اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران هالیوودفیلم خارجی

معرفی فیلم الویس 2022 Elvis؛ داستانی از زندگی ستاره موسیقی راک الویس پریسلی

فیلم الویس یک فیلم موزیکال زندگی‌نامه‌ای از سال ۲۰۲۲ به کارگردانی باز لورمن است که فیلم‌نامه‌اش را به همراه سام برومل، کریگ پیرس و جرمی دونر نوشته‌است. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم الویس و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم الویس منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم الویس چه کسی است؟

کارگردان فیلم الویس باز لورمن است.

فیلم الویس کی میاد؟

الویس در ۲۵ مهٔ ۲۰۲۲ در جشنوارهٔ فیلم کن نمایش داده شد و در ۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ در استرالیا از طریق یونیورسال پیکچرز و روز بعد در ایالات متحده از طریق برادران وارنر اکران شد.

موضوع فیلم الویس چیست؟

فیلم الویس زندگی الویس پریسلی، خوانندهٔ سرشناس راک اند رول را دنبال می‌کند که از دیدگاه مدیرش، کلنل تام پارکر روایت می‌شود.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم الویس چیست؟

در فیلم الویس آستین باتلر در نقش پریسلی با تام هنکس در نقش پارکر بازیگران اصلی هستند و اولیویا دی‌یونگ، هلن تامسون، ریچارد راکسبرا، کلوین هریسون جونیور، دیوید ونهام، کدی اسمیت-مک‌فی و لوک بریسی در نقش‌های مکمل بازی می‌کنند.

مشخصات فیلم الویس

نام فیلمالویس
کارگردانباز لورمن
تهیه‌کنندهباز لورمن
گیل برمن
کاترین مارتین
پاتریک مک کورمیک
شویلر وایس
فیلمنامه‌نویسباز لورمن
سم برومل
کریگ پیرس
جرمی دونر
موسیقیالیوت ویلر
کشور سازنده
  • استرالیا
  • ایالات متحده
ژانر زندگینامه
توزیع‌کنندهبرادران وارنر پیکچرز
تاریخ‌های انتشار۲۵ مه ۲۰۲۲ (کن)
۲۳ ژوئن ۲۰۲۲ (استرالیا)
۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۵۹ دقیقه
شرکت‌های تولید
  • بزمارک فیلمز
  • جکل گروپ
هزینه فیلم
۸۵ میلیون دلار
فروش گیشه۲۸۶ میلیون دلار

فیلم الویس elvis 2022

لیست بازیگران فیلم الویس

  • آستین باتلر در نقش الویس پرسلی
  • چایدون جی در نقش الویس جوان
  • تام هنکس در نقش کلنل تام پارکر، مدیر الویس
  • هلن تامسون در نقش گلدیس پریسلی، مادر الویس
  • ریچارد راکسبرا در نقش ورنون پریسلی، پدر الویس
  • اولیویا دی‌یونگ در نقش پریسیلا پریسلی، همسر الویس
  • لوک بریسی در نقش جری شیلینگ
  • ناتاشا باست در نقش دیکسی لاک
  • دیوید ونهام در نقش هانک اسنو
  • کلوین هریسون جونیور در نقش بی.بی. کینگ
  • خاویر ساموئل در نقش اسکاتی مور
  • کدی اسمیت-مک‌فی در نقش جیمی راجرز اسنو
  • دیکر مانتگامری در نقش استیو بایندر
  • لئون فورد در نقش تام دیسکین، سخنگوی کلنل تام پارکر
  • جاش مک کانویل در نقش سام فیلیپس
  • یولا کوارتی در نقش خواهر رزتا ثارپ
  • آلتون میسون در نقش لیتل ریچارد
  • گری کلارک جونیور در نقش آرتور کروداپ
  • شونکا دوکوره در نقش بیگ ماما تورنتون
  • نیکولاس بل در نقش سناتور جیمز ایستلند (حزب دموکرات، میسیسیپی)
  • آنتونی لاپالیا در نقش برنارد لانسکی
  • کریستین مک‌کارتی در نقش رد وست

بازیگران فیلم الویس

عوامل فیلم الویس

  • کارگردان: باز لورمن
  • تهیه‌کننده: باز لورمن، گیل برمن، کاترین مارتین، پاتریک مک کورمیک، شویلر وایس
  • فیلمنامه‌نویس: باز لورمن، سم برومل، کریگ پیرس، جرمی دونر
  • موسیقی: الیوت ویلر
  • فیلم‌بردار: مندی واکر
  • تدوین‌گر: مت ویلا، جاناتان ردموند
سریال عقرب عاشق؛ اثری درام و تخیلی از حسین سهیلی زاده

معرفی باز لورمن کارگردان فیلم الویس

کارگردان فیلم سینمایی الویس ۲۰۲۲ مارک آنتونی باز لورمن، از کارگردانان مشهور استرالیایی است که ده فیلم او جزو پرفروش‌ترین و پولسازترین فیلم‌های کشور استرالیا به شمار می‌روند.

ژانر فیلم الویس ۲۰۲۲ درام، بیوگرافی و موزیکال است که کاملا با سوابق هنری کارگردان خود مطابقت دارد. لورمن تاکنون در ژانرهای مختلفی کار کرده است. معروف‌ترین آثار او عبارتند از: سه گانه Red Curtain Trilogy که شامل کمدی رمانتیک Strictly Ballroom (1992)، تراژدی رمانتیک William Shakespeare’s Romeo + Juliet (1996) و رمانتیک موزیکال Moulin Rouge! (2001) است. بعد از این سه گانه، او درام ماجراجویانه Australia (2008)، فیلم مشهور The Great Gatsby (2013) (که بر اساس رمان گتسبی نوشته اسکات فیتز جرالد ساخته شده است) و نیز، درام تلویزیونی The Get Down (2016) را برای نتفلیکس ساخته است. همچنین، لورمن به همین اندازه در زمینه آهنگسازی و ساخت موسیقی فیلم موفق بوده و افتخاراتی در این زمینه کسب کرده است.

باز لورمن کارگردان فیلم الویس

معرفی فیلم الویس

ساختن فیلم‌هایی پیرامون زندگی افراد معروف و بزرگ قرن گذشته همواره هدف بزرگ و دشواری بوده است. در این مورد اغلب نتیجه‌ای جزء شکست و ارائه‌ی تصویری پوشالی نیست. به همین دلیل اکثر تلاش‌ها ناموفق و میان‌مایه از آب درمی‌آید. بیشتر فیلم‌هایی که درباره‌ی زندگی موزیسین‌های بزرگ یا چهره‌های شاخص تاریخی هستند تمام فکر و ذکرشان فرد واقعی پشت آن نیست بلکه نمایش خود چهره است. پس بدیهی است که در بیشتر این‌گونه از آثار ما از همان اول درحال تماشای یک تقلید غلوشده از زندگی شخصیت معروفی باشیم، گویی که از همان بدو تولد ستاره بوده است. چنین ترفندی راه را برای هرگونه خلاقیت و مهم‌تر از آن قصه‌گویی می‌بندد. خوشبختانه اثر تازه‌ی لورمن چنین مسیری را انتخاب نکرده و در نمایش فراز و فرود بزرگ‌ترین چهره‌ی موسیقی راک پیروز بیرون آمده است.

البته که ساخت فیلم زندگی‌نامه‌ی موسیقیدان‌های نیمه‌ی دوم قرن بیستم (که نمونه‌هایش همچون فیلم بیوگرافی التون جان و فردی مرکوری در این ‌سال‌ها موج جدیدی از درام‌های بیوگرافی‌ را در هالیوود رواج داده است) به‌خودی‌خود کار شاقی است. همچنین ساختن فیلمی درباره‌ی شاه راک ان رول، قله‌ی دشواری‌هاست. اما ساختمان بیرونی داستان فیلم الویس مانند تمام فیلم‌های این مدلی پیش می‌رود. ما قصه را از همان سال‌های کودکی الویس در جامعه‌ی سیاه‌پوستی آغاز می‌کنیم و رفته‌رفته شروع شهرت او، آشنایی با مدیر برنامه‌هایش و سپس سکوی پرتابش به شهرت جهانی، بازیگری در هالیوود و آغاز مشکلاتش را شاهد هستیم. یک زندگی‌نامه‌ی تمام‌و‌کمال همان‌طور‌که قولش را داده بود.

معرفی فیلم الویس

داستان فیلم الویس

در سال ۱۹۹۷، کلنل تام پارکر، مدیر سابق الویس پرسلی، در بستر مرگ است و به چگونگی ملاقات خود با سلطان آیندهٔ راک اند رول نگاه می‌کند.

فیلم شوماه با هنرنمایی فاطمه معتمدآریا آماده نمایش شد

الویس در دوران کودکی همراه با والدینش ورنون و گلدیس با زندگی سرشار از فقر مبارزه کرده بود. او موسیقی را رستگاری می‌داند، حتی اگر توسط همسالانش به دلیل شیفتگی‌اش به موسیقی آمریکایی آفریقایی‌تبار خیابان بیل در ممفیس مورد تمسخر قرار می‌گیرد. پارکر یک «هاکستر» کارناوال است که خود را به عنوان یک فینیاس تیلور بارنوم مدرن تصور می‌کند و با ماهیت ساده‌لوح مخاطبانش بازی می‌کند.

اگرچه پارکر در حال حاضر مدیریت خواننده کانتری هانک اسنو را بر عهده دارد، به محض شنیدن پریسلی در رادیو، به نظر می‌رسد که تحت تأثیر آنچه می‌شنود قرار می‌گیرد و آرزو دارد که مدیر الویس شود. پارکر در نهایت الویس را ملاقات می‌کند و او را متقاعد می‌کند که به او اجازه دهد کنترل حرفه اش را به دست بگیرد، که شروع یک حرفهٔ فوق‌العاده موفق در موسیقی است. با این حال، همه مردم تحت تأثیر این هنرمند جوان قرار نمی‌گیرند. بسیاری از والدین می‌ترسند که موسیقی او باعث فساد فرزندانشان شود و سیاستمداران نژادپرست نیز به او حمله می‌کنند. الویس در پی یک حادثهٔ خشونت‌آمیز در یک کنسرت، خود را در معرض یک مجازات زندان می‌بیند. با این حال، چنین استنباط می‌شود که پارکر دولت را متقاعد می‌کند تا الویس را به ارتش ایالات متحده دعوت کند تا از هرگونه درگیری قانونی بیشتر جلوگیری شود. الویس در طول مدت خدمتش متوجه می‌شود که گلدیس خود را تا حد مرگ مست کرده‌است.

الویس در حالی که در آلمان مستقر است، با پریسیلا بولیو آشنا می‌شود و پس از ترخیص، تورهای کنسرت و فیلم‌های حرفه‌ای خود را از سر می‌گیرد در حالی که کنترل پارکر بر زندگی‌اش حتی قوی‌تر می‌شود. الویس از ترور مارتین لوتر کینگ جونیور و رابرت اف. کندی دلشکسته است و آرزو دارد در موسیقی خود از نظر سیاسی صریح تر شود در حالی که پارکر فقط از او می‌خواهد ترانه‌های بیهوده‌ای بخواند که پرفروش باشند. پس از اینکه پارکر با او قراردادی طولانی‌مدت برای سرگرمی در یک هتل لاس وگاس می‌بندد، الویس در نهایت از پارکر خسته می‌شود و سعی می‌کند او را اخراج کند، اما پارکر برای مبلغ هنگفتی از او شکایت می‌کند که او را شکسته و فقیر می‌سازد. یک بحث شرورانه شروع می‌شود، در حالی که پس از آن الویس باید اعتراف کند که چاره‌ای جز حفظ مدیریت خود از پارکر ندارد، اگرچه آنها از هم جدا می‌شوند و به ندرت یکدیگر را می‌بینند.

در نهایت، زندگی الویس رو به پایین می‌رود زیرا پریسیلا دخترشان لیسا مری پرسلی را می‌گیرد و الویس را به خاطر اعتیادش به داروهای تجویزی رها می‌کند، که پس از رفتن او حتی قوی‌تر می‌شود. این امر منجر به مرگ وی بر اثر سکته قلبی در ۱۶ اوت ۱۹۷۷ در سن ۴۲ سالگی شد.

کامبیز دیرباز پرسپولیسی یا استقلالی ؟

یک صحنهٔ کات‌بک در یکی از آخرین اجراهای الویس، وی را پف‌کرده و رنگ‌پریده نشان می‌دهد که در حال خواندن ترانهٔ «Unchained Melody»، با تصاویر واقعی از کنسرتش است و لحظات کلیدی زندگی او نمایش داده می‌شود؛ در همین حال پارکر که پیر و تنها از دنیا می‌رود. تیتراژ فیلم نشان می‌دهد که سوءاستفاده پارکر از الویس پس از مرگ الویس موضوع دعوی قضایی توسط املاک پریسلی بوده‌است. پارکر آخرین سال‌های زندگی‌اش را به‌عنوان چهره‌ای رقت‌انگیز گذراند و پول‌هایش را روی دستگاه‌های بازی کازینو قمار کرد، در حالی که الویس همچنان پرفروش‌ترین هنرمند انفرادی تمام دوران و یکی از محبوب‌ترین سرگرم‌کننده‌های تاریخ موسیقی جهان است.

داستان فیلم الویس

توسعه و انتخاب بازیگران

تا مارس ۲۰۱۹، زمانی که تام هنکس برای نقش کلنل تام پارکر انتخاب شد، هیچ پیشرفت دیگری اعلام نشد. لورمن به عنوان کارگردان تعیین شد و همچنین سام برومل و کریگ پیرس، مارسل را به عنوان فیلمنامه‌نویس جایگزین کردند. در ماه ژوئیه، انسل الگورت، مایلز تلر، آستین باتلر، آرون تیلور-جانسون و هری استایلز پیشتازان نقش پریسلی بودند و باتلر در اواخر همان ماه این نقش را برنده شد، پس از اینکه دومی لورمن را با نوار تستی از آواز خود تحت تأثیر قرار داد. لورمن در مصاحبه‌ای با انترتینمنت ویکلی فاش کرد که از سوی دنزل واشینگتن بازیگر و کارگردان با او تماس گرفته‌است که باتلر را پیشنهاد می‌کند. در ماه اکتبر، اولیویا دی‌یونگ برای بازی در نقش پریسیلا پریسلی انتخاب شد. مگی جیلنهال و روفس سوئل در فوریه ۲۰۲۰ برای نقش گلدیس و ورنون پریسلی انتخاب شدند (اگرچه به ترتیب هلن تامسون و ریچارد راکسبرا در فیلم جایگزین شدند) و یولا برای نقش خواهر رزتا ثارپ انتخاب شد.

فیلمبرداری

تصویربرداری اصلی در ۲۸ ژانویه ۲۰۲۰ در استرالیا آغاز شد.تولید در طول دنیاگیری کووید-۱۹ در ۱۲ مارس ۲۰۲۰، زمانی که هنکس و همسرش ریتا ویلسون تست مثبت کووید ۱۹ دادند، متوقف شد. فیلمبرداری در ۲۳ سپتامبر از سر گرفته شد. در سپتامبر ۲۰۲۰، لوک بریسی، ریچارد راکسبرا، هلن تامسون، دیکر مانتگامری، ناتاشا باست، خاویر ساموئل، لئون فورد، کیت مولوانی، گرت دیویس، چارلز گراندز، جاش مک‌کانویل و آدام دان به این فیلم پیوستند. راکسبورگ و تامسون به ترتیب جایگزین سیول و جیلنهال شدند که به دلیل درگیری‌های برنامه‌ریزی ناشی از تأخیر فیلمبرداری مجبور به ترک شدند. کلوین هریسون جونیور در ماه دسامبر اعلام شد که نقش بی.بی. کینگ را بازی خواهد کرد. در ژانویه ۲۰۲۱، گزارش شد که آلتون میسون قرار است نقش لیتل ریچارد را در این فیلم به تصویر بکشد. در ۲۵ می ۲۰۲۲، باتلر به جی‌کیو فاش کرد که پس از پایان فیلمبرداری در مارس ۲۰۲۱، پس از تشخیص ویروسی که آپاندیسیت را شبیه‌سازی می‌کند، به مدت یک هفته در بیمارستان بستری بود.

نگاهی به فیلم دختر میلر؛ هنرنمایی دیگری از جنا اورتگا

موسیقی

در ۲۵ آوریل ۲۰۲۲، اعلام شد که دوجا کت یک آهنگ اصلی با عنوان «وگاس» را برای فیلم، که عناصری از «سگ شکاری» اثر بیگ مامان تورنتون را در خود جای داده‌است، ارائه خواهد کرد. این به‌عنوان یک تک‌آهنگ در ۶ می ۲۰۲۲، پیش از آلبوم موسیقی متن همراه فیلم، که قرار بود در تابستان همان سال توسط آرسی‌ای رکوردز منتشر شود، منتشر شد. این آلبوم همچنین دارای تغییراتی در مواد پریسلی توسط هنرمندان مشهور در ژانرها و سبک‌های مختلف است. گروه ایتالیایی منسکین و کیسی ماسگریوز نیز بخشی از موسیقی متن با نسخه‌های جلد مربوطه خود از «اگه می‌تونم آرزوشو کنم» و «نمیشه عاشق نشم» هستند. در ۲۳ می ۲۰۲۲، امینم خواننده رپ در اینستاگرام خود اعلام کرد که او و سیلو گرین در آهنگ جدیدی با عنوان «پادشاه و من» که توسط دکتر دره تهیه می‌شود و در موسیقی متن فیلم ظاهر می‌شود، همکاری خواهند کرد.فهرست کامل هنرمندان برای آلبوم موسیقی متن فیلم در همان روز با پیوستن استیوی نیکس، جک وایت، دیپلو، سوئه لی و بسیاری دیگر به همراه بازیگران فیلم اعلام شد. اجرای آستین باتلر از آهنگ‌های پریسلی و همچنین ضبط‌های واقعی توسط خود پریسلی نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.«پادشاه و من» زودتر از تاریخ اکران در نظر گرفته شده در ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد. موسیقی متن کامل در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۲ منتشر شد.

لورمن در ۱۲ ژوئن ۲۰۲۲ فاش کرد که صدای آواز الویس جوان در فیلم، در واقع صدای آواز باتلر است و آواز واقعی الویس فقط در صحنه‌هایی که او بزرگ‌تر است استفاده می‌شود. برای اثبات این موضوع، او در اوایل سال ۲۰۱۹ تصویربرداری آزمایشی پیش‌تولید باتلر را در نقش الویس جوان در حال اجرای زنده «مشکلی نیست» در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در فضای مجازی پخش شد و با واکنش بسیار مثبت بینندگان مواجه شد.

فیلم الویس

بازاریابی

اولین تریلر سه دقیقه‌ای این فیلم در ۱۷ فوریه ۲۰۲۲ در طول پوشش زنده بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ توسط ان‌بی‌سی به نمایش درآمد دومین تریلر در ۲۳ می ۲۰۲۲، دو روز قبل از نمایش جهانی فیلم، به صورت آنلاین پخش شد.

مجله ان‌ام‌ئی یک شماره مستقل از چاپ آزاد در ۳۶ صفحه اختصاص داد که زندگی پریسلی، مصاحبه با باتلر، لورمن و سایر بازیگران را پوشش می‌دهد. این شامل عکسبرداری ویژه با الهام از الویس با هنرمندان والیس و استاد پیس، راهنمای موسیقی ۱۰ آهنگ از پریسلی و شهر ممفیس، تنسی و مصاحبه مجله با پریسلی در سال ۱۹۶۰ (از آرشیو) می‌باشد. شماره‌های مجله به صورت دیجیتالی و از طریق چاپ فیزیکی در فروشگاه‌ها در تاریخ ۱۶ ژوئن ۲۰۲۲ در دسترس قرار گرفتند. برنامهٔ ویژه ای‌بی‌سی با عنوان منحصراً الویس: نسخه ویژه ۲۰/۲۰، با نگاهی به زندگی واقعی پریسلی و ساخت فیلم، در ۲۱ ژوئن ۲۰۲۲ برای تبلیغ فیلم پخش شد. سینماهای ای‌ام‌سی، با همکاری فیورآپ، پیش‌فروش ویژه‌ای را اعلام کرده بود که بینندگان می‌توانستند بلیط را به قیمت ۱۰٫۹۹ دلار خریداری کنند. تریلر نهایی در ۲۲ ژوئن ۲۰۲۲ به صورت آنلاین منتشر شد.

ماجرای طلاق آزیتا حاجیان از محمدرضا شریفی نیا و ازدواج با همکلاس سابق خود

تاریخ انتشار فیلم سینمایی الویس ۲۰۲۲

فیلم Elvis 2022 برای اولین بار در تاریخ 25 می 2022 (4 خرداد 1401) در جشنواره فیلم کن اکران شد. تاریخ نمایش فیلم در استرالیا، 23 ژوئن (2 تیر) بوده است و همچنین، 24 ژوئن 2022 (3 تیر) نمایش عمومی آن در آمریکا آغاز شده است. مدت زمان فیلم سینمایی الویس ۲۰۲۲ حدود 159 دقیقه است. با ادامه معرفی فیلم  Elvis 2022 همراه ما باشید.

کمپانی Warner Bros مسئولیت اکران جهانی و سراسری آن را برعهده دارد.بعلاوه کمپانی‌های بزرگ Bazmark Films و Roadshow Entertainment حامی‌، تولیدکننده و سازنده فیلم الویس 2022 بوده‌اند. این اثر فوق‌العاده محصول مشترک کشور آمریکا و استرالیا می‌باشد.

تاریخ انتشار فیلم سینمایی الویس ۲۰۲۲

فروش گیشه

الویس ۱۵۱ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا و نیز ۱۳۵ میلیون دلار در سایر مناطق به دست آورد که فروش جهانی آن مجموعاً به ۲۸۶ میلیون دلار رسید.

در ایالات متحده و کانادا، الویس در کنار تلفن سیاه اکران شد و پیش‌بینی می‌شد در آخر هفته افتتاحیه خود از ۳۹۰۰ سینما ۲۵ تا ۳۰ میلیون دلار بفروشد. این فیلم در نخستین روز ۱۲٫۷ میلیون دلار به دست آورد که ۳٫۵ میلیون دلار از پیش‌نمایش‌های پنجشنبه‌شب بود. این فیلم برای نخستین بار به ۳۰٫۵ میلیون دلار رسید و با اختلاف اندکی به تاپ گان: ماوریک برای رتبهٔ اول گیشه در آن هفته شکست خورد. طبق گزارش پست‌ترک، ۳۱ درصد از تماشاگران افتتاحیه آخر هفته بالای ۵۵ سال سن داشتند که ۴۸ درصد آنها بالای ۴۵ سال سن داشتند، در حالی که سهم زنان بالای ۲۵ سال (بیشترین مردد برای بازگشت به سینما در بحبوحه دنیاگیری) ۴۵ درصد بود. دلایل اصلی برای دیدن این فیلم، موضوع آن (۴۹٪) و تام هنکس (۲۵٪) گزارش شد.این فیلم در خارج از ایالات متحده و کانادا، در افتتاحیهٔ آخر هفته ۲۰ میلیون دلار فروخت که مبلغ جهانی ۵۱٫۲ میلیون را نشان می‌داد.در آخر هفته دوم، فیلم ۱۹ میلیون دلار (و ۲۴ میلیون دلار در چهار روز آخر هفته روز استقلال) به دست آورد و سوم شد.

پوستر فیلم الویس

پوستر فیلم الویس

تیزر فیلم الویس

صحبت‌های کارگردان فیلم پس از پخش تیزر رسمی فیلم بیوگرافی Elvis

رنگ چشم خاص مصطفی زمانی

باز لورمن کارگردان فیلم Elvis درباره انتخاب این فیلم توضیح داد:من عاشق فیلم‌های بیوگرافی هستم، اما این فیلم واقعا یک فیلم زندگی‌نامه‌ای نیست. برای من فیلمی درباره آمریکای دهه‌های 50 و 60 و 70 است… و اگر می‌خواهید در مورد فرهنگ آمریکای دهه‌های 50 و 60 و 70 صحبت کنید، خوب، بد و زشت، این سه دهه برای من شخصیت الویس پرسلی است.

بیوگرافی بازیگران فیلم الویس

آستین باتلر در نقش الویس پریسلی

آستین رابرت باتلر (Austin Robert Butler) متولد 17 آگوست 1991 (26 مرداد 1370) در آناهیم، ​​کالیفرنیا است. والدین او در هفت سالگی از هم جدا شدند.

باتلر کار خود را در تلویزیون آغاز کرد، ابتدا با ایفای نقش‌هایی در کانال دیزنی و نیکلودئون و بعدها در درام‌های نوجوانان، از جمله سریال‌های The CW’s Life Unexpected (2010-2011) و Switched at Birth (2011-2012). او با بازی در فیلم های The Carrie Diaries (2013-2014) و Shannara Chronicles (2016-2017) به شهرت رسید.

معروف‌ترین نقش او، همین نقش الویس پریسلی بوده اما از کارهای دیگر او می‌توان به ایفای نقش در نمایش (2018) The Iceman Cometh و بازی در نقش تکس واتسون در فیلم Once Upon a Time in Hollywood (2019) به کارگردانی کوئنتین تارانتینو اشاره کرد.

آستین باتلر در نقش الویس پریسلی

تام هنکس در نقش  تام پارکر، مدیر برنامه الویس پریسلی

توماس جفری هنکس (Thomas Jeffrey Hanks) متولد 9 ژوئیه 1956 بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که پدر او اصالتا انگلیسی و مادرش پرتغالی بوده‌اند.

او هم در نقش‌های کمدی و هم در نقش‌های دراماتیک خود شناخته شده است و فیلم‌های او ثروت زیادی برایش به همراه آورده‌اند، به طوری که چهارمین بازیگر پولساز آمریکایی به شمار می‌رود.

او بازی خود را با نقش‌آفرینی در فیلم‌های کمدی مانند: Splash (1984)، فیلم Big (1988) و A League of Their Own (1992) شروع کرد. هنکس به خاطر بازی در Philadelphia (1993) و Forrest Gump (۱۹۹۴) توانست دو اسکار متوالی به دست آورد.

او در مجموع شش بار نامزد جایزه اسکار شد که دو بار توانست این جایزه را از آن خود کند. هفت جایزه امی پرایم تایم نیز در کارنامه سینمایی هنکس به چشم می‌خورد. او در سال 2016 جایزه آزادی را از دست رئیس جمهور اوباما گرفت و مدال لژیون فرانسه را نیز، به دست آورد. یک جایزه گلدن گلوب نیز در سال 2020 به تام کس رسید.

تام هنکس در نقش  تام پارکر، مدیر برنامه الویس پریسلی

الیویا دیجونگ در نقش  پریسیلا، همسر الویس پریسلی

الیویا دیجونگ (Olivia DeJonge) در تاریخ 30 آوریل 1998 در ملبورن استرالیا متولد شد. پدر او یک تاجر بوده است و آن‌ها در کودکی به استرالیای غربی مهاجرت کرده‌اند. الیویا با ایفای نقش تارا سوئیفت در درام تلویزیونی Hiding شناخته شده است. فیلم کمدی ترسناک  The Visit (2015)، فیلم نتفلیکس The Society و فیلم Elvis 2022 از نقش‌های معروف او به شمار می‌روند.

محمدرضا فروتن با فیلم فصل ماهی سفید در سینماها

الیویا دیجونگ در نقش  پریسیلا، همسر الویس پریسلی

نقد و نمرات فیلم الویس

برای این که بدانیم نظرهای تماشاگران و منتقدانی که فیلم Elvis 2022 را دیده‌اند، درباره آن چیست، بهتر است نگاهی به نظرها و امتیازات مربوط به این فیلم در سایت‌های سینمایی معتبر بیندازیم:

کاربران سایت IMDb امتیاز 7.8/10 را برای آن ثبت کرده‌اند. در سایت راتن تومیتوز نیز 78 درصد منتقدانی که درباره فیلم نقد و بررسی نوشته‌اند، در مجموع، نظر مثبتی نسبت به آن داشته‌اند، اما در سایت Metacritic امتیاز 64 برای آن ثبت شده است. در ادامه خلاصه نقد فیلم الویس را از نظر۲۰۲۲ تعدادی از منتقدان سایت Metacritic با هم می‌خوانیم:

بررسی فیلم سینمایی الویس ۲۰۲۲

اشلی ماری ازWe Got Discovered: امتیاز 100

برای طرفداران خود پریسلی، این همان داستانی است که منتظرش بودید و با زمزمه «ملودی رها شده» در ذهنتان، با احترام بیشتری تئاتر را ترک خواهید کرد.

مارک کرمود از The Observer: امتیاز 100

این فیلم کاری جسارت‌آمیز است.

میک لاساله از San Francisco Chronicle: امتیاز 100

اینکه چگونه لورمن می‌تواند این داستان را صادقانه بیان کند، آن را دلپذیر می‌سازد، این به همان اندازه خارق‌العاده است که او می‌تواند داستانش را کوتاه و غم‌انگیز در آورد.

جاشوا روسکوپف از Entertainment: امتیاز 91

ممکن است این فیلم التزام کاملی به بیان حقیقت نداشته باشد (چون نمی‌خواهد داستان تولد تا مرگ او را بگوید)، اما مانند فانتزی جذاب تاد هاینز Velvet Goldmine، فیلم به چیزی که باید، می‌رسد.

مایکل فلیپس از Chicago Tribune امتیاز: 38

به عنوان یک کار درام، زندگی به آن شکلی که هست در این کار نمود ندارد، بلکه در قسمت‌های مثبت آن زیاده‌روی شده و قسمت‌های منفی آن مانند خیانت و مسائل نژادی و … حذف شده‌اند.

رابرت دنیلز از Roger Ebert.com: امتیاز 38

الویس مطمئناً به عنوان یک جعبه موزیکال کار می‌کند و دقیقاً همان چیزی است که از یک فیلم لورمن انتظار دارید. اما هرگز به پریسلی نزدیک نمی‌شود. هرگز با او سروکار ندارد.

ریچارد لاوسون از Vanity Fair: امتیاز 38

تلخ ترین ایهام طنزآمیز فیلم این است که داستانی است در مورد مردی که توسط نیرویی سلطه‌گر کنترل می‌شود، اما به نظر می‌رسد که تمایلی به در دست گرفتن اختیار خودش هم ندارد که مبادا این موضوع حواسش را پرت کند.

آن هورنادای از The Washington post: امتیاز 37

با فیلم الویس، لورمن انگیزه و کاریزمای ذاتی پریسلی را در فیلم منعکس می‌کند و او را با حوصله تمام بالا می‌برد، و هم‌زمان به سخت‌ترین قراردادهای هالیوودی خود عمل می‌کند.

بررسی فیلم سینمایی الویس ۲۰۲۲

در وبسایت بازبینی‌خوانی راتن تومیتوز، ٪۷۷ از ۳۷۵ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۶٫۸/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «الویس با انرژی و سبک خیره‌کنندهٔ باز لورمن، به‌همراه اجرای برجستهٔ آستین باتلر، فرمول استاندارد فیلم‌های زندگی‌نامه‌ای راک را «کاملا آشفته» می‌کند.» این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۶۰ منتقد امتیاز ۶۴ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای عموماً مطلوب» است. تماشاگران شرکت‌کننده در نظرسنجی پست‌ترک به فیلم نمره «A–» در مقیاس A+ تا F دادند، در حالی که سینماسکور به فیلم نمره کلی ۸۸ درصد مثبت داد و ۷۲ درصد از مخاطبان گفتند که قطعاً آن را توصیه می‌کنند.

معرفی فیلم «شهر دودی»؛ فیلمی که از دغدغه جوانان می‌گوید

نقش باتلر از الویس مورد تحسین گستردهٔ جهانی قرار گرفت. پیت هاموند از ددلاین هالیوود او را «انتخابی ایده‌آل» خواند و گفت که او «به طرز هیجان‌انگیزی، به ویژه در نیمهٔ نخست فیلم، با ریتمی معتبر ما را وادار می‌کند به این فکر کنیم که اگر الویس تسلیم طرف تاریک شهرت خودش نمی‌شد به چه ارتفاعات بالاتری صعود می‌کرد.» جاستین چنگ از لس آنجلس تایمز باتلر را با «ظاهر فیزیکی مناسب برای الویس [و] با آوازی بهتر» توصیف کرد.دیوید رونی برای هالیوود ریپورتر نوشت که باتلر «پارادوکس غم‌انگیز یک داستان موفقیت خارق‌العاده را به تصویر می‌کشد که با سرسختی به رؤیای آمریکایی می‌چسبد حتی در حالی که مدام از دستانش رها می‌شود». کلاریس لافری از ایندیپندنت نوشت که «در زمانی که مسلماً [الویس] اندکی از ذخایر فرهنگی خود را از دست داده‌است [باتلر] استدلال قانع‌کننده‌ای برای قدرت الویس ارائه می‌کند». فیلیپ دی سملین از تایم اوت نوشته‌است که وقتی باتلر «در اولین کنسرت الویس به عنوان یک راک اند رولر تمام عیار باسن خود را تکان می‌دهد، مانند تماشای تولد دو ستاره است».

در مورد خود فیلم، رابی کالی از دیلی تلگراف به آن رتبهٔ ۴ از ۵ ستاره داد و آن را «یک حماسهٔ درخشان و پر زرق و برق جوک‌باکس» نامید، اما اظهار داشت که «این فیلم صحنه به صحنه مد می‌شود و از مد خارج می‌شود» او بیان داشت که «این بی‌عیب و نقص‌ترین، شیک‌ترین و سرگرم‌کننده‌ترین چیزی که در تمام طول سال خواهید دید».کوین ماهر از روزنامه تایمز آن را «بهترین فیلم لورمن از زمان رومئو + ژولیت» نامید و قدرت موسیقی فیلم را به باتلر اما همچنین به لورمن استنباط داد که «با نوعی ریتم‌های دیوانه‌کننده فیلم را تدوین می‌کند که مقاومت در برابر آنها تقریباً غیرممکن است […] این نکات برجسته‌ای هستند که کل پروژه را تبدیل به فیلمی می‌کنند که باید حتماً تماشا کرد». جیم وجودا از آی‌جی‌ان آن را «وقایعی سرگیجه‌آور و گاهی اوقات طاقت‌فرسا از این نماد راک» نامید. اوون گلایبرمن از ورایتی این فیلم را «رؤیایی ۲ ساعت و ۳۹ دقیقه‌ای، شوریده، پرانرژی و اجباری-قابل-تماشا» نامید و گفت که «این فیلم چرخه‌ای از حماسهٔ الویس را که همهٔ ما در زهن خود حمل می‌کنیم را در قالب یک بیوگرافی اپرای پاپ که به طرز مجللی به صحنه رفته‌است، به یک رؤیا تبدیل می‌کند» جوشوا راتکوپف برای انترتینمنت ویکلی نوشت که «هیچ فیلمی این نماد موسیقی راک را اینطور ارائه نکرده‌است» و لورمن در حال بازپس‌گرفتن «موجوی مولن روژ! خود با فیلمی پر از ریسک و پاداش» توصیف کرد؛ او در ادامه از عملکرد باتلر تمجید کرده و نوشت «[باتلر] به لنز دوربین خیره می‌شود و آن را ذوب می‌کند». در یک یادداشت تاریخی، روزنامه‌نگار آلانا نش، که زندگی‌نامه‌ای تحسین‌شده از کلنل پارکر را در سال ۲۰۱۰ نوشته بود، این فیلم را «رؤیای تب‌دار باز لورمن» نامید که آزادی‌های تاریخ را به جز برای پارکر منصفانه نگه داشته‌است و به این اشاره کرد که رویکرد لورمن در ارائه این شخصیت از طریق یک لنز امروزی به این معنی است که شخصیت پیچیده‌ای که نش در موردش تحقیق گسترده‌ای انجام داده بود، در این فیلم ساده‌تر ارائه شده‌است.

فیلم سینمایی هولیا با بازی زنده یاد علی انصاریان روی پرده سینماها می‌رود!

بررسی فیلم سینمایی الویس ۲۰۲۲

پاسخ خانواده پریسلی

لیزا ماری پریسلی، دختر الویس، پس از دو بار دیدن این فیلم پیش از نمایش جهانی آن در جشنواره فیلم کن، در پستی اینستاگرامی آن را تحسین کرد و آن را «تماشایی و شکوهمند» خواند. او در ادامه از عملکرد باتلر در نقش پدر فقیدش تمجید کرد و گفت که او «قلب و روح پدرم را به زیبایی مجسم و زنده کرده‌است. بازی او، به نظر حقیر من، بی‌سابقه است و در نهایت با دقت و احترام انجام شد» و از باتلر به عنوان یکی از نامزدهای جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد یاد کرد. او دربارهٔ کارگردانی لورمن نوشت: «در طول این فیلم زیبا می‌توان عشق، مراقبت و احترام خالص او را نسبت به پدرم احساس کرد و در نهایت این چیزی است که من و فرزندانم و فرزندانشان می‌توانیم برای همیشه به آن افتخار کنیم [..] نبوغ همراه با عشق و احترام شما به پدرم و این پروژه، بسیار زیبا و الهام‌بخش است. می‌دانم که دارم حرف‌های تکراری می‌زنم، اما اهمیتی نمی‌دهم، متشکرم که این داستان را به این شکل عمیق و هنرمندانه درست کردید.» او افزود که تماشای این فیلم او را به یاد پسر خودش بنجامین کیئو می‌اندازد که در سال ۲۰۲۰ در اثر خودکشی درگذشت و گفت که او نیز اگر اینجا می‌بود، این فیلم را دوست می‌داشت.

پریسیلا پریسلی، همسر سابق الویس در ۲۹ آوریل ۲۰۲۲، افکار خود را در مورد این فیلم در یک پست فیس‌بوک به اشتراک گذاشت و به‌طور کامل گفت: «برای کسانی که کنجکاو در مورد فیلم جدید الویس هستند، باز لورمن، کارگردان فیلم، اخیراً یک نمایش خصوصی را در استودیوی وارنر برای این فیلم به من و جری شیلینگ ارائه کرد. این داستان در مورد رابطهٔ الویس و کلنل پارکر است. این یک داستان واقعی است که درخشان و خلاقانه روایت می‌شود که فقط باز لورمن با شیوهٔ هنری منحصر به فرد خود می‌توانست ارائه دهد. آستین باتلر، بازیگر نقش الویس فوق‌العاده است. در نیمه‌های فیلم من و جری به هم نگاه کردیم و گفتیم وای!!! آفرین به او […] او می‌دانست که کفش‌های بزرگی برای پا کردن دارد. او در بازی کردن این قسمت به شدت متشنج بود. من فقط می‌توانم تصور کنم. تام هنکس در این فیلم کلنل پارکر بود. عجب شخصیتی بود. کلنل پارکر شخصیتی دو طرفی داشت و من و جری هر دوی آنها را دیده بودیم. داستان همان‌طور که همهٔ ما می‌دانیم پایان خوشی ندارد. اما فکر می‌کنم، در این فیلم که توسط کارگردانی نوشته‌شده که قلب و روح خود و ساعت‌های زیادی را برای این فیلم اختصاص داده، شما کمی بیشتر از سفر الویس خواهید فهمید.»

معرفی کامل کنعان ایمیرزالی‌اوغلو بازیگر معروف ترک و مروری بر آثارش

رایلی کیئو، بازیگر و فیلمساز و نوهٔ الویس در ۲۱ می ۲۰۲۲ پس از تماشای فیلم در کن، پاسخ خود را به اشتراک گذاشت و به‌طور کامل گفت: «این یک تجربهٔ بسیار احساسی بود. تماشای آن بسیار آتشین بود خصوصاً زیرا موضوع آن دربارهٔ خانوادهٔ من است. وقتی ۱۲ ساله بودم، اولین فیلمی که در تئاتر دیدم و گفتم می‌خواهم فیلم بسازم مولن روژ! بود. واقعاً باعث افتخار است که باز لورمن این فیلم را نیز ساخت. رومئو + ژولیت و مولن روژ! برای سنی که در آن زمان بودم، واقعاً فیلم‌های قدرتمندی بودند. اینطور نبود که من به باز اعتماد نداشتم، اما شما از خانواده خود محافظت می‌کنید. در پایان روز، قرار نیست به باز لورمن بگوییم چگونه فیلم بسازد. در پنج دقیقه نخست، می‌توانستم احساس کنم چقدر باز و آستین برای درست انجام دادن کار تلاش می‌کردند. این بلافاصله مرا احساساتی کرد. پنج دقیقه بعد شروع کردم به گریه‌کردن و نمی‌توانستم جلوی خودم را بگیرم. آسیب‌های خانوادگی و نسلی زیادی وجود دارد که از همان زمان برای خانوادهٔ ما شروع شد. احساس افتخار می‌کردم که آنقدر سخت کار کردند تا جوهر او را به دست بیاورند؛ تا جوهر او را احساس کنند. آستین آن را به زیبایی ثبت کرده‌است.»

جوایز و نامزدی های فیلم الویس

جایزهتاریخ مراسمردهدریافت‌کنندهنتیجه
انجمن منتقدان هالیوود۱ ژوئیه ۲۰۲۲بهترین تصویرالویسنامزدشده
بهترین کارگردانباز لورمننامزدشده
بهترین بازیگرآستین باتلربرنده
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا