اخبار بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران زنبازیگران مردسریال ایرانی

سیر تا پیاز سریال یاغی با حضور درخشان پارسا پیروزفر و طناز طباطبایی

در این مطلب مروری میکنیم بر بازیگران سریال یاغی و معرفی آنها. این مجموعه از همان قسمت اولش توجه مخاطبان را به خود جلب کرده و دلیل اصلی آن شاید حضور پارسا پیروزفر است. اصولا برخی از بازیگران به دلیل داشتن کلاس کاری بالا وقتی نام آن‌ها به گوش می‌رسد، ناخودآگاه باعث جذب مخاطب می‌شوند. پارسا پیروزفر هم یکی از این نام‌هاست. در ادامه این مطلب به معرفی این سریال و بازیگران سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت می‌پردازیم.

سریال یاغی چند قسمت است؟

سریال یاغی شامل 20 قسمت 45 دقیقه ای است.

سریال یاغی کی پخش میشود؟

هر هفته پنج‌شنبه‌ها ساعت 8 صبح قسمت جدید یاغی منتشر میشود.

کارگردان سریال یاغی چه کسی است؟

سریال یاغی را محمد کارت کارگردانی میکند.

سریال یاغی را با بهره گیری از کدام رمان نگارش کرده اند؟

سریال یاغی با بهره گیری از رمان سالتو نوشته شده است.

درباره ی سریال یاغی

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی قرار است با طی مراحل فنی، سال ۱۴۰۱ از فیلیمو پخش شود. در این سریال جذاب و باکیفیت، تعدادی از بازیگران ایرانی چهره و سرشناس سینما و تئاتر به ایفای نقش پرداخته‌اند که باید به تماشای آن بنشینید.

سریال یاغی این روزها خیلی محبوب شده. شاید فکر کنید که فرمول این سال‌های شبکه‌های خانگی که مشخص است: یک عده بازیگر مشهور را برمی‌دارید و با پیشنهادهای مالی خوب متقاعدشان می‌کنید که در سریال شما حضور داشته باشند، بعد داستان‌های متناسب با آنها و چه بسا مشابه شخصیت‌های سینمایی که آنها قبلا خوب درآورده‌اند، می‌نویسید. معمولا آمیزه‌ای از محیطهای شیک و اصطلاحا لاکچری و محیطهای فقیرنشین یا جرم‌خیر در کنار هنرپیشه‌های خوش‌چهره پاسخ می‌دهد و سریال شما بیننده زیاد پیدا می‌کند و به موفقیت می‌رسید.

بر اساس همین فرمول ما سریال‌هایی که حتی ارزش دیدن یک اپیزود هم نداشته‌اند، کم نداشته‌ایم، اما سریال‌های خوب یا سریال‌هایی که با کمی تسامح و چشم‌پوشی از اشکالات می‌توان خوب تلقی‌شان هم کرد گه گاه، رخ می‌نمایند و هم ما را سرگم می‌کنند و هم اندکی امیدوار می‌کنند.

خوبی سریال‌های موفق شبکه خانگی این است که فیلم دیدن را که سالهاست متاسفانه تبدیل به امری انفرادی شده، دوباره تبدیل به کاری خانوادگی و جمعی می‌کنند.

رئالیتی شو ناتو جایگزین پدرخوانده میشود

در این میان خبر خوب دیگر این است که اقتباس از رمان‌های ناشناخته، اما خوب فارسی، کم کم دارد جا می‌افتد. سریال زخم کاری اقتباسی بود از رمان «بیست زخم کاری» نوشته محمود حسینی‌زاد و خود رمان ملهم بود از «مکبث» شکسپیر.

حالا بعد آن سریال موفق، سریال یاغی تبدیل به پدیده این روزهای شبکه خانگی شده، این سریال اقتباسی است از کتاب سالتو، نوشته مهدی افروزمنش.

سکانسی از سریال یاغی با حضور علی شادمان

داستان و موضوع سریال یاغی درباره چیست؟

ژانر تازه ‌ترین اثر محمد کارت اقتباسی از رمانی بنام سالتو نوشته مهدی افروزمنش اسـت. سالتو رمانی اجتماعی با درون‌ مایه‌ هاي جنایی و معمایی اسـت.

این سریال روایتگر درامی پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان است که شخصیت های متنوعی از طبقات مختلف اجتماعی در مسیر با او همراه می شوند یا برایش مانع می تراشند. یاغی باید از مرز درد و خستگی عبور کند.

جاوید (علی شادمان) نوجوانی است از محله‌های پایین شهر تهران که براساس اتفاقاتی که در زندگی‌اش افتاده هنوز نتوانسته برای خود شناسنامه و هویتی داشته باشد و از این همه سختی که تا به حال در زندگی خود کشیده‌است، خسته شده و برای اینکه بتواند زندگی خوب و آبرومندانه‌ای را شروع کند با دختری به نام اَبرا (الیکا ناصری)، که به یکدیگر علاقه دارند، ازدواج کند؛ در به در دنبال یافتن راهی است که بتواند مدرکی برای اثبات ادعایش، اینکه مرحوم محمود گنجی پدر اوست، به قاضی پرونده درخواست شناسنامه خود ارائه دهد اما راهی جز انجام آزمایش ژنتیک برایش نمانده و برای این‌کار لازم دارد که خانوادهٔ پدری خود را که از انجام این‌کار خودداری می‌کنند، راضی کند. اما در این مسیر به مشکلات و اتفاقاتی برمی‌خورد.

سکانسی از سریال یاغی با حضور علی شادمان

درباره ی محمد کارت؛ کارگردان سریال یاغی

محمد کارت (زاده ۱۵ فروردین ۱۳۶۵ در شیراز) کارگردان ایرانی است. شروع فعالیت هنری محمد کارت در زمینه بازیگری و کارگردانی تئاتر از سال ۱۳۷۹ بوده و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای نمایشی، لیسانس کارگردانی سینما و عضو پیوسته خانه سینمای ایران است

ناگفته های حضور امیر نوری در سوریه و حواشی آن

آخرین جوایز جشنواره وی کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردمی برای فیلم سینمایی شنای پروانه و برنده سیمرغ بلورین برای فیلم داستانی بچه‌خور و … می باشد.

آبان عسگری بازیگر شنای پروانه همسر محمد کارت است که به تازگی در فیلم همسرش بازی کرده است.

محمد کارت کارگردان سریال یاغی
محمد کارت کارگردان سریال یاغی

دانلود سریال یاغی

جهت دانلود این اثر باید از پلتفرم فیلیمو اشتراک بخرید و سپس آن را دانلود کنید زیرا این سریال متعلق به این بستر است. در ادامه می‌توانید درباره زمان پخش سریال یاغی بخوانید.

زمان پخش سریال یاغی

پخش این مجموعه از 29 اردیبهشت 1401 شروع شد و قرار است هر هفته پنج‌شنبه‌ها ساعت 8 صبح قسمت جدید آن منتشر شود. مدت‌ها بود که منتظر پخش سریال یاغی پارسا پیروزفر بودیم. دلیل طولانی شدن تولید این سریال حساسیت بالای تیم نویسندگی است، زیرا بارها فیلم‌نامه را بازنویسی کرده‌اند تا به نتیجه دلخواه برسند.

پس برای پنجشنبه‌ها برنامه دیگری نچینید که یاغی به خانه شما می‌آید.

سریال یاغی چند قسمت است؟

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت شامل 20 قسمت 45 دقیقه ای است.

عوامل و سازندگان سریال یاغی

در سریال یاغی بهترین پشت‌صحنه سینما و سریال جمع هستند؛ نگارش فیلمنامه این سریال توسط پدرام پورامیری، حسین دوماری و محمد کارت طی یک سال گذشته انجام شده‌ و بارها مورد بازنویسی قرار گرفته است. باید بدانید که همین تیم نویسنده، تجربه نگارش فیلمنامه فیلم شنای پروانه را نیز در کارنامه خود دارند. فیلمی که بارها مورد تمجید منتقدان قرار گرفت و در پخش شبکه نمایش خانگی هم رکوردهای بسیاری را به نام خود ثبت کرد.

  • مدیر فیلمبرداری: سامان لطفیان، دستیار اول فیلمبردار: هومن خلیلی
  • تدوین: اسماعیل علیزاده
  • طراح صحنه: حجت اشتری
  • طراح لباس: محمد کارت
  • مدیر صدابرداری: سعید زند
  • مدیر تولید: مسعود زمانی، جانشین مدیر تولید: میلاد مولازاده
  • آهنگساز: بامداد افشار
  • طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی
  • طراح گریم: محسن دارسنج
  • دستیار اول کارگردان: ایمان توکلی
  • مدیر برنامه‌ریزی: وحید کاشی
  • منشی صحنه: ماریا میرنژاد
  • طراح جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: امین پهلوان‌زاده
  • طراح جلوه‌های ویژه میدانی: آرش آقابیگ
  • عکاس: مجید طالبی، پیموده باران
  • طراح لوگو: محمد روح‌الامین
  • طراح تیتراژ: حامد بارئی طبری
  • مستند پشت‌صحنه: جواد رزاقی زاده
  • مدیر تدارکات: سید رسول حاتمی
  • اتالوناژ: استودیو روشنا
  • پشتیبانی فنی: حمید لدنی
نظر بهنوش بختیاری درباره پرسپولیس چیست؟

پخش اختصاصی این سریال شبکه نمایش خانگی را پلتفرم فیلیمو انجام می‌دهد.

چرا یاغی اینقدر مورد توجه قرار گرفته است؟

یک دلیلش این است که تم کلی سریال، با غم و مشکل بیشتر جامعه ایران هماهنگی دارد. سریال جوانی را نشان می‌دهد که در یک محله فقیرنشین که برخی از سکنانش چاره‌ای جز ارتکاب خرده‌جرم ندارند، پا گرفته و سرخورده از محرومیت‌ها و دیده نشدن‌ها می‌خواهد از یک فرصت غیرمترقبه استفاده کند و از راه کشتی و قهرمانی در آن به همه جا برسد.

کلا داستان‌هایی که پیشرفت یک شخص را از منتهای درماندگی و فقر و گمنامی، تا قله شهرت و موفقیت نشان می‌دهند، موفقند و عده زیادی به آن جذب می‌شود.

سریال یاغی هم همین طور است. قهرمان داستان با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند و به ناگاه مثل داستان‌های پریانی، روزنه‌های به سوی دنیای تاریک او باز می‌شوند …آیا همه چیز همین طور خوب به پیش خواهد رفت یا قهرمان داستان با مشکلاتی پیشبینی‌نشده روبرو می‌شود؟

نسبت به برخی از سریال‌های دیگر که به نظر می‌رسد سازندگانش شخصیت‌های دنیای مادون یا فقر را تنها در کتاب‌ها خوانده‌اند و شخصیت‌های به شدت مصنوعی خلق می‌کنند، سریال یاغی موفق‌تر بوده. اما نه کاملا. مثلا حلقه دوستان هم‌محله‌ای جاوید، گاهی به شدت مصنوعی به نظر می‌رسند و آدم دوست دارد که زمان اختصاص شده به آنها کمی کاهش پیدا کند.

در ضمن کاراکتر اسی قلک در سریال، گرچه یک بدمن موفق می‌نماید، اما امیر جعفری در آن به نوعی کاراکترهای قبلی را تکرار کرده است.

سریال در ایجاد تعلیق و ایجاد علامت سوال در مورد ماهیت کاراکترها و آینده هر کدام از آنها موفق بوده. کلا سریالی که شما را در انتظار اپیزود بعدی خودش بگذارد، می‌تواند سریال موفقی تلقی شود و سریالی که شما در تردید باشید که آیا برای تماشای اپیزود بعدی‌اش وقت صرف کنید یا نه، یک جای کارش می‌لنگد.

اما عمده دلیل موفقیت دیگر سریال را می‌توانیم بازی علی شادمان بدانیم. نه اینکه بازی امیر جعفری یا پارسا پیروزفر ضعیف باشد، اما این علی شادمان است که انگار نقش را قاپیده و به خوبی توانسته نقش یک جوان فقیر و نیک‌نهاد و مظلوم و در عین حال مستعد و با اراده را درآورد.

بیماری سخت گلاره عباسی چه بود ؟

شاید هر کسی به جز او این نقش را بازی می‌کرد، تماشاگر حتی زاویه‌ای نسبت به او پیدا می‌کرد. اما حالا «چشم» گفتن‌های مظلومانه هم تبدیل به یک میم اینترنتی شده و حتی ویدئوهایی بر این اساس در شبکه‌های اجتماعی ساخته شده‌اند.

محمد کارت کارگردان سریال است که او را در بیشتر به واسطه تولید مستندها و البته کارگردانی فیلم «شنای پروانه» می‌شناسیم. در سریال یاغی او تلاش کرده در لبه نازک ساخت یک سریال محبوب و سریالی که بتواند تا اندازه‌ای تقلا و مشکلات طبقه‌های مادون را نشان می‌دهد، حرکت کند و تا حد زیادی در این کار موفق بوده است.

سکانسی از سریال یاغی با حضور پارسا پیروزفر
سکانسی از سریال یاغی با حضور پارسا پیروزفر

پوستر رسمی سریال یاغی

طراحی پوستر اصلی سریال یاغی نیز بر عهده نسیم گرجی است.

پوستر رسمی سریال یاغی
پوستر رسمی سریال یاغی

تیزر رسمی سریال یاغی

در ادامه ی این مطلب از بازیگرآنلاین تیزر سریال یاغی با حضور جمعی از بازیگران سریال یاغی را مشاهده میکنید.

حواشی و بازخوردهای سریال یاغی

یاغی نظرات مثبتی را از طرف منتقدان و مخاطبان دریافت کرده‌است. وجیهه امیرخانی از همشهری‌آنلاین در بررسی قسمت ۱ این مجموعه، ضرب‌آهنگ، اجرای بازیگران سریال یاغی و شخصیت‌پردازی آن را تحسین کرد.فرید متین از وبگاه زومجی در نقد دو قسمت اول، نقش‌آفرینی بازیگران و روند داستان‌سرایی آن را ستایش کرد اما برخی از دیالوگ‌ها و صحنه‌های بلند مجموعه را مورد انتقاد قرار داد. او به تصویر کشیدن «آدم‌های لات و اراذل» را سبک کارگردانی محمد کارت دانست که در آثار قبلی‌اش مشاهده می‌شود.منتقدی در ایرنا «پیش‌بینی‌ناپذیر بودن آن» را نقطهٔ قوت مجموعه دانست و افزود «فیلمنامه پیچیده سریال مدام به مخاطبش رودست می‌زند و او را به مسیری می‌برد که فکرش را نمی‌کرده است.»

نظر جالب مردم بالا و پایین شهر درباره سریال یاغی

با استقبال از یاغی رمان سالتو پرفروش شد

رمان «سالتو» نوشته مهدی افروزمنش، همزمان با پخش سریال یاغی با استقبال گسترده مخاطبان روبرو شد و در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های فیدیبو قرار گرفت. فیلمنامه یاغی را پدرام‌پور امیری، حسین دوماری و محمد کارت با نگاهی آزاد به این رمان به نگارش درآورده‌اند.

تنفر سیاوش چراغی پور از صدای خود تا حضور در جیران در نقش خواجه

رمان سالتو

سریال «یاغی» را ببینیم یا نه؟

چرا باید سریال یاغی را ببینیم

داستان اقتباسی

اولین ویژگی برجسته سریال «یاغی»، اقتباس آن از روی رمانی به نام «سالتو» است. این کتاب، از رمان‌های قابل توجه و جذاب حوزه ادبیات داستانی در سال‌های اخیر بوده. پس از انتشار خبر اقتباس «یاغی» از این رمان، آنهایی که این کتاب را خوانده بودند، می‌دانستند که سریال هر ضعفی داشته باشد، داستانی محکم و جذاب دارد. علاوه بر داستان این کتاب، خود فعل اقتباس، در فیلم و سریال‌سازی ایرانی، اتفاقی ویژه و کمیاب به حساب می‌آید که البته در این دو سال اخیر و بالاگرفتن موج سریال‌سازی در نمایش خانگی، اقبال کارگردان‌ها به این روش بیشتر شده. همچنین تجربه‌ی موفق سریال «زخم کاری» در جذب مخاطب بیش از پیش، پلتفرم‌ها را به اقتباس از ادبیات داستانی فارسی، ترغیب کرد. «سالتو» رمانی درباره یک پسر نوجوان و ساده‌ به نام سیاوش است که در یک محله فقیرنشین زندگی می‌کند، مادری بیمار و افسرده دارد و تنها انگیزه زندگی‌اش کشتی گرفتن است. اما در راه همین ورزش با افراد خلافکاری آشنا می‌شود که زندگی او را دگرگون می‌کنند. این رمان به خوبی سیر تبدیل شدن یک قهرمان به ضدقهرمان را تعریف می‌کند و فقر، کشتی و فساد سیستماتیک در لایه‌های زیرین جامعه، مباحث اصلی داستان «سالتو» را تشکیل می‌دهد. محمد کارت که پیش از این هم برای نوشتن فیلمنامه «شنای پروانه» از پدرام‌پور امیری و حسین دوماری کمک گرفته بود، برای نوشتن متن سریال «یاغی» هم سراغ آنها رفته. خط داستان اصلی «یاغی» همان ماجرای کتاب «سالتو» است، اما  تا قسمت دوم سریال، خرده داستان‌هایی در سریال دیدیم که در کتاب اصلا به آن‌ها اشاره نشده، مثل ماجرای عشق شخصیت اصلی و شناسنامه نداشتن بچه‌های پایین شهری، اما  از قسمت سوم به بعد تازه سریال وارد فازی شد که هرچه بیشتر آن را به کتاب «سالتو» نزدیک کرد.

فیلمبرداری

مهم‌ترین چیزی که در نگاه اول مخاطب را جذب یک اثر نمایشی می‌کند، قاب‌بندی و فیلمبرداری آن است. محمد کارت که در فیلم «شنای پروانه» با سامان لطفیان همکاری کرده بود، برای ساخت اولین سریالش هم سراغ او رفت. لطفیان جوان است و از چهره‌های تازه‌کار با کارنامه‌ای پربار در زمینه فیلمبرداری است. او بلد است چطور حس اضطراب را با لرزش تکنیکال دوربین به بیننده منتقل کند. از طرفی جای قرارگیری دوربین گاهی اغراق شده است، اما بیننده را آزار نمی‌دهد. «یاغی» داستانی شیرینی ندارد و یک درام با دورتند است، اگر تصویرها هم زمخت و حساب‌شده نبود، حتما مخاطب خسته می‌شد.

معرفی فیلم کوتاه زمین گیر با هنرنمایی محسن کیایی

صحنه‌های ورزشی

جاوید شخصیت اصلی سریال «یاغی»، کشتی‌گیر است و حجم زیادی از داستان درباره مبارزات او در میدان با حریف‌ها روایت شده. مهدی افروزمنش، نویسنده رمان «سالتو» در کتابش به خوبی این لحظات نفس‌گیر را توصیف کرده. درباره تبدیل رمان به سریال، نگرانی این وجود داشت که «یاغی» مانند بسیاری از آثاری که درباره ورزشکاران ساخته شده به یک مستند ورزشی تبدیل شود. اما محمد کارت به کمک سامان لطفیان فیلبمردار و اسماعیل علیزاده تدوین‌گر و با بهره‌گیری درست از موسیقی، صحنه‌های کشتی را برای بیننده نفس‌گیر و دیدنی کرده. این موضوع زمانی اهمیت خود را نشان می‌دهد که یک مخاطب بدون هیچ علاقه و اطلاعاتی از ورزش کشتی پای این سریال بشیند و این سکانس‌ها را هم مانند بقیه درام قصه دنبال کند.

سکانسی از سریال یاغی

استفاده درست از موسیقی

در بخش قبل، به موسیقی اشاره کردیم. بدون تردید بامداد افشار آهنگساز سریال «یاغی» یکی از ارکان اصلی این مجموعه است. او با موسیقی‌هایی که ساخته و قطعات ساخته شده‌ای از آهنگسازان مشهور به خدمت گرفته، مخاطب را به خوبی با فضا و احساساتی که باید در هر سکانس تجربه کند، نزدیک می‌کند. تا اینجای سریال، یکی از دیدنی‌ترین بخش‌های کار بامداد افشار را در سکانس فرار جاوید و دختر مورد علاقه‌اش ابرا، از دست دایی‌های این دختر دیدیم. این آهنگساز، قطعه آرام و عاشقانه‌ی «مرا ببوس» با صدای ویگن دردریان را بر روی یک صحنه گریز به شکلی میکس کرده که انگار تمام فریادهای خواننده برای معشوق، از دل جاوید و ابرایی که به سختی در حال دویدن هستند، شنیده می‌شود. آنها در گِل و زیر مشت و لگد دایی‌های ابرا گیر می‌افتند و ما به جای صدای تقلا و گریه و زاری شخصیت‌ها، فقط صدای خواننده را می‌شنویم که می‌گوید:«مرا ببوس، برای آخرین‌بار». این استفاده درست از موسیقی در صحنه‌های دعوا و دلتنگی جاوید برای ابرا و همانطور که قبل گفتیم، در سکانس‌های کشتی‌گرفتن هم به خوبی دیده می‌شود.

نگاهی به فیلم پایان بازی جدیدترین فیلم احمد عبداللهیان بلوچی

انتقادات اجتماعی

ممکن است که داستان سریال «یاغی»، ماجراهای مختلفی را به هم پیوند زده باشد، اما در واقع همه چیز در این داستان برپایه یک مفهوم شکل گرفته و آن فقر است. محمد کارت در طول سال‌هایی که به صورت مستمر کار مستندسازی انجام داده و پس از آن با ساخت اولین فیلمش یعنی «شنای پروانه» همیشه در پی نشان دادن تصویر متفاوتی از فقر، اهالی حاشیه‌نشین و وضعیت زندگی آنها بوده. حالا «یاغی» هم در ادامه سایر آثار کارت، سعی می‌کند مشکلات قشر ضعیف جامعه را نشان دهد. مشکلاتی که هر انسانی را در شرایطی قرار می‌دهد تا به سمت خلاف کشیده شود. صحبت از فقر خودش به نوعی نقد اجتماعی است، اما سریال «یاغی» علاوه بر به تصویرکشیدن این موضوع، انتقادات غیر مستقیمی هم به مسایلی مانند ریاکاری برخی افراد مذهبی، پدیده مهاجرت و پناهندگی، مشکلات اهالی موسیقی مستقل، قوانین سخت در زمینه اخذ شناسنامه و… هم اشاره می‌کند. این موضوع باعث شده به شکل واقعی‌تری جامعه ایران امروز در «یاغی» دیده شود. اتفاقی که پس از ساخته شدن سریال‌های زیاد در خانه‌های اشرافی یا سطح متوسط جامعه، بلاخره شبکه‌‌‌‌ی نمایش خانگی را هم به واقعیت زندگی قشر پایین جامعه نزدیک کرد.

گروه بازیگران سریال یاغی

به جز یک یا دو سریال، در این سال‌های اخیر هر مجموعه‌ای که در شبکه نمایش خانگی تولید شده، در زمینه گروه بازیگران سریال یاغی از یک فرمول واحد پیروی کرده است؛ تعداد زیادی چهره‌ که در نقش‌های کوتاه و بلند حضور دارند. در بسیاری از این مجموعه‌ها در همان چند قسمت ابتدایی بیشتر بازیگران سریال یاغی و کاراکترهایشان به مخاطب معرفی می‌شدند و دیگر دست سازندگان برای غافلگیری مخاطب بسته می‌شد. «یاغی» از فرمول تکراری تعدد چهره‌ها استفاده کرده، اما با گذشت ۶ قسمت، از برخی از بازیگران مطرح این مجموعه هنوز رونمایی نشده. این را هم باید اضافه کرد که انتخاب بازیگران سریال «یاغی» مانند یک شمشیر دو لبه هم از ویژگی‌های مثبت این مجموعه به حساب می‌آید و هم از ویژگی‌های منفی آن. برخی بازیگران، از جمله پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، عباس جشمیدی‌فر و الیکا ناصری در نقش ابرا، به درستی از پس نقش خود بر آمده‌اند. پیروزفر نگاه نافذ و شخصیت در ظاهر کاریزماتیک اما در باطن مبهم را به خوبی ایفا می‌کند. طناز طباطبایی از قالب نقش‌های تکراری چند سال اخیر خود خارج شده و یک زن قدرتمند است که البته هنوز چندان از بازی‌اش رونمایی نشده. عباس جشمیدی‌فر متفاوت‌ترین نقش دوران بازیگری خود را ایفا می‌کند و تا اینجا قابل‌توجه‌ترین بازیگر سریال است. الیکا ناصری اولین حضور جدی خود در جلوی دوربین را تجربه می‌کند، اما بازی کنترل شده و قابل قبولی دارد.

نگاهی به فیلم کت چرمی با بازی جواد عزتی
پوستر سریال یاغی با حضور پارسا پیروزفر
پوستر سریال یاغی با حضور پارسا پیروزفر

چرا نباید سریال یاغی را ببینیم

لات‌بازی

محمد کارت در مصاحبه‌ای گفته بود خاستگاه خودش، جنوب‌شهر بوده و در میان قشر پایین جامعه بزرگ شده. تا پیش از ساخت فیلم بلند سینمایی‌اش «شنای پروانه»، همه‌ی مستندهایی که ساخته بود، به زندگی این افراد و سایه اعتیاد بر محله‌های پایین شهر پرداخته. «شنای پروانه» پس از مستند «بچه‌خور»، تلاش محمد کارت برای نشان دادن تصویر متفاوتی از ارازل و اوباش پایین شهر بود. این فیلم منتقدان و طرفداران زیادی داشت. اما نکته مهم این است که داستان یک خطی «شنای پروانه» با زورگیری و لات‌بازی‌ همین ارازل و اوباش کشدار شده بود. فیلم ریتم تندی داشت و مدام دعوا و عربده‌کشی را به تصویر می‌کشید. حالا در سریال «یاغی» هم دقیقا در ادامه همان فضای فیلم‌های گذشته محمد کارت،  لات‌بازی و اوباش‌گری، برجسته‌ترین موضوعی است که دیده می‌شود. در این سریال در محله فقیر نشینی به نام لیان‌شامپو، همه مردها لات و ارازل اوباش هستند و حتی شخصیت‌ اصلی، یعنی جاوید هم که ظاهرا سالم مانده، اما لات بازی‌هایی برای خود دارد. پرداختن به این قشر جامعه فاکتورهایی را لازم دارد که اتفاقا محمد کارت آن‌ها را خوب می‌شناسد، اما مشکل اساسی این است که تا اینجای سریال، آنقدر دز اوباش‌گری و فحاشی در این مجموعه زیاد بوده که جامعه هدف بینندگان «یاغی» را عملا نمی‌توان تمام اعضای خانواده در تمام سنین در نظر گرفت. انگار این سریال تنها برای بخشی از افراد جامعه ساخته شده.

سکانسی از سریال یاغی
سکانسی از سریال یاغی

ضعف دیالوگ‌نویسی

با اینکه فیلمنامه سریال «یاغی» یک منبع اقتباسی داشته که این کتاب پر است از توصیفات و گفتگوهای قابل تامل، اما محمد کارت و دو نویسنده همکارش، در دیالوگ‌نویسی برای بازیگران چندان از کتاب «سالتو» کمک نگرفته‌اند. دیالوگ‌های سریال «یاغی» را می‌توان به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول حرف‌ها و تیکه‌پرانی‌های لاتی است که بیشتر با الفاظی جدید و ناشنیده برای مخاطب عام همراه است. الفاظی که عمدتا باید توضیح داده شوند. این ادبیات لاتی در اکثر سکانس‌ها، با فحش و الفاظ ناجور هم همراه می‌شود. دسته دوم دیالوگ‌های پرطمطراق و انگیزشی است که به شدت شعاری و حتی گاهی اغراق شده‌ هستند. اکثرا این دیالوگ‌ها از زبان پارسا پیروزفر به عنوان راهنما و مربی به بچه‌های زیردستش زده می‌شود و گاهی هم طناز طباطبایی در نقش طلا آنها را به جاوید می‌گوید. جملاتی که در این چند هفته مدام در فضای مجازی وایرال شده. دسته‌ی آخر هم دیالوگ‌های معمولی است. گاهی آنقدر معمولی که در حد دیالوگ‌های سریال‌های درجه سوم تلویزیون هم تنزل پیدا می‌کند. به طور کلی، دیالوگ‌نویسی سریال «یاغی»، بلاتکلیف است و یک خط سیر و ساختار مشخصی ندارد. انگار نویسندگان آنقدر سرگرم فضاسازی برای قصه بوده‌اند که از این موضوع مهم غافل شده‌اند.

همه چیز در مورد مانیا علیجانی

سکانسی از سریال یاغی

عکس‌های بازیگران سریال یاغی حسن فتحی

پارسا پیروزفر از بازیگران سریال یاغی در نقش بهمن

اولین تصویر از سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی به همراه لوگوی آن منتشر شده است. پارسا پیروزفر با ترکیب متفاوتی از بازیگران دیگر در این سریال به ایفای نقش می پردازد.

پارسا پیروزفر در یاغی
پارسا پیروزفر در یاغی

طناز طباطبایی از بازیگران سریال یاغی در نقش طلا

به مناسبت سالروز تولد طناز طباطبایی اولین تصویر او -که نقشی متفاوت در کارنامه کاری‌اش محسوب می‌شود- منتشر شد. در ویدیویی که به همراه این عکس منتشر شده است، صدای پارسا پیروزفر شنیده می‌شود که ترانه‌ای را برای «طلا» خانم می‌خواند.

علی شادمان از بازیگران سریال یاغی در نقش جاوید

علی شادمان در نقش جاوید، جوان با استعداد و بازیگر محبوب این روزهای سینما، نقش مهمی را در یاغی بر عهده دارد. او متولد ۱۳۷۵ در شهر ایلام است. شادمان استعداد بازیگری خود را با فیلم سینمایی “میم مثل مادر (رسول ملاقلی پور)” به رخ کشید. او در این سریال نقش جوانی فقیر اما پر تلاش را ایفا می‌کند که برای رسیدن به حق طبیعی خود و به دست آوردن یک زندگی خوب با چالش‌های مختلف زندگی روبرو شده است.

علی شادمان از بازیگران سریال یاغی در نقش جاوید
علی شادمان از بازیگران سریال یاغی در نقش جاوید

الیکا ناصری از بازیگران سریال یاغی در نقش ابرا

الیکا ناصری بازیگر نقش ابرا در سریال یاغی
الیکا ناصری بازیگر نقش ابرا در سریال یاغی

آبان عسکری از بازیگران سریال یاغی در نقش عاطفه

آبان عسکری از بازیگران سریال یاغی در نقش عاطفه
آبان عسکری از بازیگران سریال یاغی در نقش عاطفه

امیر جعفری از بازیگران سریال یاغی در نقش اسی قلک

امیر جعفری از بازیگران سریال یاغی در نقش اسی قلک
امیر جعفری از بازیگران سریال یاغی در نقش اسی قلک

مه لقا باقری از بازیگران سریال یاغی

مه لقا باقری از بازیگران سریال یاغی
مه لقا باقری از بازیگران سریال یاغی

عباس جمشیدی فر از بازیگران سریال یاغی در نقش علی آقا گرگین

عباس جمشیدی فر از بازیگران سریال یاغی
عباس جمشیدی فر از بازیگران سریال یاغی

ناهید مسلمی از بازیگران سریال یاغی در نقش خانم گنجی

ناهید مسلمی از بازیگران سریال یاغی در نقش خانم گنجی
ناهید مسلمی از بازیگران سریال یاغی در نقش خانم گنجی

نیکی کریمی از بازیگران سریال یاغی

نیکی کریمی از بازیگران سریال یاغی
نیکی کریمی از بازیگران سریال یاغی

مهدی حسینی نیا از بازیگران سریال یاغی در نقش رحمان

مهدی حسینی نیا از بازیگران سریال یاغی در نقش رحمان
مهدی حسینی نیا در سریال یاغی

لیست بازیگران سریال یاغی

بازیگرنقشبازیگرنقش
علی شادمانجاویدطناز طباطباییطلا
پارسا پیروزفربهمنمهدی حسینی‌نیارحمان
امیر جعفریاسماعیل مقانلو (اسی قلک)جواد خواجویحامد
مه‌لقا باقرینرگسامیررضا دلاوری
نیکی کریمیفرهاد اصلانی
عباس جمشیدی فرعلی آقانادر شهسواریسید
الیکا ناصریاَبراسامان مهکویهجوان خلافکار
آبان عسکریعاطفه قنبرزادهافشین حسن‌لوجوان خلافکار
ناهید مسلمیخانم گنجیهادی دیباجی
بهرام ابراهیمیلادن ژاوه‌وند
هوشنگ قوانلو
ماجرای فوت همسر نسیم ادبی چه بود؟

سکانسی از سریال یاغی با حضور الیکا ناصری
سکانسی از سریال یاغی با حضور الیکا ناصری

صفحه ی رسمی اینستاگرام سریال یاغی

صفحه ی رسمی اینستاگرام سریال یاغی از صفحات فعال در اینستاگرام بوده و تا به امروز 168 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر سریال یاغی و سکانس های دیدنی آن و بازیگران سریال یاغی.آدرس اینستاگرام صفحه رسمی سریال یاغی @yaghii_series میباشد و بیش از 335هزار دنبال کننده دارد.

صفحه ی رسمی اینستاگرام سریال یاغی

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا