اخبار بازیگرانفیلم خارجی

معرفی فیلم های برتر کریستوفر نولان کارگردان معروف انگلیسی

در این بخش فیلم های برتر کریستوفر نولان کارگردان معروف انگلیسی را مرور میکنیم. فیلم های برتر کریستوفر نولان که به جرئت می‌توان گفت تاکنون هیچ کارگردانی نتوانسته است فیلمی بسازد که حتی شبیه فیلم های او باشد؛ فیلم‌هایی که از لحظۀ شروع میخکوبتان می‌کنند.امروز با فیلم های برتر کریستوفر نولان آشنا میشویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

اولین فیلم بلند کریستوفر نولان کدام است؟

کریستوفر نولان اولین فیلم بلندش با نام Following یا «تعقیب» را ساخت.

آخرین فیلم کریستوفر نولان چه نام داشت؟

فیلم Tenet محصول سال ۲۰۲۰ آخرین اثر او محسوب می‌شود.

اگر فیلم‌هایی مثل یادگاری یا تعقیب را دیده باشید، احساس می‌کنید وارد یک هزارتو شده‌اید و هیجانی فراوان تمام سلول‌های مغزتان را درگیر می‌‌کند. ساخت هیچ فیلمی برای نولان ارزان تمام نمی‌شود. از بازیگران خارجی درجه‌‌یک گرفته تا صحنه‌هایی که تا ابد در ذهن مخاطب خواهند ماند، همه نیازمند بودجه‌ای چشمگیرند. نولان فیلم‌هایش را به روش خودش تولید می‌کند. با دیدن فیلم‌هایی مثل تلقین، میان‌ستاره‌‌ای، دانکرک و سه‌گانۀ شوالیۀ تاریکی متوجه تفاوت روش کار او با سایر کارگردانان حال حاضر خواهیم شد. در عصری از سینما که بازسازی‌ فیلم‌های قدیمی و ساخت فیلم‌های دنباله‌دار حرف اول را می‌زنند، نولان روش منحصربه‌فرد خود را حفظ کرده و هنوز از فیلمبرداری آنالوگ و دوربین‌های آی‌مکس استفاده می‌کند. علاوه بر این، او به رشد بسیاری از بازیگران کمک شایانی کرده است؛ بهترین بازی بازیگرانی مثل لئوناردو دی‌کاپریو، کریستین بیل، متیو مک‌کانهی و حتی هری استایلز در فیلم‌های او بوده‌ است.

فیلم جدید نولان قابلیت آن را دارد که به مهم‌ترین رویداد سینمایی سالهای اخیر تبدیل شود و بسیاری از صاحبنظران امیدوارند این فیلم بتواند خسارتی را که قرنطینه و شیوع ویروس کرونا به سینماها وارد کرد، جبران نماید.

در ادامه این مطلب، به‌طور مختصر، با زندگی و آثار این کارگردان انگلیسی آشنا خواهیم شد و سپس، فیلم های برتر کریستوفر نولان را معرفی خواهیم کرد. با معرفی فیلم های برتر کریستوفر نولان همراه ما باشید.

بیوگرافی کریستوفر نولان

کریستوفر ادوارد نولان (Christopher Edward Nolan) در تاریخ 30 ژوئیه 1970 (8 مرداد 1349) در شهر لندن دیده به جهان گشود. پدر او برندن جیمز نولان اهل انگلستان و مجری تبلیغاتی بود. مادر او کریستینا آمریکایی بود و به عنوان مهماندار هواپیما و معلم زبان انگلیسی کار می‌کرد. او مدام بین لندن و شیکاگو در حال رفت ‌و آمد بود. کریستوفر نولان یک برادر بزرگتر به نام متیو و یک برادر کوچک‌تر به نام جاناتان دارد. جاناتان یار همیشگی کریستوفر در آثارش می‌باشد.

معرفی فیلم ترسناک رنفیلد 2023

نولان فیلمسازی را از سن 7 سالگی با دوربین ۸ میلی‌متری پدرش و ساخت فیلم‌های کوتاه شروع کرد. او تحت تاثیر ریدلی اسکات (Ridley Scott) و فیلم‌های علمی تخیلی 2001: A Space Odyssey محصول سال 1968 (اثر استنلی کوبریک) و star wars محصول سال 1977 قرار گرفت. در سن 8 سالگی او یک انیمیشن خانگی با تکنیک استاپ‌موشن از روی فیلم جنگ ستارگان ساخت و از سن 11 سالگی او همیشه آرزوی تبدیل شدن به یک فیلمساز حرفه‌ای را در سر می‌پروراند.

خانواده نولان به شیکاگو نقل مکان کردند و او در این زمان با برادران آدرین و روکو بلیک شروع به ساخت فیلم کرد. او در سال 1999 در ساختِ مستندی از این دو برادر به نام Genghis Blues به عنوان دستیار تدوینگر حضور داشت. این فیلم نامزد اسکار شد و به همین دلیل اسم نولان نیز بر سر زبان‌ها افتاد. نولان در مدرسه مستقل Haileybury and Imperial Service College تحصیل کرد. بعد از آن در کالج دانشگاهی لندن، ادبیات انگلیسی خواند. او این کالج را به خاطر امکانات فیلمسازی‌اش انتخاب کرده بود. نولان به همراه اما توماس (Emma Thomas) – دوست دختر و همسر آینده‌اش – در دوران تحصیل فیلم‌های 35 میلیمتری نمایش می‌داد و با پولی که به دست می‌آورد در طول تابستان فیلم‌های 16 میلیمتری می‌ساخت و از اینجا او فیلم‌سازی را یاد گرفت.

نولان زمانی که به کالج می‌رفت دو فیلم کوتاه ساخت. فیلم اول را با  نام Tarantella در سال 1989 ساخت . در سال 1996 فیلم دوم را که Larceny نام داشت با امکانات و عوامل محدود تهیه کرد. این فیلم در جشنواره فیلم کمبریج به نمایش درآمد و یکی از بهترین فیلم‌های کوتاه کالجش شناخته شد. در سال 1993 و بعد از اینکه مدرک کارشناسی‌اش را در رشته ادبیات انگلیسی گرفت، به عنوان منتقد فیلمنامه، فیلمبردار و کارگردان ویدئوها و فیلم‌های تبلیغاتی شروع به کار کرد. نولان در سال 1997 سومین فیلم کوتاهش را به نام Doodlebug ساخت. این فیلم درباره مردی است که در خانه با کفشش به دنبال یک حشره افتاده تا آن را بکشد. اما این حشره درواقع نسخه کوچک خود اوست. نولان با اما توماس که در کالج دانشگاهی لندن و در 19 سالگی  آشنا شده است ازدواج کرد. اما توماس در همه فیلم‌های نولان به عنوان تهیه‌کننده کنار او کار کرده است. آنها با یکدیگر شرکت تولید فیلم سینکاپی فیلمز (Syncopy Films) را تاسیس کرده‌اند. این زوج 4 فرزند دارند و در کالیفرنیا زندگی می‌کنند.

بهنام تشکر از فوتبال حرفه ای تا بازیگری و شهرت
آل پاچینو و نولان (نفر اول از سمت چپ) در پشت‌صحنه فیلم بی‌خوابی (۲۰۰۲)
آل پاچینو و نولان (نفر اول از سمت چپ) در پشت‌صحنه فیلم بی‌خوابی (۲۰۰۲)

نگاهی کوتاه به آثار  منتشر شده و آینده نولان

سال 1998 کریستوفر نولان اولین فیلم بلندش با نام Following یا «تعقیب» را ساخت. بودجه فیلم را خودش پرداخت و فیلمبرداران هم دوستان او بودند، این فیلمِ کم هزینه جوایز زیادی دریافت کرد و مورد توجه منتقدان قرار گرفت.

با ساخت ممنتو (۲۰۰۰) توجهات را به سوی خود جلب کرد و این آغاز قدرت نمایی نولان در سینما بود. ایده داستانِ این فیلم برای برادر او جاناتان بود. این فیلم در گیشه هم موفق بود و برای نامزد دریافت جایزه متعددی شد.

بی‌خوابی (۲۰۰۲) اثر موفق بعدی او با نمایش بی‌نظیر آل پاچینو و رابین ویلیامز است که با تماشای آن بیش از پیش جای خالی رابین ویلیامز در سینما را احساس خواهید کرد. روحش شاد.

Batman Begins محصول 2005 اولین قسمت از  3 گانه تکان دهنده و تکرارنشدنی بتمن می‌باشد که با این فیلم نولان شروع به تغییر هر آنچه تا به حال از بتمن ساخته شده بود کرده و بتمن را از نگاه رمز آلود و پیچیده‌ی ذهن خود به نمایش در آورد. او به بتمن زندگی دوباره بخشید.

The Prestige محصول سال 2006 حماسه‌ی بعدی نولان بود که باز هم با هوش او و نمایش فوق‌العاده بازیگرانش کریستین بیل و هیو جکمن تبدیل به اثری دیدنی شد .

اما می رسیم به اثر بعدی نولان  که به جرئت می‌توان گفت تبدیل به نمادی از سینما شد. فراتر از سینما انسان‌ها را عاشق کرد و آشتی کنانی گشت برای کسانی که از سینما لذت نمی‌بردند. The Dark Knight محصول سال 2008 خیره کننده، جذاب، حماسی و تکرار نشدنی بود. شاید کلمات برای توصیف این اثر ناتوان باشند و باید این فیلم را دید و احساسش کرد و هیث لجر جوکر شد و جوکر ماند!

Inception محصول 2010 که یکی از ویژه‌ترین آثار نولان محسوب می‌شود و به نوعی نولان با این فیلم تعریف زمان و مکان را برای بیننده تغییر داد.

The Dark Knight Rises محصول سال 2012 که پایانی با‌شکوه برای 3 گانه بتمن بود.

Interstellar محصول 2014 که یکی از بهترین آثار او محسوب می‌شود. مملو از احساسات خالص و زیبا، تصاویری میخکوب کننده، موسیقی بی‌نظیر و در واقع معجونی کامل از هر آنچه که یک اثر سینمایی لازم دارد.

ماجرای بیماری آتنه فقیه نصیری و علت کم کاری او در عرصه بازیگری چیست؟

 Dunkirk محصول سال 2017 که حماسه‌ای مستند وار است که با توجه به این که از روی داستان واقعی ساخته شده  است، مقداری با سایر آثار نولان تفاوت دارد و مسیری مستند وار دارد.

و در نهایت فیلم Tenet محصول سال ۲۰۲۰ آخرین اثر او محسوب می‌شود. یک فیلم اکشن پیچیده اما هیجان انگیز از این کارگردان خاص که یک تجربه منحصربه فرد را برای شما خلق می‌کند. برای اطلاعات بیشتر به مطالب داستان کامل فیلم Tenet / تحلیل کامل داستان فیلم انگاشته و بررسی فیلم Tenet / درکش نکن ، احساسش کن مراجعه فرمایید.

فیلم جدید Oppenheimer نیز آخرین ساخته نولان است که قرار است در سال ۲۰۲۳ منتشر شود. برای اطلاعات بیشتر به صفحه معرفی فیلم مراجعه کنید: معرفی فیلم Oppenheimer / اوپنهایمر فیلم جدید کریستوفر نولان

با نگاهی کوتاه به اسامی فیلم‌های بالا متوجه این موضوع خواهید شد که نولان نه تنها اثر ضعیف ندارد حتی اثر متوسط نیز در کارنامه او دیده نمی‌شود.

معرفی فیلم های برتر کریستوفر نولان

فیلم های برتر کریستوفر نولان

فیلم شوالیه تاریکی یا The Dark Knight محصول 2008 از فیلم های برتر کریستوفر نولان

یکی از فیلم های برتر کریستوفر نولان شوالیه تاریکی (The Dark Knight) است که در سال 2008 اکران شد. اما توماس و چارلز روون در امر تهیه‌کنندگی و جاناتان نولان در امر نویسندگی کریستوفر نولان را همراهی کردند.

فیلم شوالیه تاریکی توانست با نقدهای مثبت منتقدان روبه‌رو شود و مورد تحسین آن‌ها قرار بگیرد. منتقدان از این فیلم‌ در زمینه‌های کارگردانی، عملکرد گروه بازیگری و فیلم‌نامه تمجید کردند.

این فیلم در مراسم اسکار در هشت بخش نامزد دریافت جایزه اسکار شده بود که درنهایت در دو بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی هیث لجر و بهترین تدوین صدا موفق به کسب این جایزه شد. فیلم شوالیه تاریکی تنها در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای بازی هیث لجر نامزد دریافت جایزه شد که توانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله بازیگرانی که در فیلم شوالیه تاریکی به ایفای نقش پرداختند می‌توان به کریستین بیل، مایکل کین، هیث لجر، گری اولدمن، آرون اکهارت، مگی جیلنهال، مورگان فریمن و وینسنت ریوتا اشاره کرد.

معرفی فیلم الویس 2022 Elvis؛ داستانی از زندگی ستاره موسیقی راک الویس پریسلی

این فیلم مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و مورد توجه آن‌ها قرار گرفت. فیلم شوالیه تاریکی که با بودجه عظیم 185 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم شوالیه تاریکی بدین شرح است: در گاتهام سیتی، یک سال بعد از ناپدید شدن دکتر جاناتان کرین معروف به مترسک، امنیت توسط بتمن دوباره به گاتهام بازگردانده شده است. روزی در گاتهام تبهکاری به اسم جوکر به همراه هم‌دستانش به بانکی دستبرد می‌زنند. به دستور جوکر، هم‌دستانش یک به یک یکدیگر را می‌کشند و آخرین نفر را نیز خود جوکر می‌کشد و با پول‌ها تنهایی فرار می‌کند.

شوالیه تاریکی یا The Dark Knight محصول 2008
شوالیه تاریکی یا The Dark Knight محصول 2008

فیلم تلقین یا Inception محصول 2010 از فیلم های برتر کریستوفر نولان

از دیگر فیلم های برتر کریستوفر نولان تلقین (Inception) را میتوان نام برد که یک فیلم علمی تخیلی است؛ نولان در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و اما توماس نیز در این امر او را همراهی کرد.

منتقدان از این فیلم به‌عنوان یک شاهکار سینمایی یاد کردند و نمرات بسیار خوبی به آن اعطا کردند. این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، فیلم‌نامه، کارگردانی و جلوه‌های بصری مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم تلقین طی مراسم اسکار در هشت رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی نامزد دریافت جایزه شد که در چهار بخش بهترین فیلم‌برداری، بهترین تدوین صدا، بهترین میکس صدا و بهترین جلوه‌های ویژه توانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به لئوناردو دی‌کاپریو، الن پیج، جوزف گوردون لویت، ماریون کوتیار، کن واتانابه، تام هاردی، دیلیپ رائو، کیلین مورفی، تام برنگر و مایکل کین اشاره کرد. فیلم تلقین حضور موفقیت‌آمیزی در گیشه داشت و مخاطبان زیادی را به سمت‌ سالن‌های سینما روانه کرد. این فیلم که با بودجه 160 میلیون دلاری‌ ساخته شده بود، حدود 870 میلیون دلار در گیشه فروخت.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: دام کاب یک دزد ماهر در کشف اسرار ارزشمند مورد نیاز برای سازمان‌های جاسوسی و شرکت‌های تجاری است. او می‌تواند زمانی که دیگران در خواب هستند، اسرار مهم آنان را از درون خواب‌هایشان به سرقت برده و در دنیای بیرون از خواب، این اسرار را به خریداران مورد نظرش بفروشد. داک یک گروه چیره‌دست از روان‌کاوان و معماران زبده دارد که به همراه او مخفیانه وارد خواب‌های دیگران شده و تلاش در کشف و ربودن اطلاعات دارند.

سمانه پاکدل رو بدون آرایش دیدید؟

فیلم تلقین یا Inception محصول ۲۰۱۰

فیلم میان‌ستاره‌ای یا Interstellar محصول ۲۰۱۴

در فهرست فیلم های برتر کریستوفر نولان میان‌ستاره‌ای فیلم دیگری از اوست که به موفقیت‌های بزرگی دست پیدا کرد. اما توماس و لیندا اوبست در امر تهیه‌کنندگی و جاناتان نولان در امر نویسندگی به کریستوفر نولان کمک کردند.

فیلم میان‌ستاره‌ای نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد. این فیلم به دلیل بازی محشر گروه بازیگری، پیچش داستانی عمیق، فیلم‌نامه فوق‌العاده، جلوه‌های ویژه جذاب و کارگردانی قدرتمند مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در پنج رشته بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین طراحی صحنه، بهترین میکس صدا، بهترین تدوین صدا و بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که تنها موفق به کسب جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه شد. فیلم میان‌ستاره‌ای در مراسم گلدن گلوب نیز تنها در بخش بهترین موسیقی نامزد دریافت جایزه شد که موفق به کسب آن نشد.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به متیو مک‌کانهی، ان هتوی، جسیکا چستین، بیل ایروین، الن برستین، مایکل کین، مت دیمون و کیسی افلک اشاره کرد. فیلم میان‌ستاره‌ای در گیشه قدرتمند ظاهر شد و فروش خوبی داشت؛ این فیلم که با بودجه عظیم 165 میلیون دلاری‌ ساخته شده بود، حدود 701 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم میان‌ستاره‌ای بدین شرح است: حوادث فیلم در زمان آینده جریان دارد؛ زمین به‌دلیل بادزدگی دچار بحران شده و محصولات کشاوری در حال نابودی هستند. مردی به نام کوپر که خلبان پیشین ناسا است، همراه با پدر زن، پسر جوان و دختر کوچکش در مزرعه‌ای زندگی می‌کنند. دختر کوپر که مورفی نام دارد ادعا می‌کند در اتاقش شبحی وجود دارد که می‌خواهد با او ارتباط برقرار کند. کوپر با بررسی اتاق پی می‌برد که هوشی ناشناخته قصد دارد با استفاده از اواج گرانشی پیامی را برای آن‌ها ارسال کند. این پیام در قالب اعداد دودویی که در گردوغبار اتاق برجای مانده به او منتقل می‌شود. این پیام شامل مختصاتی است که کوپر را به تاسیسات مخفی ناسا که توسط جان برند رهبری می‌شود، هدایت می‌کند.

فیلم میان‌ستاره‌ای یا Interstellar محصول ۲۰۱۴

فیلم پرستیژ یا The Prestige محصول ۲۰۰۶ از فیلم های برتر کریستوفر نولان

پرستیژ (The Prestige) نیز جزو فیلم های برتر کریستوفر نولان به‌شمار می‌آید که در سال 2006 اکران شد. فیلم پرستیژ براساس رمانی به همین نام اثر کریستوفر پریست تولید شد. نولان به‌عنوان کارگردان، نویسنده و تهیه‌کننده در این پروژه حضور داشت. آرون رایدر و اما توماس در امر تهیه‌کنندگی و جاناتان نولان در امر نویسندگی کریستوفر نولان را همراهی کردند.

معرفی و نقد فیلم اکشن-کمدی جنون‌آمیز چندجهانی "همه چیز همه جا به یکباره "

فیلم پرستیژ با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم به دلیل بازی عالی گروه بازیگری، فیلم‌نامه قدرتمند و کارگردانی محشر مورد تحسین قرار گرفت.

فیلم پرستیژ طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم‌برداری و بهترین طراحی صحنه نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را کسب کند. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به هیو جکمن، کریستین بیل، مایکل کین، اسکارلت جوهانسون، ربکا هال، اندی سرکیس، دیوید بویی و کریستوفر نیم اشاره کرد.

فیلم پرستیژ مخاطبان زیادی را به سمت سالن‌های سینما روانه کرد و فروش بسیار خوبی داشت. این فیلم که با بودجه تولید 40 میلیون دلاری‌ ساخته شده بود، حدود 109 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: آلفرد بوردن شعبده باز به جرم قتل رابرت انجییر محکوم می‌شود و در زندان تصمیم به خواندن خاطرات انجییر می‌کند. فیلم به گذشته برمی‌گردد. زمانی که هردو دستیاران میلتون شعبده باز با مبتکرش جان کاتر بودند، که در نمایشی جولیا همسر انجییر هنگام انجام حقه فرار از مخزن آب در مقابل چشمان تماشاگران خفه می‌شود و انجیر بوردن را مقصر می‌داند که او گره نامناسب بسته بوده ‌است.

فیلم پرستیژ یا The Prestige محصول ۲۰۰۶

فیلم یادگاری یا Memento محصول ۲۰۰۰ از فیلم های برتر کریستوفر نولان

از دیگر فیلم های برتر کریستوفر نولان یادگاری (Memento) را میتوان نام برد. یادگاری یک فیلم روانشناسانه به کارگردانی و نویسندگی کریستوفر نولان است که در سال 2000 اکران شد. سوزان تاد و جنیفر تاد وظیفه تهیه‌کنندگی این فیلم را برعهده داشتند.

فیلم یادگاری در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و نمرات خوبی دریافت کرد. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های بازی گروه بازیگری، کارگردانی و فیلم‌نامه تمجید کردند. این فیلم طی مراسم اسکار در دو بخش بهترین فیلم‌نامه غیراقتباسی و بهترین تدوین فیلم نامزد دریافت جایزه شده بود که در هیچ‌کدام از این دو بخش نتوانست این جایزه را کسب کند.

ازجمله مهم‌ترین بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به گای پیرس، کری-ان ماس، جو پانتولیانو و ماریان مولرلایلی اشاره کرد. فیلم یادگاری در مقایسه با بودجه تولیدش، فروش نسبتا خوبی داشت؛ این فیلم که با بودجه 9 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 39 میلیون دلار فروش کرد.

معرفی سریال سرقت پول (Money Heist)

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: لئونارد شلبی بر اثر یک اتفاق، حافظه کوتاه مدت خود را از دست می‌دهد و با کمک یادداشت‌ها، خالکوبی‌ها و عکس‌هایش سعی می‌کند کسی که همسرش را کشته ‌است پیدا کند و انتقام بگیرد.

فیلم شوالیۀ تاریکی یا The Dark Knight محصول ۲۰۰۸

فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد یا The Dark Knight Rises محصول ۲۰۱۲

شوالیه تاریکی برمی‌خیزد (The Dark Knight Rises) یکی دیگر از فیلم های برتر کریستوفر نولان محسوب می‌شود که در سال 2012 اکران شد. اما توماس و چارلز روون در امر تهیه‌کنندگی و جاناتان نولان در امر نویسندگی کریستوفر نولان را همراهی کردند.

فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد نمرات بسیار خوبی دریافت کرد و با نقدهای مثبت آنان روبه‌رو شد. این فیلم به دلیل جلوه‌های بصری زیبا، فیلم‌نامه قدرتمند و بازی عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

کریستین بیل، مایکل کین، گری الدمن، ان هتوی، تام هاردی، ماریون کوتیار، جوزف گوردون لویت، مورگان فریمن، تره‌ور وایت و مارک کیلین ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد به مانند دو فیلم قبلی فروش بسیار خوبی داشت و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه عظیم 300 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 1.084 میلیارد دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد بدین شرح است: هشت سال بعد از مرگ هاروی دنت، با اجرای قانون دنت، تقریبا تمامی جرایم سازمان‌یافته ریشه‌کن شده ‌است. جیمز گوردون که از نگفتن حقیقت احساس گناه می‌کند، جریان واقعی اتفاق‌افتاده به همراه استعفایش را در یک نامه می‌نویسد تا در سالروز مرگ هاروی دنت، آن را بخواند؛ اما زمان را مناسب نمی‌بیند و تصمیم می‌گیرد این کار را نکند. بتمن هشت سال است ناپدید شده است. بروس وین منزوی شده و به غیر از آلفرد کسی او را نمی‌بیند.

فیلم شوالیه تاریکی برمی‌خیزد یا The Dark Knight Rises محصول ۲۰۱۲

فیلم بتمن آغاز می‌کند یا ‌Batman Begins محصول ۲۰۰۵

بتمن آغاز می‌کند (Batman Begins) یک فیلم ابرقهرمانی است که شایستگی حضور در لیست فیلم های برتر کریستوفر نولان را داراست. وظیفه کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده کریستوفر نولان قرار داشت. دیوید اس. گویر نیز در امر نویسندگی نولان را همراهی کرد. چارلز روون، اما توماس و لری جی فرانکو تهیه‌کنندگان این فیلم بودند.

رضا بابک؛ از شهرت در آرایشگاه زیبا تا علت کم کاری او

فیلم بتمن آغاز می‌کند مورد توجه منتقدان قرار گرفت و توانست با نظرات مثبت آن‌ها روبه‌رو شود. منتقدان از این فیلم در زمینه‌های کارگردانی، جلوه‌های ویژه و عملکرد گروه بازیگری تمجید کردند.

کریستین بیل، مایکل کین، لیام نیسون، کیتی هلمز، گری الدمن، کیلین مورفی، مورگان فریمن، چارلز ادواردز، اسپنسر وایلدینگ و مارک استرنج ازجمله بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

فیلم بتمن آغاز می‌‌کند توانست توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کند و فروش بسیار خوبی داشته باشد. این فیلم که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 374 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان این فیلم بدین شرح است: بروس وین در دوران کودکی داخل چاهی می‌افتد و مورد هجوم خفاش‌ها قرار می‌گیرد و به همین دلیل وحشتی از خفاش‌ها در وجودش نهادینه می‌گردد. کمی بعد، یک شب که با پدر و مادرش در حال بازگشت از سالن اوپرا هستند، پدر و مادرش توسط دزدی به نام جو چیل کشته می‌شوند و آلفرد پنی‌ورث خدمتکار خانوادگی آن‌ها، بروس را بزرگ می‌کند.

فیلم بتمن آغاز می‌کند یا ‌Batman Begins محصول ۲۰۰۵

فیلم دانکرک یا Dunkirk محصول ۲۰۱۷

دانکرک (Dunkirk‎) یک فیلم جنگی است که جزو فیلم های برتر کریستوفر نولان محسوب می‌شود. این فیلم برپایه یک داستان واقعی در جنگ جهانی دوم تولید شده است. وظیفه تهیه‌کنندگی، کارگردانی و نویسندگی این فیلم برعهده کریستوفر نولان قرار داشت. اما توماس نیز در امر تهیه‌کنندگی نولان را همراهی کرد.

فیلم دانکرک در جلب نظرات مثبت منتقدان بسیار موفق بود و نمرات بسیار خوبی دریافت کرد. این فیلم به دلیل موسیقی شنیدنی، فیلم‌برداری محشر، کارگردانی قدرتمند، فیلم‌نامه فوق‌العاده و عملکرد عالی گروه بازیگری مورد تحسین قرار گرفت.

این فیلم طی مراسم اسکار در هشت رشته ازجمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه شد که درنهایت در سه رشته بهترین تدوین صدا، بهترین تدوین و بهترین میکس صدا توانست این جایزه را کسب کند. فیلم دانکرک طی مراسم گلدن گلوب نیز در سه بخش بهترین فیلم درام، بهترین کارگردانی و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت جایزه شد که در هیچ بخشی نتوانست این جایزه را به‌دست بیاورد.

فیلم دانکرک در گیشه خارق‌العاده ظاهر شد و توجه مخاطبان زیادی را به سمت خود جلب کرد. این فیلم که با بودجه 150 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 526 میلیون دلار فروش کرد. ازجمله بازیگرانی که در این فیلم حضور داشتند می‌توان به فیون وایتهد، تام گلین-کارنی، جک لودن، هری استایلز، آنورین برنارد، جیمز دارسی، بری کیوگن، کنت برانا، کیلین مورفی، مارک رایلنس و تام هاردی اشاره کرد.

معرفی سریال آمریکایی پسا آخر زمانی فلز درهم تنیده (Twisted Metal 2023)

خلاصه داستان فیلم دانکرک بدین شرح است: دسته بزرگی از سربازان متحد انگلیس، کانادا، بلژیک و فرانسه در سواحل دانکرک توسط نیروهای آلمانی محاصره شده‌اند؛ به همین دلیل نیز عملیاتی گسترده جهت نجات این سربازها از تاریخ 26 می تا 4 ژوئن 1940 انجام گرفت.

فیلم دانکرک یا Dunkirk محصول ۲۰۱۷

فیلم تعقیب یا Following محصول ۱۹۹۸

کریستوفر نولان از ساخت فیلم‌های کوچک به ساخت بزرگ‌ترین فیلم‌ها رسیده ‌است. او با وجود بودجۀ نسبتاً کمی که برای ساخت این فیلم داشت (در حدود شش‌هزار دلار) توانست اولین فیلم بلندش را بسازد.

تعقیب داستانی جنایی دارد و بُعد زمان در آن مطرح نیست. عنوان فیلم اشاره به عادت خاص نقش اصلی آن دارد. این شخصیت به نام مرد جوان شناخته می‌شود و جرمی توبالد به آن جان داده است. عادت او این است که سوژه‌های جالب را شناسایی کند و سپس به تعقیب آن‌ها بپردازد تا از رمزوراز زندگی‌شان سر درآورد. این روند ادامه دارد تا اینکه یکی از سوژه‌های او به نام کاب (با بازی الکس هو) خلافکار از آب درمی‌آید. طولی نمی‌کشد که مرد جوان به سارق تبدیل می‌شود. این فیلم در لندن و به‌صورت سیاه‌و‌سفید فیلم‌برداری ‌شده است.

شخصیت‌های اصلی آن مردانی هستند که به‌راحتی نمی‌توان به احساساتشان پی برد. ‌علاوه بر این، بازیگر زن داستان نیز زنی جذاب با موهای بلوند (با بازی لوسی راسل) است و تمایل شدیدی به خلاف‌کردن دارد. همین فیلم ۶۹دقیقه‌ای مقدمه‌ای شد تا این فیلم‌ساز فیلم‌هایی عظیم‌تر بسازد.

فیلم تعقیب یا Following محصول ۱۹۹۸

فیلم تِنِت یا Tenet محصول 2020 از فیلم های برتر کریستوفر نولان

تنت (Tenet) یکی از فیلم های برتر کریستوفر نولان است و جز بهترین فیلم های علمی تخیلی و اکشن محسوب می‌شود که وظیفه کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی آن برعهده کریستوفر نولان قرار داشت. نولان در امر تهیه‌کنندگی تنها نبود و اما توماس در این راه نولان را همراهی کرد.

تنت پس از اکران با واکنش‌های مختلف منتقدان مواجه شد. منتقدان از این فیلم به دلیل جلوه‌های بصری زیبا و بازی عالی گروه بازیگری تمجید کردند؛ اما آن‌ها اعتقاد داشتند داستان فیلم دارای پیچیدگی زیادی بوده و برای مخاطب گیج‌کننده است.

ازجمله بازیگرانی که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند می‌توان به جان دیوید واشنگتن، رابرت پتینسون، الیزابت دبیکی، مایکل کین، کنت برانا، دیمپل کاپادیا، آرون تایلر-جانسون و کلیمانس پوزی اشاره کرد.

معرفی سریال ترسناک ونزدی به کارگردانی تیم برتون

این فیلم در گیشه فروش نسبتا خوبی داشت، اما سازندگان از میزان فروش این فیلم در باکس‌آفیس راضی نبودند. فیلم تنت که با بودجه عظیم 200 میلیون دلاری ساخته شده بود، حدود 363 میلیون دلار فروش کرد.

خلاصه داستان فیلم تنت بدین شرح است: دو جاسوس بین‌المللی حرفه‌ای جهت جلوگیری از وقوع جنگ جهانی سوم، درگیر ماجرا و توطئه‌ای پیچیده می‌شوند؛ از جمله یک فناوری بی‌مانند که امکان وارونگی زمان را به بشر داده ‌است.

فیلم تِنِت یا Tenet محصول 2020

فیلم بی‌خوابی یا Insomnia محصول ۲۰۰۲

اگر فیلم های کریستوفر نولان را دیده‌ باشید، خوب می‌دانید که نقش‌های اصلی با مقولۀ خواب میانه‌ای ندارند؛ بتمن روی پشت‌بام می‌ایستد و به عمق شب خیره می‌شود. رؤیاپردازان در فیلم تلقین در زمان خواب، سرحال و هوشیار هستند. در فیلم میان‌ستاره‌ای مایکل کین شعر «بر حذر باش از‌ آرام خزیدن در آن شب فریبنده» (با عنوان اصلی Don’t Go Into That Good Night) از دیلن تامس را می‌خواند. پس جای تعجب ندارد، اگر شخصیت اصلی یکی از فیلم‌های نولان از بی‌خوابی رنج ببرد! داستان فیلم بی‌خوابی دربارۀ یک افسر ادارۀ ‌آگاهی به نام ویل درومر (با بازی آل پاچینو) است که برای پیگیری پروندۀ قتلی به آلاسکا مهاجرت کرده است. در این منطقه، شش ماه از سال روز است و شش ماه دیگر شب. حس گناه و روزهایی که شب ندارند، اجازه نمی‌دهند درومر پلک روی هم بگذارد. فیلمی که نولان ارائه می‌کند، بازسازی یک فیلم مهیج نروژی است که در سال ۱۹۹۷ اکران شد. شاید برخی با یک بار دیدن فیلم بی‌خوابی درک چندانی از آن نداشته باشند و مشاهدۀ این اثر را نوعی اتلاف وقت تلقی کنند؛ ولی اگر آن را دوباره ببینید، متوجه خواهید شد این فیلم پر از نکته‌های ریز روان‌شناسی دربارۀ مردی است که تعادل روانی ندارد؛ همچنین صحنه‌هایی گیرا می‌بینید که توجه شما را جلب می‌کند. (پاچینو تفنگ به دست در مه پرسه می‌زند.) به‌علاوه بازی خارق‌العادۀ رابین ویلیامز در نقش والتر فینچ، قاتل خوش‌مشرب را نباید از قلم انداخت. این دو ستاره به همراه نولان سکوت عجیبی را پیشه کردند که باعث می‌شود فیلم عجیب‌وغریب‌تر از آنچه هست به نظر برسد. این‌ نکته ‌را نباید دست‌کم گرفت.

فیلم بی‌خوابی یا Insomnia محصول ۲۰۰۲

 

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا