اخبار بازیگرانسریال ایرانی

معرفی و دانلود رایگان سریال پربیننده سقوط

سریال سقوط نام سریالی است که در پلتفرم فیلیمو برای مخاطبان پخش می‌شود و میتوانید برای دانلود رایگان سریال سقوط به این پلتفرم مراجعه کنید. این سریال که یک سریال در ژانر جاسوسی است و روایتی متفاوت از داعش و حضور این گروه تروریستی در منطقه را به تصویر کشیده است، توسط سجاد پهلوان زاده کارگردانی شده و از روز 15 دی 1401 در سکوت خبری پخش شد. اینجا خبرهای مربوط به سریال سقوط و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال سقوط منتشر شده می‌خوانید، همچنین لینک دانلود رایگان سریال سقوط در این مطلب قرار داده شده است.

کارگردان سریال سقوط چه کسی است؟

سریال سقوط توسط سجاد پهلوان زاده کارگردانی شده است.

خلاصه داستان و موضوع سریال سقوط چیست؟

در خلاصه داستان سریال سقوط آمده است: یسان به پیشنهاد همسرش ژاکان برای ماه عسل راهی ترکیه می شود. اما حقیقت این سفر چیز دیگری است… .

اسامی بازیگران سریال سقوط در نقش های اصلی چیست؟

در سریال سقوط علاوه بر حمید فرخ نژاد بازیگران دیگری چون عباس جمشیدی فر، سجاد بابایی در این سریال بازی کرده‌اند. نقش اصلی زن سریال سقوط به یک چهره تازه به نام الناز ملک سپرده شده است.

مشخصات سریال سقوط

نام سریالسقوط
کارگردانسجاد پهلوان زاده
تهیه کنندهمحمد رضا منصوری
نویسندهاعظم بهروز
ژانرجاسوسی
تاریخ انتشار 15 دی 1401
توزیع کننده فیلیمو
رده سنیمناسب برای بالای 18 سال

معرفی سریال سقوط ایرانی

دانلود رایگان سریال سقوط

«سقوط» جدیدترین محصول فیلیمو به کارگردانی سجاد پهلوان زاده از ، پنج شنبه ۱۵ دی ماه، ساعت ۲۳ پخش خود را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرد.برای مشاهده این سریال میتوانید به پلتفرم فیلیمو مراجعه کنید.

پوستر قسمت دوم سریال سقوط
پوستر قسمت دوم سریال سقوط
پوستر قسمت دوم سریال سقوط
پوستر قسمت دوم سریال سقوط

لیست بازیگران سریال سقوط

  • الناز ملک
  • پدرام شریفی
  • حمید فرخ نژاد
  • سجاد بابابی
  • عباس جمشیدی فر
  • امیر جعفری
  • ابتسام بغلاتی
  • امین مبری
  • وحید آقاپور
  • و…

بازیگران سریال سقوط

عوامل سریال سقوط

  • کارگردان: سجاد پهلوان زاده
  • مشاور کارگردان: محمد حسین مهدویان
  • تهیه کننده: محمدرضا منصوری
  • نویسنده: اعظم بهروز
  • مدیر فیلم‌برداری: هادی بهروز
  • مدیر صدابرداری: هادی ساعد محکم
  • صداگذاری: مهرشاد ملکوتی
  • انتخاب بازیگر و بازیگردان: کیومرث مرادی
  • طراح صحنه: بهزاد جعفری
  • تدوین: مهدی سعدی
  • موسیقی: حبیب خزاعی‌فر
  • طراح گریم: شهرام خلج
  • طراح لباس: آگرین صالحی
  • جلوه های بصری: امین پهلوان زاده
  • جلوه های ویژه میدانی: ایمان کرمیان
  • مدیر تولید: اسماعیل کلبی آبادی
  • مدیر تولید نظامی: محمد حیدر قلی
  • برنامه ریز: محسن جعفرزاده
  • دستیار اول کارگردان: جعفر نامنی
  • منشی صحنه: محسن بهاری
  • عکاس: مهدی دلخواسته

معرفی سجاد پهلوان زاده کارگردان سریال سقوط

سجاد پهلوان زاده تدوینگر سینما و تلویزیون ایران است که از حالا باید نام او را به عنوان کارگردان هم ثبت کنیم. از مهم‌ترین آثار سجاد پهلوان‌زاده می‌توان به حضور به عنوان تدوینگر در فیلم‌های لاتاری، ایستاده در غبار و ماجرای نیمروز اشاره کرد. او علاوه در همراهی با مهدویان در تولید سریال محبوب زخم کاری، در فیلم مصادره هم به عنوان تدوینگر حضور داشت.

پهلوان زاده در سال ۱۳۹۴ برای فیلم ایستاده در غبار به کارگردانی محمدحسین مهدویان توانست در سی‌وچهارمین دوره جشنواره فیلم فجر برای جایزه سیمرغ بلورین بهترین تدوین نامزد شود ولی از کسب سیمرغ بازماند.

سجاد پهلوان زاده کارگردان سریال سقوط

معرفی سریال سقوط

این سریال یک روایت متفاوت از داستانی جاسوسی در دل داعش را به تصویر می کشد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این سریال برای اولین بار در شبکه نمایش خانگی صحنه‌های پر هزینه جنگی و پر التهاب به نمایش درمی‌آید. محمدحسین مهدویان در مقام مشاور کارگردان پیش از این با ساخت آثار تاریخی و مستندگونه و همچنین تجربه ژانرگرایی او در ساخت سریال زخم کاری و مرد بازنده نوید این موضوع را به مخاطب می‌دهد که با سریال با کیفیتی روبرو هستیم.

داستان سقوط در دو بخش ایران و عراق می‌گذرد و به تبع آن فیلمبرداری در ایران و عراق است. عمده سکانس های ایران در استان کردستان و بخش عمده سکانس‌های عراق در استان موصل فیلمبرداری شد. تیم بازیگران سریال سقوط همانطور که بالاتر خواندید، متنوع است و از ظرفیت معرفی بازیگران جدید بهره برده است. یعنی حضور بازیگران چهره در کنار جوانان. قهرمان اصلی سریال که یک زن است را یک بازیگر جدید و با استعداد بازی می‌کند.

سریال امنیتی «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده و بازی حمید فرخ نژاد سرانجام بعد از کش وقوس‌های فروان شامگاه پنجشنبه پانزدهم دی ماه به شکل اختصاصی توسط پلتفرم «فیلیمو» منتشر شد.

یکی از عواملی که این سریال را نسبت به دیگر سریال‌ها متمایز می‌کند حضور بازیگران مختلفی از اقوام گوناگون ایرانی مانند بازیگران کرد، عرب و… است که از امشب شاهد نقش آفرینی آن‌‌ها در سریال جدید فیلیمو خواهیم بود.

معرفی سریال سقوط با هنرنمایی حمید فرخ نژاد

پخش این سریال با توجه به حواشی ایجاد شده توسط «حمید فرخ نژاد» با اما و اگر‌هایی مواجه شده بود. روز سه شنبه سیزدهم دی ماه روزنامه هفت صبح در گزارشی درباره سرنوشت سریال سقوط نوشت که جلسه‌ای با حضور نماینده فیلیمو، محمد حسین مهدویان مشاور کارگردان و نماینده نهادهای نظارتی درباره مشخص شدن تکلیف پخش این سریال برگزار شده است. خروجی این جلسه در نهایت منجر به این تصمیم شد که سریال از شامگاه پنجشنبه پانزدهم دی‌ماه پخش خود را شروع کند.

حمید فرخ نژاد در سریال سقوط

سریال«سقوط» بدون تبلیغات و انتشار خبر روی پلتفرم «فیلیمو» بارگذاری شده است. این سریال در سکوت کامل خبری جلوی دوربین رفت و در زمان تولید آن هیچ خبر و عکسی از آن منتشر نشد.

قسمت اول سریال در مدت زمان یکساعت و 24 دقیقه عرضه شده است. در این قسمت محور داستان روی رابطه آیسان (الناز ملک) و ژکان (سجادبابایی) و سفر آن‌ها به ترکیه است و حمید فرخ نژاد در این قسمت بازی ندارد.

سریال سقوط تیتراژ ابتدایی ندارد و فقط در ابتدا عنوان سریال همراه با اسم کارگردان می‌آید.

خلاصهٔ داستان سریال سقوط

سریال سقوط یک داستان عاشقانه را بر بستر یک رخداد سیاسی و جاسوسی روایت می‌کند. سقوط را باید داستان شجاعت زنان ایران دانست. زنانی که در هر شرایطی تلاش می‌کنند حق خود را از ظالم بگیرند و در این ماجرا دختری از ایران در چنگال دشمن گرفتار می‌شود و…

در خلاصه داستان سقوط آمده است: «پیوند عاشقانه آیسان و ژاکان در عبور از روزهای سخت آغازین زندگی مشترک‌شان، جانی دوباره می‌گیرد. آن‌ها برای آبیاری درخت عشق‌شان راهی ماه عسل می‌شوند… سفری که پایان‌اش تاریکی است.» این روایت با بهره‌گیری از بازیگران از اقوام گوناگون ایرانی و استفاده از ظرفیت حضور بازیگران جوان به یک اکشن جاسوسی جذاب تبدیل شده است.

داستان درباره یک درام عاشقانه کردی است. بخش هایی از این سریال در شهر سقز در استان کردستان ایران و بخش هایی در اطراف آنتالیای ترکیه فیلمبرداری شد.

قسمت اول سریال سقوط

زمان پخش و تعداد قسمت های سریال سقوط ایرانی

سریال سقوط چه روزهایی پخش میشه ؟سریال سقوط یک مینی‌سریال است که در ۹ قسمت آماده پخش شده است. این سریال ۱۵ دی ماه ۱۴۰۱ از پلتفرم فیلیمو به صورت اختصاصی پخش شد و قرار است از این به بعد -اگر اتفاق عجیب و غریبی نیفتد!- چهارشنبه‌ها ساعت ۸ صبح در دسترس همه مخاطبان پیگیر قرار بگیرد.

پوستر سریال سقوط

پوستر سریال سقوط

تیزر سریال سقوط

بیوگرافی بازیگران سریال سقوط

عباس جمشیدی فر

متولد 17 شهریور 1359 در تهران بازیگر سینما و تلویزیون است فارغ التحصیل لیسانس رشته تئاتر می باشد که فعالیت خود را از کلاس تئاتر شروع کرد سپس وارد قاب تلویزیون شد چهره خود را به مردم نشان داد و در نهایت مجموعه تلویزیونی سه دونگ سه دونگ که در ماه رمضان از شبکه تهران پخش شد سکوی پرتاب او بود

عباس جمشیدی فر

حمید فرخ نژاد

وی تحصیل کرده رشته کارگردانی تئاتر در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است فرخ نژاد فعالیت خود را در سینما به عنوان دستیار کارگردان آغاز کرد وی همچنین برای بازی در فیلم های گشت ۲ و خوب بد جلف نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر شد

حمید فرخ نژاد

سجاد بابایی

سجاد بابایی متولد ۱۹ اردیبهشت 1370 بازیگر طراح صحنه و کارگردان تئاتر است او بیشتر بازی هایش را در حوزه تئاتر انجام داده و یک بازیگر حرفه ای تئاتر است بابایی کارگردانی نمایش نیز انجام داده اما تمایل بیشتر او به بازیگری است.

سجاد بابایی

الناز ملک

الناز ملک متولد تهران و 27 سال سن دارد . قد الناز ملک 174 و جزو بازیگران چشم سبز می باشد.

بازیگر نقش آیسان در سریال سقوط به عنوان نقش اصلی زن این سریال است که داستان حول محور وی می چرخد.

الناز ملک

ابتسام بغلاتی

ابتسام بغلانی بازیگر سینما و تلویزیون در آثاری همچون فیلم های “خروج”, “تاج محل”، “نفرین آرتا”، “اپاتان”، “دختر”، “کودک و فرشته”، “بهمنشیر” و سریالهای “جلال ۲”، “نجلا”, “لحظه گرگ و میش”, “کیمیا”، “سرجوخه”، “آتش در گلستان”، “غوزی”، “حوالی پاییز”، “سال های ابری”، “بالهای خیس” و … به عنوان بازیگر حضور داشته است.

ابتسام بغلانی همچنین سابقه حضور در فیلم کوتاه “اسب دریایی” و نمایشهای “برگشتن”، “عند از مطالبه”، “سانتی متر” را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

ابتسام بغلاتی از بازیگران سریال سقوط

وحید آقاپور

وحید آقاپور متولد 12 خرداد 1357 در شهر ری، بازیگر است.

وحید آقپور فارغ التحصیل فوق لیسانس کارگردانی نمایش از دانشکده سینما تئاتر می باشد از تئاتر شروع کرده و حالا در سینما و تلویزیون فعالیت دارد و متاهل می باشد.

اخیرا از وحید آقاپور برنامه طنز ممیزی پخش شد که به شدت مورد توجه قرار گرفت. وحید آقاپور در رئالیتی شوی شبهای مافیا و برنامه طنز جوکر نیز شرکت داشت.

وحید آقاپور

اخبار و حواشی سریال سقوط

آیا سریال سقوط بخشی از رشادت‌های سردار دلها را روایت می‌کند؟

اگر حاشیه‌های اخیر ایجاد شده درباره سریال سقوط را ندید بگیریم، پخش این سریال برگ برنده نمایش خانگی است و می‌تواند روایتی از حماسه‌های خاموش و ناگفته در دفاع از وطن و ناموس میهن باشد.

آنطور که شنیده می‌شود سریال سقوط تصویرسازی متفاوت و نمادینی از سردار قاسم سلیمانی ثبت کرده که می‌توان با دیدن آن، یادی کرد از شجاعت، فداکاری و رشادت‌های سردار دل‌ها. قهرمانی که برای نجات یک دختر کرد، از دست داعشیان، خود وارد میدان می‌شود و برای رهایی او نقشه پیروزی می‌کشد.

همزمانی پخش سریال تازه نمایش خانگی با ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی و اعطای مجوز برای پخش سریال، نشان می‌دهد که باید دنبال نشانه‌های مشترک بیشتری بین داستان سریال و رشادت‌های سردار سلیمانی باشیم. در تصویر محدودی که از بازیگر این سریال منتشر شده، شباهت گریم حمید فرخ‌نژاد و سردار دل‌ها، انکار ناشدنی است و می‌تواند مخاطبان را بار دیگر پای داستان‌های این فرمانده قهرمان، بنشاند.

نامه گروه تولید سریال سقوط به حمید فرخ نژاد

حمید فرخ نژاد در اغتشاشات اخیر در فضای مجازی اقداماتی علیه کشور انجام داد و پس از خارج شدن از کشور با خوش رقصی برای شبکه های معاند ایران به بیان اظهارات واهی پرداخت که بسیاری معتقد بودند احتمال دارد سریال سقوط به خاطر این بازیگر توقیف شود.

در این نامه که نسخه ای از آن از سوی روابط عمومی مجموعه «سقوط» ارسال شده، آمده است:

«حمید خان فرخ‌نژاد؛

سلام که رسم ادب و معرفت و احترام است!

همه ما تیم تولید سریال «سقوط» شوکه هستیم. مگر می‌شود مرارت‌هایی که در روزهای سخت و خاک‌آلود فیلمبرداری در کوه و بیابان کشیدیم، از خاطر برد؟ مگر می‌شود شب‌های سرد سقز را که با مهمان‌نوازی هموطنان عزیزِ کُرد گرم شده بود، فراموش کرد؟ مگر می‌شود شب‌بیداری عوامل تولید و علاقهِ‌شان را به تولید سریالی متفاوت و جذاب برای مردم از یاد برد؟

حمید خان!

چطور می‌شود که زحمت‌های گروهی را که خود در میان‌شان بودید، نبینید و تصمیمی فردی بگیرید که پخش سریال به مخاطره بیفتد؟ چطور می‌شود وقتی یاد بیانیه‌نویسی بیفتید که کارتان تمام شده باشد و بی‌خبر بار سفرتان را هم بسته باشید، ولی برایتان مهم نباشد که بقیه اعضای گروه چه بلایی بر سرشان می‌آید؟

چقدر سخت است که چند روز قبل همدیگر را در آغوش گرفته باشیم و برای هم آرزوی موفقیت در پروژه‌های بعدی را کرده باشیم و حالا همان آدم‌ها را در مخمصه‌ای گرفتار کرده باشید که انگار زحمات یکساله‌شان خاکستر شده. چقدر خودخواهانه است که شرایط سخت کنونی مردم را دیده باشیم و بدتر از آن را، سر همکاران خود آورده باشید. چقدر عجیب است که خبرهای درگوشی حل مشکل خروج هنرمندان را شنیده باشیم و دقیقا رفتاری کنید که مشکل ممنوع‌الخروجی دوباره برای همه هنرمندان و دوستانتان برقرار شود.

جناب فرخ‌نژاد!

کاش معرفتی بود، کاش حرمت نان و نمک همچنان مقدس بود، کاش رفتار حرفه‌ای فقط در هنگام نقد کردن چک معنا پیدا نمی‌کرد، کاش ارزش کلمه‌ها اینقدر راحت و آسان نمی‌شکست.

همکاران شما در سریال «سقوط»»

حمید فرخنژاد در نقش مامور امنیتی

آنالیز قسمت اول سریال سقوط و بررسی شباهت‌های آن به شبی که ماه کامل شد

فیلم «شبی که ماه کامل شد» سال 1397 براساس داستان واقعی فائزه حسن‌دوست، همسر عبدالحمید ریگی ساخته شده بود؛ دختری که به پسری کرد دل می‌بست و به امید زندگی بهتر روانه پاکستان می‌شد. در آنجا رفته رفته در معرض حرف‌ها و رفتارهای ضدونقیض همسرش قرار می‌گرفت و نهایتا متوجه می‌شد در دستگاه عبدالمالک ریگی اسیر شده. سریال سقوط در نقطه شروع از چند منظر مشابهت‌هایی با این فیلم دارد.

مورد اول |  شروعی عاشقانه و پرهیجان

بخش مهمی از قسمت اول سریال «سقوط» حول روابط عاشقانه و پرهیجان «آیسان« و «ژاکان» که بعد از مدت‌ها دوری نزد همسرش برگشته و مراسم سالگرد ازدواجشان می‌گذرد. همه چیز در اوج خوشی است و این نمایش شادی با خرید کردن و پوشیدن لباس‌های رنگارنگ و جشن و رقص و … پیش می‌رود. درست مانند بخش اول فیلم «شبی که ماه کامل شد» که فائزه و عبدالحمید را در موقعیت‌های شاد آشنایی و خرید پیش از ازدواج و مراسم عروسی و … می‌دیدیم.

مورد دوم | کشف اولین نشانه

آیسان در مواجهه با بسته‌های دلار به همسرش شک می‌کند و متوجه می‌شود یک چیزی تغییر کرده است. این شک با غیبت‌های مدام همسرش تشدید می‌شود تا اینکه با دیدن پاکتی در جیب او به نهایت خود می‌رسد. در فیلم «شبی که ماه کامل شد»، فائزه در صبح روز بعد از عروسی با آمدن پلیس جلوی در خانه و به میان آمدن نام برادر عبدالحمید شک می‌کند و این شک بعد از به دنیا آمدن فرزندش و سفر به کردستان و قرار گرفتن در معرض اتفاق‌هایی که در خانه ریگی‌ها در جریان است تشدید می‌شود.

مورد سوم | سفر به بهانه روزهای خوش

در قسمت اول سریال سقوط ژاکان بی‌مقدمه و کاملا ناگهانی از همسرش می‌خواهد به ماه‌عسل بروند و یک هفته خوش بگذرانند. او می‌گویند دوستش در ترکیه خانه‌ای در اختیارشان می‌گذارد تا راحت باشند. این سفر گرچه مرموز است اما با موافقت آیسان روبه‌رو می‌شود. در «شبی که ماه کامل شد» عبدالحمید به بهانه زندگی بهتر و دور از مزاحمت‌های خانواده‌اش از فائزه می‌خواهد به پاکستان سفر کنند. فائزه با اینکه تردید دارد و دلش راضی نیست اما بهرحال مادرش را راضی می‌کند و به همراه برادرش روانه می‌شود.

مورد چهارم | خانه‌‌ای مرموز

در «سقوط»، آیسان بعد از ورود به خانه‌ای که دوست ژاکان قرار بوده یک هفته در اختیار آنها بگذارد، متوجه اتفاق‌های عجیب می‌شود. بعد از رفتن مسافرها آیسان تمام خانه را می‌گردد و مدام بر شک‌هایش اضافه می‌شود تا اینکه با تماشای برخی نشانه‌ها از ژاکان می‌خواهد برگردند. در «شبی که ماه کامل شد» هم عبدالحمید، فائزه را به خانه‌ای بزرگ و خالی می‌برد که هم شیوه چیدمان اتاق‌هایش عجیب است و هم رفت‌وآمدهایی مشکوک دارد. در اینجاست که فائزه کم‌کم رازهایی را درباره زندگی همسرش کشف می‌کند.

مورد پنجم | بهانه‌های همسر

ژاکان در تمام مدت سعی در لاپوشانی ماجرا دارد و نمی‌خواهد آیسان چیزی از واقعیت متوجه شود. مدام دروغ می‌گوید و حتی وقتی به دوستش زنگ می‌زند از شیوه صحبت کردن او پشت تلفن مشخص است دیالوگی هماهنگ‌شده را پیش می‌برد. نهایتا وقتی با یک قرص خواب، همسرش را از مرد رد می‌کند، واقعیت را به او می‌گوید. عبدالحمید در «شبی که ماه کامل شد» هم طبق همین فرمول فائزه را با خودش همراه می‌کرد. در پاسخ به تمام کنجکاوی‌های فائزه به او دروغ می‌گفت و طوری وانمود می‌کرد انگار او متوهم است و همه چیز کاملا منطقی و درست پیش می‌رود. تا اینکه بعد از مواجهه فائزه با فیلم خشن گروهگ ریگی، بالاخره واقعیت را می‌گوید.

مورد ششم | بارداری

فائزه در «شبی که ماه کامل شد» بارها تصمیم به فرار می‌گیرد اما بالاخره زمانی که در بیمارستان فرصتی برای فرار دست می‌دهد نمی‌تواند قید دوقلوهایش را بزند و فرار کند. درواقع نوزادها دست‌وپای او را برای فرار می‌بندند. در قسمت اول «سقوط»، ژاکان وقتی متوجه باردار بودن همسرش می‌شود به او قول می‌دهد حتی یک لحظه هم از او چشم برندارد. گرچه ابتدای امر  این دیالوگ کاملا عاشقانه به نظر می‌رسد، اما بعد از مدتی متوجه می‌شویم منظورش مطیع بودن همسر و همراهی او در سوریه است. ژاکان به آیسان می‌گوید پدر نوزادی که در شکمش است یک مجاهد فی‌ سبیل‌الله است و بعد از او می‌خواهد چادر و روبنده به سر کند.

مورد هفتم |  شباهت‌های شخصیت‌ها

از دیگر شباهت‌ها شاید بتوان به استفاده از یک بازیگر زن چشم‌سبز برای بازی در نقش آیسان اشاره کرد؛ زنی که از اقلیمی متفاوت به سنندج آمده و در آنجا غریبه است. علاوه بر آن در سریال ژکان به عنوان مردی کُرد که کاملا به زبان مادری‌اش صحبت می‌کند معرفی می‌شود و این موارد هم تا حدی مشابه «شبی که ماه کامل شد» پیش می‌رود.طبیعی است که داستان با ورود به سوریه و پیشرفت ماجراها به سمت‌وسوی دیگری خواهد رفت اما بهرحال نمی‌شود شباهت‌های قسمت ابتدایی این سریال را به «شبی که ماه کامل شد» نادیده گرفت.

انتشار بدون مجوز سریال سقوط

سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان زاده در حالی ۱۵ دی ماه پخش اولین قسمت خود را آغاز کرده که پیگیری‌ها از ساترا نشان می‌دهد که این سریال که این روزها درگیر حواشی مختلفی بوده است، هنوز مجوز ندارند.

حالا اما قسمت اول آن پخش شده و بررسی ها نشان می‌دهد از همان ابتدای ساخته شدن فرآیندی غیرقانونی را دنبال کرده است.

نامه ساترا در خصوص عدم مجوز سریال سقوط
نامه ساترا در خصوص عدم مجوز سریال سقوط

پلتفرم فیلیمو که این سریال را منتشر کرده است، طی سال گذشته همواره حواشی مختلفی را ایجاد کرده است و  به نظر می‌رسد همچنان نتوانسته با رویکرد نظارتی ساترا کنار بیاید. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این سریال برخلاف قوانین رایج، مجوز ساخت ساترا را دریافت نکرده است.

با توجه به اینکه یکی از مکاتبات رسمی ساترا در فضای مجازی منتشر شده و مشخص شده فیلیمو بدون دریافت پروانه ساخت رسمی اقدام به تولید این مجموعه کرده است.

مهمترین پیامد منفی این اقدام این است که رویه نادیده‌انگاری پروانه ساخت که در سازمان سینمایی بسیار گسترده است، در شبکه نمایش خانگی و در حوزه ساخت سریال تکرار خواهد شد و ساترا با روندهایی روبرو خواهد بود که اثر تولید و تکمیل شده را بدون اخذ پروانه ساخت توسط سازندگان دریافت کند و نیمی از ساختار نظارتی نابود شود.

در مورد ادامه پخش یا توقیف این سریال حرف و حدیث بسیار است، برخی بر این عقیده هستند که این سریال در وضعیت حال حاضر بازنمایی خوبی است از تلاش نیروهای امنیتی برای صیانت از این خاک. از این رو توقیف نکردن آن را به منزله بازی نکردن در زمین دشمنی می‌دانند که خواهان کتمان قدرت ایران در عرصه سیاست و امنیت است.

ساترا: انتشار سریال سقوط پیگرد قانونی دارد

درحالیکه قسمت دوم سریال «سقوط»چهارشنبه 21 دی در پلتفرم فیلیمو منتشر شده، ساترا اعلام کرده که پخش این سریال تخلف است و پیگرد قانونی دارد.

بعد از انتشار قسمت اول سریال «سقوط» به کارگردانی سجاد پهلوان‌زاده، شائبه‌هایی پیرامون پخش بدون مجوز آن مطرح شد و حالا ساترا در بیانیه‌ای که در سایت خود منتشر کرده خطاب به فیلیمو نوشته که پخش سریال «سقوط» تخلف است و پیگرد قانونی دارد.

در این بیانیه آمده: «نظر به ابهامات و سوالات ایجاد شده در خصوص سریال «سقوط» اعلام می‌شود که این سریال فاقد مجوز پخش از شبکه نمایش خانگی است. پخش قسمت اول این سریال از فیلیمو تخلف محسوب شده و مطابق قانون پیگیری خواهد شد.»

با این حال قسمت دوم این سریال چهارشنبه ساعت 8 صبح در فیلیمو منتشر شده و خبری از حذف آن به گوش نمی‌رسد.

ساترا پیش از این در نامه‌ای اعلام کرده بود که تولید این سریال بدون مجوز انجام شده و روند قانونی برای تولید آن طی نشده است. ضمن اینکه حضور حمید فرخ‌نژاد و حواشی ایجاد شده توسط وی نیز یکی دیگر از چالش‌هایی است که فیلیمو برای پخش «سقوط» با آن دست به گریبان است

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا