اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران

معرفی دوئین جانسون بازیگر، کشتی گیر، تاجر و تهیه کننده معروف آمریکایی

در این بخش بیوگرافی دوئین جانسون از بازیگران مرد معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی دوئین جانسون از پول‌سازترین ستاره‌های سینما و یکی از بهترین بازیگران نقش های اکشن در تاریخ سینمای هالیوود، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی دوئین جانسون آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

دوئین جانسون متولد چه سالی است؟

دوئین جانسون زادهٔ ۲ مهٔ ۱۹۷۲ و۵۰ سال سن دارد.

دوئین جانسون فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

دوئین جانسون فعالیت خود را از سال 1999 آغاز کرد.

بهترین فیلم های دوئین جانسون کدام‌اند؟

از میان بهترین فیلم های دوئین جانسون می‌توان به فیلم Fighting with My Family، فیلم Fast & Furious 7 و فیلم Jumanji: The Next Level اشاره کرد.

فیلم جدید دوئین جانسون ۲۰۲۱ چه فیلمی است؟

فیلم گشت‌و‌گذار در جنگل یا Jungle Cruise جدیدترین فیلم دوئین جانسون در سال ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

خلاصه بیوگرافی دوئین جانسون

نام اصلیدوئین داگلاس جانسون (Dwayne Douglas Johnson)
نام هنریدوئین جانسون
نام های رینگدوئین جانسون،فلکس کاوانا،راکی مایویا،راک،height
تاریخ تولد۲ مهٔ ۱۹۷۲ ‏(۵۰ سال)
محل تولدهیوارد، کالیفرنیا، ایالات متحده
شهروندی آمریکایی ، کانادایی
تحصیلاتلیسانس رشته جرم‌شناسی و فیزیولوژی از دانشگاه میامی
پیشهبازیگر،تهیه کننده، کشتی کج گیر حرفه ای
سالهای فعالیت
  • ۱۹۹۰–۱۹۹۵ (فوتبال)
  • ۱۹۹۶–۲۰۰۴؛ ۲۰۱۱–۲۰۱۳؛ ۲۰۱۶ (کشتی)
  • ۱۹۹۹–اکنون (بازیگر)
همسردنی گارسیا
(ا. ۱۹۹۷–۲۰۰۸)
لورن هاشین
(ا. ۲۰۱۹)
فرزندان3 فرزند؛ سیمون الکساندرا جانسون (Simone Alexandra Johnson)، جزمین جانسون (Jasmine Johnson) و تیانا جیا جانسون (Tiana Gia Johnson)
قد196 سانتی متر

بیوگرافی دوئین جانسون

بیوگرافی دوئین جانسون

در بیوگرافی دوئین جانسون با نام کامل دوئین داگلاس جانسون (Dwayne Douglas Johnson)آمده است وی متولد 2 مه 1972 که با نام د راک (The Rock) نیز شناخته می‌شود، کشتی‌گیر، تاجر، بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است.

کودکی دوئین جانسون
کودکی دوئین جانسون

در ادامه بیوگرافی دوئین جانسون میخوانیم: او یکی از برترین ستارگان تاریخ کشتی حرفه‌ای به‌شمار می‌رود که در طول فعالیت‌اش در دبلیودبلیوئی به قهرمانی‌های گوناگون دست پیدا کرد. او همچنین یکی از موفق‌ترین و پردرآمدترین بازیگران جهان است، به گونه‌ای که فیلم‌های او در سراسر جهان بیش از ۱۰٫۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۰ فروش داشته‌است. جانسون در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۹ از سوی مجله تایم به عنوان یکی از ۱۰۰ شخصیت تأثیرگذار جهان معرفی شد.

عکس جوانی دواین جانسون
عکس جوانی دوئین جانسون

در بیوگرافی دوئین جانسون میخوانیم که در هاوایی بزرگ شده، کودکی سختی داشته است. قبل از 17 سالگی جانسون هشت یا نه بار دستگیر شده بود. او عضو یک گروه سرقت بود که گردش‌گرها را هدف قرار می‌دادند. دوئین جانسون به مجله Muscle and Fitness گفت:

«توریست‌های زیادی به منطقه ساحلی وایکیکی می‌آیند و به همین دلیل پول زیادی هم آن‌جا پیدا می‌شود. ما عضو حلقه سرقتی بودیم که این توریست‌ها را هدف قرار می‌داد. ما پول، لباس‌های گران‌قیمت و جواهرات را می‌دزدیدیم و بعد می‌فروختیم.»

اما خوشبختانه دوئین جانسون بعد از این قضایا به بدن‌سازی رو آورد. در تصویر بالای این بخش می‌توانید عکس جوانی دوئین جانسون را مشاهده کنید.

همه ی چیزهایی که درباره ی زندگی آزیتا ترکاشوند نمیدانید!

تحصیلات و فعالیت ورزشی دوئین جانسون

در بیوگرافی دوئین جانسون آمده است او در دوران دبیرستان فوتبال بازی می‌کرد. او عضو تیم‌های دو و کشتی مدرسه نیز بود. با اینکه دوئین جانسون تنها دو سال در تیم فوتبال مدرسه حضور داشت، توانست به خاطر استعدادش در فوتبال، یک بورسیه تحصیلی کامل از دانشگاه میامی دریافت کند.

طی آن چهار سال که در دانشگاه درس می‌خواند، در تیم فوتبال دانشگاه در خط دفاعی بازی می‌کرد و همچنین از دانشجویان فعال بود که سخنرانی‌هایی درباره اهمیت تحصیلات و دوری از مواد مخدر برای جوانان انجام می‌داد. او در سال 1995 با لیسانس جرم‌شناسی و فیزیولوژی از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

در ادامه بیوگرافی دوئین جانسون به دوران کشتی‌گیری او می‌رسیم. هنگامی که از تیم دانشگاهی فوتبال آمریکایی اخراج شد، در سال ۱۹۹۶ به تمرین کشتی کچ روی آورد. در سال 1996 جانسون قراردادی با شرکت WWE بست و تبدیل به سومین نسل از خانواده‌اش شد که ورزش کشتی را به طور حرفه‌ای دنبال می‌کرد. چرا که خانواده دوئین جانسون، یعنی پدر و پدربزرگش هم کشتی‌گیر بودند. نام راک هم در همین رینگ کشتی به او داده شد. او برای اولین بار در سال 1998 قهرمان WWE شد.

در سال 1998 زمانی که دوئین جانسون برای اولین بار قهرمان WWE شد، او تنها 26 سال داشت. این ستاره ورزش کشتی بعد از آن هم تا قبل 30 سالگی شش بار دیگر قهرمان WWE شد. اما برای زمان طولانی‌ای او جوان‌ترین کشتی‌گیری بود که این عنوان را به دست آورده بود تا این‌که در سال 2002 براک لزنر در سن 25 سالگی قهرمان این مسابقات شد.

دواین جانسون در کنار پدرش
دوئین جانسون در کنار پدرش

او تا ۲۰۰۴ در این رشته فعالیت کرد و پس از چند سال دوری، در ۲۰۱۱ بار دیگر در دبلیودبلیوئی به رقابت پرداخت. او هنگام کناره‌گیری از این رشته در ۲۰۱۹، دو قهرمانی قاره‌ای، دو قهرمانی تگ تیم جهان و ۱۰ قهرمانی انفرادی جهان را به دست آورد.

بیوگرافی خانواده دوئین جانسون

متولد شهر هایورد ایالت کالیفرنیا در آمریکاست.

مهتاج نجومی بازیگر ستایش از کارگردانی تا مادر مهربان تلویزیون

در بیوگرافی دوئین جانسون درباره ی خانواده اش آمده است: پدر دوئین جانسون، سیاهپوست و مادرش ساموآیی بوده‌ است. وی در کودکی همراه پدر و مادر خویش سفرهای متعددی داشته و از نزدیک مسابقات پدرش را، که او نیز از کشتی گیران مشهور بود، می‌دید. پدر بزرگ مادری او پیتر مائیویا یک کشتی‌گیر بود و مادر بزرگش هم لیا مائیویا از یکی از معدود زنان کشتی‌گیر بود. وی از 15 سالگی راگبی بازی کردن را آغاز کرد. دوئین جانسون لقب راک به معنی صخره را از نام پدرش گرفته است.

دواین جانسون در کنار پدر و مادرش
دوئین جانسون در کنار پدر و مادرش

 

ازدواج و وضعیت تاهل دوئین جانسون

بیشترین جستجوها در بیوگرافی دوئین جانسون درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

ازدواج اول + طلاق دوئین جانسون

در ادامه بیوگرافی دوئین جانسون به زندگی شخصی و ازدواج او می‌پردازیم. دوئین جانسون و همسرش در دوران دانشجویی باهم آشنا شدند. دنی گارسیا همسر دوئین جانسون نیز یک تاجر، بدن‌ساز حرفه‌ای و تهیه‌کننده است. این دو در سال 1997 با یکدیگر ازدواج کردند و در سال 2001 دخترشان سیمون به دنیا آمد. در سال 2007 دوئین جانسون جانسون و دنی گارسیا اعلام کردند می‌خواهند از هم جدا شوند و تا یک‌سال بعد، تمام کارهای طلاقشان انجام شد.

دواین جانسون در کنار دختر و همسر اولش

ازدواج دوم + فرزندان دوئین جانسون

دوئین جانسون، سپس با لورن هاشین وارد رابطه شد. آن دو اولین‌بار در سال 2006 و سر صحنه فیلم The Game Plan باهم آشنا شده بودند. لورن هاشین همسر دوئین جانسون، دختر موسیقیدان و درامر گروه بوستون، سیب هاشیان (Sib Hashian) است. جانسون و هاشین دو دختر به نام‌های جزمین (متولد 2015) و تیانا (متولد 2018) دارند. این دو سرانجام در سال 2019 در هاوایی باهم ازدواج کردند

او همچنان بعد طلاق از دنی گارسیا رابطه کاری و محترمانه‌ای با همسر سابقش دارد .

دواین جانسون در کنار همسر دومش

در ۲۰۱۴ جانسون خانه ای در ساوت‌وست رنچز واقع در ایالت فلوریدا و یک خانه در لس آنجلس کالیفرنیا خریداری کرد. وی همچنین صاحب یک مزرعه در ویرجینیا است. در ۲۰۲۰ دوئین جانسون اعلام کرد دخترش سیمون آموزش کشتی کج را در مراکز دبلیو دبلیو ای آغاز کرده و با این شرکت قرارداد بسته‌است.

دواین جانسون و فرزندانش
دوئین جانسون و فرزندانش

ابتلای دوئین جانسون و خانواده اش به کرونا

در سپتامبر 2020 خبر مبتلا شدن دوئین جانسون (راک) و خانواده‌اش به ویروس کرونا تایید شد. بسیاری از افراد با شنیدن این خبر متعجب شدند چرا که جانسون تلاش بسیاری برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته و شنیدن خبر ابتلای او به این ویروس کمی غیر منتظره به نظر می‌رسد. جانسون گفت با وجود تلاش بسیار برای رعایت توصیه‌های بهداشتی به همراه همسر و دو دخترش به این ویروس مبتلا شدند و این ویروس، از یکی از دوستان دوئین جانسون (راک) که خودش هم از ابتلا به این ویروس بی‌خبر بوده به جانسون و سپس خانواده‌اش منتقل شد.

دلیل عمل زیبایی شیلا خداداد چه بود؟

علایق و حقایقی درباره دوئین جانسون

در ادامه بیوگرافی دوئین جانسون مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

  • دوئین جانسون رگی آفریقایی، کانادایی و سامونی دارد.
  • یکی از دوستان صمیمی دوئین جانسون، ماکیل کلارک دونکان است.
  • پسرخاله اش به نام تانوی ریید ، بدلکار اغلب فیلمهایش می باشد.
  • به خاطر بازی در فیلم “Doom” کاندید دریافت زرشک طلایی بدترین بازیگر شده است.
  • قرار بود نقش ویلی ونکا در فیلم “چارلی و کارخانه شکلات سازی” را به دوئین جانسون بدهند!
  • در یک مصاحبه گفته بود که دیگر دوست ندارد کسی او را “صخره ” صدا کند چراکه دوئین جانسون دیگر در دنیای کشتی کج نیست و الان یک بازیگر می باشد.
  • دوئین از عنکبوت می ترسد!
  • اعتقاد دارد که « Doom » یک اقتباس کاملاً شکست خورده بود و طرفداران بازی مذکور، با دیدن فیلم آسیب زیادی دیدند.
  • دوئین جانسون گهگاهی مقاله هم می نویسد.
  • در مدرسه همکلاسی هایش فکر می کردند او یک پلیس مخفی است.
  • مدیربرنامه هایش همسر سابقش است.
  • او روزی 7 وعده غذا می خورد.
  • دوئین جانسون رابطه نزدیکی با دخترانش دارد.

دوئین جانسون در حرفه کشتی کج

جانسون پس از ترک فوتبال آمریکایی، در سال ۱۹۹۶ در چند مسابقه فدراسیون کشتی دبلیو دبلیو ای حاضر شد و قراردادی را امضا کرد. پس از آن تصمیم گرفت کشتی کج را به صورت جدی و حرفه ای دنبال کند. همه خانواده جانسون کشتی‌کج کار بودند از جمله پدر و پدر بزرگ و دایی‌هایش و عموهایش.

تیکه کلام دوئین جانسون

در بیوگرافی دوئین جانسون باید به این نکته اشاره کنیم که زمانی که او کشتی‌گیر بود برای چیزهای زیادی معروف بود. یکی از شهرت‌های او به خاطر تیکه‌کلام‌های خلاقش بود. جانسون درواقع کسی بود که کلمه «Smackdown» (نفله کردن) را ساخت. او وقتی در مسابقه‌ای برنده می‌شد از این کلمه استفاده می‌کرد. سال‌ها بعد انتشارات Merriam Wesbster اعلام کرد که این کلمه به طور رسمی به فرهنگ لغت انگلیسی اضافه شده است. آن‌ها گفتند که این کلمه برای اولین بار در سال 1997 استفاده شده بود و 10 سال بعد در سال 2007 رسما به لغت‌نامه اضافه شد.

دوئین جانسون مرد قرن

مجله فوربز در سال ۲۰۱۳ در لیست سالانه قدرتمندترین افراد مشهور، جانسون را در رتبه ۲۵ ام ذکر کرد و سال ۲۰۱۶ لیست سالانه تایم ۱۰۰ او را بانفوذترین فرد جهان نامید و همچنین، مجله عضله و تناسب اندام از او به عنوان «مرد قرن» یاد کرده‌است.

بازیگران ایرانی روی فرش قرمز برلیناله/ از حجاب گلشیفته تا لباس نامتعارف فرشته حسینی

خانه دوم دوئین جانسون موزه مادام توسو است

وقتی کسی در هر حوزه‌ای حسابی معروف می‌شود، انتظار می‌رود که جوایزی دریافت کند. دوئین جانسون هم به عنوان کشتی‌گیر و هم به عنوان بازیگر جوایز زیادی را به خود اختصاص داده است. اما دوئین جانسون به اندازه‌ای معروف شد که مجسمه‌اش را ساختند و در موزه مادام توسو در نیویورک از آن رونمایی کردند. این مجسمه که کاملا شبیه خود دوئین جانسون است، کل دنیا را غافل‌گیر کرد. او در آوریل سال 2002 در کنار این مجسمه مومی ایستاد و عکس گرفت.

مجسمه دوئین جانسون در موزه مادام توسو

دوئین جانسون رکورددار بیشترین سلفی

دوئین جانسون دارای رکورد بیشترین سلفی با طرفدارانش می‌باشد چراکه او در خلال اکران فیلم «سن اندریاس» در ۳ دقیقه بیش از ۱۰۵ سلفی با طرفدارانش انداخت و همان سال این رکورد در گینس ثبت شد.

دوئین جانسون در عرصه سیاست

دوئین جانسون در حزب جمهوری‌خواه ثبت نام کرد اما در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ و ۲۰۱۲ به باراک اوباما نامزد حزب دموکرات رای داد. او اکنون از لحاظ سیاسی مستقل است و در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اظهار داشت که به نامزد هیچ حزبی رای نخواهد داد.

در سال ۲۰۱۶ خبرهایی مبنی بر نامزد شدن دوئین جانسون برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا منتشر شد و جانسون آن را تأیید کرده بود اما پس از چند ماه اعلام کرد که منصرف شده و برای انتخابات آینده اقدام نخواهد کرد.

دوئین جانسون در فکر ریاست جمهوری آمریکا

جانسون در این رابطه افزود که ممکن است نامزد انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ شود و سازمانی با عنوان «راک را پیش ببر» تأسیس کرده تا بتواند با کمیسیون انتخابات فدرال همکاری کند.

ثروت دوئین جانسون

جانسون بارها در فهرست پردرآمدهای هالیوود قرار گرفته و ثروت تجمیع شده از بازی در فیلم‌ها یا حضور در شوهای کشتی کج مثل راو و اسمک داون او را به یکی از ثروتمندترین چهره‌ها تبدیل کرده‌است.

در سال ۲۰۱۸ نام دوئین جانسون در لیست ۱۰۰ ستاره ثروتمند فوربز قرار گرفت و به عنوان پنجمین چهره پردرآمد بعد از جودیث شایندلن، کایلی جنر، جرج کلونی و فلوید می‌ودر شناخته شد. در سال ۲۰۲۰ در همان لیست جانسون دهمین ستاره پردرآمد شناخته شد.
ارزش خالص دارايی های او در سال ۲۰۲۲ میلادی حدود ۴۰۰میلیون دلار برآورد می‌شود.

رضا بابک؛ از شهرت در آرایشگاه زیبا تا علت کم کاری او

شما در حال مطالعه بیوگرافی دوئین جانسون در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

شرکت فیلمسازی دوئین جانسون

جانسون به همراه همسر سابقش دنی گارسیا یک استودیوی فیلم به نام seven bucks productions که در لغت به معنی هفت دلار است را اداره می‌کند که اکثراً پروژه‌های خودش را تولید می‌کند. جانسون در مصاحبه ای با مجله آمریکایی اسکوایر دربارهٔ دلیل این نام‌گذاری گفت: این به زمانی برمی‌گردد که از کالگاری استامپدِر لیگ فوتبال کانادا اخراج شدم و در آن شرایط سخت فقط هفت دلار در جیبم مانده بود.

لیگ فوتبال آمریکایی XFL

در سال ۲۰۲۰ لیگ فوتبال آمریکایی ایکس. اف. ال درپی توقف بازی‌های فصلش به دلیل شیوع ویروس کرونا اعلام ورشکستگی کرد. دوئین جانسون به همراه دنی گارسیا و گری کاردینال با هزینه ۱۵ میلیون دلار این لیگ را خریداری کردند. هشت تیم در این لیگ به رقابت می‌پردازند و تاکنون مخاطبان زیادی را به خود جذب کرده‌اند.

فعالیت‌های نیکوکاری دوئین جانسون

جانسون درسال ۲۰۰۶ یک موسسه خیریه به نام بنیاد دوئین جانسون تأسیس کرد که هدف آن کمک به مبتلایان کودک به بیماری‌های لاعلاج بود. در ۲ اکتبر ۲۰۰۷ دوئین جانسون و همسر سابقش دنی گارسیا، یک میلیون دلار به منظور نوسازی امکانات به دانشگاه میامی اهدا کردند. در پی توفند هاروی در سال ۲۰۱۷ او ۲۵۰ هزار دلار به منظور امدادرسانی اهدا کرد.

افتخارات دوئین جانسون در کشتی کج

با وجود اینکه او در سال 2004 رسما در کشتی کج اعلام بازنشستگی کرد اما با این همه گهگاهی در رینگ حاضر شده و کشتی میگیرد

  • محبوب ترین کشتی گیر سال های 1999 و 2000
  • کشتی گیر سال 2000
  • تالار مشاهیر دبلیودبلیوای سال 2007
  • پیشرفته ترین کشتی‌ گیر سال 1998
  • کاریزماتیک ترین کشتی‌ گیر سال های 1999 تا 2002 و 2011 و 2012
  • برنده جوایز اسلمی 9 بار
  • قهرمان WWE جهان 10 بار
  • و …

دوئین جانسون از هر فرصتی استفاده می کند

به گفته راک ( دوئین جانسون):« شما نباید بنشینید و به گذر زمان که آرزوهایتان را با خویش می برد، نگاه کنید. شما باید از هر شانسی که در در برابر تان قرار می گیرد، هر چند کوچک، برای رسیدن به هدف هایتان استفاده کنید. درصورتی که دری در در برابر شما قرار گرفت، آنرا نزنید، آنرا بکوبید تا باز شود. با لبخند به داخل بروید و خودتان را معرفی کنید. هیچ رازی برای موفقیت وجود ندارد، همین که برای رسیدن به آرزوهایتان عطش داشته باشید و برای آنها کوشش کنید ، به هر چه بخواهید می رسید. به ۵ سال پیش خود فکر کنید، ۵ سال آينده را هم تصور کنید. ببینید که دوست دارید در آینده در چه موقعیت و مقامی باشید. همین خیال پردازی به شما انگیزه می دهد تا روی اهداف آینده تان تمرکز کنید.»

معرفی بهترین و ماندگارترین سریال های ویژه محرم

شروع فعالیت هنری دوئین جانسون

در این بخش از بیوگرافی دوئین جانسون به زندگی حرفه‌ای او نگاهی می‌اندازیم.

به واسطه شهرتی که دوئین جانسون در دنیای ورزش کسب کرده بود، پس از ورودش به هالیوود تبدیل به ستاره‌ای بی‌‌نظیر شد. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، او یکی از گران‌ترین و البته موفق‌ترین بازیگران هالیوود است. ورود او به دنیای بازیگری از همان دوران کشتی‌گیری‌اش آغاز شد. او در سال 1999 نقش پدرش را در یک قسمت از سریالی کمدی به نام That ’70s Show، ایفا کرد.

او یک سال بعد، در یک قسمت از سریال علمی تخیلی Star Trek: Voyager حضور پیدا کرد.

جانسون حرفه بازیگری‌اش را در سینما با فیلم The Mummy Returns محصول سال 2001 آغاز کرد.

دوئین جانسون در فیلم بازگشت مومیایی
دوئین جانسون در فیلم بازگشت مومیایی

بعد از آن او در فیلم‌هایThe Rundown و Walking Tall به ایفای نقش پرداخت.

دوئین جانسون در فیلم از پا افتاده
دوئین جانسون در فیلم از پا افتاده
دوئین جانسون در فیلم سربلند Walking Tall
دوئین جانسون در فیلم سربلند Walking Tall

موفقیت جانسون در نقش کوتاهش در فیلم “بازگشت مومیایی” سبب گردید تا تهیه کنندگان در سال ۲۰۰۲ فیلمی با عنوان “عقرب شاه” را بسازند که دوئین جانسون اینبار در نقش اصلی آن حضور پیدا کرد. جانسون به خاطر دریافت دستمزد ۵/۵ میلیون دلاری برای حضور در این فیلم، رکورد بالاترین دستمزد برای اولین حضور در یک فیلم را شکست و این رکورد در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

این بازیگر در سال 2005 در فیلم Be Cool با نقشی مکمل ظاهر شد و در فیلم Doom نقش اول شرور فیلم را بازی کرد. وی همچنین در سال 2008 نقش مامور 23‌ را در فیلم Get Smart بازی کرد و این فیلم در 80امین دوره اسکار نامزد دریافت جایزه بهترین جلوه‌های ویژه شد.

دوئین جانسون در فیلم اسمارت را بگیر
دوئین جانسون در فیلم اسمارت را بگیر

موفق‌ترین نقش جانسون در گیشه مربوط به نقش لوک هابز در مجموعه فیلم‌های The Fast and the Furious است.

دوئین جانسون در فیلم سرنوشت خشمگین
دوئین جانسون در فیلم سرنوشت خشمگین

او اولین بار این نقش را در فیلم Fast Five محصول سال 2011 بازی کرد و این فیلم با حضور جانسون تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین‌های این مجموعه شد. محبوبیت شخصیت لوک هابز باعث ساخت اسپین آفی به نام Hobbs & Shaw در سال 2019 شد.

دوئین جانسون در فیلم سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو
دوئین جانسون در فیلم سریع و خشمگین تقدیم می‌کند: هابز و شاو

دوئین جانسون بعد از بازی در فیلم‌های G.I. Joe: Retaliation و Fast & Furious 6 در سال 2013 به این معروف شد که با بازی در فیلم‌های مجموعه‌ای، جان تازه‌ای به آن‌ها می‌دهد. فیلم Fast & Furious 6 حدود 789 میلیون دلار در سرتاسر جهان فروش داشت و جانسون را تبدیل به پول‌سازترین بازیگر سال 2013 کرد.

ناگفته های زندگی مهتاب ثروتی و ماجرای کنار گذاشتن عکاسی و شروع بازیگری
دوئین جانسون در فیلم Fast & Furious 6
دوئین جانسون در فیلم Fast & Furious 6

این بازیگر مطرح در سال 2014 نقش شخصیت هرکول را در فیلم Hercules بازی کرد و در سال 2015 دوباره نقش لوک هابز را در فیلم Furious 7 ایفا کرد. وی در سال 2016 به دنیای انیمیشن وارد شد و به جای یکی از شخصیت‌های اصلی فیلم انیمیشینی و موزیکال Moana صداپیشگی کرد. در سال 2017 او دوباره در یکی دیگر از فیلم‌های Fast & Furious به نام The Fate of the Furious ظاهر شد.

گفتنی است جانسون با دریافت ۶۴/۵ میلیون دلار دستمزد در سال ۲۰۱۶ از سوی مجله فوربز گران‌ترین بازیگر جهان شناخته می‌شود. مجموع فروش گیشه تمام فیلم‌های او تقریباً ۹ میلیارد دلار برآورد شده که متوسط فروش هر فیلم اخیرش از سال ۲۰۱۵ تا کنون به ۶۰۰ میلیون دلار می‌رسد.

در سال 2018 او در دو فیلم اکشن Rampage و Skyscraper حضور داشت. دوئین جانسون (راک) در سال 2019 فیلمی راجع به خودش به نام Fighting with My Family را تهیه‌کنندگی کرد و در نقش خودش ظاهر شد.

دوئین جانسون در فیلم مبارزه با خانواده‌ام
دوئین جانسون در فیلم مبارزه با خانواده‌ام

دوئین جانسون در سال 2021 نیز تقریبا پرکار بود. او در فیلم فانتزی ماجراجویی Jungle Cruise، فیلم کمدی-اکشن Free Guy و همچنین فیلم اکشن و کمدی Red Notice حضور داشت.

دوئین جانسون در فیلم گشت‌و‌گذار در جنگل
دوئین جانسون در فیلم گشت‌و‌گذار در جنگل

در سال 2022 هم انتظار می‌رود که دو فیلم جدید از او منتشر شود: انیمیشن ابرقهرمانی و کمدی DC League of Super-Pets و فیلم ابرقهرمانی Black Adam.

فعالیت های دوئین جانسون در سایر حرفه ها

در بیوگرافی دوئین جانسون جالب است بدانید که وی به عنوان یک نویسنده و تهیه‌کننده هم موفق بوده است. در سال 2000، او کتابی راجع به زندگی‌اش به نام Rock Says منتشر کرد که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شد. وی همچنین در سال 2012 یک شرکت ساخت فیلم به نام Seven Bucks Productions را تأسیس کرد که از آن زمان تا به حال فیلم‌های زیادی در این شرکت تولید شده است. علاوه بر این، دوئین جانسون خط تولید لباس خود را نیز راه‌اندازی کرده است. او در این خط تولید علاوه بر لباس، هدفون و کفش هم تولید کرده و به صورت آنلاین به فروش می‌رساند و اکنون درآمدی هفت رقمی از این تجارت خود دارد.

جانسون در سال 2016 کانال یوتیوب خود را نیز راه‌اندازی کرد. این کانال بیش از شش میلیون دنبال‌کننده دارد و دوئین جانسون در آن ویدیوهای مختلفی منتشر می‌کند؛ از تریلر آثارش گرفته تا ویدیوهای پرسش و پاسخ و …

ماجرای ازدواج و جدایی مهدی پاکدل و بهنوش طباطبایی

او در زمینه اجرا و تهیه‌کنندگی نیز فعالیت داشته است. مسابقه تلویزیونی The Titan Games با اجرای دوئین جانسون (راک) از شبکه NBC پخش شد و مورد استقبال قرار گرفت. لازم به ذکر است که تهیه‌کنندگی این برنامه نیز به عهده خود دوئین جانسون است. این برنامه برای شرکت‌کنندگان خود چالش‌های ورزشی متعددی را تدارک می‌بیند. علاوه بر اینکه جانسون همچنان در لیست گران‌ترین بازیگران جهان است، در سال‌های 2016 و 2019 در مجله تایم جزء تاثیرگذارترین مردم جهان معرفی شده است.

جالب است بدانید که دوئین جانسون دستی نیز در دنیای موسیقی دارد. او از طرفداران رپر Tech N9ne است و در آهنگ “Face Off” از آلبوم Asin9ne به‌عنوان خواننده حضور داشته است.

دواین جانسون در دنیای موسیقی

گفتگوی خواندنی با دوئین جانسون

در پایان برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی دوئین جانسون می‌توانید مصاحبه‌ای کوتاه با ایشان را بخوانید.

همیشه می خواستید هنرپیشه شوید؟

بازیگری را دوست داشتم، ولی تصورش را نمی کردم که بخواهم روزی هنرپیشه شوم. ورزش کشتی برایم اهمیت بیشتری داشت و در نوجوانی، قهرمان شدن در این رشته ورزشی بزرگ ترين آرزویم بود. بعدها که در این رشته موفق و معروف شدم، برای کار بازیگری به سراغم آمدند و حس کردم دلم می خواهد در این رشته هم فعالیت کنم.

خانواده برای شما چه اهمیتی دارد؟

مهم ترین چیزی است که هر کسی میتواند داشته باشد. شما هنگامی که شب خسته و کوفته به خانه می روید، نیازمند مهر و محبت و حال وهوایی هستید که در داخل خانه و در بین افراد خانواده تان وجود دارد. خانواده حامی معنوی اصلی من است و بدون تکیه به آنها ، نمی توانم هیچ کاری را انجام دهم.

برخی  فکر می کنند ما بازیگران ورزشکار، آدم های سخت و خشنی هستیم و احساسات نداریم. ولی اینگونه نیست. ما هم مانند بقیه مردم هستیم و نیازمند مهر و محبّت و اغوش گرم خانواده هستیم.

زمانی که هنرپیشه شدید، همیشه می خواستید یک چهره اکشن باشید؟

کودک که بودم چهره هنری مورد علاقه ام از بین خوانندگان بود و نه بازیگران اکشن. هریسون فورد را هم در نقش ایندیانا جونز دوست داشتم. ولی هیچ ارتباطی با هالیوود نداشتم. هنرپیشه شدن برایم یک چیز کاملا دست نیافتنی و دور بود. من در هاوایی بزرگ شدم و به ندرت اتفاق می افتاد کسی از این محل، سر از دنیای بازیگری در آورد.

دوست دارید فرزندانتان و افراد خانواده تان به صنعت سینما بپیوندند؟

زمان اکران فیلم کمدی بخارست مشخص شد

هر کس شغل و حرفه آینده اش را خود انتخاب می کند. من به کسی نمی گویم چکار کند یا نکند. تصمیم گیری با خود آن هاست. ولی تا حالا کسی از اعضای خانواده ام، برای بازي در فیلم های سینمایی ابراز تمایل نکرده است.

آن ها همراه من به نمایش افتتاحیه فیلم هایم می آیند و سر صحنه فيلمبرداري هم حضور پیدا می کنند. ولی اینکه بازیگری و سینما رشته و حرفه مورد علاقه شان باشد، هنوز چیزی نمی دانم.

لیست آثار هنری دوئین جانسون

در ادامه بیوگرافی دوئین جانسون باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم‌های سینمایی دوئین جانسون

سالعنوان فیلمنقشتوضیحات
۱۹۹۹فراتر از متخودشمستند
۲۰۰۱بازگشت مومیاییماتایوس (پادشاه عقرب)اولین نقش در فیلم
کم احتمالماگر
۲۰۰۲پادشاه عقربماتایوس (پادشاه عقرب)
۲۰۰۳از پا افتادهبک
۲۰۰۴سربلندکریس وان
۲۰۰۵باحال باشالیوت ویلهلم
رستاخیزاشر “گروهبان” ماهونین
۲۰۰۶داستان‌های سرزمین جنوبیبوکسور سانتاروس
باند گریدرونشان پورتر
۲۰۰۷رنو ۹۱۱: میامیمامور ریک اسمیتکمئو
نقشه بازیجو کینگ من
۲۰۰۸اسمارت را بگیرمامور ۲۳
۲۰۰۹مسابقه تا کوه جادوگرانجک برونو
سیاره ۵۱کاپیتان چارلز تی. بیکرنقش صداپیشگی
۲۰۱۰پری دنداندراک تامپسون
چرا من هم ازدواج کردم؟دانیل فرانکلینکمئو بدون درج در تیتراژ
اون‌یکی‌هاکریستوفر دانسون
دوباره تومارشال هواییکمئو بدون درج در تیتراژ
سریع‌ترجیمز کالن / راننده
۲۰۱۱سریع ۵لوک هابز
۲۰۱۲سفر ۲: جزیره اسرارآمیزهانک پارسونزهمچنین سرپرست تهیه‌کنندگان
۲۰۱۳خبرچینجان متیوزهمچنین تهیه‌کننده
جی. آی. جو: تلافیماروین اف. هینتون / رودبلاک
رنج و گنجپل دویل
سریع و خشمگین ۶لوک هابز
امپایر استیتکارآگاه جیمز رانسومفیلم ویدئویی
۲۰۱۴هرکولهرکول
۲۰۱۵خشمگین ۷لوک هابز
سن آندریاسری گینز
۲۰۱۶هوش مرکزیباب استون
موانامائویینقش صداپیشگی
۲۰۱۷سرنوشت خشمگینلوک هابز
گارد ساحلیمیچ بوکننهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
جومانجی: به جنگل خوش آمدیددکتر اسمیردر برواستونهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۸رمپیجدیویس اوکویهمچنین تهیه‌کننده اجرایی
آسمان‌خراشویل سایرهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۱۹مبارزه با خانواده امخودشهمچنین تهیه‌کننده
شزم!نامشخصتهیه‌کننده اجرایی
هابز و شاولوک هابزهمچنین تهیه‌کننده
جومانجی: مرحله بعدیدکتر ژاندر “اسمولدر” براوستونهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۱گشت‌وگذار در جنگلفرانک ولف / فرانسیسکو لوپز د هردیاهمچنین تهیه‌کننده
مرد آزاددزد بانکحضور افتخاری
اعلان قرمزراستی
۲۰۲۲ابر حیوانات لیگ دی‌سیکریپتوصداپیشه؛ همچنین تهیه‌کننده
بلک ادمبلک ادمهمچنین تهیه‌کننده
۲۰۲۳شزم! خشم خدایان
فرد سرخ‌پوش فیلم هنوز منتشر نشده‌است
همه چیز درباره سریال کلایدسکوپ Kaleidscope متفاوت ترین سریال نتفلیکس
کلید
به آثاری اشاره دارد که در حال حاضر منتشر نشده‌اندبه آثاری اشاره دارد که در حال حاضر منتشر نشده‌اند

آثار تلویزیونی دوئین جانسون

 
سال تولیدعنواننقشتوضیحات
۱۹۹۹نمایش دهه ۷۰راکی جانسوناپیزود: “آن نمایش کشتی‌گیری”
۱۹۹۹شبکهبرودیاپیزود: “آخرین پایمرد”
۲۰۰۰پیاده‌روی ستاره: وایجرقهرماناپیزود: “تسونکاتسه”
۲۰۰۰،
۲۰۰۲،
۲۰۰۹،
۲۰۱۵،
۲۰۱۷
پخش زنده شنبه شبخودشمهمان؛ ۵ اپیزود
۲۰۰۷کوری در خانهخودشاپیزود: “هرگز دوئین ملاقات نخواهد کرد”
هانا مونتاناخودشاپیزود: “نایست تا زمانی‌که تلفن را بگیری”
۲۰۰۹جادوگران محله ویورلیخودشاپیزود: “هنر معلم”
جایزه ۲۰۰۹ منتخب کودکانخودشمهمان؛ ویژه تلویزون
۲۰۱۰فامیلی گایخودشاپیزود: “مرد بزرگ روی هیپوکامپ”
تغییرشکل‌دهندگان: پرایمصخره‌نوردنقش صداپیشگی؛ اپیزود: “تاریکی برمی‌خیزد، قسمت اول”
۲۰۱۳قهرمانخودشمهمان؛ همچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۴
۲۰۱۵
بیدارشو کالخودشمهمان؛ همچنین خالق و تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۵مسابقه لب‌خوانیخودشاپیزود: “دوئین جانسون در مقال جیمی فالون
۲۰۱۵۲۰۱۹فوتبالیست‌هااسپنسر استراسمور۴۷ اپیزود؛ همچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۶جوایز فیلم ام‌تی‌وی ۲۰۱۶خودشسرپرست مهمان‌ها؛ ویژه تلویزیون
۲۰۱۷خط زندگیخودشاپیزود: “در ۳۳ روز تو خواهی‌مرد”؛ همچنین تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۱۹-اکنونبازی‌های تایتانخودش (مجری)مسابقه است و همچنین خالق و تهیه‌کننده اجرایی
۲۰۲۱راک جواندوئین جانسونتنظیم‌کننده سریال؛ همچنین خالق و تهیه‌کننده اجرایی

جوایز و افتخارات دوئین جانسون

  • جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌وی
  • نام برده شده در فهرست صد شخص بانفوذجهان توسط مجله تایم
  • جایزه برگزیده نوجوانان ۲۰۱۸و ۲۰۱۷و۲۰۰۱
  • جایزه تمشک طلایی بدترین بازیگر
  • جایزه ایمیج
  • جوایز برگزیده کودکان نیکلودین۲۰۱۸و ۲۰۱۷و۲۰۱۳
  • نام برده شده در فهرست ۱۰۰ نفر از مؤثرترین افراد جهان توسط مجله تایم ۲۰۱۶
  • ستاره پیاده‌روی مشاهیر هالیوود ۲۰۱۷
  • جایزه برگزیده مردم ۲۰۱۶و ۲۰۱۷
  • ۲۰۱۶Shorty Awards
  • مجله پیپل ۲۰۱۶
  • مستر المپیا ۲۰۱۶
  • Muscle & Fitness
  • جایزه انجمن ملی صاحبان سینما ۲۰۱۲
  • NCAAF National Championship۱۹۹۱

صفحه اینستاگرام دوئین جانسون

دوئین جانسون ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 7,238 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی دوئین جانسون و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی دوئین جانسون و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی دوئین جانسون ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام دوئین جانسون @therock میباشد و بیش از 376 میلیون دنبال کننده دارد.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا