اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

بیوگرافی و مروری بر فیلم های ویلم دفو هنرپیشه ی معروف آمریکایی

در این بخش بیوگرافی ویلم دفو بازیگر معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی ویلم دفو از بازیگران مرد خوب و توانمند که بیشتر او را با فیلم مرد عنکبوتی به یاد می آوریم ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی ویلم دفو آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

ویلم دفو متولد چه سالی است؟

ویلم دفو زادهٔ ۲۲ ژوئیهٔ ۱۹۵۵ ‏است و ۶۷ سال سن دارد.

ویلم دفو فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

ویلم دفو فعالیت خود را از سال 1979 آغاز کرد.

آیا ویلم دفو متاهل است؟

بله، ویلم دفو از سال 2055 با جادا کولاگرانده ازدواج کرده است.

خلاصه بیوگرافی ویلم دفو

نام اصلیویلیام جیمز دفو William James Dafoe
نام هنریویلم دفو
تاریخ تولد۲۲ ژوئیهٔ ۱۹۵۵ ‏(۶۷ سال)
محل تولداپلتون، ویسکانسین، ایالات متحده
شهروندی
  • ایالات متحده
  • ایتالیا
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۹۷۹–اکنون
همسرجادا کولاگرانده
(ا. ۲۰۰۵)
شریک زندگیالیزابت کمپ (۱۹۷۷–۲۰۰۴)
فرزندانجک دفو
قد178 سانتی متر

بیوگرافی ویلم دفو

بیوگرافی ویلم دفو

مسیر حرفه‌ای ویلم دفو ، این بازیگر فوق‌العاده، یکی از غیرمعمول‌ترین‌ها در میان ستاره‌های معاصر هالیوود است. دفو از همان روزهای اولیه‌ای که برای بازی در فیلم‌ها انتخاب می‌شد، به لطف نیروی محض استعدادش، راه خود را پیدا کرد، به عنوان بازیگر نقش اول انتخاب شد، و اغلب در نقش‌های مهم و نزدیک به چهره‌اش مانند زندگی واقعی بازیگر مکس شرک، نقاش وینسنت ون گوگ و حتی عیسی مسیح به خوبی درخشید.

ویلم دفو یکی از شناخته‌شده‌ترین بازیگران هالیوود است. دفو کهنه‌کار که از به چالش کشیدن خود ترسی ندارد، با کارگردان‌های افسانه‌ای مانند لارس فون تریه و مارتین اسکورسیزی کار کرده است و در عین حال به کارگردان‌هایی با استعدادهای در حال رشد مانند شان بیکر و رابرت اگرز فرصت داده است. دفو چه نقش یک شخصیت شرور و چه یک قهرمان را بازی کند، همیشه به لطف چهره‌ی رسا، به زبان آوردن دیالوگ‌های باورنکردنی و تطبیق‌پذیری کلی‌اش، کانون توجه هر فیلمی است که در آن حضور دارد.

در ادامه بازیگرآنلاین را دنبال کنید تا نگاهی به بیوگرافی ویلم دفو داشته باشیم.

مهریه های جالب بازیگران زن ایرانی بر اساس ادعای خودشان

در بیوگرافی ویلم دفو میخوانیم: او در 22 ژوئیه 1955 میلادی در شهر اپلتون، متعلق به ایالت ویسکانسین واقع در ایالات متحده آمریکا به دنیا آمد، فعالیت بازیگری خود را در سال ۱۹۷۹ با فیلم «دروازه‌ی بهشت» (Heaven’s Gate) آغاز کرد. اگرچه دفو علارغم چهار بار نامزدی هنوز برنده‌ی جایزه‌ی اسکار نشده است، در برخی از نمادین‌ترین فیلم‌های سه دهه‌ی اخیر بازی کرده است و به عنوان یکی از معتبرترین بازیگران نسل خود شناخته می‌شود. طرفداران حتی فکر می‌کنند که او باید برای فیلم «مرد عنکبوتی؛ راهی به خانه نیست» (Spider Man: No Way Home) برنده‌ی جایزه‌ی اسکار بازیگر نقش مکمل شود.

ویلم دفو در جوانی

تحصیلات

در بیوگرافی ویلم دفو جالب است بدانید او به دلیل ضبط فیلم پورن، از مدرسه اخراج شد. همین زمان بود که نام اسکاتلندی “ویلم” روی او گذاشته شد. دفو که اصلیت اسکاتلندی داشته، از نام بیلی که او را صدا می‌کردند خوشش نمی‌آمد.

پس از مدرسه، او به میلواکی رفت و در آنجا در دوره‌های هنرهای نمایشی دانشگاه ویسکونسین نام نویسی کرد. با این وجود، او دوره خود را تمام نکرد و به تور نمایشی X رفت که این تور یکی از قدیمی‌ترین تئاترهای تجربی آمریکایی بود و تا سال ۲۰۰۴ وجود داشت.

ویلیم به همراه تئاتر X به سرتاسر آمریکا و اروپا سفر کرد و ۴ سال بعد در سال ۱۹۷۶ به آمریکا بازگشت و آنجا ماند. در آن زمان، او عضو گروه تئاتر دیگری شد، این گروه توسط “ریچارد شچنر” رهبری می‌شد. بعدها، بازیگرانی به رهبری “الیزابت لکومپت” این گروه اجرایی را ترک کردند تا گروه خودشان یعنی “گروه ووستر” را بنا کنند. دفو تا اواسط سال ۲۰۰۰ عضو گروه ووستر بود.

بیوگرافی خانواده ویلم دفو

در بیوگرافی ویلم دفو درباره ی خانواده اش آمده است: این بازیگر در ۲۲ جولای سال ۱۹۵۵، در شهر کوچک اپلتون واقع در ریور فاکس ۱۶۰ کیلومتری جنوب میلواکی، مرکز اجرایی ویسکانسین دیده به جهان گشود.

ویلم هفتمین فرزند “ویلیام آلفرد دفو”ی جراح و “موریل ایزابل” پرستار می‌باشد، پیش از او این خانواده پنج دختر و یک پسر داشته است. کوچک‌ترین کودک نیز پسر بود.

دفو در سال ۲۰۰۹ گفت: «پنج خواهرم من را بزرگ کردند چون پدرم جراح بود و مادرم پرستار و من هیچ‌کدام از آن‌ها را زیاد نمی‌دیدم.»

سریال پلیسی سودا ؛ با هنرنمایی علیرضا طلیسچی

در بیوگرافی ویلم دفو میخوانیم: شخصیت ویلم با برادر و خواهرانش متفاوت بود؛ آن‌ها آهسته و پیوسته و آرام بودند، اما بازیگر آینده ما از همان زمان کودکی بسیار فعال و هنرمند بود.

اجداد پدری او فرانسوی-کانادایی، سوئیسی و انگلیسی و اجداد مادری وی آلمانی، ایرلندی و اسکاتلندی هستند.

ازدواج و وضعیت تاهل ویلم دفو

بیشترین جستجوها در بیوگرافی ویلم دفو درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ویلم دفو در سال 1977 با یک کارگردان به نام الیزابت لکامپت وارد رابطه عاشقانه شد. آن ها در سال 1982 صاحب یک فرزند پسر به نام جک شدند. اما متأسفانه پس از 27 سال زندگی مشترک اقدام به جدایی کردند.

ویلم دفو یک سال بعد از جدایی، در تاریخ 25 مارس 2005 با یک فیلم نامه نویس و کارگردان ایتالیایی به نام جیادا کولاگراند ازدواج کرد. دفو به همراه همسرش در فیلم های متعددی اعم از “یک زن” و “او قبل از اینکه نام داشت” با هم به همکاری پرداختند.

در بیوگرافی ویلم دفو آمده است: و جیادا اوقات فراغت را در شهر نیویورک، لس آنجلس و رم تقسیم می کنند.

علایق و حقایقی درباره ویلم دفو

در ادامه بیوگرافی ویلم دفو مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او. با ما همراه باشید.

ویلم دفو از تابعیت دو گانه آمریکایی و ایتالیایی برخوردار است. این چهره گیاه خوار است و از مصرف گوشت پرهیز می کند.

ویلم دفو بر این باور است که یکی از عوامل اصلی نابودی کره زمین، مزرعه حیوانات است.

علاوه بر این،ویلم دفو به صورت روزانه به انجام فعالیت آشتانگا یوگا می پردازد.

شروع فعالیت هنری ویلم دفو

در این بخش از بیوگرافی ویلم دفو به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

ویلم دفو برای اولین بار در سال ۱۹۸۰ در فیلمبرداری یک فیلم سینمایی شرکت کرد. قرار بود فیلم “دروازه‌های بهشت” (Heaven Gates) اثر “مایکل کیمینو” اولین ایفای نقش او باشد، اما به دلیل مشاجره با کارگردان، سکانس‌های مربوط به دفو از فیلم حذف شد. بعدها، ویلم دفو اعتراف کرد که از این موضوع پشیمان نیست چون این کار به شکستی بزرگ تبدیل شد.

سوگل طهماسبی را بهتر بشناسید ؛ از مهاجرت و شهرت تا ازدواج و همسرش

در بیوگرافی ویلم دفو بهتر است بدانید شروع کار او دو سال بعد صورت گرفت. دفو در فیلم “بی عشق” (Loveless) نقش سردسته گروه گانگستری موتورسواران به نام “یاغی‌ها” را بازی کرد.

ویلم دفو در فیلم بی‌عشق (The Loveless)
ویلم دفو دفو در فیلم بی‌عشق (The Loveless)

دو سال بعد او در فیلمی مشابه به نام “خیابان‌های آتشین” (Streets of Fire) به کارگردانی “والتر وسلی هیل” ایفای نقش کرد.

ویلم دفو در فیلم خیابان‌های آتشین (Streets of Fire)
ویلم دفو در فیلم خیابان‌های آتشین (Streets of Fire)

یک سال قبل، دفو در فیلمی خون آشامی به نام “عطش” (The Hunger) اثر “تونی اسکات” بازی کرد که “دیوید بویی” و “کاترین دنوو” نیز همبازی‌های او بودند.ویلم دفو در سال ۱۹۸۴، برای اولین بار موفق به ایفای نقش اصلی شد، او در فیلم جنایی-کمدی “خانه جاده‌ای ۶۶” (roadhouse ۶۶) به ایفای نقش پرداخت. در سال ۱۹۸۵، او در فیلم سینمایی “زندگی و مرگ در لس آنجلس” (To Live and Die in L.A.) اثر “ویلیام فریدکین”، “جنگیر” (Exorcist)، “ارتباط فرانسوی” (The French Connection) و “ساحره” (Sorcerer).) بازی کرد.

ویلم دفو در فیلم خانه جاده ای ۶۶
ویلم دفو در فیلم خانه جاده ای ۶۶
ویلم دفو در فیلم زندگی و مرگ در لس‌آنجلس (To Live and Die in LA)
ویلم دفو در فیلم زندگی و مرگ در لس‌آنجلس (To Live and Die in LA)

در سال ۱۹۸۶، زمانی که این بازیگر در فیلم سینمایی سه گانه محصول ویتنام به نام “جوخه” (Platoon) اثر “اولیور استون” بازی کرد، به شهرت رسید. دفو نقش دوم یعنی گروهبان “گوردون آلیس” را بازی کرد، که برای آن، برای اولین بار نامزد جایزه اسکار شد، در حالی که “چارلی شین” نقش اول را در این فیلم بازی می‌کرد.

شما در حال مطالعه بیوگرافی ویلم دفو در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویلم دفو در فیلم جوخه
ویلم دفو در فیلم جوخه

دفو در سال ۱۹۸۸، در فیلم سینمایی “آخرین وسوسه مسیح” (The Last Temptation of Christ) به کارگردانی “مارتین اسکورسیزی” نقش عیسی مسیح را ایفا کرد، که این فیلم از رمان “نیکوس کازانزاکیس” به همین نام اقتباس شده بود. کارگردان “سرجو لئونه” از اینکه دفو که نقش یک موتورسوار، گنگستر و سرباز را بازی کرده، برای ایفای نقش مسیح انتخاب شده، نارضایتی خود را اعلام کرد. بازیگر روس “سرگئی بزروکوف” نیز هنگام بازی در نقش مسیح در فیلم “مرشد و مارگاریتا” (The Master and Margarita) به همین موقعیت دچار شد.

ویلم دفو در فیلم آخرین وسوسه مسیح
ویلم دفو در فیلم آخرین وسوسه مسیح

۱۹۸۸، با بازی دفو در فیلم “می سی سی پی می‌سوزد” (Mississippi Burning) اثر “آلن پارکر” (“ملاقات نیمه شب” (The Midnight Meat Train)، “قلب فرشته” (Angel Heart)، “زندگی دیوید گیل” (The Life of David Gale)) به سالی منحصر به فرد برای او تبدیل شد. این فیلم درباره فعالان حقوق مدنی واقعی که در ژوئن سال ۱۹۶۴ در می سی سی پی به قتل رسیدند می‌باشد. علاوه بر دفو ستارگانی مانند “جین هکمن” و “فرانسیس مک دورمند” نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

نگاهی به فیلم کت چرمی با بازی جواد عزتی
ویلم دفو در فیلم می‌سی‌سی‌پی می‌سوزد (Mississippi Burning)
ویلم دفو در فیلم می‌سی‌سی‌پی می‌سوزد (Mississippi Burning)

ویلم دفو در سال ۱۹۸۹ در دومین سری فیلم چند گانه ویتنامی با “اولیور استون” همکاری کرد که نتیجه این همکاری فیلم “متولد چهارم جولای” (Born on the Fourth of July) بود. علاوه بر دفو، “تام کروز“، “کیرا سجویک” و “تام برنجر” نیز در این فیلم ایفای نقش کردند.

در این زمان بود که فیلم “بتمن” اثر “تیم برتون” منتشر شد. در ابتدا، قرار بود که اولین ضد قهرمان یعنی “جوکر” توسط دفو ایفا شود، در واقع “سم هام” فیلمنامه‌نویس این نقش را برای دفو ساخت، اما مشکلی به وجود آمد و در نتیجه این نقش به “جک نیکلسون” رسید.

فعالیت ویلم دفو در دهه 1990

در ادامه بیوگرافی ویلم دفو می خوانیم : دفو در سال ۱۹۹۰ در فیلم “گریان” (Cry – Baby) بازی کرد که “جانی دپ” جوان نقش اصلی را بر عهده داشت.

ویلم دفو و جانی دپ در فیلم گریان
ویلم دفو و جانی دپ در فیلم گریان

در همان سال، این بازیگر در فیلم “وحشی در قلب” (Wild at Heart) اثر “دیوید لینچ” به ایفای نقش پرداخت. در این فیلم “نیکلاس کیج” و “لورا درن” همبازی‌های او بودند.

ویلم دفو در فیلم وحشی در قلب (Wild at Heart)
ویلم دفو در فیلم وحشی در قلب (Wild at Heart)

سال بعد، فیلم “پرواز مزاحم” (Flight of the intruder) اثر “جان میلیوس”، “کونان بربر” (Conan the Barbarian)، “سحرگاه سرخ” (Red Dawn).) منتشر شد. در این کار ستوان “ویرگیل”، “تایگر”، “کول” و “دنی گلاور” و “رزانا آرکت” همبازیان دفو بودند.

در سال ۱۹۹۳، فیلم “اویی ادل” به نام “شهادت بدن” (Body of Evidence) منتشر شد. این فیلم حاوی صحنه‌های حساس زیادی بود و به همین دلیل آن را در ژانر نیمه پورن قرار دادند. علاوه بر دفو “مدونا”، “جولیان مور“، “جو مانتگنا”، “فرانک لانگلا” و “یورگن پروشنو” نیز در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

۱۹۹۴ سالی است که در آن اقتباس “تام کلونی” به نام “تهدید فوری و آشکار” (Clear and Present Danger) درباره مأمور ویژه “جک رایان” با بازی “هریسون فورد” منتشر شد. این فیلم توسط “فیلیپ نویس” کارگردان “نقره” (Sliver)، “شکارچی استخوان” (The Bone Collector) و “نمک” (Salt) ساخته شده است.

سرشناس ترین بازیگران ایرانی لر تبار سینما و تلویزیون

دو سال بعد، فیلم “بیمار انگلیسی” (The English Patient) بر اساس رمانی با همان نام اثر “مایکل اونداتج” توسط “آنتونی مینگلا” (“آقای ریپلی با استعداد” (The Talented Mr. Ripley)، “کوهستان سرد” (Cold Mountain).) ساخته شد. این فیلم ۹ جایزه اسکار، ۶ جایزه بفتا، ۴ جایزه گیلد توسط بازیگران، ۲ جایزه گلدن گلوب و ۱ جایزه گرمی دریافت کرد. “رالف فاینز” و “ژولیت بینوش” بازیگران نقش اصلی بودند.

ویلم دفو در فیلم بیمار انگلیسی
ویلم دفو در فیلم بیمار انگلیسی

سال‌های ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ سال خوبی برای حرفه دفو بود. فیلم اقتباسی از داستان “ویلیام گیبسون” به نام “هتل رز جدید” (New Rose Hotel) اثر “آبل فرارا” در سال ۱۹۹۸ منتشر شد.

همبازیان ویلم دفو در این فیلم “کریستوفر واکن” و “آزیا آرجنتو” می‌باشند. او در سال ۱۹۹۹ فیلم “اگزیستنز” (existenz) اثر “دیوید کراننبرگ” (“مگس” (The Fly)، “ویدئودروم” (Videodrome)، “منطقه مرده” (The Dead Zone).) ظاهر شد. “جود لا” و “جنیفر جیسون لی” نقش‌های اصلی فیلم بودند.

در سال ۱۹۹۹، فیلم دیگری از دفو منتشر شد، “قدیسان بوندوک” (The Boondock Saints) اثر “تروی دافی”.ویلم دفو نقش مأمور اف بی آی “پاول سیلکر” را ایفا کرد؛ ستارگان دیگر این فیلم “شان پاتریک فلانری” و “نورمن ریدس” که برای نقشش در سریال “مردگان متحرک” (The Walking Dead) معروف است، بودند. دفو به همراه او به ایفای نقش پرداخت.

ویلم دفو در فیلم قدیسان بوندوک
ویلم دفو در فیلم قدیسان بوندوک

فعالیت ویلم دفو در دهه 2000

در ادامه بیوگرافی ویلم دفو آمده است: در سال ۲۰۰۰، فیلم “روانی آمریکایی” (American Psycho) اثر “مری هارون” و فیلم “سایه خون آشام” (Shadow of the Vampire) اثر “ادموند اریس مری” با بازی دفو منتشر شدند. شخصیت خون آشامی “مکس شرک آکا نوسفراتو” با بازی دفو تبدیل یه شخصیتی ترسناک شد، حتی با اینکه قد او ۱۷۸ سانتی متر است.

ویلم دفو در فیلم سایه‌ی خون‌آشام (Shadow of the Vampire)
ویلم دفو در فیلم سایه‌ی خون‌آشام (Shadow of the Vampire)

در سال ۲۰۰۲، “مرد عنکبوتی” (Spider – Man) که شروعی تازه برای فیلم‌های ابرقهرمانی بود، به دنیا نشان داده شد. این پروژه در سال ۱۹۸۶ آغاز شد. این فیلم اقتباسی از داستان‌های کمیک، در مرحله‌ای متفاوت، “جیمز کامرون”، “ام. نایت شیامالان”، “رونالد امریک”، “جان د بونت”، “کریس کولومبوس”، و “دیوید فینچر” را به خود جذب کرد. “سم رایمی” کسی که سه گانه ابرقهرمانی “مرد تاریکی” (Darkman) با بازی “لیام نیسون” را ساخت، نامزد نهایی بود.

بیوگرافی کامل روزبه حصاری از فعالیت در موسیقی تا شهرت در سینما + ماجرای ازدواج صوری با ریحانه پارسا
ویلم دفو در فیلم مرد عنکبوتی
ویلم دفو در فیلم مرد عنکبوتی

قرار بود که “جن سبز” دشمن بزرگ مرد عنکبوتی باشد. بازیگران زیادی برای ایفای این نقش پیشنهاد شدند، در بین آنها “جان مالکویچ” و “نیکلاس کیج” که دفو قبلاً با آنها همبازی بود انتخاب شدند.ویلم دفو به عنوان یک نامزد در نظر گرفته نشده بود، اما او آنقدر به این نقش علاقه پیدا کرده بود که خود از اجرای خودش فیلمبرداری کرد و برای “رایمی” فرستاد که او از کار استادنه دفو قدردانی کرد. در نتیجه، دفو در هر سه قسمت مرد عنکبوتی به ایفای نقش پرداخت.

پس از همکاری دفو با “سم رایمی”، او در “هوانورد” (۲۰۰۴ The Aviator) اثر “مارتین اسکورسیزی”، “نفوذی” (Inside Man ۲۰۰۶) اثر “اسپایک لی”، “ضد مسیح” (Antichrist ۲۰۰۹) اثر “لارس فون تریه”به ایفای نقش پرداخت.

ویلم دفو در فیلم ضدمسیح (Antichrist)
ویلم دفو در فیلم ضدمسیح (Antichrist)

فعالیت ویلم دفو در دهه 2010

اولین نقش اصلی ویلم دفو در دهه 2010 در درام آخر دنیا آب فرارا بود. وی در این فیلم برای سومین بار با فرارا به همکاری پرداخت. وی در طی ساخت این فیلم نقش پسری را بر عهده داشت که آخرین ساعات زندگی خود را قبل از پایان دنیا با معشوق زیبا روی خود روی زمین می گذارند.

زین پس دفو در درام استرالیایی “The Hunter” به ایفای نقش پرداخت و در نقش یک شکارچی حرفه ای که برای شکار تنها تیلاسین باقی مانده جهان به تاسمانی سفر می کند، ظاهر شد.

در سال 2011،ویلم دفو برای یک شرکت یونانی ماست به نام Fage به تبلیغات پرداخت. وی همچنین در یک آگهی تبلیغاتی جیم بیم با عنوان “انتخاب های جسورانه” بازی کرد.

او در “هتل بزرگ بوداپست” (Grand Budapest Hotel ۲۰۱۴)، اثر “وس اندرسون”، “جان ویک” (John Wick ۲۰۱۴) اثر “چاد استاهلسکی” و “دیوید لینچ” و فیلم‌های دیگر به ایفای نقش پرداخت.

فیلم کوتاه “مرد خندان” (The Smile Man) ارزش آن را دارد که در میان دیگر کارهای او به آن پرداخته شود. این اثر توسط کارگردان روسی “آنتون لانشکو” که در فیلم “اولین تلاش جیمسون” (Jameson first shot) با “کوین اسپیسی” همکاری داشته، ساخته شد. به طور کلی این بازیگر در حدود ۲۰۰ فیلم به ایفای نقش پرداخته است. به علاوه ویلم دفو هرگز بازی در تئاتر را کنار نگذاشته است.

عکس بهروز وثوقی قبل از انقلاب به همراه زندگینامه
ویلم دفو در فیلم مرد خندان
ویلم دفو در فیلم مرد خندان

در سال ۲۰۱۷، پنج فیلم سینمایی با بازی دفو منتشر شدند. اقتباس از انیمه “دفترچه مرگ” (Death Note) که توسط نتفلیکس منتشر شد، اولین فیلم بود،ویلم دفو نقش “ریوک” خدای مرگ را ایفا کرد.

ویلم دفو در نقش ریوک
ویلم دفو در نقش ریوک

فیلم بعدی او پروژه‌ی فلوریدا (The Florida Project) دفو برای این نقش پدرانه نامزدی اسکار نقش مکمل دیگری را به دست آورد، که در آن نگرانی و خشم را به عنوان مدیر متل از خود بروز می‌دهد. کانون اصلی اضطراب او جفت مادر و دختری به نام‌های هالی و مونی (با بازی بریا وینایت و بروکلین پرینس) هستند. آن‌ها در حقیقت ستاره‌های فیلم هستند، اما دفو وزنه‌ی تعادل فیلم است.

ویلم دفو در پروژه‌ی فلوریدا (The Florida Project)

فیلم بعدی اقتباس از داستان کارآگاهی “قتل در قطار سریع السیر شرق” (Murder on the Orient Express) از “آگاتا کریستی” به کارگردانی “کنت برانا” ساخته شد (کنت نقش دزد دریایی هرکول را ایفا کرد).

سومین فیلمی که دفو در آن بازی کرد “لیگ عدالت” (Justice League) می‌باشد. این بار، این بازیگر نقش شخصیت کمیک کمپانی DC “نیدیوس ولکو” (جن سبز به کمپانی مارول تعلق دارد) را بازی کرد. همچنین در این فیلم همکار مرد عنکبوتی او “جاناتان کیمبل سیمونز” نیز وجود دارد.

بر دروازه‌ی ابدیت (At Eternity’s Gate) اثر ویلم دفو در سال 218 بود. دفو با چهره‌ی تراشیده و استخوانی‌اش، بازیگری عالی برای نقش ونسان ون گوگ در فیلم جولیان اشنایل درباره‌ی آخرین ماه‌های پرتلاطم نقاش بود، و فیلم تا حد زیادی نشان دهنده‌ی ارتباط هنرمندی به هنرمند دیگر است. کارگردان روی نگاه ون گوگ تمرکز می‌کند و دفو به‌عنوان صاحب نافذترین نگاه‌های هالیوود، آن را به زیبایی به تصویر می‌کشد، و همچنین اپیزودهای ناراحت کننده و اضطراب‌آور بعدی را باورپذیرتر می‌کند. بازیگران بسیاری تلاش کرده‌اند تا بدون اینکه شبیه یک احمق به نظر برسند، شور و لذت هنری را روی صفحه نمایش دهند. دفو یکی از معدود افرادی است که این کار را به خوبی انجام داده است.

ویلم دفو در فیلم بر دروازه‌ی ابدیت (At Eternity’s Gate)
ویلم دفو در فیلم بر دروازه‌ی ابدیت (At Eternity’s Gate)

یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی دفو، شیمی بی‌نظیر او در کنار بازیگران ستاره است (به فیلم دجال نگاه کنید تا منظورم را بهتر متوجه شوید) و این دوستی و همکاری با رابرت پتینسون در فیلم «فانوس دریایی» محصول 2019 یکی از نمونه‌های یکی شدن این بازیگر با هنرمندی جوان و از نسلی متفاوت است. دفو به‌عنوان بزرگ‌تر و مردی که در اواخر قرن نوزدهم از یک فانوس دریایی مراقبت می‌کنند، در نبرد عقل و اقتدار با پتینسون عبوس، گفت‌وگوهای کاملا آراسته‌ای را انجام می‌دهد. در این فیلم کارگردان رابرت اگرز مانند لارس فون تریه بازیگرانش را از بعد جسمانی خارج می‌کند.

همه چیز درباره بازیگران سریال خوشنام کمدی متفاوت با حضور چهره های مطرح
ویلم دفو در فیلم فانوس دریایی (The Lighthouse)
ویلم دفو در فیلم فانوس دریایی (The Lighthouse)

لیست آثار هنری ویلم دفو

در ادامه بیوگرافی ویلم دفو باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم‌های سینمایی

سالعنوان فیلمنقشکارگردانتوضیحات
۱۹۸۰دروازه بهشتویلیمایکل چیمینو
۱۹۸۲بی‌عشقونسکاترین بیگلو
۱۹۸۳گرسنگیجوان داخل غرفه تلفنتونی اسکات
۱۹۸۴آتشی در خیابان‌هاریون شدوکوالتر هیل
۱۹۸۵برای زندگی و مرگاریک «ریک» مسترویلیام فریدکین
۱۹۸۶جوخهگروهبان گوردون الیاسالیور استوننامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
۱۹۸۸آخرین وسوسه مسیحمسیحمارتین اسکورسیزی
می سی سی پی می سوزدمامور آلن ادواردآلن پارکر
۱۹۸۹پیروزی روحسالامو آروشرابرت ام یونگ
متولد چهارم ژوئیهچارلیالیور استون
۱۹۹۰گریاننگهبانجان واترز
از ته دل وحشیبابی پرودیوید لینچ
۱۹۹۱پرواز مزاحمفرمانده نیروی دریایی، ویرجیل «تایگر» کولجان میلیوس
۱۹۹۲خواب سبکژان لتورپل شریدر
شن‌های سفیدمعاون کلانتر، ری دولزالراجر دونالدسون
۱۹۹۳مجموعه شواهدفرانک دولانیاولی ادل
خیلی دور، خیلی نزدیکامیت فلستیویم وندرس
۱۹۹۴تام و ویوتی. اس. الیوتبرایان گیلبرت
تهدید فوری و آشکارجان کلارکفیلیپ نویس
۱۹۹۶پیروزیاکسل هیستمارک پیلو
باسکیتبرقکارجولیان اشنابل
بیمار انگلیسیدیوید کاراواجیوآنتونی مینگلا
۱۹۹۷سرعت ۲: کنترل سفر دریاییجان گیگریان ده بونت
رنجرولف وایتهاوسپل شریدر
۱۹۹۸لولو روی پلدکتر ون هورنپل استر
هتل رز جدیدایکسآبل فرارا
۱۹۹۹اگزیستنزگسدیوید کراننبرگ
قدیسان بوندوکنماینده پاول اسمکرتروی دافی
۲۰۰۰روانی آمریکاییدونالد کیمبالماری هرون
کارخانه حیواناتارل کوپناستیو بوشمی
سایه خون‌آشامماکس شرکئی الیاس مرهیگهنامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مردبهترین بازیگر مکمل مرد انجمن منتقدان فیلم لس آنجلس
۲۰۰۲مرد عنکبوتینورمن آزبورن / گرین گابلینسم ریمیجایزه بهترین بازیگر مکمل مرد حلقه منتقدان فیلم نیویورک
فوکوس خودکارجان هنری کارپنترپل شریدر
۲۰۰۳در جستجوی نموجیل (صداپیشه)اندرو استنتون
روزی روزگاری در مکزیکآرماندو باریلورابرت رودریگز
حسابمارتینپل مک گوگان
۲۰۰۴مرد عنکبوتی ۲نورمن آزبورن / گرین گابلینسم ریمی
جیمینی گلیک در لالاوودویلیام دفووادیم جین
زندگی در آب با استیو زیسوکلاوس دایملروس اندرسن
کنترلدکتر مایکل کوپلندتیم هانتر
هوانوردرولند سوییتمارتین اسکورسیزی
پاکسازیآرنولد مکپیتر جان بورگه
۲۰۰۵مندرلیآقای مولیگانلارس فون تریه
تریپل اکس: دولت متحدژنرال جرج دکرتلی تاماهوری
قبل از اینکه اسم داشته باشدلسلیجادا کولاگرانده
ریپلی زیرزمیننیل مورچیسونراجر اسپاتیس‌وود
۲۰۰۶رویاهای آمریکاییرئیس ستادپال وایتز
نفوذیکاپیتان جان داریوساسپایک لی
پاریس، دوستت دارمکابویجمعی از کارگرانان
۲۰۰۷واکرلری لاکنرپل شریدر
تعطیلات مستر بینکارسون کلیاستیو بندلاک
مرد عنکبوتی ۳نورمن آزبورن / گرین گابلینسم ریمی
حکایت دریای زمینکاب (صداپیشه)گورو میازاکیدوبلهٔ انگلیسی
برو برو قصه هاری رابیآبل فرارا
۲۰۰۸کرم‌های شب‌تاب باغچارلز ویشتردنیس لی
آدام زنده ماندفرمانده کلینپل شریدر
غبار زمانالفتئو آنگلوپولوس
۲۰۰۹ضدمسیحاو / روباهلارس فون تریر
پسرم، پسرم، چه کرده‌ای؟کارآگاه هیونهورستورنر هرتسوک
شکنندگان روزلیونل «الویس» کورماکبرادران اسپیریگ
آقای فاکس شگفت انگیزموش (صداپیشه)وس اندرسن
سیرک عجایب: دستیار یک شبحگاونر پورلپل ویتز
۲۰۱۰میرالادیجولیان اشنابل
یک زنمکس اولیورجادا کولاگرانده
۲۰۱۱۴:۴۴ آخرین روز زمینسیسکوآبل فرارا
شکارچیمارتین دیویددنیل نتیم
۲۰۱۲جان کارترتارس تارکاس (صداپیشه)اندرو استنتون
۲۰۱۳توماس عجیبویات پورتراستیون سامرز
خارج از کورهجان پتیاسکات کوپر
نیمفومانیاکاِللارس فون تریر
۲۰۱۴تحت تعقیب‌ترین مردتامی بروآنتون کربین
هتل بزرگ بوداپستجی. جی. جوپلینگوس اندرسن
سرزمین بدکریس برینکر
بخت پریشانپیتر ون هوتنجاش بون
پازولینیپیر پائولو پازولینیآبل فرارا
جان ویکمارکوسچاد استاهلسکی
۲۰۱۵دوست هندوی مندیگو فیرمنهکتور بابنکو
۲۰۱۶قانون جنگلمد داگپل شریدر
در جستجوی دوریجیل (صداپیشه)اندرو استنتون
مرد خانواده
دیوار بزرگبالاردژانگ ییمو
۲۰۱۷پروژه فلوریدابابی هیکسشان اس. بیکر– نامزد اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد- بهترین بازیگر مکمل مرد حلقه منتقدان فیلم نیویورک

– جایزه بهترین بازیگر مکمل مرد هیئت ملی بازبینی

چه بر سر دوشنبه آمده؟ترنس ستمنتومی ویرکولا
دفتر مرگریوک (صداپیشه)آدام وینگارد
لیگ عدالتنیودیس ولکوزک اسنایدرلیگ عدالت زک اسنایدر
قتل در قطار سریع‌السیر شرقگرهارد هاردمنکنت برانا
۲۰۱۸بر دروازه ابدیتونسان ون گوگجولیان اشنابلنامزد اسکار بهترین بازیگر نقش اول مردبرنده جایزه جام ولپی بهترین بازیگر مرد جشنواره ونیز
وکس لوکسراوی (صداپیشه)بردی کوربت
آکوامننیودیس ولکوجیمز وان
۲۰۱۹فانوس دریاییتوماس ویکرابرت اگرز
عشق آنتوشاخودشگرت پرایسمستند
توماسوتوماسوآبل فرارا
بروکلین بی‌مادرپل راندولفادوارد نورتون
توگولئونارد سپاریکسون کور
۲۰۲۰آخرین چیزی که او می‌خواستریچارد مک ماهوندی ریس
۲۰۲۱گزارش فرانسویوس اندرسن
۲۰۲۱لیگ عدالت زک اسنایدرنیودیس ولکوزک اسنایدر
۲۰۲۱مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیستنورمن آزبورن/گرین گابلینجان واتس
۲۰۲۱کوچه کابوسکلم هواتیگی‌یرمو دل تورو
۲۰۲۲مرد شمالی
۲۰۲۲مرده برای یک دلار
۲۰۲۲بیچارگاندکتر گادوین بکستر

سریال‌ها و فیلم‌های تلویزیونی

سالعنوان فیلمنقشتوضیحات
۱۹۹۷ و ۲۰۱۴سیمپسون‌هافرمانده/آقای لاسن (صداپیشه)۲ قسمت

بازی‌های ویدئویی

سالعنوان بازیصداپیشه نقشتوضیحات
۲۰۰۲مرد عنکبوتینورمن آزبورن/گرین گابلین
۲۰۰۳در جستجوی نموجیل
جیمز باند ۰۰۷: همه چیز یا هیچ چیزنیکلای دیاوولو
۲۰۱۳ماورا: دو روحنیتن داوکینزنامزد بهترین صداپیشگی جوایز بازی های ویدئویی اسپایک
۲۰۲۱دوازده دقیقهپلیس / پدر

جوایز و افتخارات ویلم دفو

  • بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انجمن روزنامه نگاران امریکایی برای پروژه فلوریدا (2018)
  • بهترین بازیگر نقش مکمل مرد اکادمی فیلم های علمی-تخیلی فانتزی و ترسناک امریکا برای سایه یک خون آشام (2001)
  • بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انجمن منتقدان فیلم آستین برای پروژه فلوریدا (2017)
  • خرس افتخاری جشنواره فیلم برلین (2018)
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا