اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مرد

فوتبالیست هایی که در دنیای بازیگری درخشیدند

در این بخش با فوتبالیست های بازیگر ایرانی بیشتر آشنا میشویم. دنیای فوتبال و سینما همیشه رابطه خوبی با هم داشته اند و این ماجرا از علاقه زیاد بسیاری از بازیگران به تیم های فوتبال و فوتبالیست ها کاملا مشهود است.فوتبالیست های بازیگر از اواخر دهه 40 به سینما آمدند و تا همین الان هم این آمدن ها ادامه داشته و دارد. فوتبالیست های زیادی در همه این سال ها بازیگری را تجربه کردند. امروز از 0 تا 100 با فوتبالیست های بازیگر ایرانی آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

کدام فوتبالیست های ایرانی تجربه ی بازیگری دارند؟

پژمان جمشیدی،علی انصاریان، حمید درخشان،نیما نکیسا، علی پروین، علیرضا نیکبخت، خداداد عزیزی و… از جمله فوتبالیست هایی هستند که بازیگر شدند.

علی انصاریان در کدام فیلم ها بازی کرده است؟

سریال هدیه، آسپرین، کیمیا، محکومین، نقطه چین، خانه اجاره ای، چهارخونه، زیر آسمان شهر، پاداش سکوت، کلاف، شروع یک پایان،فقط صدا می ماند، حکم تیر، دو روز تا ماندن، سوختن، حس خوب زندگی و کلوپ همسران از جمله فیلم و سریال هایی با بازی علی انصاریان هستند.

احمدرضا عابدزاده در کدام فیلم بازی کرده است؟

ازدواج غیابی اولین و آخرین تجربه بازیگری این دروازه بان بود.
فوتبالیست بازیگر

حضور فوتبالیست ها در دنیای بازیگری در چند سال اخیر بیشتر از گذشته شده است و این نشانی از تمایل و علاقه ورزشکاران به حضور در دنیای هنر است.برخی از بازیکنان فوتبال تصور می‌کنند، چون در زمین بازی خوب هستند، می‌توانند ستاره سینما هم باشند و معروفیت بیشتری برای خودشان دست و پا کنند! شاید آن‌ها می‌خواهند افزون بر طرفداران فوتبال، در بین طرفداران فیلم و سینما هم شناخته شوند بنابراین فوتبالیست‌های کمی نبودند که از مستطیل سبز راهی تلویزیون یا سینما شدند تا تجربه متفاوت دیگری را رقم بزنند.

شاید اگر کسی طرفدار فوتبال نباشد، پژمان جمشیدی را بعنوان بازیگری که در سریال «پژمان» درخشید و بدین ترتیب معروف شد، بشناسد. اما او تنها یکی از فوتبالیست های بازیگر است که وارد دنیای تصویر شده است. با ادامه این مطلب همراه باشید تا مروری بر اسامی فوتبالیست های بازیگر ایرانی داشته باشیم.

 

ماجرای ازدواج اول سارا خوئینی ها در 16 سالگی با چنگیز وثوقی

فوتبالیست های بازیگر ایرانی

عزیز اصلی یکی از قدیمی ترین فوتبالیست های بازیگر

عزیز اصلی بازیکن قدیمی فوتبال دروازه بان تیم ملی و تیم پرسپولیس بود که به عنوان یکی از دروازه بانان تاریخ فوتبال ایران شناخته میشد.زنده یاد عزیز اصلی از اولین فوتبالیست هایی بود که به دنیای بازیگری وارد شد و عملکرد موفقی داشت.

درست دراوج محبوبیت و در دوران تکامل فوتبالش و در سال ۱۳۴۵ وارد سینما شد. خودش نحوه ورودش به سینما را اینطور روایت می کند:«در آن زمان دوبلورها در خانه خود دوره می گذاشتند و از هنرپیشه ها – خواننده ها- فوتبالیست ها و … هم دعوت می کردند. من هم آنجا با آنها آشنا می شدم ولی مرحوم ساموئل خاچیکیان به من گفت:عزیز تو چهره و حرکاتت جان می دهد برای سینما. حرکاتت را در خلال بازی دیدم و خوشم آمد. به این طریق او به من پیشنهاد بازی در فیلم (بی عشق هرگز) را کرد. من هم از خداخواسته از جایی که علاقه داشتم قبول کردم. او هم نامردی نکرد و در اولین فیلم یک رل منفی به من داد.»

در همان سالی که در فیلم «بی عشق هرگز» خاچیکیان بازی کرد، بلافاصله برای بازی در دو فیلم دیگر هم دعوت شد. «خداحافظ تهران» و «مامور دو جانبه» را در همان سال ۴۵ بازی کرد. بعد دو سال بین کارهایش فاصله افتاد تا اینکه در سال ۴۷ با بازی در چهار فیلم «پلی به سوی بهشت»، «کشتی نوح»، «تونل» و «پنجه آهنین» تلافی این دو سال غیبت را درآورد.
او دوباره تا سال ۵۰ در فیلمی بازی نکرد و در این سال هم فقط جلوی دوربین تونی زرین دست در فیلم «فاتحین صحرا» رفت. عمر فوتبالی و بازیگری او یک جورهایی با هم تمام شد.

دانلود رایگان سریال آفتاب پرست؛ سریال کمدی جدید نمایش خانگی

خودش می گوید وجود باندبازی ها در سینما و داشتن برخی خواسته های غیرمعقول موجب شد تا دور هنرپیشگی را برای همیشه خط بکشد.

عزیز اصلی یکی از فوتبالیست های بازیگر فیلم های عزیز اصلی

پژمان جمشیدی مایه آبروی فوتبالی‌ها در بازیگری

اگر فردی علاقه‌مند به فوتبال نباشد و پژمان جمشیدی را به عنوان یکی از هافبک‌های محبوب پرسپولیس به یاد نیاورد، قطعا وی را به عنوان بازیگری موفق در سینما و تلویزیون می‌شناسد. پژمان جمشیدی یکی از موفق ترین فوتبالیست های بازیگر است که از دنیای فوتبال قدم به بازیگری گذاشت و هنر بازیگری اش را در طول سالهای مختلف به نمایش گذاشت.

این فوتبالیست کشورمان که چندین سال در تیم پرسپولیس بازی میکرد به صورت اتفاقی و بعد از بازی در یک اپیزود سریال ساختمان پزشکان به بازیگری علاقه مند شد و با پیشنهاد خودش در سریال پژمان با طرح اولیه خودش بازی کرد و حضور او در این سریال به طرز شگفت آوری مورد توجه قرار گرفت و راه را برای موفقیت های بعدی او باز کرد.

با فیلم آتش بس 2 سینما را تجربه کرد.

او به همراه سام درخشانی در فیلم خوب بد جلف به عنوان زوج هنری ایفای نقش کردند. جمشیدی در سال 1397 از پرکارترین بازیگران بود، بطوریکه در شش فیلم سینمایی، یک مجموعه تلویزیونی و یک تئاتر حضور داشت. در شش ماه نخست سال 1398 با بازی در سه فیلم سینمایی به عنوان پرکارترین بازیگر مرد سینما معرفی شد. در سال های 93 تا 98 در 20 نمایش تئاتر نقش آفرینی کرد. او از پولسازترین و موفق ترین بازیگران کمدی است. در سال 1398 پرفروش‌ترین بازیگر سال شناخته شد. جمشیدی در همان سال در برنامه اینترنتی کلاسیکو به عنوان مجری حضور یافت، این برنامه ساخته عادل فردوسی پور بود که رکورد پربیننده‌ترین برنامه اینترنتی رابدست آورد.

همه چیز درباره سریال کلایدسکوپ Kaleidscope متفاوت ترین سریال نتفلیکس
پژمان جمشیدی در فیلم علفزار
پژمان جمشیدی در فیلم علفزار

علی انصاریان

علی انصاریان یکی دیگر از فوتبالیست های بازیگر بود که به دنیای بازیگری وارد شد و در چندین فیلم و سریال به ایفای نقش پرداخت.

«علی انصاریان» در دوره فوتبالی اش به دلیل رفتن از پرسپولیس به استقلال همواره تحت فشار‌های شدیدی قرار داشت. انصاریان همزمان با فوتبال، در سال 1375 بازیگری اش را نیز شروع کرد. او در سریال «زیر آسمان شهر» مهران غفوریان حاضر شد. سپس در قسمت‌هایی از سریال نقطه‌چین ظاهر شد که بازی‌اش مورد توجه هم قرار گرفت. شاید همین موضوع باعث شد که پایش به دنیای سینما باز شود.

او سال 1390 از فوتبال خداحافظی کرد و بازیگری را به صورت جدی از سال 84 آغاز کرد و تجربه اجرا و خوانندگی را هم داشت.

سریال هدیه، آسپرین، کیمیا، محکومین، نقطه چین، خانه اجاره ای، چهارخونه، زیر آسمان شهر، پاداش سکوت، کلاف، شروع یک پایان،فقط صدا می ماند، حکم تیر، دو روز تا ماندن، سوختن، حس خوب زندگی و کلوپ همسران از جمله فیلم و سریال هایی با بازی علی انصاریان هستند.

علی انصاریان و بهرنگ علوی در سریال سرزده
علی انصاریان و بهرنگ علوی در سریال سرزده

علی پروین

علی پروین بازیکن و مربی پیشین فوتبال یکی دیگر از فوتبالیست های بازیگر است. این اسطوره فوتبال یکی از پرافتخارترین مربیان فوتبال است که فوتبال را از سال 1334 آغاز کرد و بیش از 30 سال به عنوان بازیکن و مربی در تیم پرسپولیس حضور داشت و افتخارات زیادی با این تیم کسب کرد.

علی پروین هم از آن دست فوتبالیست هایی است که به دنیای هنر علاقه دارد و در سال 79 در فیلم فوتبالیست ها ساخته علی اکبر ثقفی مقابل دوربین رفت و بعد از آن در سریال آخرین بازی، حماسه قهرمانان و فیلم سینمایی شکار مقابل دوربین رفت.

داستان آشنایی سروش جمشیدی با مهران مدیری و محبوبیتش چه بود؟

علی پروین در فیلم فوتبالیست ها

حمید درخشان

حمید درخشان بازیکن سابق تیم فوتبال پرسپولیس تهران و تیم ملی، فوتبال را از دوران نوجوانی آغاز کرد و 17 سال بیشتر نداشت که به تیم پرسپولیس راه یافت و سال 59 اولین بار برای تیم ملی بازی کرد.

شاید او اگر یک درصد هم فکر می کرد که کمتر از دو سال بعد از بازی در سریال «پژمان» دوباره روی نیمکت پرسپولیس می نشیند، هیچ وقت به پیشنهاد سروش صحت پاسخ مثبت نمی داد، تا به این شکل آخرین کار مهمش پیش از سرمربیگری  پرسپولیس بازی در یک مجموعه کمدی به حساب نیاید.او در این سریال نقش خودش را بازی کرد اما حضور نسبتا زیادی در مجموعه داشت. هر چند بازی خوبی ارائه نمی داد و خود خودش بود اما با اینحال مخاطب او را می پذیرفت.

حمید درخشان در سریال پژمان

حمید استیلی

حمید استیلی فوتبالیست و مربی کشورمان یکی دیگر از فوتبالیست های بازیگر است که از دنیای فوتبال به بازیگری قدم نهاد. حمید استیلی فوتبال را از سال 63 در تیم جوانان آغاز کرد و بیشترین سالهای فعالیت او در تیم فوتبال پرسپولیس گذشت.

استیلی سال ۷۹ پا به عرصه بازیگری گذاشت و جلوی دوربین علی اکبر ثقفی رفت. این بازیکن اسبق فوتبال کشورمان در فیلم «فوتبالیست‌ها» نقش یک مددکار و عضو افتخاری سازمان بهزیستی را بازی کرد.بازیگری او سالها بعد در فیلم آوار ساخته فرناز امینی بار دیگر تکرار شد.

حمید استیلی در فیلم فوتبالیست ها

نیما نکیسا

«نیما نکیسا» که سابقه بازی در جام جهانی ۹۸ را هم دارد از جمله فوتبالیست‌هایی است که طبع خودش را در حوزه هنر بار‌ها آزموده است. او در دوران فوتبالش همواره در تیم‌ملی نامش زیر سایه نام «احمدرضا عابدزاده» قرار گرفت و البته در یکی از حساس‌ترین بازی‌های تیم ملی مقابل یوگسلاوی به عنوان دروازه‌بان اصلی بازی کرده است.

ممنوع التصویری باران کوثری و حواشی مربوط به این بازیگر

او پس از فوتبال، در عرصه خوانندگی، آلبوم و آهنگ‌های مختلفی بیرون داده است و البته در دنیای بازیگری هم در یک فیلم سینمایی ظاهر شده است. نکیسا در فیلم‌سینمایی کمدی «مامان بهروز منو زد» به کارگردانی «عباس مرادیان» نقش یک مربی فوتبال را بازی کرده است. این فیلم در ژانر کودک ساخته شده و نکیسا به همراه «حمید لولایی»، «رضا ناجی»، «فلور نظری» و … به ایفای نقش پرداخته است.

نیما نکیسا در فیلم‌سینمایی کمدی مامان بهروز منو زد
نیما نکیسا در فیلم‌سینمایی کمدی مامان بهروز منو زد

او پیش از آن تجربه هایی در دنیای موسیقی و خوانندگی داشت. فیلم کوتاه فرمانده قلب من به کارگردانی بهنام اشرفی یکی دیگر از تجربه های بازیگری نیما نکیسا در سال 95 بود.

بازیگری نیما نکیسا

احمدرضا عابدزاده

احمدرضا عابدزاده دروازه بان محبوب تیم پرسپولیس و تیم ملی یکی دیگر از فوتبالیست های بازیگر ایرانی است.درست در اوج محبوبیت و زمانی که کاپیتان تیم ملی و پرسپولیس بود وارد سینما شد. درست همان روزهایی که خیلی ها فقط به عشق بازی عابدزاده به استادیوم می رفتند و شعار «عقاب آسیا با ماست…» موتیف ثابت شعارهای استادیوم ها در زمان بازی های پرسپولیس و تیم ملی بود.

او سال ۱۳۷۹ به پیشنهاد دفتر محسن وزیری برای بازی در فیلم «ازدواج غیابی» پاسخ مثبت داد. در این سال به خاطر حضور ایران در جام جهانی و بازی های خاطره انگیز تیم ملی، فوتبالیست ها در اوج محبوبیت قرار داشتند و به همین دلیل سینما درصدد استفاده از محبوبیت آنها برای جذب مخاطب بود که در این میان عابدزاده بیشترین هواخواه را داشت.

عابدزاده همانطوری که در فوتبال یک یاغی به تمام معنا بود در سینما هم این خصلتش را کنار نگذاشت. فیلمبرداری «ازدواج غیابی» از نیمه گذشته بود که با کارگردان و تهیه کننده دچار چالش شد. اختلاف آنها به قدری بالا گرفت که  عابدزاده با وجود اینکه هنوز سکانس هایی از این فیلم باقی مانده بود، از پروژه کنار کشید. قهر او موجب شد تا مدتی فیلمبرداری متوقف شود و کاظم معصومی هم متعاقب آن از کارگردانی کار انصراف دهد. تولید فیلم بعد از چندین ماه توقف از سر گرفته شد و خود وزیری بدون حضور کارگردان و نقش اول فیلمش احمدرضا عابدزاده، سر و ته فیلم را جمع کرد.
«ازدواج غیابی» با همه این مشکلات آماده نمایش شد اما سرد شدن تب فوتبال در جامعه از یک طرف و ضعف مفرط فیلم از سوی دیگر موجب شد تا این فیلم شکستی مفتضحانه در گیشه بخورد.

بازگشت رضا رشیدپور به تلویزیون با ساعت صفر

عابدزاده بعد از جاروجنجال هایش در این فیلم، دور سینما را خط کشید. البته گفته می شد بدقلقی های عقاب در زمان تولید آنچنان در آن سال ها در سینما سر و صدا راه انداخت که خود سینماگران پیش از آنکه عابدزاده بخواهد دور سینما را خط بکشد، دور او را خط کشیدند تا به این ترتیب «ازدواج غیابی» به اولین و آخرین تجربه بازیگری این دروازه بان محبوب تبدیل شود.

احمدرضا عابدزاده در فیلم ازدواج غیابی

علیرضا نیکبخت واحدی

بعضی بازیکنان فوتبال چنان زندگی‌شان کم‌حاشیه است که کمتر خبری می‌شود از زندگی شخصی‌شان در رسانه‌ها پیدا کرد، اما بعضی‌ها هم حسابی در صدر حواشی قرار دارند.

«علیرضا نیکبخت واحدی» قطعا در دسته دوم قرار می‌گیرد. مهران غفوریان در زمان تولید سریال «زیر آسمان شهر» پای چند فوتبالیست را به سریالش باز کرد که یکی از آنها علیرضا نیکبخت واحدی بود که در این سریال نقش خودش را بازی کرد. فوتبالیستی که البته در دوران اوجش در زمین فوتبال هم خیلی دنبال شو دادن و نمایش دادن خودش در زمین بود. نیکبخت بعد‌ها در یک فیلم سینمایی به نام «آوار» به کارگردانی «فرناز امینی» نقش اول را بازی کرد و در یک فیلم کوتاه به نام «مدلاسیون» هم جلوی دوربین رفت.

علیرضا نیکبخت واحدی در فیلم مدلاسیون
علیرضا نیکبخت واحدی در فیلم مدلاسیون

شما در حال مطالعه اسامی فوتبالیست های بازیگر در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

افشین پیروانی

کاپیتان سابق پرسپولیسی ها، یکی از همان فوتبالیست های نسل طلایی 98 که با همکاری پروین و استیلی فاجعه «فوتبالیست ها» را رقم زدند. او در این فیلم نقش خودش را بازی می کرد و به نسبت پروین و استیلی نقش کمتری در این فیلم داشت. دیالوگ گفتن های پیروانی در این فیلم شاهکار بود.

ماجرای بی حجاب شدن بهارک صالح نیا

بهروز رهبری فرد

یکی دیگر از کاپیتان های پرسپولیس که پا به عرصه بازیگری گذاشت. او هم در سریال پژمان نقش فوتبالیستی به نام «بهروز رهبری فر» را بازی کرد که مانند نقش پژمان جمشیدی نقشی نیمه واقعی، نیمه تخیلی بود. برخلاف انتظار نقش اش را خیلی خوب از کار درآورد و یکی از ارکان خلق لحظات ناب کمدی این سریال بود. کل کل های او با پژمان جمشیدی هنگام تماشای فوتبال و رودست زدن آنها برای نزدیکی به حمید درخشان از سکانس های جالب و به یادماندنی این سریال است.

او این روزها در سریال روزی روزگاری مریخ نیز هنرنمایی میکند.

بهروز رهبری فرد در سریال روزی روزگاری مریخ
بهروز رهبری فرد در سریال روزی روزگاری مریخ

کریم باقری

قهرمان سریال در مسیر زاینده رود همانطوری که خاطرتان هست، یک فوتبالیست به ظاهر مشهور بود که مرتکب قتل می شود. کریم در این سریال در نقش خودش بازی می کرد. او در یکی از قسمت ها به دیدار همین فوتبالیست مشهور که نقش اش را اشکان خطیبی بازی می کرد می آید و به او که به خاطر انجام قتل دچار افسردگی شده دلداری می دهد. بازی باقری در این سکانس ها واقعا بد بود.

کریم باقری در سریال در مسیر زاینده روز
کریم باقری در سریال در مسیر زاینده روز

خداداد عزیزی

«خداداد عزیزی» هم از جمله فوتبالیست‌هایی است که بعد از گل به یاد ماندنی‌اش به استرالیا همیشه زیر سایه این کار بزرگ خودش باقی مانده، چیزی که گاهی موجب اعتراض خودش هم شده است. عزیزی پس از نقش‌آفرینی جلوی دوربین‌های ملبورن و ثبت آن گل به یاد ماندنی در تلویزیون و سینما، هم چند باری به بازیگری و البته اجرا پرداخته است.

خداداد در فیلم کمدی «خوابم می‌آد» ساخته رضا عطاران در سکانس کوتاهی بازی کرد. او بعد‌ها در فیلم «اسنیف» ساخته «فرناز امینی» نقش کوتاهی ایفا کرد. در قامت مجری-کارشناس هم در تلویزیون حاضر شده است.

سیر تا پیاز زندگی پانته آ سیروس از نقاشی تا بازیگری و مربیگری
خداداد عزیزی در فیلم خوابم میاد
خداداد عزیزی در فیلم خوابم میاد

حضور فوتبالیست ها در فیلم آوار

فیلم آوار به کارگردانی فرناز امینی و تهیه کنندگی علی گلبهاران در سال 95 ساخته شد و چند تن از فوتبالیست های مشهور در این فیلم ایفای نقش کردند.

آوار فیلمی ورزشی اجتماعی بود که داستان افول یک فوتبالیست مشهور را به تصویر میکشید و فوتبالیست هایی چون علیرضا نیکبخت واحدی،امیرحسین صادقی، حمید استیلی، اشپیتیم ارفی، بهروز رهبری فر، میثاق معمارزاده و داریوش مصطفوی در کنار بازیگران این فیلم ایفای نقش کردند.

فوتبالیست ها در فیلم آوار

اسامی فوتبالیست های بازیگر به همین فهرست محدود نمی‌شود و بازیگران دیگری هم بوده‌اند که افزون بر فوتبال وارد عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون شده‌اند. از «محراب شاهرخی» بازیکن دهه ۴۰ و ۵۰ تیم ملی و پرسپولیس گرفته که در یک فیلم سینمایی پیش از انقلاب بازی کرده است تا «جواد زرینچه» که فیلم «مثلث آبی» را در سال ۷۸ بازی کرد. همچنین بازیگران دیگری همچون علی موسوی، خسرو حیدری و … که بیشترشان در سریال پژمان به کارگردانی «سروش صحت» در نقش‌های خودشان کنار پژمان جمشیدی قرار گرفتند از دیگر افراد فوتبالیست-بازیگر هستند. به هر حال بازیگری سینما همواره وسوسه‌ای فراموش نشدنی برای فوتبالیست بوده است و البته خواهد بود.

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا