اخبار بازیگرانبازیگران خارجیبازیگران زنبازیگران هالیوودبیوگرافی بازیگران

نکات خواندنی زندگی الیزابت اولسن Elizabeth Olsen از کودکی تا به امروز

در این بخش بیوگرافی الیزابت اولسن از بازیگران زن معروف هالیوود را مرور میکنیم. بیوگرافی الیزابت اولسن بازیگر ۳۳ ساله‌ی آمریکایی که برای ایفای نقش اسکارلت ویچ یا همان واندا ماکسیموف در دنیای سینمایی مارول شناخته می‌شود ، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس های شخصی او و خانواده اش را میبینیم. او همچنین در فیلم Doctor Strange 2 نیز همین نقش را بر عهده دارد و ما به همین بهانه در این مقاله به بیوگرافی الیزابت اولسن پرداخته و کارنامه‌ی کوتاه اما پربار او را مرور می‌کنیم.

الیزابت اولسن چند سال دارد؟

مورگان فریمن متولد ۱۶ فوریهٔ ۱۹۸۹ ‏است و ۳۳ سال دارد.

الیزابت اولسن از چه سالی فعالیت خود را آغاز کرد ؟

الیزابت اولسن از سال 1994 تا کنون فعالیت میکند.

قد الیزابت اولسن چقدر است؟

قد مورگان فریمن 168 سانتی متر است.

خلاصه بیوگرافی الیزابت اولسن

نام اصلیالیزابت چیس اولسن Elizabeth Chase Olsen
نام هنریالیزابت اولسن
تاریخ تولد۱۶ فوریهٔ ۱۹۸۹ ‏(۳۳ سال)
محل تولدشرمن اوکس، کالیفرنیا، ایالات متحده
تحصیلاتفارغ التحصیل بازیگری تئاتر از دانشگاه نیویورک
پیشهبازیگر
سالهای فعالیت۱۹۹۴–اکنون
همسررابی آرنت
قد168 سانتی متر

بیوگرافی الیزابت اولسن

بیوگرافی الیزابت اولسن

بیوگرافی الیزابت اولسن را این گونه شروع می‌کنیم: الیزابت اولسن با نام کامل الیزابت چیس اولسن Elizabeth Chase Olsen متولد 16 فوریه 1989 در شرمن اوکس، کالیفرنیا آمریکا به دنیا آمد. او از هفت سالگی شروع به شرکت در کلاس‌های بازیگری کرد و در کنار آن باله و آواز را نیز یاد گرفت. اولسن همچنین علاقه‌ی زیادی به کتاب خواندن دارد و از کتاب خورشید همچنان می‌دمد نوشته‌ی ارنست همینگوی به عنوان کتاب محبوب خود یاد می‌کند.

الیزابت اولسن در گذر زمان
الیزابت اولسن در گذر زمان

تحصیلات الیزابت اولسن

در ادامه بیوگرافی الیزابت اولسن آمده است : او به مدرسهٔ کمبل هال در استودیو سیتی، لس آنجلس رفت.

مدرسه ی هنر تیش که یکی از مشهورترین مدارس هنر کشور آمریکا می باشد، جایی بود که الیزابت در آن جا به تحصیل پرداخت. این مدرسه همانند یک زمین تمرین برای هنرمندان می باشد و بسیاری از بازیگران، خوانندگان و فیلم سازان کار خود را از این مجموعه شروع کرده اند. الیزابت نیز که از همان دوران کودکی تحصیلات آکادمیک خود را در این مجموعه گذارند.اولسن در مدرسهٔ هنر تیش دانشگاه نیویورک تحصیل کرد و در طی آن کلاس‌های کمپانی تئاتر آتلانتیک را نیز گذراند و یک ترم را در مدرسهٔ تئاتر هنری مسکو در روسیه گذراند.

بازیگران سریال سیاوش از ترلان پروانه تا میلاد کی مرام | عکس،بیوگرافی و خلاصه داستان

به جهت توانایی های زیادی که داشت خیلی زود خودش را به تهیه کنندگان و فیلم سازان مشهور هالیوود معرفی کرد. البته خود الیزابت می گوید که برای پذیرفته شدن در کار بازیگری بایستی از چهره ی خوبی برخوردار باشی و همین عامل در مورد من، مهم ترین دلیل برای پذیرفته شدنم در هالیوود بود.

او فارغ التحصیل بازیگری تئاتر از دانشگاه نیویورک است بجز بازیگری یک خواننده شناخته شده است و در رقص باله نیز در کودکی فعالیت چشمگیری داشت

بیوگرافی خانواده الیزابت اولسن

در بیوگرافی الیزابت اولسن درباره ی خانواده اش آمده است: مادرش، جارنی، رقاص سابق و پدرش، دیو، مشاور املاک است.

الیزابت اولسن اصل و نسبی انگلیسی و نروژی دارد. پدر او انگلیسی و مادرش هم نروژی است، اما به دلیل این که در آمریکا متولد شده است ملیت این کشور را نیز دریافت کرده است.

او خواهر کوچک‌تر دوقلوها مری کیت و اشلی اولسن است که از کودکی بازیگران تلویزیون و سینما شدند و علاوه بر این آن ها طراح مد و لباس نیز می باشند!. اولسن همچنین یک برادر بزرگ‌تر، یک برادر ناتنی کوچک‌تر و یک خواهر ناتنی کوچک‌تر نیز دارد. پدر و مادر او در سال ۱۹۹۶ طلاق گرفتند.

عکس الیزابت اولسن و خواهرانش مری کیت و اشلی
عکس الیزابت اولسن و خواهرانش مری کیت و اشلی

ازدواج و وضعیت تاهل الیزابت اولسن

بیشترین جستجوها در بیوگرافی الیزابت اولسن درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

الیزابت اولسن در سال 2012 با بوید هالبروک که یک بازیگر و مدل بود آشنا شد، این دو در سال 2014 با هم نامزد کردند اما یکسال بعد بصورت توافقی از هم جدا شدند

گشت و گذار همسر شهاب حسینی بی حجاب در آمریکا

و حالا دورا دور با هم ارتباط دوستانه ای دارند

او در حال حاضر مدتی است با رابی آرنت (خواننده و آهنگساز آمریکایی) دوست شده است.

عکس الیزابت اولسن و رابی آرنت
عکس الیزابت اولسن و رابی آرنت

علایق و حقایقی درباره الیزابت اولسن

در ادامه بیوگرافی الیزابت اولسن مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

تولیدی الیزابت اولسن و خوانندگی

در بیوگرافی الیزابت اولسن بهتر است بدانید او به همراه دو خواهر و تنها برادرش یک خط تولید لباس بنام الیزابت و جیمز دارد بعلاوه اینکه او در خوانندگی نیز مهارت ویژه ای دارد بطوری که در سال 2013 نامزد بهترین خواننده سال بفتا شد

او حالا بیشتر فعالیت خود را در بازیگری گذاشته است

دین الیزابت اولسن

اولسن از سن ۱۳ سالگی خداناباور بوده‌است زیرا عقیده داشته‌است «دین باید در مورد اجتماع و داشتن مکانی برای نیایش باشد، نه چیزی که استقلال زنان را تعیین کند.»

حقایق جالب درباره الیزابت اولسن

  • ثروت الیزابت اولسن حدود 5 میلیون دلار برآورد شده است.
  • بازیگر زن مورد علاقه اش در دوران نوجوانی میشل فایفر بوده است.
  • ورزش والیبال را دوست دارد.
  • دسر ماست وانیلی با دارچین و بادام رو خیلی دوست دارد
  • برای بازی در نقش دنریس تارگرین در سریال بازی تاج و تخت تست بازیگری دارد اما نقش در نهایت به امیلیا کلارک رسید.
  • او دوران دبیرستان را با نام متفاوت الیزابت چیس تحصیل کرد زیرا نمی خواست به واسطه شهرت خواهرانش شناخته شود.
  • الیزابت اوایل جلوی دوربین بودن را دوست نداشت و به شدت عصبی می شد به همین دلیل ابتدای کار قصد داشت روی تئاتر تمرکز داشته باشد.
  • با داکوتا فانینگ دوستی نزدیک دارد.
  • در دوران تحصیل در مسکو عاشق یکی از همکلاسی های روسی اش شد اما هفت ماه بعد به ایالات متحده بازگشت و مسافت زیاد بین آن ها باعث شد این عشق سرانجامی نداشته باشد.
  • اگرچه تئاتر موزیکال را خیلی دوست داشت اما هیچ وقت فکر نمی کرد صدای خوب و قوی برای بازی در نمایش های موزیکال داشته باشد.
  • خواهرانش زودتر از او به شهرت رسیدند اما در حال حاضر او از آن ها معروف تر بوده و پیشنهادات کاری جدی تری دریافت می کند.
بیوگرافی عنایت بخشی
عکس الیزابت اولسن و داکوتا فانینگ
عکس الیزابت اولسن و داکوتا فانینگ

شروع فعالیت هنری الیزابت اولسن

در بیوگرافی الیزابت اولسن این که بخواهیم برای فعالیت هنری الیزابت اولسن شروعی در نظر بگیریم کمی سخت است؛ چرا که وی در زمینه های مختلفی مشغول به کار بوده است.

اولسن حرفهٔ بازیگری را از چهار سالگی آغاز کرد. و در پروژه‌های مری کیت و اشلی نظیر فیلم تلویزیونی غرب چگونه سرگرم‌کننده بود در ۱۹۹۴ و مجموعهٔ مستقیم به ویدیوی ماجراهای مری-کیت و اشلی حضور یافت. او از کودکی کلاس‌های بازیگری را گذراند و وقت خود را در اردوگاه تئاتر موزیکال سپری می‌کرد. اولسن به دلیل توجه رسانه‌ها به اختلال تغذیهٔ مری-کیت در سال ۲۰۰۴ حرفهٔ بازیگری را تقریباً کنار گذاشت.

او در مورد نحوه ی ورود خود به هالیوود می گوید: «من می خواستم به همه ثابت کنم که در کار بازیگری نیز مثل خوانندگی خوب هستم. البته یک سری نیش و کنایه ها هم در این راه وجود داشت که به جای این که از انگیزه ی من برای ورود به این کار بکاهد، شوق و ذوق بیشتری را به من انتقال داد. من با بازی خوبم ثابت کردم که بی خود و بی جهت به این عرصه پا نگذاشته ام و توانایی های زیادی دارم.»

او در اثر آف برادوی نمایش غبار در سال ۲۰۰۸ و اثر برادوی نمایش امپرسیونیسم — که منجر به تأمین مدیر برنامه شد — به نقش‌های جانشین دست یافت.

۲۰۱۱–۲۰۱۴: نقش‌های اولیه الیزابت اولسن

در بیوگرافی الیزابت اولسن گفتنیست اولین نقش جدی اولسن در سال 2011 وقتی 22 ساله بود با فیلم Martha Marcy May Marlene مارتا مارسی می مارلین شروع شد.این فیلم که در جشنواره کن سال ۲۰۱۱ برای اولین بار روی پرده‌های نقره‌ای رفت، این فیلم به همراه عملکرد او پس از نخستین نمایش در جشنوارهٔ فیلم ساندنس مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. اولسن در این فیلم نقش زنی جوان به نام مارتا را ایفا کرد که پس از فرار از زندگی خود در یک فرقه از توهم رنج می‌برد و سپس به خانواده‌اش بازمی‌گردد. او برای این نقش‌آفرینی جایزه‌ها و نامزدی‌های بی‌شماری نظیر نامزدی جایزهٔ سینمایی انتخاب منتقدان برای بهترین بازیگر زن و جایزهٔ ایندیپندنت اسپیریت برای بهترین بازیگر نقش‌اصلی زن کسب کرد. فیلم Martha Marcy May Marlene داستان دختری را روایت می‌کند که به پارانویا مبتلا شده و از لحاظ روحی در شرایط بدی قرار دارد. او علاقهٔ خود به این شخصیت را به شیفتگی خودش با بیماری‌های روحی نسبت داد.

کدام بازیگران ایرانی مدل هستند؟
الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ
الیزابت اولسن در نقش اسکارلت ویچ

او سپس در فیلم ترسناک Silent House خانه ساکت ظاهر شد که «ارزیابی و نقدهای مثبت» خودش را کسب کرد. این فیلم با وجود اینکه در کنار مارتا مارسی می مارلین در جشنواره فیلم ساندنس حضور داشت، اما در سال ۲۰۱۲ منتشر شد،که در طی آن او در تریلر چراغ‌های قرمز و کمدی لیبرال آرتس نیز بازی کرد.این فیلم با استقبال نسبتا خوبی همراه و توانست فروش بالایی را نسبت به بودجه‌ی دو میلیون دلارش خود تجربه کند. جالب است بدانید که الیزابت اولسن برای ایفای نقش دنریس تارگرین در سریال بازی تاج و تخت تست داده بود که این نقش در نهایت به امیلیا کلارک رسید.

الیزابت اولسن در فیلم مارتا مارسی می مارلین
الیزابت اولسن در فیلم مارتا مارسی می مارلین

شما در حال مطالعه بیوگرافی الیزابت اولسن در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

در ژانویه ۲۰۱۳، اولسن نامزد دریافت جایزهٔ ستارهٔ نوظهور بفتا در شصت و ششمین جوایز فیلم آکادمی بریتانیا شد. او در درام زندگی‌نامه‌ای عزیزانت را بکش نقش ادی پارکر، همسر اول داستان‌نویس جک کرواک و نویسندهٔ خاطرات نسل بیت تو می‌توانی خوب باشی را ایفا کرد.

اولسن در فیلم عزیزانت را بکش
اولسن در فیلم عزیزانت را بکش

او در بازسازی آمریکایی فیلم کره‌ای اولدبوی Oldboy ساخته‌ی اسپایک لی حضور یافت؛ او در نقش ماری سباستین، پرستاری که به شخصیت اصلی، با بازی جاش برولین کمک می‌کند تا دخترش را پیدا کند. این فیلم بر خلاف نسخه‌ی اصلی، عملکرد بسیار بدی داشت و فروش پایینی را تجربه کرد.

در همان سال، او نقش ژولیت را در آف برادوی نمایشنامهٔ رومئو و ژولیت نوشتهٔ ویلیام شکسپیر ایفا کرد. بن برنتلی از نیویورک تایمز ایفای نقش او را «صاف و ساده، حجم کم، متناوب میان زود رنجی گستاخانه و هیجان زیاد» توصیف کرد.

ماجرای حمله تند کیهان به وحید رهبانی و توقیف تئاتر او

او همچنین نقش اصلی را در مخفیانه، اقتباسی از رمان ترز راکن نوشتهٔ امیل زولا در ۱۸۶۷ ایفا کرد.

در سال ۲۰۱۴، اولسن در مقابل برایان کرانستون و آرون تیلور-جانسون در فیلم هیولایی گودزیلا بازی کرد. این فیلم نقدهای مثبتی دریافت کرد و در برابر بودجه تولید ۱۶۰ میلیون دلاری، ۵۲۸ میلیون دلار درآمد از فروش کسب کرد.موفقیت گودزیلا باعث سرازیر شدن پیشنهادهای کاری زیادی برای الیزابت اولسن شد که یکی از آنها ایفای نقش اسکارلت ویچ در جهان سینمایی مارول بود.

او و داکوتا فانینگ در فیلم دختران خیلی خوب در نقش دختران نوجوان در بروکلین هم‌بازی شدند که در همان سال منتشر شد. جاش دوبوف از ونتی فر این فیلم را به عنوان بازبینی نامطلوب تعریف کرد.

۲۰۱۵–اکنون: دنیای سینمایی مارول و موفقیت در فیلم‌های پیوسته

اولسن در فیلم ابرقهرمانی انتقام‌جویان: عصر اولتران در سال ۲۰۱۵، که دنبالهٔ انتقام‌جویان است، بازی کرد. او سپس به فرنچایز رسانه‌ای دنیای سینمایی مارول پیوست و به شهرت رسید.

او در انتقام‌جویان: عصر اولتران، نقش واندا ماکسیموف / اسکارلت ویچ را به تصویر کشید که اولین فیلم با حضور شخصیت این کمیک بوک بود.

او برای اولین بار در نقش این شخصیت در کنار تیلور-جانسون — که برادر اسکارلت ویچ، پیترو ماکسیموف / کوئیک سیلور را به تصویر کشید — در سکانس پس از عوامل کاپیتان آمریکا: سرباز زمستان (۲۰۱۴) ظاهر شد. اولسن این فیلم را با لهجه‌ای که از یک کشور خیالی به نام سوکوویا سرچشمه گرفته بود بازی کرد که آن را شبیه اسلواکی توصیف کرد. او این نقش را در کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی (۲۰۱۶)، انتقام‌جویان: جنگ ابدیت (۲۰۱۸) و انتقام‌جویان: پایان بازی (۲۰۱۹) دوباره ایفا کرد. آخرین عنوان به دومین فیلم پرفروش تاریخ تبدیل شد.

علت معلولیت الیکا عبدالرزاقی چیست؟
الیزابت اولسن در فیلم انتقام جویان
الیزابت اولسن در فیلم انتقام جویان
اولسن در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت
اولسن در فیلم انتقام‌جویان: جنگ ابدیت

اولسن نقش آدری ویلیامز، همسر، مدیر و شریک دوئت خواننده آمریکایی هنک ویلیامز (با بازی تام هیدلستون) را در فیلم زندگی‌نامه‌ای من نور را دیدم به کارگردانی مارک آبراهام در سال ۲۰۱۵ به تصویر کشید.

در سال ۲۰۱۷، او در نقش یک مأمور تازه‌کار اف‌بی‌آی در فیلم رمز و راز Wind River رودخانهٔ ویند و یک اینفلوئنسر شبکه‌های اجتماعی در کمدی-درام اینگرید به فنا می‌رود بازی کرد. رودخانهٔ ویند داستان مردی را روایت می‌کند که جسد دختر جوانی را پیدا کرده و در طول فیلم با کمک یک مامور پلیس سعی در یافتن قاتل او دارد. هر دو در اوت منتشر شدند و با تحسین منتقدان همراه بودند.دیوید ادلستین از والچر «رفتار ناهم‌خوان دبیرستانی» اولسن در رودخانهٔ ویند را دچار اشکال دانست،در حالی که پیتر ترورز از رولینگ استون نوشت که او «درس عبرت بالغانه‌ای از یک نقش‌آفرینی» در اینگرید به‌فنا می‌رود ارائه داده‌است و آن را «تکامل سمی» ارزیابی کرد.

الیزابت اولسن در فیلم رودخانه ویند
الیزابت اولسن در فیلم رودخانه ویند
الیزابت اولسن در فیلم اینگرید به فنا می‌رود
الیزابت اولسن در فیلم اینگرید به فنا می‌رود

سال بعد، او در فیلم Kodachrome کوداکروم از نتفلیکس ظاهر شد و نقش سرپرست عکس‌برداری (با بازی اد هریس) را ایفا کرد.

اولسن در مجموعهٔ تلویزیونی Sorry for Your Loss برای غمت متأسفیم از وب فیس‌بوک واچ که در سپتامبر ۲۰۱۸ پخش شد، نقش یک بیوه جوان را بازی کرد. او خود نیز تهیه‌کنندهٔ اجرایی این مجموعه بود. این مجموعه با نقدهای مثبتی از سوی منتقدان همراه بود و نقش‌آفرینی اولسن باعث شد وی نامزد دریافت جایزهٔ تلویزیونی منتقدان بهترین بازیگر زن در یک سریال درام شود. نقش‌آفرینی او از سوی منتقدان «خیره کننده»،«منظم و واضح»،و همچنین «سمپاتیک زیرکانه» نام گرفت. داستان این سریال در مورد زنی است که به تازگی همسرش را از دست داده و این اتفاق باعث روشن شدن حقایق و رازهای زیادی از زندگی همسرش می‌شود. این مجموعه در ژانویه ۲۰۲۰ پس از دو فصل لغو شد.

چهره پنهان شده الهام حمیدی در پشت گریم
الیزابت اولسن در سریال برای غمت متأسفیم
الیزابت اولسن در سریال برای غمت متأسفیم

اولسن بار دیگر در مینی‌سریال ابرقهرمانی WandaVision وانداویژن نقش اسکارلت ویچ را در کنار پل بتانی در نقش ویژن بازی کرد که اولین بار در ژانویه ۲۰۲۱ در دیزنی پلاس پخش شد.منتقدان علاوه بر تعریف و تمجید از جاذبهٔ اولسن و بتانی، گروه بازیگران مجموعه را ستایش کردند.الکس آیبد سانتوس از واکس نوشت اولسن در به تصویر کشیدن نقش خود شگفت‌انگیز بود و لیندا هولمز از ان‌پی‌آر در بازبینی مربوط خود به «نقش‌آفرینی اصلی ماندگار» تأکید داشت. این سریال به سرنوشت ویژن و واندا پس از فیلم Avengers: Endgame می‌پردازد.

الیزابت اولسن در سریال وانداویژن
الیزابت اولسن در سریال وانداویژن

الیزابت اولسن در فیلم Doctor Strange 2

او بار دیگر نقش اسکارلت ویچ را در Doctor Strange in the Multiverse of Madness دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی ایفا کرد. این فیلم در مارس ۲۰۲۲ اکران شده‌است. او قرار است نقش کندی منتگامری را در مجموعهٔ کوتاه عشق و مرگ از شبکهٔ اچ‌بی‌او مکس که دربارهٔ قتل تگزاس در سال ۱۹۸۰ است را ایفا کند.

الیزابت اولسن در سریال Love and Death
الیزابت اولسن در سریال Love and Death

قسمت دوم دکتر استرنج با فاصله‌ی کوتاهی از فیلم Spider-Man: No Way Home آغاز می‌شود، جایی که جادوی ممنوعه باعث ورود نسخه‌های مختلفی از استرنج به دنیا شده و همین موضوع تهدید بزرگی برای او و همراهانش ایجاد کرده است. فیلم Doctor Strange 2 که توسط سم ریمی کارگردانی شده، در تاریخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ (مصادف با ۶ می ۲۰۲۲) در سینماهای سراسر جهان اکران خواهد شد.

پروژه‌های آینده الیزابت اولسن

در بیوگرافی الیزابت اولسن تنها پروژه‌ی معرفی شده‌ی او، سریال Love and Death محصول شبکه‌ی HBO MAX است که در سال جاری میلادی پخش خواهد شد. این سریال جنایی که بر اساس یک داستان واقعی ساخته شده، ماجرای یک قتل معروف در سال ۱۹۸۰ در آمریکا را روایت می‌کند.

بیوگرافی جواد عزتی نابغه ی سینما از قهوه تلخ تا زخم کاری و ماجرای ازدواجش با مه لقا باقری

الیزابت اولسن در ده سال اخیر در فیلم‌های مهم و پرطرفدار زیادی هنرنمایی کرده که برای او ۱۸ جایزه و ۵۴ نامزدی از جمله یک نامزدی گلدن گلوب را به همراه داشته است. همچنین طبق آخرین آمار سال ۲۰۲۲ ثروت او بیش از ۱۲ میلیون دلار است.

لیست آثار هنری الیزابت اولسن

در ادامه بیوگرافی الیزابت اولسن باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

فیلم های الیزابت اولسن

سالعنواننقشتوضیحات
۲۰۱۱مارتا مارسی می مارلینمارتا
۲۰۱۲چراغ‌های قرمزسالی اون
خانه ساکتسارا
صلح، عشق و سوء تفاهمزوئی
لیبرال آرتسزیبی
۲۰۱۳عزیزانت را بکشایدی پارکر
اولدبویماری سباستین / میا دوست
۲۰۱۴مخفیانهترز راکوین
کاپیتان آمریکا: سرباز زمستانواندا ماکسیموف / اسکارلت ویچحضور افتخاری ذکرنشده؛ سکانس پس از عوامل
دختران خیلی خوبجری فیلدز
گودزیلااِل برودی
۲۰۱۵انتقام‌جویان: عصر اولترانواندا ماکسیموف / اسکارلت ویچ
من نور را دیدمآدری ویلیامز
۲۰۱۶کاپیتان آمریکا: جنگ داخلیواندا ماکسیموف / اسکارلت ویچ
۲۰۱۷اینگرید به فنا می‌رودتیلور اسلون
رودخانه ویندجین بنر
۲۰۱۸کوداکرومزویی کرن
انتقام‌جویان: جنگ ابدیتواندا ماکسیموف / اسکارلت ویچ
۲۰۱۹انتقام‌جویان: پایان بازیواندا ماکسیموف / اسکارلت ویچ
۲۰۲۲دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگیواندا ماکسیموف / اسکارلت ویچ
الیزابت اولسن در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی
الیزابت اولسن در فیلم کاپیتان آمریکا: جنگ داخلی

آثار تلویزیونی الیزابت اولسن

سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۹۴غرب چگونه سرگرم‌کننده بوددختر در ماشینفیلم تلویزیونی
۲۰۱۶تاریخ مستنورما کاپقسمت: «خواهر برادر»
۲۰۱۷هارمن‌کوئستاستریپقسمت: «د کیستون آبلسک»
۲۰۱۸–۲۰۱۹برای غمت متأسفیملی شاونقش اصلی؛ همچنین تهیه‌کنندهٔ اجرایی
۲۰۲۱وانداویژنواندا ماکسیموف / اسکارلت ویچمینی‌سریال؛ نقش اصلی
مارول استودیوز: گرد هم آمدنخودشقسمت: «گرد هم آمدن: ساخت وانداویژن»
۲۰۲۲عشق و مرگ daggerکندی مونتگومریمجموعه تلویزیونی فرارس
سیر تا پیاز زندگی شخصی حسن اسدی و تصاویر دیدنی او

تئاتر

سالعنواننقشمحل برگزاری
۲۰۱۳رومئو و ژولیتژولیتکلسیک استیج کمپانی

جوایز و افتخارات الیزابت اولسن

سالمؤسسه/انجمنشاخهنامزدشده براینتیجه
۲۰۱۱انجمن منتقدان فیلم منطقه واشینگتن، دی.سی.آتیه‌دارترین بازیگرمارتا مارسی می مارلینبرنده
بهترین بازیگر زننامزدشده
جامعه منتقدان فیلم دیترویتبهترین نقش‌آفرینی غیرمنتظرهنامزدشده
الزن سالن/مبرنده
حلقه منتقدان فیلم فلوریداجایزهٔ پائولین کائل برای بازیگر نوظهورمارتا مارسی می مارلینبرنده
جشنواره بین‌المللی فیلم فلاندرزتقدیر ویژهبرنده
جوایز فیلم‌های مستقل گاتهامبهترین بازیگر زن تازه‌کشف‌شدهنامزدشده
بهترین اجرای گروهنامزدشده
انجمن روزنامه نگاران فیلم ایندیانابهترین بازیگر زنبرنده
انجمن منتقدان فیلم لس آنجلسبازیگر نسل جدیدبرنده
جوایز انجمن منتقدان فیلم فینیکسبهترین بازیگر زن نقش اولبرنده
انجمن منتقدان فیلم سن دیگوبهترین بازیگر زننامزدشده
جایزه ستلایتبهترین بازیگر زن – فیلمنامزدشده
انجمن منتقدان فیلم سنت لوئیسبهترین بازیگر زننامزدشده
انجمن منتقدان فیلم تورنتوبهترین بازیگر زننامزدشده
نظرسنجی فیلم ویلج ویسبهترین بازیگر زنرتبه پنجم
انجمن منتقدان فیلم منطقه واشینگتن، دی.سی.بهترین بازیگر زننامزدشده
۲۰۱۲اتحادیه زنان روزنامه‌نگار سینماییبهترین نقش‌آفرینی غیرمنتظرهبرنده
هفدهمین جوایز گزینش منتقدانبهترین بازیگر زننامزدشده
جوایز حلقه منتقدان فیلم دوبلینبهترین بازیگر زنرتبهٔ پنجم
هنرمند موفق غیرمنتظرهرتبهٔ سوم
جوایز دوریانما شیفتهٔ شما هستیم / جایزه ستاره نوظهورن/منامزدشده
جایزه ایندیپندنت اسپیریتبهترین بازیگر زن نقش اصلیمارتا مارسی می مارلیننامزدشده
جوایز جامعه بین‌المللی سینه‌فیلبهترین بازیگر زننامزدشده
جوایز نیوناونکستستارهٔ برجسته بعدیخانه ساکتنامزدشده
جامعه آنلاین منتقدان فیلمبهترین بازیگر زنمارتا مارسی می مارلیننامزدشده
جوایز ساترنبهترین بازیگر زننامزدشده
حلقه منتقدان فیلم ونکووربهترین بازیگر زنبرنده
۲۰۱۳جوایز فیلم بفتاجایزه ستاره نوظهور بفتان/منامزدشده
جوایز اره‌برقی فانگوریابهترین بازیگر زن نقش اولخانه ساکتبرنده
۲۰۱۴جوایز برگزیده نوجوانانفیلم منتخب: ستارهٔ نوظهور موفقگودزیلانامزدشده
۲۰۱۵جشنواره فیلم آمریکایی دوویلستارهٔ نوظهور هالیوودن/مبرنده
جوایز برگزیده نوجوانانفیلم منتخب: ستارهٔ نوظهور موفقانتقام‌جویان: عصر اولتراننامزدشده
۲۰۱۶جوایز برگزیده نوجوانانفیلم منتخب: جاذبهٔ جنسی متقابلکاپیتان آمریکا: جنگ داخلینامزدشده
۲۰۱۸جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌ویبهترین مبارزهانتقام‌جویان: جنگ ابدیتنامزدشده
جوایز برگزیده نوجوانان ۲۰۱۸انتخاب بازیگر زن فیلم اکشننامزدشده
۲۰۱۹بیست و چهارمین دورهٔ جوایز فیلم به انتخاب منتقدانبهترین بازیگر زن در یک مجموعهٔ درامبرای غمت متأسفیمنامزدشده
۲۰۲۱جایزه سینمایی و تلویزیونی ام‌تی‌ویبهترین نقش‌آفرینی در یک نمایشوانداویژنبرنده
بهترین بازیگربرنده
جوایز تلویزیونی گولد دربیبازیگر سالنامزدشده
بهترین بازیگر فیلم/سریال غیردنباله‌دارنامزدشده
انجمن منتقدان هالیوودبهترین بازیگر زن در سریال‌های غیردنباله‌دار، مجموعهٔ آنتولوژی یا فیلم تلویزیونینامزدشده
جوایز دوریانبهترین نقش‌آفرینی تلویزیونینامزدشده
هفتاد و سومین جوایز امی ساعات پربینندهجایزه امی ساعات پربیننده برای بهترین بازیگر زن در مجموعه تلویزیونی کوتاه یا فیلم تلویزیونینامزدشده
جوایز تی‌سی‌ایجایزهٔ دستاوردهای فردی در درامنامزدشده
چهل و هفتمین دورهٔ اهدای جوایز برگزیده مردمستارهٔ زن تلویزیونی سال ۲۰۲۱نامزدشده
۲۰۲۲بیست و هفتمین دورهٔ جوایز فیلم به انتخاب منتقدانبهترین بازیگر زن در یک فیلم/مینی‌سریالنامزدشده
دومین دورهٔ جوایز بزرگ انجمن منتقدان پخش فیلمبهترین بازیگر زن در یک مجموعهٔ ابرقهرمانانبرنده
هفتاد و نهمین مراسم گلدن گلوبجایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن – مجموعه تلویزیونی کوتاه یا فیلم تلویزیونینامزدشده
جوایز برگزیده کودکان نیکلودینستارهٔ زن محبوب تلویزیوننامزدشده
معرفی ویژه برنامه محرمی ملاقات با حسین (ع)

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا