگیپ ساواش (Ragıp Savaş) در نقش دوندار بیگ
  • هاکان ییلماز (Hakan Yılmaz) در نقش کانتکوزنوس
  • نیهات آلتین کایا (Nihat Altınkaya) در نقش اولوف
  • ایپک کاراپینار (Ipek Karapinar) در نقش فریگ
  • ییگیت اوکان (Yigit Ucan) در نقش بوران
  • امره باسالاک (Emre Basalak) در نقش گوندوز خان
  • عمر آگان (Ömer Agan) در نقش سالتوک آلپ
  • دیدم بالچین (Didem Balçin) در نقش سلجان خاتون
  • کاگری سنسوی (Cagri Sensoy) در نقش سرکوتای
  • آسلیا اوزجان (Açelya Özcan) در نقش آیسه خاتون
  • صدا ییلدیز (Seda Yildiz) در نقش شیخ ادبعلی
  • بوسه ارسلان (Buse Arslan) در نقش آی‌گل خاتون
  • امل دده (Emel Dede) در نقش گونکا خاتون
  • سرکان تاتار (Serkan Tatar) در نقش پهلوان درویش

شخصیت‌های کامل شدهٔ سریال

  • کالانوس
  • تکفور یورگوپولس
  • آی بارس
  • ارکوت
  • مگالا
  • گو خر
  • بالگای
  • تورسون
  • باتور
  • دمیر بوکن
  • نظام الدین
  • دنیس خان
  • بواچ
  • کونترالی
  • تسیسیوس خان

تیم بازیگری این سریال همان‌طور که مشاهده می‌کنید قوی است. بوراک اوزچیویت به خوبی تمام حالات روحی عثمان را به تصویر می‌کشد و آن تصویر پرابهت شاهانه‌ای که در قیام ارطغرل می‌بینیم را اصلاح می‌کند. بله عثمان نقاط ضعفی دارد و اوزچویت ابایی ندارد که این را در شخصیت عثمان نشان دهد. گذشته از بازیگر اصلی، بازیگران زنی همچون اوزگه تورر و ییلدیز چاغری آتیسکوی را می‌بینیم که به خوبی از پس نقش‌هایی خود برمی‌آیند. از جهت دیگر باید توجهتان را به بازیگران مکمل که در طی فصول مختلف با تغییراتی نیز روبه‌رو می‌شوند نیز بکنیم. حضور درست و بجای بازیگران در سریال ترکی کورولوش عثمان باعث موفقیت آن شده است.

معرفی فیلم ها و سریال های انقلابی ایرانی

بازیگران سریال قیام عثمان

معرفی سریال ترکی قیام عثمان

سریال ترکی قیام عثمان فراتر از مرزهای ترکیه و در میان بینندگان مسلمان کشورهای دیگر و به‌ویژه مهاجران هم طرفداران بسیاری دارد و علت آن هم نمایش تصویری از یک تمدن اسلامی قدرتمند و باشکوه است. اما در هر صورت نباید فراموش کرد که با یک سریال ترکی سروکار داریم و سریال‌های ترکی در هر شکل و فرمی که باشند اصالت خود را حفظ می‌کنند، که عامه‌پسند بودن یکی از ارکان اصلی آن است، از این نظر طرفداران معمول سریال‌های ترکی می‌توانند با خیال راحت پای تماشای یکی از بهترین محصولات تلویزیونی سال گذشته بنشینند و کسانی هم که با این سریال‌ها میانه‌ای ندارند، احتمالا از کیفیت قابل‌قبول سریال تا حدودی غافلگیر می‌شوند.

معرفی سریال قیام عثمان

نزدیک به یک دهه از ساخت و پخش سریال «حریم سلطان» یا «سده باشکوه» می‌گذرد و این سریال در تاریخ سرگرمی و تولید برنامه‌های تلویزیونی ترکیه به نقطه عطف تبدیل شده است؛ جدای از همزمانی با رشد و توسعه چشمگیر ترکیه در دوران نخست‌وزیری رجب طیب اردوغان و حزب اسلامگرای او که به شدت مشوق سیاست‌های فرهنگی ملی و مذهبی بود و شعار احیای امپراتوری عثمانی در قالب ترکیه مدرن را دستور کار خود در عرصه فرهنگ قرار بود، ساخت یک سریال عامه‌پسند برگرفته از تاریخ پرفراز و نشیب عثمانی نشان داد که دوران شکوه تمدن اسلامی، همزمان با قرون وسطی و رنسانس، تا چه حد برای مخاطبان داخلی غرورانگیز و برای خارجی‌ها عامل کنجکاوی است.
نتیجه این که موفقیت و محبوبیت «حریم سلطان» موج سریال‌های تاریخی را در ترکیه به راه انداخت. هر سریال تازه می‌کوشید روی بخش جذاب و مرموزتری از تاریخ دست بگذارد و فرمول‌های جواب پس داده در کارهای قبلی را به شکلی تازه به کار ببندد. یکی از این سریال های تاریخی ترکی «قیام عثمان» (با عنوان اصلی Kurulus: Osman) است که پخش آن از سال 2019 آغاز شده و در همان ابتدای راه موفق شد رکورد تعداد بیننده را در داخل کشور بشکند.

چرا صدف طاهریان کشف حجاب کرد؟

مجموعه تلویزیونی قیام عثمان ادامه سریال بسیار محبوب( قیام ارطغرل) Dirilis Ertugrul است. انگین آلتان دوزیاتان بازیگر ترک نقش ارطغرل قاضی را در سریال قیام ارطغرل برعهده داشت. همزمان با جنگ های صلیبی مقدس در خاور میانه، قبایل کوچ نشین ترکیه در مسیر جدیدی قرار گرفتند. یک رزمنده جوان و شجاع، ارطغرل قاضی (پسر سلیمان شاه) پس از مرگ پدر، مجبور شد مسئولیت اوضاع هموطنان خود را به عهده بگیرد. ارطغرل به همراه همراهانش در میان صلیبیون تا بیزانس پیش می رفتند. یک مشکل بزرگ دیگر در شرق بود. مغولان از شرق تهدید می کردند.

قیام عثمان ادامه داستان فرزند ارطغرل قاضی، عثمان قاضی را روایت می کند. گفته شده که او عاشق دختری به نام Burçin Hatun شد. اما پدرش با این ازدواج موافق نبود. بعد از رشادت های عثمان پدر با این ازدواج موافقت می کند. عثمان در آغاز تاسیس امپراتوری عثمانی، کشورهای همسایه خود را فتح می کند. آنچه در سریال قیام عثمان مد نظر است، نگاهی داستانی و روایت گر به تاریخ ترکیه کنونی ست. این تاریخ از جوانی پسر ارطغرل و رشادت های او آغاز می شود. تاریخ تاسیس امپراتوری عثمانی که پر از فراز و نشیب است. چیزی که در این روایت خواهید دید، نبردهای فراوان بر سرقدرت در غرب اسیاست.

سریال jv;d قیام عثمان

داستان سریال ترکی قیام عثمان

همان‌طور که از نام سریال برمی‌آید، داستان برمی‌گردد به چگونگی تشکیل امپراتوری عثمانی و شاید به سوال خیلی‌ها پاسخ داده شود که ریشه نام این امپراتوری مهم و بزرگ در تاریخ اسلام چیست. داستان، درباره عثمان یکم ملقب به عثمان غازی است؛ یکی از نوادگان اقوام ترک غوز مهاجر قایی به خاورمیانه و مدیترانه امروزی که در نبرد با بیزانس (روم شرقی) از یک سو و جنگ با مغول‌ها از سوی دیگر، یک سلسله و حکومت تازه تشکیل می‌دهد که بعدها به قدرتی بزرگ در خاورمیانه تبدیل می‌شود. این ماجرا برمی‌گردد به قرن سیزدهم میلادی، دورانی که هنوز ایلخانیان و سلجوقیان بر ایران امروزی حکومت داشتند.
معمولا چیز زیادی درباره چگونگی شکل‌گیری و به قدرت رسیدن عثمانی نمی‌دانیم و تاریخ مربوط به عثمان یکم نیز بسیار آمیخته به افسانه و اسطوره است و از این نظر دست سازندگان سریال برای روایت قصه‌ای جذاب کاملا باز بوده.

معرفی سریال پسا آخر زمانی سیلو Silo

داستان سریال ترکی قیام عثمان

ژانر سریال ترکی قیام عثمان

در «قیام عثمان» سعی شده تا تناسب و تعادل میان الگوها و لحن‌های مختلف در ساخت یک سریال رعایت شود؛ از عاشقانه و درام گرفته تا حماسی و اکشن. به همین دلیل سریال بیشتر از نمونه‌های موفق داخلی، سعی کرده تا از سریال‌های تاریخی تحسین‌شده‌ روز دنیا مانند «وایکینگ‌ها» الهام بگیرد و از نظر کیفیت اجرا و تولید نیز در مقایسه با استانداردهای تلویزیون ترکیه، قدمی رو به جلو محسوب می‌شود.

ژانر سریال ترکی قیام عثمان

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال ترکی قیام عثمان

این اثر از تاریخ 20 نوامبر 2019 (29 آبان 1398) شروع به پخش کرد و تا کنون نیز پخش آن ادامه دارد.

این سریال در ایران هم از مرداد ۱۳۹۹ با دوبلهٔ فارسی روی سرویس تماشای فیلم و سریال نماوا و فیلیمو در دسترس قرار گرفت.

اگر سوال شما این باشد که سریال ترکی قیام عثمان چند قسمت است؟ باید به شما بگوییم که این اثر تاکنون طی 4 فصل و 128 قسمت پخش شده است و مدت زمان هر قسمت آن تقریبا 120 دقیقه طول می‌کشد.

ژانر سریال ترکی قیام عثمان

ساعت پخش سریال ترکی قیام عثمان در atv برای فصل چهارم هر چهارشنبه ساعت 20:30 است. در پایین می‌توانید جدول پخش سریال ترکی کورولوش عثمان را مشاهده کنید. همانطور که می‌بینید، سریال قیام عثمان قسمت آخر در خرداد 1402 منتشر خواهد شد.

فصلتاریخ شروعتاریخ پایانتعداد قسمت‌ها
129 آبان 13984 تیر 139927
216 مهر 13992 تیر 140037
314 مهر 140025 خرداد 140134
413 مهر 140124 خرداد 140232

روند سریال ترکی قیام عثمان

اگر به ابتدای سریال نگاه کنیم، روند آن را آرام و گاها خسته کننده می‌بینیم اما رفته رفته سریال با هیجان‌های زیادی همراه می‌شود که مخاطب را غافلگیر می‌کند. این اثر از دید اکثر مخاطبان نه تنها افت کیفیت نداشته بلکه کاملا روندی سعودی دارد و در طی فصول 3 و 4 کشش بیشتری در آن مشاهده می‌کنیم. چیزی که در قیام عثمان می‌توان به راحتی دید، حکومت و جنگی واقعی است نه صرفا!

عکسی دیده نشده از علی صادقی و خانواده طنزش

روند سریال ترکی قیام عثمان

امتیازات سریال ترکی قیام عثمان

در ابتدای این بخش گفتیم سریال دنباله قیام ارطغرل است و طبعا می‌توانیم در بین مخاطبان مقایسه بین این دو سریال را ببینیم‌. قیام عثمان از آی‌ام‌دی‌بی نمره 7.5 از 10 را دریافت کرده است که نسبت به قیام ارطغرل نمره پایین‌تری محسوب می‌شود. همچنین سریال را کاربران گوگل 93% پسندیده‌اند.

تیزر سریال ترکی قیام عثمان

بیوگرافی بازیگران سریال ترکی قیام عثمان

بوراک اوزچیویت در نقش عثمان خان

بوراک اوزچیویت (Burak Özçivit) مدل و بازیگر ترکیه‌ای، متولد 24 دسامبر 1984 (3 دی 1363) در شهر استانبول است. وی فارغ‌التحصیل رشته عکاسی است و از سال 2003 به عنوان مدل فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. او بین سال‌های 2011 تا 2013 با حضور در سریال حریم سلطان، در نقش بالی خان، به شهرت رسید. پس از آن در سریال چکاوک و سریال پرطرفدار عشق سیاه بازی کرد که سبب شد شهرت وی بیش از پیش شود. بوراک در سال 2017 با فحریه اوجن، بازیگر ترکیه‌ای، ازدواج کرد و فرزندشان در سال 2019 متولد شد.

بوراک در سریال ترکی قیام عثمان نقش اصلی، یعنی عثمان خان را دارد. عثمان سومین و کوچکترین فرزند ارطغرل غازی و حلیمه سلطان است و 2 برادر بزرگتر به نام‌های گوندوز بیگ و ساوچی بیگ دارد.

بوراک اوزچیویت در نقش عثمان خان

اوزگه تورر در نقش بالا خاتون

اوزگه تورر (Ozge Törer) بازیگر ترکیه‌ای سریال مؤسس عثمان، متولد 16 آوریل 1998، برابر با 27 فروردین 1377، در شهر استانبول است. او بازیگری را با سریال ترکیه ای قیام عثمان در سال 2020 آغاز کرد. نقش‌آفرینی عالی وی، توجهات بسیاری را به خود جلب کرده و توانست جایزه بهترین بازیگر زن سال 2020 را کسب کند. اوزگه تورر در قیام عثمان نقش بالا خاتون را دارد. او همسر عثمان خان، و فرزند شیخ ادبعلی و اولدوز خاتون است.

دلایل موفقیت برنامه اسکار مهران مدیری در بین مخاطبان

اوزگه تورر در نقش بالا خاتون

ییلدیز چاگری آتیسکوی در نقش ملحون خاتون

ییلدیز چاگری آتیسکوی (Yıldız Çağrı Atiksoy) بازیگر ترکیه‌ای سریال مؤسس عثمان و متولد 1 آوریل 1986، برابر با 12 فروردین 1365، در شهر استانبول ترکیه است. او بازیگری را از سال 2004 با نقش‌های کوچکی در سریال‌های تلویزیونی آغاز کرد. در سال 2011 با سریال Öyle Bir Geçer Zaman ki شناخته شد. ییلدیز در سال 2021 به جمع بازیگران سریال ترکی تاریخی قیام عثمان پیوست و این نقش‌آفرینی سبب شهرت وی شد.

ییلدیز چاگری آتیسکوی در نقش ملحون خاتون

بوراک چلیک در نقش گوکتوگ آلپ

بوراک چلیک (Burak Çelik) یک بازیگر و مدل ترکیه‌ای است که در سریال قیام عثمان بازی می‌کند. وی متولد 21 جولای 1992 (30 تیر 1371) در استانبول ترکیه است. بوراک در سال 2013 در مسابقات بهترین مدل ترکیه و مسابقات بهترین مدل جهان شرکت کرده و مقام اول را کسب کرد. این امر سبب شد توجه کارگردانان به وی جلب شود و اولین بار در سال 2013 برای سریال Karagül جلوی دوربین رفت. سریال Kuruluş: Osman (2019-2021) هفتمین کار بوراک در مقام بازیگر است و همین سریال او را به شهرت رساند.

بوراک چلیک در نقش گوکتوگ آلپ

راگیپ ساواش در نقش دوندار بیگ

راگیپ ساواش (Ragıp Savaş) بازیگر، خواننده و ورزشکار سابق ترکیه‌ای است. وی متولد 24 اکتبر 1966، برابر با 2 آبان 1345، در شهر ازمیت ترکیه است. او ابتدا به عنوان یک والیبالیست کار خود را آغاز کرد. در سال 1986 تحصیل در گروه تئاتر دانشگاه سنان را آغاز کرد و 4 سال بعد با مدرک عالی فارغ‌التحصیل شد. راگیپ ساواش بازیگری را از سال 1990 آغاز کرد. او امروزه با مجموعه آشیانه گرگ‌ها: کمین (2007)، سریال فیروزه کجایی؟ (2004) و سریال Kuruluş: Osman (2019-2021) شناخته می‌شود.

زمان پخش فصل دوم سریال خاندان اژدها؛ نگاهی به شخصیت سائورون

دوندار بیگ کوچکترین پسر سلیمان شاه و حیمه خاتون، و برادر کوچکتر سونگورتکین بیگ و ارطغرل الغازی است. او با حمله مغولان، به جای جنگ با آنان تصمیم گرفت تسلیم شده و به آنها خدمت کند. بعدها به خاطر این کار توسط برادرش تنبیه شد و طلب بخشش کرد.

راگیپ ساواش در نقش دوندار بیگ

فصل پنجم سریال ترکی قیام عثمان

آیا فصل 5 سریال عثمان (Kuruluş Osman) ساخته خواهد شد؟ بوراک اوزچیویت بازیگر اصلی این سریال تاریخی در رابطه با این بحث صحبت‌هایی است.

گروهی از ترک، با الهام از تاریخ و زیست غریب و مایه‌عثمان اول سلسله بزرگ عثمانی، فیلم‌نامه این سریال را نوشته‌اند. طبق، ساخت فصل 5 این سریال تایید شده و بعد از تعطیلات تابستان، این سریال منتشر خواهد شد.

بوراک اوزچیویت، رغیب ، ییلدیز چاعری و اوزگور تورر بازیگران مطرح و محبوب هستند که در این سریال هیجان انگیز تاریخی ترکی ایفای نقش می کنند. این سریال تاریخی و اکشن ترکیساخته‌شده از شاخص‌ترین کارگردانان ترکیه بنام گون‌آی است. سریال های ترکی طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا دارد. مردم ایران نیز از تماشای این سریال‌ها لذت می‌برند.

بوراک اوزچیویت اعلام کرد:

فصل چهارم سریال قیام عثمانی خرداد ماه به پایان می‌رسد و این سریال برای فصل پنجم ساخته خواهد شد.

فیلمبرداری فصل 5 سریال عثمان با پایان تابستان آغاز خواهد شد. انتظار میرود که این فصل با آغاز پاییز در ماههای مهر و آبان از شبکه atv نمایش شاده. در پایان چهارم این سریال شاهد ماجراهایی بودیم فصل پنجم نیز در ادامه ماجرای عثمان بیگ خواهد بود. بوراک اوزچیویت نیز در فصل پنجم سریال قیام عثمان حضور خواهد داشت.

رضا عطاران و حسن معجونی با دفتر یادداشت به نمایش خانگی می آیند
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا