اخبار بازیگرانفیلم ایرانی

فیلم تصور با بازی لیلا حاتمی به سینماها می آید

فیلم تصور با بازی لیلا حاتمی و اولین تجربه کارگردانی علی بهراد در جشنواره ی کن 2022 حضور یافت و از ۱۷ خرداد ۱۴۰۲ در سینماهای سراسر کشور اکران شد. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم تصور و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم تصور منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم تصور چه کسی است؟

کارگردان فیلم تصور علی بهراد می‌باشد.

خلاصه داستان و موضوع فیلم تصور چیست؟

فیلم سینمایی تصور داستان یک شب در تهران را می‌گوید و از آن به عنوان فیلمی عاشقانه، جاده‌ای، معاصر و پر از رمز و راز یاد شده است.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم تصور چیست؟

لیلا حاتمی ، مهرداد صدیقیان، سما سوار، هادی احمدی، محمد خاکساری در فیلم تصور به هنرنمایی پرداخته اند.

مشخصات فیلم تصور

نام فیلمتصور
کارگردان و نویسندهعلی بهراد
تهیه‌کنندهجواد نوروزبیگی
موسیقیعلیرضا افکاری
فیلم‌بردارعلیرضا برازنده
تدوین‌گرعماد خدابخش
ژانراجتماعی ، درام
توزیع‌کنندهخانه فیلم
تاریخ‌های انتشار
17 خرداد 1402
فروش گیشه
۵۳۲٬۱۴۵٬۰۰۰ تومان

دانلود رایگان فیلم تصور

دانلود رایگان فیلم تصور

فیلم تصور در بخش مسابقه هفته منتقدین جشنواره کن به نمایش گذاشته شد و در حال حاضر در حال اکران در سینماهای سراسر کشور است. به محض انتشار لینک دانلود آن را در همین مطلب قرار می دهیم.

لیست بازیگران فیلم تصور

  • لیلا حاتمی
  • مهرداد صدیقیان
  • سما سوار
  • هادی احمدی
  • محمد خاکساری

عوامل فیلم تصور

  • علی بهراد: کارگردان و نویسنده
  • مجیدعبدی: برنامه ریز و دستیار کارگردان
  • جواد نوروزبیگی : تهیه کننده
  • امیرحسین نوروزبیگی: جانشین تهیه کننده
  • مجید بابایی: مدیر تولید
  • پژمان داستان: دستیار تولید و مدیر تدارکات
  • آرش آقابیک: جلوه‌های ویژه میدانی
  • علیرضا افکاری: موسیقی
  • علیرضا برازنده: مدیر فیلمبرداری
  • حامد عزت خواه: دستیار اول فیلمبردار
  • علی بهراد: طراح صحنه
  • عظیم فراین: طراح گریم
  • عماد خدابخش: تدوین
  • سونیا حسینیان: طراح لباس
  • سعید زند: مدیر صدابرداری
  • لادن رحمتی: منشی صحنه
  • حبیب مجیدی: عکاس
  • فاطمه قدیری نژادیان: مجری طرح
سمانه پاکدل رو بدون آرایش دیدید؟

معرفی فیلم تصور

فیلم سینمایی تصور به عنوان یکی از فیلم‌های بلند بخش رقابتی هفته منتقدین جشنواره کن 2022 انتخاب شده است. فیلم سینمایی تصور اولین تجربه کارگردانی علی بهراد است و نویسندگی فیلمنامه را نیز خود او برعهده داشته است. نام اولیه این فیلم، هرمان بود.

فیلمبرداری این فیلم از اسفند 1399 آغاز شد.فیلم «تصور» به غیبت چهارساله لیلا حاتمی بر پرده سینماها پایان می‌دهد. این فیلم قرار است خردادماه سال جاری اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کند.

داستان فیلم تصور

داستان فیلم “تصور” به تصویر کشیدن داستانی از زندگی یک راننده تاکسی در شبی تاریک در تهران می‌پردازد. او یک خیال‌پرداز است که در عشق زنی می‌افتد، اما متوجه می‌شود که قدرت مالکیت او را ندارد و نمی‌تواند آن زن را به خود اختصاص دهد.

در طول فیلم، تنش‌های روانی و درونی راننده تاکسی به تصویر کشیده می‌شود. او درگیر تضادهای عاطفی است که بین واقعیت و تصویرسازی خیالی خود بوجود می‌آید. این تضادها و دوگانگی‌ها، نمادی از پیچیدگی‌ها و تناقضات زندگی انسان در جوامع مدرن است.

لیلا حاتمی در فیلم تصور

نظر منتقد آمریکایی درباره فیلم تصور

«این فیلم روایت مرموز دو شخصیت است که زندگی‌شان تنها در طول تاکسی‌سواری‌ شبانه‌شان در تهران تلاقی پیدا می‌کند، «تصور» بیننده را تشویق می‌کند تا هوای اسرارآمیز داستان را در آغوش بگیرد و به طرز بازیگوشانه‌ای از افشای دقیق آن‌چه در حال روی دادن است،امتناع می‌کند.

علی بهراد، نویسنده و کارگردان، یک زن (لیلا حاتمی) و یک راننده تاکسی (مهرداد صدیقیان) را به مخاطب معرفی می‌کند که هیچ نامی ندارند و سپس آن‌ها را در طول چندین تصویر دنبال می‌کند، که ظاهراً هر مواجهه آن‌ها با یکدیگر به عنوان یک شروع مجدد بین آن دو عمل می‌کند. در واقع، عنوان فیلم دعوتی است از مخاطب برای خلق معنای شخصی خود از روایت داستان و به این ترتیب «تصور» چیزی فراتر از یک مراقبه زودگذر در مورد عشق و اشتیاق نیست.

ستون 14 فیلمی اجتماعی با محدودیت سنی به سینماها می آید

چیزی که به خصوص در مورد این فیلم جذاب است، فرصتی است که برای پر کردن جاهای خالی به مخاطب داده شده است.

این درام به عنوان بخش مستقل هفته منتقدان در کن به نمایش گذاشته شد و لیلا حاتمی (بازیگر فیلم برنده اسکار جدایی) در نقش زن ناشناسی ایفای نقش کرده که راننده تاکسی با بازی مهرداد صدیقیان را مجذوب خود می‌کند. مطالعه نقدهای این فیلم می‌تواند به ایجاد آگاهی درباره این فیلم کمک کند، اما فیلم «تصور» ممکن است برای جذب مخاطب گسترده در اکران عمومی با چالش‌هایی رو به‌رو باشد.

فیلم در شب آغاز می‌شود، جایی که راننده تاکسی، مسافر زنی را سوار می‌کند که به‌تازگی برادرش را از دست داده است. آن‌ها شروع به صحبت در مورد زندگی و روابط می‌کنند، که الگویی را برای ادامه فیلم تعیین می‌کند. زن بارها و بارها وارد تاکسی او می‌شود و به او اطلاع می‌دهد که چه خبر است. مدت زمان بین مواجهه مجدد آن‌ها هرگز مشخص نمی‌شود، همچنین مشخص نیست که آن‌ها فراتر از این سواری‌های شبانه چقدر در مورد یکدیگر می‌دانند یا حتی نام یکدیگر را می‌دانند یا خیر.

وقایع فیلم لحنی رویاگونه دارد که این حس را ایجاد می‌کند که واقعاً آن‌چه در حال تماشای آن هستید، رخ نمی‌دهد و چند سکانس فانتزی آشکارا این حس را به مخاطب منتقل می‌کند، اما در جاهای دیگر، کارگردان تعمداً از قراردادهای روایی متعارف که به جهت‌دهی بیننده در داستان کمک می‌کند، اجتناب می‌کند. در یک برخورد، زن بخشی از یک گروه موسیقی است که می‌خواهند بار دیگر کنار هم جمع شوند. در دیگری، او به سمت فرودگاه می‌رود تا برای مسابقه تیراندازی با کمان برود، در موقعیت بعدی او همسرش را پیش از مراسم ازدواج رها کرده و دفعه بعد او با ترس بارداری روبه‌روست. این ناپیوستگی واضح هرگز توسط شخصیت‌ها یا فیلمساز تصدیق نمی‌شود که به این فیلم حس آزادی یا رهاشدگی خاصی می‌دهد.

بیوگرافی محمدرضا گلزار

پوستر فیلم تصور

پوستر فیلم تصور

پوستر فیلم تصور

تیزر فیلم تصور

بیوگرافی بازیگران فیلم تصور

لیلا حاتمی

لیلا حاتمی از بازیگران برجسته ایرانی، متولد 9 مهر 1351 در تهران است. او فرزند علی حاتمی و زری خوشکام، به ترتیب از فیلمسازان و بازیگران ایرانی، است. وی فارغ‌التحصیل رشته ادبیات فرانسه از دانشگاه لوزان سوئیس است. لیلا در سال 1375 به علت بیماری پدرش به ایران بازگشت و در سال 1377 با علی مصفا، بازیگر ایرانی، ازدواج کرد. این زوج اکنون دو فرزند دارند.

لیلا حاتمی بازیگری را از 12 سالگی با فیلم کمال الملک (1362) آغاز کرد. نقش‌آفرینی وی در فیلم لیلا (1375) به شدت تحسین شد و 2 سال بعد برای فیلم شیدا برای اولین بار نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در جشنواره فیلم فجر شد. حاتمی تاکنون 9 بار نامزد سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول زن شده و در این میان 2 بار، برای بازی در فیلم بی‌پولی (1387) و فیلم رگ خواب (1395)، این جایزه را از آن خود کرده است. وی یکی از اعضای هیئت داوران بخش اصلی جشنواره کن 2014 بود و در سال 1391 نیز نشان لژیون دونور را از سوی دولت فرانسه دریافت کرد.

بازی در فیلم جدایی نادر از سیمین افتخارات بسیاری، از جمله خرس نقره‌ای بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم برلین، را برای او به ارمغان آورد.

بیوگرافی لیلا حاتمی

مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیان، بازیگر سینما و تلویزیون متولد 30 بهمن 1367 در تهران است. وی بازیگری را از سال 1374 با فیلم عصر جمعه آغاز کرد. سال بعد در فیلم اتوبوس شب حضور یافت و برای این نقش‌آفرینی افتخاراتی چون نامزدی بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر و نامزدی بهترین بازیگر مرد سینما در جشنواره حافظ را به دست آورد. فیلم ماجرای نیمروز (1395) نیز برای اولین بار و را نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره فیلم فجر کرد.

عکس هایی از شب عروسی فاطمه معتمد آریا که تا به حال کسی ندیده

از کارهای او در سینما می‌توانیم فیلم لامینور و فیلم تا ابد، هر دو محصول سال 1398 را نام ببریم. آخرین حضور وی در تلویزیون نیز به سریال مدینه در سال 1393 برمی‌گردد. صدیقیان با سریال شاهگوش (1393) و سریال رقص روی شیشه (1397) نیز حضور در شبکه نمایش خانگی را تجربه کرده است.

بیوگرافی مهرداد صدیقیان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

15 دیدگاه

  1. این لیلا حاتمی ۸۰ ساله هم بشه بازم نقشای عشقی بهش میدم اینهمه بازیگر تئاتر کلی جوون که تو رشته بازیگری درس خوندن بازم باید لیلا حاتمی باشه همه نقشاشم عین همه

  2. لیلا حاتمی یه نقش متفاوت نداشته. تیکه های بازیگریش رو جدا کنی بذاری کنار هم متوجه نمیشی فیلم های مختلفه

  3. من رفتم دیدم خیلی چرت بود کلا دوتا بازیگر داشت همین دونفر بودن نصف بیشتر فیلمم تو ماشین گرفته شده
    البته سلیقه ایی که اصلا این فیلم سلیقه من نبود

  4. من که خیلی دوس داشتم .. حال خوبی داشت فیلم..لیلا حاتمی عالی بود👌فیلم متفاوت و سبک جدید و‌شیک

  5. این پسره یه فیلم دیگه قبلا بازی کرده بود همین نقش رو داشت!دنبال یه زن مسن تر‌از خودش افتاده بود اونجا هم که‌توی مترو و هر جا میرفت دنبالش!

  6. یعنی نتونستم تحمل کنم تا آخر ببینم این فیلم رو .افتضاح افتضاح . طرف شیدای لیلا حاتمی بوده فیلمساز این فیلم احتمالا

  7. چقدر نظرات متفاوته… جالبه که نمره بالایی هم نگرفته از تماشاگران تا الان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا