اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران مردبازیگران هالیوودفیلم خارجی

معرفی فیلم آواتار ۲؛ راه آب | بازگشت دوباره پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما

آیا جیمز کامرون باز هم رکوردهای جدیدی ثبت می‌کند؟

فیلم آواتار 2 به کارگردانی جیمز کامرون (James Cameron) به تازگی اکران شده است. 13 سال پس از اکران فیلم آواتار که دنیای سینما را به کلی متحول کرد، شاهد اکران دنباله‌ی این فیلم محبوب و البته مشهور هستیم. در این مطلب، خبرهای مربوط به فیلم آواتار 2 و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل فیلم آواتار 2 منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان فیلم آواتار 2 چه کسی است؟

کارگردان فیلم آواتار 2 جیمز کامرون (James Cameron) است.

فیلم آواتار 2 کی میاد؟

فیلم آواتار 2 در ۶ دسامبر ۲۰۲۲ در اودئون میدان لستر در لندن برگزار شد. این فیلم در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ در ایالات متحده با توزیع توسط استودیو قرن بیستم اکران شد.

موضوع فیلم آواتار 2 چیست؟

فیلم آواتار 2 داستان یک کارآگاه کهنه‌کار را در سال 1830 میلادی به تصویر می‌کشد که کار روی یک پرونده جنایی جدید را آغاز می‌کند.

اسامی بازیگران نقش اصلی فیلم آواتار 2 چیست؟

در فیلم آواتار 2 شاهد نقش‌آفرینی سم ورثینگتون، زوئی سالدانیا، استیون لانگ، ژول دیوید مور، سی.سی.اچ. پاوندر، جووانی ریبیسی، دیلیپ رائو، مت جرالد و سیگورنی ویور در نقش‌های اصلی هستیم.

مشخصات فیلم آواتار 2

نام فیلمآواتار 2 (Avatar: The Way of Water)
کارگردانجیمز کامرون (James Cameron)
کشور سازندهایالات متحده
ژانرعلمی تخیلی و حماسی
توزیع‌کنندهاستودیوهای قرن بیستم
تاریخ‌های انتشار
  • ۶ دسامبر ۲۰۲۲ (لندن)
  • ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۹۲ دقیقه
شرکت‌های تولید
  • لایتستورم انترتینمنت
  • تی‌اس‌جی انترتینمنت
هزینهٔ فیلم
۳۵۰–۴۶۰ میلیون دلار
فروش گیشه۲/۰۲۷ میلیارد دلار

معرفی فیلم آواتار 2

دانلود فیلم آواتار 2

نخستین نمایش جهانی آواتار: راه آب در ۶ دسامبر ۲۰۲۲ در اودئون میدان لستر در لندن برگزار شد. این فیلم در ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ در ایالات متحده با توزیع توسط استودیو قرن بیستم اکران شد. این فیلم اولین فیلم از این سری است که تحت مدیریت دیزنی اکران می‌شود، از زمانی که استودیو قرن بیستم و حقوق آواتار را در سال ۲۰۱۹ خریداری کرد. این فیلم در قالب‌های ریل‌دی ۳دی، دالبی سینما، آی‌مکس و آی‌مکس منتشر شد. نمایش‌های منتخب همچنین از نرخ فریم بالا پویا تا ۴۸ فریم در ثانیه پشتیبانی می‌کردند. آواتار: راه آب در کنار دنباله‌های آینده در قالب دالبی ویژن منتشر شد.

 

دانلود فیلم آواتار 2

لیست بازیگران فیلم آواتار 2

  • سم ورثینگتون در نقش جیک سالی، یک انسان سابق که پس از عضویت در برنامه آواتار، عاشق نیتیری شد و با ناوی‌ها دوست شد و در نهایت در درگیری با انسان‌ها طرف آنها را گرفت و آنها را به پیروزی رساند. او بدن انسانی خود را ترک کرد تا برای همیشه یکی از اعضای ناوی شود و اکنون رئیس اوماتیکایا است.
  • زوئی سالدانیا در نقش نیتری، دختر رئیس پیشین قبیله، ساهیک آینده قبیله و همسر جیک
  • سیگورنی ویور در نقش کری، دختر نوجوان فرزندخوانده نیتیری و جیک. ویور در ابتدا در اولین فیلم در نقش دکتر گریس آگوستین ظاهر شد. اگرچه ویور و کامرون هر دو تأیید کردند که او در قسمت‌های بعدی بازخواهد گشت، اما او در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که نقش یک شخصیت را بازی نخواهد کرد.او مانند بسیاری از بازیگران، غواصی آزاد را برای فیلم یادگرفت و صحنه‌هایی را در زیر آب فیلمبرداری کرد. ویور همچنین نقش خود را به عنوان دکتر گریس آگوستین، دانشمند انسانی که طرف ناوی را می‌گیرد و در جریان درگیری می‌میرد، بازی می‌کند. مشخص شد که آواتار ناوی او علیرغم مرگ او، کری را به دنیا آورده‌است. او در این فیلم در یک فیلم ضبط شده و در یک دید معنوی ظاهر می‌شود که در آنجا با کری ملاقات می‌کند.
  • استیون لانگ در نقش سرهنگ مایلز کواریچ، انسانی که نیروهای امنیتی آردی‌اِی، سازمان انسانی استعمار پاندورا، را در یک درگیری با ناوی‌ها رهبری کرد. پس از کشته‌شدن توسط نیتیری در فیلم اول، او به عنوان یک نوترکیب (Recombinant) احیا شده‌است، که به عنوان «آواتارهای تعبیه‌شده با خاطرات انسان‌ها» توصیف شده‌است، و به دنبال انتقام است. کامرون در سال ۲۰۱۰ اظهار داشت که لنگ در سه دنباله اول بازخواهد گشت و اظهار داشت: «نمی‌خواهم دقیقاً بگویم که چگونه او را برمی‌گردانیم، اما بالاخره این یک داستان علمی تخیلی است. شخصیت او به مکان‌های غیرمنتظره‌ای در سراسر قوس حماسه سه فیلم جدید ما تبدیل می‌شود.»او بعداً اظهار داشت که کواریچ یک بار دیگر به عنوان آنتاگونیست اصلی در هر چهار دنباله بازی خواهد کرد. لانگ همچنین کواریچ را در ضبطی که برای پرکردن کالبد نوترکیب خود در مورد آنچه اتفاق افتاده‌است، بازی می‌کند.
  • کیت وینسلت در نقش رونال، غواص آزاد متکاینا و همسر تنواری که باردار است. وینسلت رونال را «یک شخصیت محوری در داستان در حال انجام» نامید، اما همچنین «در مقایسه با فیلمبرداری طولانی مدت» او را «یک شخصیت کوتاه محوری» نامید زیرا فیلمبرداری تمام صحنه‌های او فقط یک ماه طول کشید. این اولین باری است که او با پرفورمنس کپچر و به‌طور کلی موشن کپچر کار می‌کند. او نیز مانند بسیاری از بازیگران، مجبور شد برای فیلم غواصی آزاد را بیاموزد. او در حین فیلمبرداری یک صحنه زیر آب، بیش از هفت دقیقه نفس خود را حبس کرد که رکورد جدیدی برای هر صحنه فیلمی که زیر آب گرفته شده‌است.
  • کلیف کرتیس در نقش تونواری، رئیس قبیله مردم صخره متکاینا و شوهر رونال.
  • ژول دیوید مور در نقش دکتر نورم اسپلمن، یکی از اعضای سابق برنامه آواتار که در فیلم اول، طرف ناوی را انتخاب کرد.
  • سی.سی.اچ. پاوندر در نقش موت، ساهیکِ اوماتیکایا و مادر نیتری.
  • ادی فالکو در نقش ژنرال فرانسیس آردمور، فرمانده مسئول منافع آردی‌اِی.
  • برندن کاول در نقش کاپیتان میک اسکورزبی، رئیس یک کشتی شکار دریایی بخش خصوصی در سیاره پاندورا.
  • جامین کلمنت در نقش دکتر یان گاروین، زیست‌شناسی دریایی.
  • جیمز فلاترز در نقش نتیام، نخستین پسر و بزرگ‌ترین فرزند جیک و نیتیری
  • بریتین دالتن در نقش لواک، پسر دوم جیک و نیتیری
  • کلویی کلمن در نقش لواک جوان
  • ترینیتی جو لی بلیس در نقش توکتری («توک»)، دختر هشت‌ساله جیک و نیتیری و کوچک‌ترین فرزندشان
  • جک چمپین در نقش مایلز سوکورو («عنکبوت»)، پسر نوجوان کواریچ متولد دروازه جهنم (پایگاه انسانی پاندورا در فیلم اول) که توسط جیک و نیتیری نجات یافته و به فرزندی پذیرفته شد و «زمان خود را در جنگل‌های بارانی پاندورا ترجیح می‌دهد».
  • بیلی باس در نقش تسیریا («ریا)، یک غواص آزاد برازنده و قوی از متکاینا و تونواری و دختر رونال
  • فیلیپ گلجو در نقش آئونگ، مرد جوان شکارچی و غواص آزاد متکاینا و تونواری و پسر رونال
  • دوان ایوانز جونیور در نقش روتکسو، مرد جوان شکارچی و غواص آزاد متکاینا.
  • جیووانی ریبیسی در نقش پارکر سلفریج، مدیر سابق شرکت برای عملیات استخراج آردی‌اِی.
  • دیلیپ رائو در نقش دکتر مکس پاتل، دانشمندی که در برنامه آواتار کار می‌کرد و برای حمایت از شورش جیک علیه آردی‌اِی در فیلم اول آمد.
  • مت جرالد در نقش سرجوخه لایل وینفلیت، مزدور آردی‌اِی در جنگ آنها علیه ناوی که قبلاً توسط یک تایتان سر چکشی در آنجا کشته شد و به عنوان یک نوترکیب احیا شد. جرالد در اوت ۲۰۱۷ اعلام شد که نقش خود را دوباره اجرا خواهد کرد
مصاحبه ای با ارسلان قاسمی چپ دست

علاوه بر این، آلیشیا ولا-بیلی، در نقش «Zdinarsk»، یک نوترکیب و عضو اسکادران «ریکام ۱» ظاهر می‌شود. ولا-بیلی قبلاً نقش ایکینی، رهبر قبیله «Na’Vi Ikran» در فیلم اصلی آواتار را به تصویر کشیده بود. او همچنین به عنوان یک بدلکار در هر دو فیلم حضور دارد.سی‌جی جونز، همچنین در نقش مترجم متکاینا ظاهر می‌شود.

جیک و نیتیری در Avatar
جیک و نیتیری در Avatar

عوامل فیلم آواتار 2

  • کارگردان: جیمز کامرون
  • تهیه کننده: جیمز کامرون و جان لاندو
  • فیلمنامه‌نویس: جیمز کامرون، ریک یافا، آماندا سیلور
  • داستان: جیمز کامرون، ریک جفا، آماندا سیلور، جاش فریدمن، شین سالرنو
  • موسیقی: سیمون فرانگلن
  • فیلم‌بردار: راسل کارپنتر
  • تدوین‌گر: استیون ای. ریوکین، دیوید برنر، جان رفوآ، جیمز کامرون

معرفی جیمز کامرون کارگردان و نویسنده فیلم آواتار 2

کارگردان اهل کانادا است که بیشتر فیلم های مهیج و تخیلی می سازد.اکنون وی یکی از کارگردانان صاحب سبک و خلاق هالیوود به شمار می رود که نویسندگی و کارگردانی نخستین و دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما (آواتار و تایتانیک) را در پرونده دارد.

معرفی فیلم آواتار 2

فیلم آواتار ۲ (Avatar: The Way of Water) یک فیلم علمی تخیلی و حماسی و همچنین از جدیدترین فیلم های اکشن 2022 و تولید کمپانی قرن بیستم است. این فیلم دومین قسمت از فرنچایز آواتار جیمز کامرون است که در ادامه فیلم آواتار محصول سال 2009 ساخته شده است. تهیه کنندگان فیلم سینمایی اواتار 2 نیز خود کامرون و جان لاندو (Jon Landau) هستند. فیلمبرداری فیلم آواتار دو حدود 3 سال به طول انجامید و همین موضوع نیز نشان از عظیم بودن این پروژه دارد.

کامرون که در سال 2006 برای ساخت ادامه فیلم آواتار ابراز علاقه‌مندی کرده بود، در سال 2010 و بعد از موفقیت فیلم اول اعلام کرد که دو فیلم دیگر در ادامه آواتار خواهد ساخت. فیلم آواتار ۲ در ابتدا قرار بود برای سال 2014 آماده شود، اما به دلایل فنی و نبود امکانات تکنیکی کافی، ساخت این فیلم به تعویق افتاد. تا کنون 8 بار اکران آواتار 2 و بازگشت به سیاره سبز برای ما عقب افتاده است. فیلمبرداری این فیلم سرانجام در سال 2017 شروع شد و در سال 2020 و بعد از 3 سال به پایان رسید.

سریع و خشمگین ۱۰؛ تاریخ انتشار، بازیگران و هر آنچه باید از آن بدانید

فیلم سینمایی فانتزی 2022 آواتار ۲ در اصل اولین قسمت از 4 دنباله‌ای است که برای فیلم آواتار ساخته خواهد شد. فیلمبرداری فیلم آواتار 3 نیز همزمان با فیلمبرداری فیلم آواتار دو در نیوزیلند آغاز شد. کامرون، کارگردان فیلم سینمایی آواتار، در مصاحبه‌ای در مورد ساخت فیلم آواتار 4 و 5 گفت: “بیایید روراست باشیم، اگر فیلم‌های آواتار 2 و 3 به اندازه کافی فروش نداشته باشند، دیگر خبری از قسمت 4 و 5 نیست”.

این فیلم بیش از ۲ میلیارد دلار در جهان فروش داشته که به پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۲ و ششمین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شده‌است. این دومین فیلمی‌ست که در کوتاه‌ترین زمان از مرز ۲ میلیارد دلار فروش عبور کرد که این کار را در ۴۰ روز انجام داد،همچنین ششمین فیلمی است که بیش از ۲ میلیارد دلار فروخته است.[۲۰] و چهارمین فیلم از زمان آغاز کووید-۱۹ است که به ۱ میلیارد فروش می‌رسد. آواتار: راه آب از سوی هیئت ملی بازبینی فیلم و انستیتوی فیلم آمریکا به‌عنوان یکی از بهترین فیلم‌های ۲۰۲۲ معرفی شد. این فیلم در گلدن گلوب نامزد دریافت جوایز بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی شد.

معرفی فیلم آواتار 2

تاریخ اکران آواتار 2

زمان اکران فیلم آواتار 2 جیمز کامرون پیش از این 8 بار تغییر کرده است! این فیلم سرانجام در 6 دسامبر 2022 (15 آذر 1401) در لندن و در تاریخ 16 دسامبر 2022 برابر با 25 آذر 1401 در آمریکا اکران شد. وظیفه پخش این فیلم با «استودیو قرن بیستم» است. از آنجایی که دیزنی در سال 2019، استودیو قرن بیستم را به‌عنوان یکی از زیرمجموعه‌های خود اعلام کرد و تمام امتیازات مربوط به آواتار را خرید، فیلم سینمایی آواتار ۲ اولین عنوان در این فرنچایز است که توسط دیزنی منتشر شده.

افشین هاشمی چگونه به عرصه ی بازیگری آمد؟

تاریخ اکران بقیه فیلم‌های آواتار نیز به ترتیب زیر اعلام شده است:

  • آواتار 3: 20 دسامبر 2024 (30 آذر 1403)
  • آواتار 4: 18 دسامبر 2026 (27 آذر 1405)
  • آواتار 5: 22 دسامبر 2028 (2 دی 1407)

خلاصه داستان فیلم آواتار 2

طی سال‌های متمادی که از اعلام ساخت Avatar 2 گذشته، کامرون گوشه‌ای از داستانی که قرار است شاهدش باشیم را مشخص کرده که تم اصلی این داستان، حول محور خانواده است. کامرون اذعان داشته که هر کدام از دنباله‌ها برای خود یک فیلم مستقل هستند و نیازی نیست که حتماً فیلم اول را دیده باشید تا سردر بیارید اوضاع از چه قرار است. البته اگر چنین نبود باید تعجب می‌کردیم چرا که داستان و کاراکترها هرگز نقطه قوت قسمت اول نبودند و بعید است تعداد زیادی از مردم حتی اسم آنها را پس از ۱۲ سال به خاطر داشته باشند.

در آواتار ۲ سال‌های زیادی سپری شده و جیک و نیتیری حالا دیگر رؤسای قبیله خود هستند. همانطور که پیش‌تر گفتیم، تمرکز داستان بر فرزندان این دو خواهد بود که پا را فراتر از جنگل‌های سیاره پاندورا می‌گذارند و به محیط‌های زیرآبی و آتش‌فشانی این سیاره مرموز خواهند رفت.

کامرون قول داده که جلوه‌های بصری این لوکیشن‌ها آنچنان حیرت‌انگیز خواهند بود که «خودتان را خراب می‌کنید و دهانتان چهارطاق باز خواهد ماند»! پرش زمانی در داستان نیز وجود خواهد داشت تا شکاف طولانی میان دو فیلم جبران شود. بدین ترتیب نیتیری و جیک صاحب یک دختر هشت‌ساله هستند. ظاهراً فیلم‌برداری دو فیلم پیاپی برای ورثینگتون بسیار دشوار بوده و کامرون گفته که او برای ایفای نقش خود فشار زیادی متحمل شده است.

آزاده صمدی ایران را به مقصد برزیل ترک کرد

تهیه‌کننده فیلم تأیید کرده دنیای زیرآب بخش مهمی از فیلم را دربرمی‌گیرد. به‌علاوه او اذعان داشته که آواتار ۲ قرار است پکیجی شامل وضوح 4K، تصاویر سه‌بعدی و نرخ فریم بالا (۱۲۰ فریم بر ثانیه) باشد.

کامرون به استفاده از آخرین فناوری‌های روز در تولید فیلم‌هایش مشهور است و در این فیلم احتمالاً یکی از جاه‌طلبانه‌ترین کارگردانی‌های او را خواهیم دید. او نه تنها سال‌ها صبر کرده تا فناوری تصویر‌برداری زیرآب پیشرفت کند، بلکه قصد دارد از جلوه سه‌بعدی بدون نیاز به عینک هم در این فیلم استفاده کند. این تکنولوژی هم‌اکنون در دسترس است، اما به‌کارگیری آن در مقیاس سینمایی برای چندصد بیننده همزمان، چالشی بزرگ و هزینه‌بر است. عمده تأخیرهای متعدد اکران آواتار ۲ تاکنون برای فائق آمدن بر این مشکلات بوده و در صورتی که تیم تولید موفق به انجام این پروژه با تمام این موارد شود، شاید بار دیگر رکورد پرفروش‌ترین فیلم تاریخ جا‌به‌جا شود.

خلاصه داستان فیلم آواتار 2

درجه‌بندی سنی فیلم آواتار ۲

فیلم‌هایی چون Avatar 2 به سبب ماهیت بلاک‌باستری خود، باید تا جای ممکن افراد بیشتری را به سالن‌های سینما بکشانند. بنابراین بسیار بعید است که شاهد درجه‌بندی سنی R برای این فیلم باشیم. به‌علاوه قسمت اول نیز با درجه PG-13 اکران شد و با داشتن این دلایل، باید تقریباً حتمی بدانیم که قسمت دوم و سایر دنباله‌ها مختص بزرگسالان اکران نخواهند شد.

تصویر منتشر شده از فیلم آواتار ۲ توسط مجله امپایر

بازاریابی

دیزنی به‌طور گسترده‌ای آواتار: راه آب را در چندین پلتفرم شامل بازارپردازی، محصولات مصرفی، پارک تفریحی و آگهی‌های تجاری تبلیغ کرد.در مراسم سینماکان ۲۰۲۲، عنوان رسمی فیلم اعلام شد و پیش‌نمایش کوتاه فیلم برای نخستین بار به نمایش درآمد. این فیلم هنگام افتتاحیهٔ دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی در سینما به نمایش کشیده شد و بعداً در ۹ مهٔ به صورت آنلاین منتشر شد. تیزر مذکور اولین بازهٔ زمانی آنلاین ۲۴ ساعته خود را با ۱۴۸٫۶ میلیون بازدید به پایان رساند و بر اساس گزارش دیزنی و قرن بیستم، ۲۳ میلیون بازدید تنها از چین بود

پشت پرده مهاجرت و کشف حجاب الهه فرشچی چه بود؟

فروش گیشه

تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۳، آواتار: راه آب ۵۷۰٫۳ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا، و نیز ۱٫۳۳۱ میلیارد دلار در مناطقِ دیگر جهان به دست آورده‌است، که در مجموع فروش جهانیِ ۱٫۹۰۱ میلیارد دلار را نشان می‌دهد.این فیلم با افتتاحیه جهانی ۴۴۱٫۷ میلیون دلاری، یازدهمین فیلم بزرگ در تمام دوران در این رده، و سومین فیلم بزرگ در دوران دنیاگیری کووید-۱۹ پس از مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست (۶۰۱ میلیون دلار) و دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی (۴۵۲٫۴ میلیون دلار) را رقم زد. آی‌مکس با ۴۸٫۸ میلیون دلار، دومین آخر هفته پرفروش جهانی برای یک فیلم اکران‌شده در سینماهای خود را اعلام کرد. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم ۲۰۲۲ و هفتمین فیلم پرفروش تاریخ است.علاوه بر این، این چهارمین فیلمی است که پس از مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست، تاپ گان: ماوریک و دنیای ژوراسیک: قلمرو به یک میلیارد دلار در زمان دنیاگیری کووید-۱۹ دست یافته‌است، و همچنین ششمین فیلمی است که در مجموع به این نقطه عطف رسیده‌است.

تا ۱۴ دسامبر، پیش از اکران فیلم در آمریکا، باکس آفیس پرو آخر هفته افتتاحیه آن را در ایالات متحده و کانادا بین ۱۴۵ تا ۱۷۹ میلیون دلار و با مجموع درآمد نهایی داخلی ۵۷۴ تا ۸۰۳ میلیون دلار پیش‌بینی کرد. این فیلم در روز اول اکران ۵۳٫۲ میلیون دلار از جمله ۱۷ میلیون دلار از پیش‌نمایش‌های پنجشنبه شب به دست آورد. این فیلم در نخستین آخر هفته خود به فروش ۱۳۴٫۱ میلیون دلاری دست یافت که تقریباً دو برابر افتتاحیه اولیه ۷۷ میلیون دلاری بود و رتبه اول گیشه را به خود اختصاص داد.

دانلود آهنگ شهاب حسینی به همراه متن

این فیلم در خارج از ایالات متحده و کانادا در هفته اول اکران خود ۳۰۷٫۶ میلیون دلار در ۵۲ کشور فروش داشت. بزرگ‌ترین بازارهای فروش این فیلم در نخستین اکران آخر هفته متشکل از چین (۵۶٫۸ میلیون دلار)، کره جنوبی (۲۴٫۹ میلیون دلار)، فرانسه (۲۱٫۷ میلیون دلار)، آلمان (۱۹٫۴ میلیون دلار) و هند (۱۹٫۲ میلیون دلار) بودند.این فیلم در ۲۹ دسامبر ۲۰۲۲ (۱۳ روز پس از اکران) به پرفروش‌ترین فیلم در ۲۰۲۲ در خارج از ایالات متحده و کانادا تبدیل شد. پنج کشور پردرآمد در مجموع عبارتند از: چین (۱۱۵٫۸ میلیون دلار)، فرانسه (۸۱٫۶ میلیون دلار)، کره جنوبی (۶۱٫۶ میلیون دلار)، آلمان (۵۷٫۷ میلیون دلار) و بریتانیا (۴۵٫۱ میلیون دلار).

همه چیز درباره آواتار ۲؛ راه آب

«آواتار 2» وارد شبکه خانگی شد

فیلم «آواتار 2، راه آب» با فاصله کمی نسبت به پخش جهانی حالا وارد شبکه نمایش خانگی شده و پلتفرم‌های داخلی اقدام به بارگذاری آن کرده‌اند.

«آواتار: راهِ آب» دنباله‌ای بر قسمت اول آن است که در سال 2009 روی پرده سینماه رفت. این فیلم یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ است که با بودجه ای در حدود 460 میلیون دلار ساخته شد، اما توانست در زمان اکران جهانی خود به فروش سرسام آور 2 میلیارد و 230 میلیون دلار دست پیدا کند.

آواتار: راهِ آب، به ادامه ماجراهای دکتر مجیک سالی در سرزمین آواتارها می‌پردازد که به‌خاطر انتقام‌جویی سرهنگ مایلز، مجبور به ترک جنگل و پیوستن به آواتارهای دریایی می‌شود. این تغییر اقلیم، چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای خانواده سالی فراهم می‌کند.

سم ورثینگتون، زویی سلدانا، سیگورنی ویور و استیفن لانگ بازیگران اصلی آواتار ۲ هستند. درکنار آن‌ها کیت وینسلت بازیگر محبوب جیمزکامرون هم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌ است. او در اینجا در نقش رویال، یکی از اعضای قبیله متکاینا، حضور دارد تا 25 سال بعد از بازی در تایتانیک در فیلمی دیگر از کامرون جلوی دوربین برود.

نسخه دوبله «آواتار ، راه آب» به مدریت دوبلاژ مینا قاسمپور روی پلتفرم فیلیمو بارگذاری شده است. افشین ذی نوری، سعید شیخ زاده، بهروز علی محمدی، کتایون اعظمی ، فریبا رمضانپور ، غلامرضا صادقی و…. از جمله صداپیشگان این فیلم هستند.

زندگی شخصی و خصوصی مهران غفوریان و همسرش + حواشی و اخبار

پوستر فیلم آواتار 2

پوستر فیلم آواتار 2

فیلم آواتار 2 وارد شبکه خانگی شد

فیلم «آواتار 2، راه آب» با فاصله کمی نسبت به پخش جهانی حالا وارد شبکه نمایش خانگی شده و پلتفرم‌های داخلی اقدام به بارگذاری آن کرده‌اند.

«آواتار: راهِ آب» دنباله‌ای بر قسمت اول آن است که در سال 2009 روی پرده سینماه رفت. این فیلم یکی از پرهزینه‌ترین فیلم‌های تاریخ است که با بودجه ای در حدود 460 میلیون دلار ساخته شد، اما توانست در زمان اکران جهانی خود به فروش سرسام آور 2 میلیارد و 230 میلیون دلار دست پیدا کند.

آواتار: راهِ آب، به ادامه ماجراهای دکتر مجیک سالی در سرزمین آواتارها می‌پردازد که به‌خاطر انتقام‌جویی سرهنگ مایلز، مجبور به ترک جنگل و پیوستن به آواتارهای دریایی می‌شود. این تغییر اقلیم، چالش‌ها و فرصت‌های جدیدی را برای خانواده سالی فراهم می‌کند.

سم ورثینگتون، زویی سلدانا، سیگورنی ویور و استیفن لانگ بازیگران اصلی آواتار ۲ هستند. درکنار آن‌ها کیت وینسلت بازیگر محبوب جیمزکامرون هم در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌ است. او در اینجا در نقش رویال، یکی از اعضای قبیله متکاینا، حضور دارد تا 25 سال بعد از بازی در تایتانیک در فیلمی دیگر از کامرون جلوی دوربین برود.

نسخه دوبله «آواتار ، راه آب» به مدریت دوبلاژ مینا قاسمپور روی پلتفرم فیلیمو بارگذاری شده است. افشین ذی نوری، سعید شیخ زاده، بهروز علی محمدی، کتایون اعظمی ، فریبا رمضانپور ، غلامرضا صادقی و…. از جمله صداپیشگان این فیلم هستند.

تریلر فیلم آواتار 2

بیوگرافی بازیگران فیلم آواتار 2

در ژانویه 2010 تایید شد که سم ورثینگتون (Sam Worthington) و زوئی سالدانیا (Zoe Saldaña) نقش‌هایشان را در فیلم Avatar 2 دوباره تکرار خواهند کرد. کمی بعدتر در همان سال کامرون اعلام کرد که سیگورنی ویور (Sigourney Weaver) و استیون لانگ (Stephen Lang) نیز در این پروژه حضور خواهند داشت. کامرون همچنین اعلام کرد که ویور در هر سه دنباله فیلم حضور خواهد داشت و شخصیتی که بازی‌اش می‌کند، یعنی گریس آگوستین زنده خواهد بود. با این حال در مارس 2015 خود ویور اعلام کرد که در فیلم بعدی نقش جدیدی را بازی خواهد کرد. از دیگر بازیگران فیلم قبلی می‌توانیم به میشل رودریگز (Michelle Rodriguez) اشاره کنیم که در سپتامبر 2015 اعلام کرد در فیلم سینمایی اواتار 2 حضور نخواهد داشت. در ادامه مروری بر بیوگرافی بازیگران فیلم Avatar 2 خواهیم داشت و با آنها بیشتر آشنا می‌شویم.

سم ورثینگتون در نقش جیک سالی از بازیگران مرد فیلم آواتار2

سم ورثینگتون بازیگر استرالیایی متولد 2 آگوست 1976 برابر با 11 مرداد 1355 است. وی بیشتر به خاطر بازی در آثاری چون فیلم آواتار، فیلم علمی تخیلی Terminator Salvation محصول سال 2009، فیلم فانتزی اکشن Clash of the Titans محصول سال 2010 و دنباله‌اش Wrath of the Titans محصول سال 2012 شناخته می‌شود.

نگاهی به فیلم پالایشگاه؛ قصه‌ای جذاب و پر کشش از دفاع مقدس

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از تریلر Debt محصول سال 2010، فیلم تاریخی Everest محصول سال 2015، فیلم جنگی Hacksaw Ridge محصول سال 2016، فیلم درام The Shack محصول سال 2017، فیلم روانشناختی Fractured محصول سال 2019، فیلم جنایی Lansky محصول سال 2021 و سریال Manhunt: Unabomber.

زوئی سالدانیا در نقش نایتیری

زوئی سالدانیا در نقش نایتیری از بازیگران زن فیلم آواتار2

زوئی سالدانیا بازیگر آمریکایی متولد 19 ژوئن 1978 برابر با 29 خرداد 1357 است. بعد از همکاری‌اش با یک گروه تئاتر، در سال 1999 برای اولین بار در یک قسمت از سریال Law & Order بازی کرد و به تلویزیون راه یافت. یک سال بعد نیز با فیلم Center Stage وارد سینما شد و نقش یک بالرین را بازی کرد. سالدانیا در 3 فیلم از پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما بازی کرده است: آواتار، Avengers: Infinity War و Avengers: Endgame.

برخی از دیگر آثار این هنرمند عبارتند از سری فیلم‌های Star Trek، سری فیلم‌های آواتار، فیلم کمدی The Terminal محصول سال 2004، فیلم عاشقانه The Words محصول سال 2012، فیلم ابرقهرمانی Guardians of the Galaxy محصول سال 2014، فیلم ابرقهرمانی Avengers: Infinity War محصول سال 2018 و سریال درام Six Degrees.

سم ورثینگتون در نقش جیک سالی

استیون لانگ در نقش سرهنگ مایلز کواریتچ از بازیگران مرد فیلم آواتار2

استیون لانگ بازیگر آمریکایی متولد 11 جولای 1952 برابر با 20 تیر 1331 است. وی بیشتر به خاطر بازی در آثاری چون تریلر Manhunter محصول سال 1986، فیلم وسترن Tombstone محصول سال 1993، فیلم جنگی Gods and Generals محصول سال 2003، فیلم جنایی Public Enemies محصول سال 2009 و فیلم ترسناک Don’t Breathe محصول سال 2016 شناخته می‌شود. وی همچنین در تئاتر نیز فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

استیون لانگ در نقش سرهنگ مایلز کواریتچ در فیلم آواتار ۲

جووانی ریبیسی در نقش پارکر سلفریج از بازیگران مرد فیلم آواتار2

جووانی ریبیسی (Giovanni Ribisi) بازیگر آمریکایی متولد 17 دسامبر 1974 برابر با 26 آذر 1353 است. وی بیشتر به خاطر بازی در آثاری چون سریال جنایی Sneaky Pete، فیلم جنگی Saving Private Ryan محصول سال 1998، فیلم درام کمدی Lost in Translation محصول سال 2003، فیلم آواتار محصول سال 2009 و فیلم وسترن کمدی A Million Ways to Die in the West محصول سال 2014 شناخته می‌شود. ریبیسی همچنین در آثار دیگری چون سریال The Wonder Years، سیتکام My Name Is Earl و سریال Friends به ایفای نقش پرداخته است.

معرفی فیلم کمدی دو روز دیرتر با هنرنمایی سینا مهراد و پردیس احمدیه

جووانی ریبیسی در نقش پارکر سلفریج در فیلم آواتار ۲

ژول دیوید مور در نقش دکتر نورم اسپلمن از بازیگران مرد فیلم آواتار2

ژول دیوید مور (Joel David Moore) بازیگر آمریکایی متولد 25 سپتامبر 1977 برابر با 3 مهر 1356 است. اولین نقش اصلی و مهمش را در سال 2004 و در فیلم ورزشی کمدی Dodgeball: A True Underdog Story بازی کرد. سپس در آثار دیگری چون Grandma’s Boy و Art School Confidential هر دو محصول سال 2006 به ایفای نقش پرداخت.

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از فیلم اسلشر Hatchet محصول سال 2006، سریال جنایی Bones، فیلم آواتار و دنباله‌اش فیلم سینمایی اواتار 2 ، فیلم روانشناختی Spiral محصول سال 2007، فیلم درام کمدی Youth in Oregon محصول سال 2016 و فیلم کمدی سیاه Killing Winston Jones محصول سال 2018.

ژول دیوید مور در نقش دکتر نورم اسپلمن در فیلم آواتار ۲

سیگورنی ویور در نقش کایری از بازیگران زن فیلم آواتار2

سیگورنی ویور بازیگر آمریکایی متولد 8 اکتبر 1949 برابر با 16 مهر 1328 است. این هنرپیشه تا کنون جوایز زیادی گرفته است؛ از جمله یک جایزه بفتا، دو جایزه گلدن گلوب و نامزدی برای 3 جایزه اسکار. ویور با بازی در فیلم علمی تخیلی Alien محصول سال 1979 به شهرت رسید و نقشش را دوباره در فیلم Aliens محصول سال 1986 تکرار کرد.

برخی از دیگر آثار این هنرپیشه عبارتند از سری فیلم‌های Ghostbusters، فیلم‌های آواتار، فیلم درام Gorillas in the Mist محصول سال 1988، فیلم تاریخی 1492: Conquest of Paradise محصول سال 1992، فیلم Death and the Maiden محصول سال 1994، فیلم درام Infamous محصول سال 2006، فیلم اکشن Abduction محصول سال 2011، فیلم جنایی The Assignment محصول سال 2016 و فیلم درام کمدی The Good House محصول سال 2021.

سیگورنی ویور در نقش کایری در فیلم آواتار ۲

نقد و نمرات فیلم آواتار 2

تا اینجا با هنرپیشه‌ها، تاریخ اکران و داستان فیلم اواتار ۲ آشنا شدیم. در این بخش قصد داریم نگاهی به واکنش منتقدان نسبت به این فیلم سینمایی بیندازیم. فیلم آواتار 2: راه آب پس از اکران با نظرات مثبت منتقدان مواجه شد. این فیلم در وبسایت راتن تومیتوز با رأی مثبت 78 درصد منتقدان مواجه شد. در اجماع کلی این سایت درباره آواتار ۲ می‌خوانیم: «از نظر داستانی ممکن است معمولی باشد اما از لحاظ بصری، آواتار: راه آب یک تجربه بی‌نهایت خیره‌کننده است.» این فیلم در سایت آی‌ام‌دی‌بی امتیاز 8.1 از 10 را از بینندگان دریافت کرد. فیلم سینمایی آواتار ۲: راه آب در متاکریتیک از مجموع نظرات 62 منتقد، امتیاز 69 از 100 کسب کرد. این در حالیست که 44 مورد از این نظرات مثبت، 16 مورد متوسط و 2 مورد منفی بودند. در ادامه مروری بر نظرات منتقدان خواهیم داشت.

ماجرای خروج گلشیفته از ایران و انتشار تصاویر جنجالی او چه بود؟

ReelViews / جیمز براردینلی: 100

انرژی‌ای در این فیلم وجود دارد که متأسفانه جایش در بسیاری از فیلم‌های پرفروش جدید هالیوود خالیست. برای سال 2022 شاید راه آب فیلمی با ساختار خیلی پیچیده یا از لحاظ علمی دقیق نباشد، اما به خوبی معنای امروزی «سینمایی» را نشان می‌دهد

New York Post / جانی اولکسینسکی: 100

بیش از یک دهه انتظار کشیدن برای پاندورا ارزشش را داشت. کامرون بهترین فیلمش پس از آواتار را ساخته که در مدت زمانی بیش از سه ساعت، هرگز افت نمی‌کند. چه چیزی برای سینماهای در حال تقلا، بهتر از فیلم عظیمی است که شکوه سینما را جشن می‌گیرد؟

Entertainment Weekly/ لیا گرین‌بلت: 91

مضامین آشکار عشق به خانواده و از دست دادن آن، اتهامات پر سوز و گداز آن به استعمار نظامی و تخریب محیط زیستی مانند یک دست سنگین است که یقه شما را می‌گیرد. مؤثر است چون آن‌ها مؤثر هستند.

The Austin Chronicle / ریچارد ویتاکر: 89

کامرون باعث می‌شود به این مکان، به ساکنینش، به حیات وحشش و به‌خصوص به نهنگ‌هایش اهمیت بدهید؛ یکی از عناصر مهم داستان که به ما یادآوری می‌کند ممکن است این پستانداران آبزی در سیاره ما نیز از لحاظ هوشی همتایمان باشند.

Vulture / بیلج ابیری: 80

راه آب نشان می‌دهد که کامرون دیگر نیاز ندارد از مرزهای (مجازی) این ماه فراخورشیدی عبور کند تا اثری نزدیک به قلب بسازد. او می‌تواند هر کاری که می‌خواهد با پاندورا انجام دهد و اکنون نیز کاری با این فیلم کرده که به مهم‌ترین فیلم کارنامه‌اش تبدیل شده.

Rolling Stone / کی. آستن کالینز: 80

راه آب مانند فیلم قبل از خود است: صادق است تا جاییکه گستاخ به نظر می‌رسد، نسبت به دنیایی که عاشقش است دست و دل باز است و به طرز انتقام‌جویانه و خنده‌داری نسبت به افرادی که به این دنیا پا می‌گذارند تا آن را نابود کنند، خشن است. فیلم آواتار 2 از فیلم اول بهتر است چراکه اینجا کامرون اجازه می‌دهد همه‌چیز عجیب‌تر و وحشی‌تر شود.

CNET / ریچارد ترنهولم: 76

دنباله حماسی کارگردان، جیمز کامرون، ویژگی‌های زیادی را در خود جای داده: یک فیلم علمی تخیلی پرفروش، یک کلاس پیشرفته جلوه‌های تصویری و بهترین مستند طبیعت است که در زندگیتان خواهید دید.

We Got This Covered / اسکات کمپل: 60

اگر به چشم یک تجربه به فیلم آواتار: راه آب نگاه کنیم، همتا ندارد. اما از لحاظ داستانگویی، جیمز کامرون در همان دام‌هایی گرفتار شده که در فیلم اول نیز گرفتارشان شده بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا