اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردسریال ایرانی

معرفی سریال تاریخی گیلدخت با حضور بازیگران مطرح

سریال گیلدخت نام سریالی است ایرانی که از شبکه یک سیما و شبکه آی‌فیلم برای مخاطبان پخش می‌شود. این سریال که یک سریال در ژانر درامِ تاریخی است، توسط مجید اسماعیلی کارگردانی شده و از ۱۹ آبان‌ماه ۱۴۰۱ پخش میشود. اینجا خبرهای مربوط به سریال گیلدخت و همین‌طور اطلاعاتی را که تاکنون از حاشیه و اصل سریال گیلدخت منتشر شده می‌خوانید.

کارگردان سریال گیلدخت چه کسی است؟

این سریال توسط مجید اسماعیلی کارگردانی شده است.

خلاصه داستان و موضوع سریال گیلدخت چیست؟

در خلاصه داستان سریال گیلدخت آمده است:حکایت گلنار و اسماعیل که در میانه هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دل‌هاشان با مهر و محبت هم بافته می‌شود؛ قصه و غصه عاشق و معشوقی است که اگر هزار دلیل برای رفتن داشته باشند یک بهانه برای ماندن پیدا می‌کنند و…

اسامی بازیگران سریال گیلدخت در نقش های اصلی چیست؟

سعید راد، محمود پاک نیت، میترا رفیع، رضا اکبر پور، سعید چنگیزیان، رامتین خداپناهی، شقایق فراهانی، ثریا قاسمی، پریوش نظریه و…از بازیگران نقش های اصلی سریال گیلدخت هستند.

مشخصات سریال گیلدخت

نام سریالگیلدخت
کارگردانمجید اسماعیلی
نویسندهمجید آسودگان
تهیه‌کنندهمحمدرضا شفیعی
ژانردرامِ تاریخی
شرکت تولید
موسسه فرهنگی هنری وصف صبا
توزیع‌کننده
صدا و سیما

معرفی سریال گیلدخت

لیست بازیگران سریال گیلدخت

نام بازیگرنام نقش
سعید رادمیرزا رضا
محمود پاک‌نیتتقی‌خان
میترا رفیعگلنار
رضا اکبر‌پوراسماعیل
سعید چنگیزیانآصف میرزا
رامتین خدا پناهیصفی‌الدوله
شقایق فراهانیمهربان‌بانو
ثریا قاسمیخانم گل
پریوش نظریهطاووس‌الملوک
یاسمن معاویفیروزه
صالح میرزاآقاییشازده مفخم
حبیب دهقان‌نسبزین‌العابدین
فخرالدین صدیق شریفکدخدا
فریبا متخصصاحترام‌السادات
رؤیا جاوید‌نیاشوکت‌السلطنه
حمید ابراهیمیعباسقلی
محمد فیلیحکیم
نفیسه روشنآمنه
مجید سعیدیامیر نظام
زیبا بنماراننرگس
فریده دریامجبی بی لایقه
امین میریزهرمار خان
یوسف صفری بختیاریچاوش
بهزاد محسنیسلیمان
مرتضی نجفیقاسم‌خان
بیتا معیریانصفورا
سارا والیانیآسیه
پویا حاجی رضااحتشام
محمد رنجبررنجبر
سعید باباییصفدر
احمد داوودینصیر
فرهاد شهریزیسنجر
حسین میرزائیانهوشیار
مهدی مهاجریحسن
رضا نصرت‌پورمسلم
برنا اعتمادزادهباقر
صبا گرگین‌پورایرج
سعیده جمشیدیملیحه
محبوبه صادقیلیلی
فرزانه وهابگوهر
زهرا میریانسیه
علی عطایی حورمصیب
یاسمین خلخالیدلیله
هدی خنجریبشرا
علی گلشنیرحمت
پریا انوریعشرت
ندا اکبرپورربابه
مانی آخشیاکبر
ماجرای کرونا دنیا مدنی چه بود؟

عوامل سریال گیلدخت

سمتنام
کارگردانمجید اسماعیلی
تهیه‌کنندهمحمدرضا شفیعی
نویسندهمجید آسودگان
مدیر فیلمبرداریپیمان عباس‌زاده
تدوینخشایار موحدیان، الهه ایزدی
آهنگسارمسعود سخاوت‌دوست
صدابردارعلی عدالت‌دوست
طراح صحنهعباس حاج‌درویش
طراح لباسسمیرا شجاعی
طراح گریمکامران خلج
مدیر تولیدسعید کنگاور نظری
دستیار یک کارگردانامیر سلیم‌خانی
دستیار دوم کارگردانمحمد رنجبر
منشی صحنهمهین شهبازی
عکاسمحمد‌حسن هندی، بهار عسگری
مدیر برنامه‌ریزیعلی جودی، حمید همتی
برنامه‌ریزبیتا آصفی
فیلمبردارسجاد سبحانی
دستیار طراح صحنهایمان رجبی
فیلمبردار پشت صحنهحمیده باقر‌پور
مدیر تدارکاتعلی حصاری
طراح جلوه‌های بصریعلی سجادی
اصلاح رنگ و نورفائزه نظری
طراح جلوه‌های میدانیایمان کرمیان
طراح بدلکاریمحمدرضا جنگی
صداگذاری و ترکیب صداامین شریفی، علی پزشکی

معرفی کارگردان سریال گیلدخت

مجید اسماعیلی متولد ۱۳۵۹ در تهران کارگردان و فیلمنامه نویس ایرانی است.فعالیت هنری مجید اسماعیلی از سال ۱۳۷۴ با ورود به هنرستان صدا و سیما آغاز شد. او در سال ۱۳۷۵ بعد از ورود به هنرستان صدا و سیما فعالیت خود را در زمینه هنر آغاز کرد. ابتدا با بازیگری در چند نمایش و در ادامه تداوم فعالیت های خود وارد سینما شد. مجید اسماعیلی پارسا که بیشتر آثار تلویزیونی او در زمینه های اجتماعی قرار دارد، بیشتر به مسائل و روابط انسانی در جامعه توجه دارد و از آن ها به عنوان دغدغه خود یاد می کند. او اولین فیلم کوتاه حرفه ای خود را با نام «قرار ملاقات» در سال ۱۳۸۳ ساخت. اولین فیلم بلند داستانی او در سال ۱۳۸۸ ساخته شد. علاوه بر فیمسازی، چندین فیلمنامه نیز از قلم وی و «امیرمحمد عبدی» که به صورت مشترک همکاری در زمینه فیلمنامه را انجام می دهند ساخته شده است.

مهناز افشار مدل تبلیغاتی شد
مجید اسماعیلی کارگردان گیلدخت
مجید اسماعیلی کارگردان گیلدخت

معرفی سریال گیلدخت

سریال «گیلدخت» که محصول مرکز فیلم و سریال معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما است، به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی از ابتدای سال ۹۸ شروع و در 60 قسمت تولید شده است.

فیلمنامه این سریال توسط مجید آسودگان و به سفارش مرکز فیلم و سریال معاونت برون‌مرزی سازمان صداوسیما نوشته شده و درامی است که داستان آن در بستر تاریخی دوره قاجاریه شکل می‌گیرد. تیتراژ پایانی سریال تاریخی «گیل‌دخت» که توسط محمد معتمدی خوانده می‌شود، قطعه‌ای به آهنگسازی مسعود سخاوت‌دوست و شعری از سیدتقی سیدی است.

بعد از شایعه کرونا گرفتن عوامل این سریال و توقف فیلمبرداری در اسفندماه، علی جودی در اینباره گفت: “من در تاریخ ۷ اسفند احساس بیماری و ۸ اسفدماه به همین دلیل به پزشک مراجعه کردم، تست کرونا نیز داده‌ام و فعلا در قرنطینه خانگی هستم. هنوز جواب تست نیامده است و قطعی نمی‌توان گفت کرونا دارم یا نه. در هر صورت من حتی اگر کرونا هم داشته باشم نگرانی انتقال به دیگر عوامل سریال «گیلدخت» وجود ندارد چراکه من از تاریخ ۷ اسفند سر صحنه نرفته ام.”فیلمبرداری این سریال مجددا از تاریخ ۱۵ خردادماه آغاز شد.

خلاصهٔ داستان

حکایت گلنار و اسماعیل که در میانه هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دل‌هاشان با مهر و محبت هم بافته می‌شود؛ قصه و غصه عاشق و معشوقی است که اگر هزار دلیل برای رفتن داشته باشند یک بهانه برای ماندن پیدا می‌کنند و…

زمان پخش و تکرار سریال گیلدخت

سریال گیلدخت چند قسمت است؟

این سریال در 60 قسمت ساخته شده و ۱۹ آبان ۱۴۰۱ از شبکه یک پخش می شود.

معرفی سریال محرک؛ پربیننده‌ترین سریال کره‌ای در هولو و دیزنی پلاس

زمان پخش سریال گیلدخت

سریال گیلدخت از 19 آبان 1401 هر هفته روزهای «پنج شنبه» و «جمعه» ساعت 22:15 از شبکه یک پخش می شود و تکرار آن روز بعد 02:10 بامداد 09:00 صبح و 15:10 بعد از ظهر می باشد، ضمنا این مجموعه از شبکه آی فیلم نیز پخش می شود

  • ساعت پخش سریال گیلدخت: ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه
  • روز پخش سریال گیلدخت: روزهای پنجشنبه و جمعه
  • زمان پخش تکرار سریال گیلدخت: روزهای جمعه و شنبه در ساعات 8:30 و 15

معرفی سریال گیلدخت

تیزر سریال گیلدخت

تیتراژ سریال گیلدخت با صدای محمد معتمدی

بیوگرافی بازیگران سریال گیلدخت

میترا رفیع در نقش گلنار

میترا رفیع متولد دوازدهم آذرماه سال 1373 در تهران است.میترا رفیع بازیگر در رشته تحصیلی بازیگری و نمایش تحصیل کرده و دارای مدرک کارشناسی ارشد بازیگری از دانشکده هنر تهران می باشد.

میترا رفیع بازیگری در تئاتر را با نمایش نامه های باغ آلبالو، مونولوگ کافه پولشری، اسب های پشت پنجره، دوزخ و نقطه چین ها تجربه کرده است. میترا رفیع، علاوه بر بازیگری در تئاتر، تاکنون کارگردانی نمایش نامه های بکی شارپ، از این تاریکی، یه جوری مثل… را انجام داده است که نمایش یک جوری مثلِ … برای جشنواره پاکستان نیز دعوت شده بود.میترا رفیع سال 1396 با فیلم کلمبوس به‌صورت حرفه ای بازیگری در سینما را آغاز کرد و بعد از آن در فیلم کوتاه LADY و سینمایی من می ترسم و مجدلیه مقدس حضور موفقی داشت.

میترا رفیع با بازی در سریال از سرنوشت در سال 1398 در نقش مه لقا در میان مخاطبان تلویزیون شناخته شد. او در سریال آخرین پناه نیز حضور موفقی داشته و به تازگی در سریال بی همگان نیز در کنار بازیگران مشهوری چون مهدی سلطانی، کمند امیر سلیمانی، سمیرا حسن‌پور و… به ایفای نقش پرداخته است.

معرفی سریال «اهل هوا» ؛ تازه ترین سریال شبکه نمایش خانگی
میترا رفیع از بازیگران سریال گیلدخت
میترا رفیع از بازیگران سریال گیلدخت

حبیب دهقان نسب در نقش زین العابدین

حبیب دهقان نسب متولد ۱۳۲۸ در شیراز می‌باشد.وی بخاطر عشق به بازیگری تحصیلات خود را در همین رشته انتخاب کرد، او فارغ‌التحصیل بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است در سال ۱۳۴۶ فعالیت‌های هنری خود را آغاز کرد. در نمایش‌های رادیو شیراز از سال۱۳۴۶ تا ۱۳۵۲ و هچنین نمایش‌های تئاتر را تجربه کرد.

حبیب دهقان نسب از بازیگران سریال گیلدخت

ثریا قاسمی در نقش خانم گل

ثریا قاسمی سال ۱۳۱۹ در رشت متولد شد. وی دختر ، حمیده خیرآبادی است. اوایل دهه ۱۳۴۰ با گویندگی رادیو کار حرفه‌ای، خود را شروع کرد و سپس به تئاتر رو آورد. در همان سال‌ها، به دوبله هم پرداخت و در سریال پرهوادار «بالاتر از خطر» صحبت کرد. در نمایش‌هایی مثل «آنتیگون» و «از پشت شیشه‌ها»، (رکن‌الدین خسروی) و «آندورا» (حمید سمندریان) روی صحنه رفت. گذشته از فیلم کوتاه «تلفن» با ایفای یکی از نقش‌های اصلی، آرامش در حضور دیگران عرصه جدی سینما را آزموده، و آنقدر قدرتمند ظاهر شد که پس از گذشت این همه سال، با اولین فیلم بلندش به یاد آورده می‌شود. همچنین ثریا قاسمی ، در سال‌های ابتدای فعالیتش در یکی از اولین سریال‌های تلویزیونی ایرانی، با نام «پیوند» (نصرت کریمی) بازی کرد. با این همه او پس از، حضور در فیلم ناصر تقوایی ـ که چهار سال پس از ساخت،امکان نمایش عمومی پیدا کرد ـ ترجیح داد فعالیت اصلی اش را در رادیو و تئاتر متمرکز کند.

ثریا قاسمی از بازیگران سریال گیلدخت
ثریا قاسمی از بازیگران سریال گیلدخت

رامتین خداپناهی در نقش صفی‌الدوله

رامتین خداپناهی کارگردان، بازیگر و مدرس سینما و تلویزیون در سال ۱۳۵۰ در خانواده‌ای اهل هنر در گرگان به دنیا آمد. تحصیلات رامتین خداپناهی وی دارای مدرک کارشناسی رشته نمایش گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک و کارشناسی ارشد رشته نمایش گرایش کارگردانی و مدرس و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک است. زندگی هنری رامتین خداپناهی او از سال ۱۳۷۸، پس از فارغ التحصیل شدن از مقطع کارشناسی، به صورت حرفه‌ای وارد کار بازیگری شد. اولین تجربه اش تله تئاتر «کشتی نوح» بود و پس از آن بلافاصله در فیلم «ارتفاع پست» ساخته ابراهیم حاتمی کیا به ایفای نقش پرداخت.

مروری بر فیلم های مسعود کیمیایی ؛ از قیصر تا خائن کشی
رامتین خداپناهی از بازیگران سریال گیلدخت
رامتین خداپناهی از بازیگران سریال گیلدخت

محمود پاک نیت در نقش تقی خان

محمود پاک نیت متولد ۱۰ دی سال ۱۳۳۱ از کازرون استان فارس بازیگر سینما و تلویزیون و همسر مهوش صبر‌کن بازیگر است. پاک‌نیت در نقش حسام بیگ سریال روزی روزگاری درخشید و پس از آن در فیلم و سریال‌های بسیاری در نقش‌های متفاوت ایفای نقش کرده است.

محمود پاک‌نیت، بازیگری است که هر نقشی چه مثبت و چه منفی را به بهترین و باورپذیرترین حالت بازی می‌کند. از نقش حسام بیگ راهزن گرفته تا نقش یعقوب پیامبر! او را سال‌هاست در تلویزیون می‌بینیم و در کنار همسر بازیگرش مهوش صبر‌کن به عنوان یک زوج هنری وفادار از او یاد می‌کنیم.

محمود پاک نیت از بازیگران سریال گیلدخت
محمود پاک نیت از بازیگران سریال گیلدخت

سعید چنگیزیان در نقش آصف میرزا

سعید چنگیزیان در تاریخ ۲۲ آذرماه ۱۳۵۶ در شهر سمنان به دنیا آمد و در کودکی، شخصیت آرامی داشت و از همان زمان، سفر کردن را دوست داشت و البته دراین زمینه هم از استعداد زیادی برخوردار بود. تحصیلات دانشگاهی سعید چنگیزیان سعید چنگیزیان توانست در رشته گرافیک از هنرستان امیر کبیر سمنان، مدرک دیپلم خود را بگیرد و به گفته خودش به هنر و به خصوص نقاشی علاقه بسیاری داشت به همین علت رشته ی گرافیک را در هنرستان، خواند و در دو رشته نقاشی و تئاتر، پس از شرکت در کنکور قبول شد ولی سرانجام به تحصیل در رشته تئاتر پرداخت و موفق به کسب مدرک لیسانس شد. او از دانشگاه سینما در رشته کارگردانی تئاتر در مقطع کارشناسی فارغ التحصیل شده است.

سعید چنگیزیان از بازیگران سریال گیلدخت
سعید چنگیزیان از بازیگران سریال گیلدخت

شقایق فراهانی در نقش مهربان‌بانو

شقایق فراهانی متولد 2 مرداد 1351 در تهران بازیگر ایرانی است. دیپلم گرافیک را از هنرستان هنرهای تجسمی گرفته و فارغ التحصیل نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است.او فرزند بهزاد فراهانی و فهیمه رحیم نیا، و خواهر بزرگتر گلشیفته فراهانی، بازیگران سینما و تلویزیون میباشد. شقایق از همان کودکی همراه پدر و مادرش بهزاد فراهانی و فهیمه رحیمی نیا به بازی در تئاتر پرداخت.

فیلم ساعت 6 صبح به کارگردانی مهران مدیری ساخته میشود

او با حضوری کوتاه در فیلم لیلا وارد عرصه سینما شد. وی در فیلم چتری برای دو نفر توانست توانایی های خود را به نمایش بگذارد. بازی او در این فیلم کاملا بر بازی بازیگران مقابلش رضا کیانیان و هدیه تهرانی برتری داشت. شقایق فراهانی با بازی بسیار خوبش در فیلم پروانه در سطح بین المللی هم توانست موفقیت هایی را بدست آورد.

شقایق فراهانی از بازیگران سریال گیلدخت
شقایق فراهانی از بازیگران سریال گیلدخت

پریوش نظریه در نقش طاووس‌الملوک

پریوش نظریه متولد ۳ بهمن ماه ۱۳۴۸ در شهرستان گچساران است. وی در انتخاب نقش هایش خیلی وسواس به خرج می دهد و برای همین است که تا به امروز در هر فیلم و سریالیهایی که بازی کرده توانسته با مخاطبانش ارتباط خوبی برقرار کند و در خاطره ها بماند.

پریوش نظریه در سال ۱۳۶۹ اولین کار بازیگری خودش را در سینما شروع کرد اما به دلیل سخت گیر بودن او در زمینه هنر و سینما باعث شد او برای فیلم بعدی اش ۵ سال صبر کرد و با فیلم پدر به کارگردانی مجید مجیدی در سال ۱۳۷۴ به عنوان یک چهره شاخص در بازیگری سینما درخشید.

پریوش نظریه از بازیگران سریال گیلدخت
پریوش نظریه از بازیگران سریال گیلدخت

فریبا متخصص در نقش احترام سادات

فریبا متخصص در 1 مرداد ماه سال 1340 در بروجرد متولد شد. کار هنری خود را از سال 1360 با تئاتر آغاز کرد.
او فعالیت خود را در تلویزیون و رادیو به ترتیب از سال های 1362 و 1368 آغاز نمود و در سال 1370 به عرصه سینما راه یافت. وی در سال 1370 موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشته جامعه شناسی شد. شنگول و منگول، شب زمستانی، سیب سرخ حوا و ماه پیشونی از جمله آثار او در سینما هستند.
او در سریال شهرزاد ایفای نقش کرده است وی همچنین در رادیو نیز به عنوان گوینده نمایش های رادیویی و دوبلر فعالیت می کند
فریبا متخصص از بازیگران سریال گیلدخت
فریبا متخصص از بازیگران سریال گیلدخت

 

بیوگرافی یارا شهیدی آمریکایی بازیگر دورگه هالیوودی ایرانی
۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

16 دیدگاه

  1. این هفته قسمت اخرشه .خیلی قشنگ بود سریال ازقسمت اول تا اخر با دقت وهیجان نگاهش کردم اولین سریال که از گذشته خیلی کیف داد دیدنش ممنون ازتون

  2. واقعا سریال قشنگیه.مخصوصا تیتراژ اول و اخر و موسیقیه متن که گاهی تن عربی داره.بازی ها.لباسها.مطبخ زیبا❤️

  3. فقط اسماعیل، یا کنار آتیش نشسته داره غرغر میکنه یا تو جنگل میدوعه😁قشننننگ میره توی عمارت میاد هیچکسم نمیبینش😶 فیلمنامه در حد کودکستان

  4. اینطور که معلومه قرار آخر فیلم گند بخوره بهش چرا باید تقی خان کشته شه چرا میرزا رصا کشته شد واقعا شصت قسمت اعصاب مخاطبان خورد کردید حداقل آخرشو خوب تموم کنید

  5. چون ازین دختره گلی خوشم نمیاد نگاه نمیکنم ولی وقتی دارم فیلم میبینم تبلیغش میاد عاشق بازی آسف میشم خدااا 😍

  6. خيلی تهوع آورتر از سریال کیمیا هست. تو سریال کیمیا کیمیا خرمشهر را آزاد کرد تو ای سریال گلنار میخاد نزاره کودتا بشه و چپ می‌زنه راست می‌زنه کسی بو نمی‌بره اين گلنار هست 😂😂😂

  7. مجید اسماعیلی این همه این سریال کششششششش دادی چیشد رفیق خدای اعتراف کن این کش دادی 😏 😏😏😏بیست قسمت سریالو شصت قسمت کردی

  8. چاشنی فیلم هندی و فیلم فارسیش یکم زیاده محمود پاک نیتم بازیش خیلی کمه از حق نگذریم بازیه رامتین خدا پناهی و سعید چنگیزیان و شقایق دهقان خیلی خوبه یکم بازیگر نقش گلنار بوی لابی میده

  9. واااااااااای سریال‌های ایرانی چرا اینجورین…؟ خوب شروع می شن مخاطب رو جذب می کنن به اوج که می رسن شروع می کنن به آب بندی… قشنگ شعور بیننده رو زیر سوال می برن… سیل همه جا رو گرفت دیگه کی این مسخره بازی رو تمومش می کنید….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا