اخبار بازیگراناخبار داغ بازیگرانبازیگران ایرانیبازیگران مردبیوگرافی بازیگران
موضوعات داغ

بازیگر نقش جاوید در سریال یاغی کیست + بیوگرافی علی شادمان

در این بخش بیوگرافی علی شادمان بازیگر معروف سینما و تلویزیون را مرور میکنیم. بیوگرافی علی شادمان از بازیگران مرد خوب و توانمند کشورمان که در سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت با نام جاوید نقش آفرینی کرده است، به همراه اطلاعاتی از زندگی شخصی و هنری او با عکس پدر و مادرش و خواهرش و رابطه صمیمی با مهراوه شریفی نیا و ناگفته های زندگی اش را میخوانیم.امروز از 0 تا 100 با بیوگرافی علی شادمان آشنا می شویم. در ادامه با بازیگرآنلاین همراه باشید.

علی شادمان بازیگر نقش جاوید در سریال یاغی

سریال یاغی به کارگردانی محمد کارت و به تهیه‌کنندگی سید مازیار هاشمی در سال 1400 ساخته شده است.

این سریال در ژانر خانوادگی و اجتماعی، درامی پر فراز و نشیب از سفر یک قهرمان را به تصویر می کشد. علی شادمان در سریال یاغی نقش جاوید (نقش اصلی سریال) را بر عهده دارد که جوانی از محله‌های پایین شهر تهران و بی شناسنامه بوده و شخصیتی نه چندان سیاه و بد و البته نه زیاد سفید و بی گناه دارد و برای اینکه بتواند زندگی خوب و آبرومندانه‌ای را شروع کند در تلاش برای تهیه شناسنامه ای برای خود است.

جاوید در این سریال به دختری به نام اَبرا (الیکا ناصری) علاقه داشته و قصد ازدواج با او را دارد اما … .

پارسا پیروزفر، طناز طباطبایی، امیر جعفری، نیکی کریمی، فرهاد اصلانی، مه‌لقا باقری، الیکا ناصری و… از بازیگران دیگر این سریال هستند.​

علی شادمان در سال ۱۴۰۱ برای ایفای نقش اصلی در مجموعهٔ یاغی تحسین شد.

علی شادمان در نقش جاوید

علی شادمان در نقش جاوید

علی شادمان چند سال سن دارد؟

علی شادمان زاده ۴ آذر ۱۳۷۵ است و 25 سال سن دارد.

علی شادمان مجرد است یا متاهل؟

علی شادمان در حال حاضر مجرد است.

تحصیلات علی شادمان چقدر است؟

علی شادمان لیسانس رشته کارگردانی را دارد.

علی شادمان فعالیت خود را از چه سالی آغاز کرد؟

علی شادمان از سال 1385 تاکنون فعالیت میکند.

خلاصه بیوگرافی علی شادمان

نام اصلیمحمد علی شادمان
تاریخ تولد۴ آذر ۱۳۷۵
محل تولدایلام
محل زندگیتهران
تحصیلاتلیسانس رشته کارگردانی
پیشهبازیگر سینما و تلویزیون
سالهای فعالیت1385 تاکنون
وضعیت تاهلمجرد
قد175 سانتی متر

بیوگرافی علی شادمان

بیوگرافی علی شادمان

پسربچه دوست‌داشتنی اثر به‌یادماندنی مرحوم رسول ملاقلی‌پور، «میم مثل مادر» را دوست‌داران سینما حتماً به یاد می‌آورند. آن پسر 10 ساله حالا تبدیل به یکی از جوانان محبوب سینما و تلویزیون شده است. علی شادمان بعد «میم مثل مادر» در چند پروژه سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت که خیلی آز آن‌ها درگیر قول سانسور و توقیف شدند. توقیف مجموعه «سرزمین کهن» شاید بزرگ‌ترین بدشانسی او در کل زندگی‌اش بود و حضور «زمانی برای دوست داشتن» بزرگ‌ترین خوش‌شانسی آن. شادمان برای آن فیلم جایزه بهترین بازیگر نوجوان را در جشنواره‌های بین‌المللی کسب کرد. علی سنین کودکی و نوجوانی را پشت سر گذاشت با چهره‌ای کاملاً متفاوت در مجموعه‌ی «کیمیا» حضور پیدا کرد. شاید اوایل کمتر کسی او را به یاد می‌آورد. اما خیلی زود شهرت دوران گذشته‌اش را دوباره به دست آورد، حتی بیش از آن. علی شادمان در چند سال اخیر حضور نسبتاً پررنگی هم در صحنه‌ی تئاتر داشته است.

علت مجرد ماندن نگین صدق گویا چیست؟

به بهانه پخش سریال یاغی و حضور متفاوت علی شادمان درشمایل جاوید، در این گزارش مروری کوتاهی کرده‌ایم بر بیوگرافی علی شادمان، نوجوانی ورزیده با صورتی بی‌مو و قدرت و معصومیتی درخشان در چشم‌هایش که آرزوی بالا بودن دارد؛ بالا بودن در عشق، زندگی و قهرمانی کشتی.

علی شادمان این روز‌ها در شمایل جاوید، پسر فقیر و دوست‌داشتنی «یاغی» وارد میدان شده است. او که در دومین تجربه تصویری با محمد کارت توانسته نقش اصلی یک درام دنباله‌دار پرهیاهو را از آن خود کند با شیوه روایت سفر قهرمانی، زندگی پرفرازونشیب نوجوانی سرکش از کوچه پس‌کوچه‌های جنوب شهر را به نمایش می‌گذارد.

علی شادمان در خلق جاوید داستان «یاغی» بدون افتادن به دام کلیشه معصومیت دنیای کودکان کار یا سردرآوردن از خشونت زندگی آدم‌های شنای پروانه، چهره‌ای ملموس و واقعی از پسر نوجوانی را خلق می‌کند که بیش از آنکه از بخواهد از جنوب شهر فراری باشد دلش می‌خواهد در رابطه عاشقانه‌اش کامیاب شود. در حقیقت جاوید فرار از تلخی‌های زندگی جنوب شهر را وسیله‌ای می‌داند برای رسیدن به دختر محبوبش. همین اندازه ساده و واقعی.

جاویدی که علی شادمان برای ما به تصویر می‌کشد ادا در نمی‌آورد، گاه بی‌قرار و مضطرب دنبال انتقام‌جویی تا انتهای شهر می‌رود و گاه شفاف و مصمم مسیر مطمئن‌تری را برای زندگی انتخاب می‌کند.

علی شادمان اگرچه همچنان در ابتدای مسیر حرفه‌ای‌اش آزمون‌وخطا‌هایی را پیش رو دارد، اما تا همین جا و در قیاس با هم‌نسلی‌ها و هه هفتادی‌های سینما مسیری دشوار را پیموده و می‌توان به عنوان ستاره‌ای در آسمان سینمای ایران به او امید بست. امیدی که تا کنون آرام، بی‌حاشیه و متواضع آمده که ماندگار شود.

در ادامه بیشتر با بیوگرافی علی شادمان آشنا خواهیم شد.

در بیوگرافی علی شادمان با نام اصلی محمدعلی شادمان آمده است: او 4 آذر 1375 در ایلام متولد شد و تباری کرد دارد.

کودکی علی شادمان
کودکی علی شادمان

تحصیلات علی شادمان

در بیوگرافی علی شادمان میخوانیم: وی فارغ التحصیل لیسانس رشته کارگردانی می باشد که در دبیرستان تجربی خوانده و از 10 سالگی جلوی دوربین می باشد و حالا از علاقمندان عکاسی است

خانواده ام همیشه به من توصیه می‌کردند که حداقل رشته دانشگاهی‌ام را چیز دیگری انتخاب کنم تا در کنار بازیگری بتوانم در عرصه دیگری هم فعالیت کنم ولی شخصا بعد از مدتی حس کردم که فلسفه زندگی من در سینما خلاصه می‌شود و به جز بازیگری، نویسندگی و کارگردانی هم جزو دغدغه‌های من هستند و به همین دلیل تصمیم گرفتم که به صورت آکادمیک هم این رشته را دنبال کنم

همه چیز در مورد مانیا علیجانی

قد علی شادمان

در بیوگرافی علی شادمان آمده است قد او 175 سانتی متر است.

بیوگرافی خانواده علی شادمان

در بیوگرافی علی شادمان درباره ی خانواده اش آمده است: پدر او دکتر مسعود شادمان دکترای تاریخ دارد و استاد دانشگاه است و مادرش خانم بتول رشنوادی معلم علوم تجربی است. یک خواهر کوچک‌تر به نام آرینا هم دارد. پدر و مادرش علاقه زیادی به شعر و ادبیات داشته و این علاقه از کودکی در او هم نهادینه شد. تا اینکه به سینما ورود پیدا کرد و هنر را در مسیر دیگری دنبال کرد.

خانواده علی شادمان
خانواده علی شادمان

همیشه مدیون پدر و مادر هستم

تا الان هرچیزی که در زندگی‌ام دارم را بدون شک مدیون پدر و مادرم هستم و همیشه بهترین مشاورین من در زندگی و در هر کاری بوده‌اند. هیچ‌وقت مانع من نشده‌اند و همیشه پشتیبان و حامی من در این کار بوده‌اند ولی در کنارش نصیحت‌های خودشان را هم داشتند و مثلا می‌گفتند اگر بازیگری را به عنوان شغل خود انتخاب کنی، ممکن است در آینده به مشکلاتی برخورد کنی چراکه بازیگری یا کلا مشاغل سینمایی تضمینی ندارند که شما همیشه مشغول کار باشید و کسب درآمد کنید.

ازدواج و وضعیت تاهل علی شادمان

بیشترین جستجوها در بیوگرافی علی شادمان درباره همسر ایشان است که شما عزیزان میخواهید بدانید همسر ایشان کیست.

علی شادمان هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد

علایق و حقایقی درباره علی شادمان

در ادامه بیوگرافی علی شادمان مروری میکنیم بر علایق و حقایقی درباره ی او.با ما همراه باشید.

نظم در زندگی علی شادمان

 «خانواده‌ای که من در آن بزرگ شدم با توجه به شغلی که دارند بسیار منظم هستند و درواقع پدرم به‌شدت آدم منضبط و منظمی هستند. مادرم نیز به‌شدت انسان منظمی هستند و من در این فضا و با این تربیت بزرگ شدم. طبعاً رفتار و عملکردم از این خانواده نشاءت گرفته و این نظم در من نهادینه شده است. ولی سینما و بازیگری تا حدودی دچار بی‌نظمی است و شاید این‌ها باهم در تعارض باشند. اما من شخصاً سعی کرده‌ام که این نظم را در زندگی و کارم داشته باشم. حتی بعضی از دوستان و همکاران می‌گویند که من در کارهایم خیلی وسواس و حساسیت دارم ولی این ریشه در تربیتم دارد.»

تاثیر رسول ملاقلی پور روی علی شادمان

در بیوگرافی علی شادمان او از تأثیرگذاری استاد ملاقلی پور در روند زندگی هنری‌اش می‌گوید: «اینکه گزیده کاری کردم برمی‌گردد به اولین کسی که به من آموخت در هر اثری حضور نداشته باشم. درواقع عمو رسول ملاقلی‌پور بنیان‌گذار سینما در وجود من بود و از همان زمان اصرار داشت که سر هر فیلمی نروم و با هر کارگردانی کار نکنم و تا زمانی که ایشان در قید حیات بودند من را راهنمایی می‌کردند».

زندگینامه احسان کرمی و همسرش

علاقه علی شادمان به عکاسی و رنگ

به عکاسی علاقه دارم و به شکل حرفه ای اینکار را انجام می دهم ، البته سوژه هایم آزاد است ، من همیشه آبی آسمان یا ابرهای سفید کومولوسی را دوست دارم

زندگی مستقل علی شادمان

در بیوگرافی علی شادمان جالب است بدانید شادمان جوان تقریباً از 10 سالگی وارد حرفه بازیگری شد. از همان روزها به دوری از خانه و خانواده عادت کرد. خیلی زود هم ازنظر اقتصادی مستقل شد. چند سالی هم است که از خانواده جداشده و کاملاً به‌صورت مستقل زندگی می‌کند.

اوقات فراغت علی شادمان

در بیوگرافی علی شادمان میخوانیم:  خیلی کتاب می‌خواند و فیلم تماشا می‌کند. دوستان محدودی دارد که تعدادشان به‌اندازه انگشتان دست هم نمی‌رسد. به همین بابت است که می‌گوید با همه هم‌سن‌وسالی‌های خود یعنی در وقع در هفتادی‌ها خیلی تفاوت دارد. در انتخاب دوست وسواس زیادی به‌خرج می‌دهد. خیلی از اوقات را با همان دوستان محدودش می‌گذراند و با آن‌ها راجع به کتاب‌ها و فیلم‌هایی که می‌خوانند و می‌بینند به بحث می‌نشیند. خیلی اهل بیرون آمدن از خانه نیست. تنها برای تماشای فیلم‌های سینمایی یا تئاتر بیرون می‌رود. باشگاهی در نزدیک خانه‌شان است که گاهی هم برای ورزش به آنجا می‌رود.

جایگاه احترام در زندگی علی شادمان

متاسفانه این روزها شاهدیم که مخصوصا در شبکه‌های اجتماعی اتفاقاتی می‌افتد که افراد به یکدیگر به راحتی توهین می‌کنند! همانطور که گفتم اعتقاد دارم که هیچکس از دیگری بالاتر نیست ولی در این بین هستند افرادی که خودشان را پایین‌تر از دیگران می‌بینند و درنتیجه سعی در تخریب طرف مقابل خود دارند؛ مخصوصا در شبکه‌های مجازی که ارتباط رودررو نیست و مسائلی ایجاد می‌شود که چندان خوشایند نیستند. با این حال من همیشه سعی کرده‌ام که با احترام رفتار کنم و زندگی حرفه‌ای و شخصی‌ام را از یکدیگر جدا نگه‌ دارم.

علاقه علی شادمان به کارگردانی

هميشه كارگردانی و نويسندگی برايم جذاب بوده اما دغدغه اصلی ام بازيگری است در دانشگاه کارگردانی خوانده ام و می خواهم کارگردان شوم اتفاقی خیلی دور از ذهن نیست

در بیوگرافی علی شادمان بهتر است بدانید او مدتی است تصمیم دارد توانایی خود در نویسندگی را هم محک بزند و تحریر یک فیلم‌نامه را در سر می‌پروراند. چندی پیش از نگارش فیلم‌نامه نیمه‌بلندش و تدارک برای ساخت آن خبر داد.

لذت تئاتر

تئاتر یک لذت وصف نشدنی است و فقط کسی که آن را تجربه کرده می تواند این نکته را درک کند ، سعی می کنم هر سال با یک اثر نمایشی ایده آل روی صحنه بروم

علی شادمان خوش شانس ترین بازیگر بدشانس

من به جرات خوش شانس ترین بازیگر بدشانس ایرانم چون در آثار خوبی بازی کردم اما بسیاری از آنها به دلایلی دیده نشدند

قد بازیگران زن سینمای ایران چقدر است + اسامی و تصاویر

«صد سال به این سال‌ ها» همچنان توقیف است ، «زمانی برای دوست داشتن» فقط در جشنواره‌ های مختلف شرکت کرد ، «رویای سینما» اصلا اکران نشد

از «سرزمین کهن» فقط چند قسمت اولش پخش شد و فعلا معلوم نیست چه اتفاقی بیفتد و فیلم «اروند» که بی ‌نظیر است در بدترین شرایط ممکن اکران شد

شروع فعالیت هنری علی شادمان از 10 سالگی

در ادامه بیوگرافی علی شادمان میرسیم به فعالیت هنری او. نخستین باری که علی شادمان کوچک روی پرده سینما آمد و اشک مخاطبان نشسته در سالن‌های سینما را درآورد «میم مثل مادر» رسول ملاقلی‌پور (۱۳۸۵) بود. پسربچه معصومی به نام سعید با مشکلات ژنتیکی که اگرچه نحیف و لاغر بود، اما با چشمانی درشت و نگاهی معصوم به شکل حیرت‌آوری ویولون می‌نواخت.

 ورود علی شادمان به سینما خیلی اتفاقی بود. رسول ملاقلی‌پور خیلی اتفاقی با علی آشنا شد و برای حضور در فیلم جدید از او تست گرفت. البته شادمان از میان چندین پسربچه دیگر که همگی برای آزمون آمده بودند، برگزیده شد. به این‌گونه آخرین اثر مرحوم ملاقلی پور تبدیل به اولین تجربه بازیگری علی شادمان شد. «میم مثل مادر» درخشید و به‌عنوان نماینده سینمای ایران در آکادمی اسکار هم انتخاب شد. فیلمی که پس از سال‌ها همچنان به‌عنوان اثری شاخص و دوست‌داشتنی از آن یاد می‌شود. علی شادمان برای بازی در آن فیلم موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر کودک در سی‌وهفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد شد.

او اولین بار سال 1385 وقتی تنها 10 سال داشت کنار گلشیفته فراهانی با فیلم میم مثل مادر جلوی دوربین رفت.گلشیفته فراهانی (سپیده) در این فیلم نقش مادر سعید را داشت که در داستان فیلم در حادثه بمباران شیمیایی سردشت آسیب دیده بود و از دوران جنینی سعید می‌دانست او با مشکلاتی به دنیا خواهد آمد، اما تصمیمش را برای مادر شدن گرفته بود. این کودک بازیگر متولد ۱۳۷۵ شهر ایلام بیش از هرچیز به دلیل آشنایی و مهارتی که با نوازندگی داشت برای این فیلم انتخاب شده بود.

علی شادمان و گلشیفه فراهانی در میم مثل مادر
علی شادمان و گلشیفه فراهانی در میم مثل مادر

شما در حال مطالعه بیوگرافی علی شادمان در بازیگرآنلاین هستید.برای اطلاعات بیشتر با ما تا پایان این مطلب همراه باشید.

نقش های متفاوت علی شادمان

ادامه فعالیت هنری علی شادمان

شادمان پس از آن با سیلی از پیشنهادات مواجه شد و سال بعد در دو اثر سینمایی به نام‌های «صدسال به این سال‌ها» و «زمانی برای دوست داشتن» نقش‌آفرینی کرد. او برای «زمانی برای دوست داشتن» جایزه ویژه جشنواره سینه‌کید هلند و  پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان در بیست‌ودومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را از آن خود کرد. کسب سه جایزه بین‌المللی آن‌هم در دو سال نشان از توانایی بالای شادمان به‌عنوان بازیگری در رده سنی خود می‌دهد.

رژیم رویا نونهالی و لاغری او
امیرحسین آرمان و فاطمه معتمد آریا و علی شادمان در صد سال به این سالها
امیرحسین آرمان و فاطمه معتمد آریا و علی شادمان در صد سال به این سالها
علی شادمان در زمانی برای دوست داشتن
علی شادمان در زمانی برای دوست داشتن

در بیوگرافی علی شادمان امده است : او سال 87 «کلانتری غیرانتفاعی» را بازی کرد و بعد از آن به مدت دو سال بدون وقفه مشغول کار در پروژه عظیم «سرزمین کهن» شد.

ارسلان قاسمی و علی شادمان کلانتری غیرانتفاعی
ارسلان قاسمی و علی شادمان کلانتری غیرانتفاعی
پژمان بازغی و علی شادمان در سرزمین کهن
پژمان بازغی و علی شادمان در سرزمین کهن

«رؤیای سینما» آخرین فعالیت سینمایی او قبل از ترک دو ساله‌ی بازیگری بود. این فیلم نیز پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان در بیست‌وپنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان را برایش به ارمغان آورد.

علی شادمان در رویای سینما
علی شادمان در رویای سینما

بدشانسی بزرگ علی شادمان

علی شادمان دو سال از دوران نوجوانی‌اش (13 تا 15 سالی) را تقریباً تمام‌وقت در پشت‌صحنه «سرزمین کهن» گذراند. فیلم‌برداری از 7 صبح آغاز می‌شد و تا 12 شب ادامه می‌کرد. علی در این مدت دو ساعت را هم با معلم خصوصی‌اش می‌گذراند تا از درس‌ها عقب نماند. در این راه مشکلاتی هم در مقابل او و گروه کارگردانی بود. علی شادمان روزبه‌روز رشد می‌کرد و این تغییر چهره و اندام نباید برای شخصیت داستان رخ می‌داد. آن‌ها باید چاره‌ای می‌اندیشند و سرانجام علی مجبور به استفاده داروهایی شد که رشد و بلوغ او را به تعویق بیندازد. این کار در هر صورت ریسک بزرگی برای یک نوجوان و خانواده‌اش بود. اما به هر ترتیب انجام شد و خوشبختانه بعد از آن او را با مشکلی روبه‌رو نکرد. این دو سال با تمام سختی‌هایش گذشت و در بهمن‌ماه 1392 بالاخره خبر پخش آن آمد. اما پس از گذشت سه قسمت توقیف شد و هیچ‌کدام از دست‌اندرکاران نتوانستند نتیجه زحمات خود را دریافت کنند. بحث سر علت توقیف این سریال مفصل است و در این متن نمی‌گنجد.

علی شادمان واکنش خود به توقیف سریال را این‌گونه ابراز کرد: «امروز با شنیدن خبر توقیف سرزمین کهن که حاصل دو سال زندگی من بود و بعد از پنج سال فقط چهار قسمتش پخش شده بود، از خواب بیدار شدم… حرفی برای گفتن ندارم جز تأسف، عمر خود را دو سال پای اثری فاخر صرف کردم که به‌راستی فاخر هم بود و حالا با گذشت پنج سال از توقیف آن می‌شنوم. این دیگر یک فاجعه تاریخی است که باید در سرزمین کهن‌ها به نمایش درآید… خبرانی می‌شنوم که اشک در چشمانم جمع می‌شود و در عجب می‌مانم. به امید روزی که با صبر آگاه شویم تا اینکه ناآگاهانه همه را قضاوت کنیم.»

ترک سینما

در بیوگرافی علی شادمان بهتر است بدانید بعد از «رؤیای سینما» علی شادمان تصمیم به ترک سینما گرفت تا تحصیلاتش را ادامه دهد. بازیگری را کنار گذاشت و به‌طورجدی مشغول به درس خواندن شد. بعد از اخذ مدرک دیپلم تجربی تصمیم به ادامه تحصیل در همین حیطه را داشت. علاقه زیادی به پزشکی داشت و مدعی است توانایی حضور در این رشته را هم می‌داشت. او حتی برای ورود به دانشکده پزشکی کنکور هم داد و می‌گوید اگر به دنیای سینما بازنمی‌گشت الآن دانشجویی پزشکی بود. به هر ترتیب این اتفاق نیفتاد. علی شادمان توسط شهاب حسینی دوباره رخت هنرپیشگی بر تن کرد. شهاب حسینی که سر پروژه «سرزمین کهن» با شادمان آشنا بود برای بازی در نقش جوانی‌های خودش در «ساکن طبقه وسط»(اولین ساخته شهاب حسینی1392) با او تماس گرفت. قسمت نبود شادمان پزشک شود اما تحصیلاتش را این بار در حیطه هنر و در رشته کارگردانی ادامه داد. او معتقد است آموزش کارگردانی می‌تواند کمک زیادی به تقویت بازیگری‌اش بکند.

علت کم کاری اکرم محمدی و دوری او از بازیگری چیست؟
علی شادمان در ساکن طبقه وسط
علی شادمان در ساکن طبقه وسط

بازگشت علی شادمان به عرصه بازیگری و شهرت

 شادمان بعد از همکاری با شهاب حسینی بازهم به یک پروژه بزرگ تلویزیونی پیوست. او مدت‌ها بود دیده نشده بود و «ساکن طبقه وسط» هم توفیق چشمگیری برایش نداشت. اما در سال 92 مخاطبین شاهد حضور موفق جوانی پرشور در مجموعه «کیمیا» بودند. چهره‌ای که کاملاً از دوران گذشته متفاوت بود و به قول خودش شهرت کودکی از یاد همگی رفته بود.

علی شادمان در سال 1394 وقتی 19 ساله بود در نقش کیوان پارسا کنار مهراوه شریفی نیا دیده شد و حالا با وی رابطه صمیمی دارد و او را خواهر خطاب می کند

پوریا پورسرخ و علی شادمان و مهدی پاکدل در کیمیا
پوریا پورسرخ و علی شادمان و مهدی پاکدل در کیمیا

این بار هم با سیلی از پیشنهادات مواجه شد. «یتیم‌خانه ایران»، «اروند»، «ویلایی» فعالیت‌های بعدی او در سینما بودند که همگی آثاری تاریخی به‌حساب می‌آیند.

علی شادمان در یتیم‌خانه ایران
علی شادمان در یتیم‌خانه ایران
علی شادمان در سریال اروند
علی شادمان در سریال اروند
علی شادمان در ویلایی ها
علی شادمان در ویلایی ها

در تلویزیون هم تقریباً پرکار بود. «ماه و پلنگ» با استقبال تقریباً خوبی مواجه شد و در «دیواربه‌دیوار 1 و 2» تجربه جدیدی را در ژانر کمدی از سر گذراند.

علی شادمان در ماه و پلنگ
علی شادمان در ماه و پلنگ

او در سال 1394 فعالیت خود در تئاتر را نیز آغاز کرد و از آن موقع تقریباً هر ساله در یک یا دو نمایش صحنه‌ای حضور داشته است.

آخرین فعالیت های او درسینما حضور در فیلم های شنای پروانه و مردن در آب مطهر بود و در سریال میخواهم زنده بمانم که در شبکه نمایش خانگی منتشر شد در سال 99 در نقشی متفاوت به خوبی درخشید.

علی شادمان در نقش سهراب افغان در مردن در آب مطهر

«مردن در آب مطهر» کاری از برادران محمودی (کارگردانی نوید محمودی و تهیه کنندگی جمشید محمودی) قدم مهم بعدی او در سینماست. علی شادمان در این فیلم در نقش پسری افغان ظاهر می‌شود که در کنار دغدغه‌های زندگی خواهر و رفیقش برش‌هایی از عشق و دلتنگی یک مهاجر افغان جدامانده از وطن را در ایران به تصویر می‌کشد.

درخشش او در به تصویر کشیدن زندگی پسر بامعرفت افغان که با تمام وجود به کمک دوستش می‌شتابد تا راه او را برای مهاجرت هموار کند، اما زور او به زور دنیای بیرون نمی‌رسد همچنین بازی مبتنی بر لهجه، او را تا سطح نامزدی برای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد در جشنواره سی و هشتم فیلم فجر بالا برد.

معرفی فیلم سینمایی شهرک با هنرنمایی ساعد سهیلی

علی شادمان در این فیلم نقش سهراب را به خوبی ایفا کرد و به همراه ندا جبرائیلی با زبان افغان صحبت کرده و بسیار خوش درخشیدند. او برای بازی در این فیلم ، نامزد جشنواره فجر برای بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

علی شادمان در نقش سهراب افغان در مردن در آب مطهر

علی شادمان در نقش اشکان خروس شنای پروانه

کارنامه آرام و موفق بازیگری علی شادمان سرانجام او را به دوربین محمد کارت در اولین تجربه سینمایی‌اش در «شنای پروانه» نزدیک کرد. شادمان در «شنای پروانه» که به قلم حسین امیری دوماری و پدرام پورامیری (کارگردان جاندار) نوشته شده است نقش پسری به نام اشکان خروس را بازی می‌کرد که در زنجیره حقیقت‌یابی جواد عزتی (حجت) درباره اتفاق هولناکی که برای برادر و همسر برادرش رخ داده بود نقش کلیدی داشت.

او در تک سکانس طولانی این فیلم، نقش جوانک لات و بی‌سر و پایی را دارد که با زرنگی و رندی سر (هاشم) را کلاه گذاشته و با پول او تولیدی مشروب راه انداخته است.

علی شادمان در نقش اشکان خروس شنای پروانه
علی شادمان در نقش اشکان خروس شنای پروانه

علی شادمان در نقش پسربچه سرتق عاشق‌پیشه در می‌خواهم زنده بمانم

آخرین تصویر به یادماندنی که تا قبل از یاغی از این بازیگر در قاب تلویزیون دیده شد حضور او در سریال پرمخاطب «می‌خواهم زنده بمانم» شهرام شاه حسینی است که در تابستان ۱۴۰۰ پخش آن از شبکه نمایش خانگی آغاز شد و توانست مخاطبان بسیاری را پای قاب تلویزیون بکشاند.

حضور در این سریال که داستانی عاشقانه از روز‌های خاکستری دهه ۶۰ را روایت می‌کند اگرچه نقش اصلی نبود، اما در کنار بازیگرانی مثل سحر دولتشاهی، حامد بهداد، پدرام شریفی و آزاده صمدی همچنین موسیقی گوش‌نواز همایون شجریان از جمله آثار به یادماندنی شبکه نمایش خانگی است.

کاوه سریال «می‌خواهم زنده بمانم» نقش نوجوان تازه پشت لب سبزشده‌ای بازی می‌کند که سرتق و رویاپرداز است از آن تیپ‌هایی که می‌خواهند یک شبه به همه‌چیز برسند. پسربچه‌ای که به قول خود کاوه اگر مادرش به او پول می‌داد تا برود نان بخرد، برمی‌گشت به خانه و به مادرش می‌گفت صف شلوغ بود در طول داستان بزرگ می‌شود و بهای این مردانگی را یک شبه با جانش قمار می‌کند.

علی شادمان در میخواهم زنده بمانم
علی شادمان در میخواهم زنده بمانم

علاقه علی شادمان به شهرت

نمی توانم علاقه ام به شهرت را انکار کنم و اگر کسی چنین بگوید کذب است بعد از میم مثل مادر شهرت عجیبی را تجربه کردم تا اینکه با بزرگ شدن چهره ام تغییر کرد

اما دوباره با پخش سریال کیمیا آن شهرت برایم بازگشت

مصاحبه با علی شادمان

دلمان نیامد در ادامه بیوگرافی علی شادمان مصاحبه کوتاهی که با ایشان انجام شده است را برایتان درج نکنیم ، با بازیگرآنلاین همراه باشید

وقتی به مسیری که در بازیگری طی کرده اید ، نگاه می کنید. از اتفاقات و انتخاب هایی که به نوعی گزیده بوده راضی هستید؟

معرفی کامل سریال آمریکایی پوکر فیس (Poker Face)

در عرصه بازیگری و جمع سینمایی که من حضور دارم شاید به جایگاه و موقعیت خوبی رسیده باشم ، اما اینکه گزیده کاری کردم بر می گردد به اولین کسی که به من آموخت در هر اثری حضور نداشته باشم ، در واقع عمو رسول ملاقلی پور بنیان گذار سینما در وجود من بود و از همان زمان اصرار داشت که سر هر فیلمی نروم و با هر کارگردانی کار نکنم و تا زمانی که ایشان در قید حیات بودند من را راهنمایی می کردند. از آن به بعد هم پدر و مادرم و سپس دوستانی که در سینما هستند مانند محمود سماک‌باشی .

پس معتقدید که از ابتدای مسیر با یک برنامه خاص و نگاه به آینده کار را ادامه دادید. یعنی پیشنهادهای بیشتری هم وجود داشت که با سلیقه و ایده آل شما و مشورت هایی که می‌گرفتید همسو نبود.

بله . بدون اغراق بعد از «میم مثل مادر» روزی چند فیلمنامه پیشنهاد می شد و قبول نمی کردم و همین سبب شد انتخاب هایی که داشتم رقم بخورد و پس از آن در «صد سال به این سال‌ها» حضور پیدا کردم و سپس با افتخار در «زمانی برای دوست داشتن» ابراهیم فروزش بازی کردم که آن نقش بهترین اتفاقات در سطح بین المللی را برای من رقم زد. بعد از این کارها هم به خاطر روی ماه آقای صمدی به فیلم سینمایی «کلانتری غیراتفاعی» پیوستم و با این نقش برخلاف تصور همه که فکر می کردند فقط نقش انسان های مغموم را بازی می کنم ، یک نقش شاد و پر انرژی را ایفا کردم و پس از آنهم «سرزمین کهن» کمال تبریزی و نقش رهی را پذیرفتم و با یک وقفه یکساله پس از این کار با آقای شاه حاتمی همکاری داشتم و اینجا بود که پس از دو سال وسواس و پیدا نکردن ایده آل خودم تصمیم گرفتم سینما را کنار بگذارم و سراغ تحصیل بروم و در اوج این تفکرات بود که «ساکن طبقه وسط» پیشنهاد شد و با توجه به نقش کوتاه به خاطر شهاب حسینی عزیز در این فیلم بازی کردم.

اشاره کردید به سریال «سرزمین کهن» که با کمال تبریزی همکاری کردید، اما به دلیل مشکلاتی که برای پخش آن بوجود آمد این فرصت از شما گرفته شد. در این خصوص چه نظری دارید؟

من یک بار راجع به این مجموعه صحبت کردم و حرفها زده شده است و مواضعی هم گرفته شد ، اما باز هم می گویم «سرزمین کهن» یک سریال فاخر و از افتخارآمیزترین آثار کارنامه من به حساب می‌آید و از رویایی‌ترین نقش های بود که هر بازیگری در سن من آن را دوست دارد. با تمام این تفاسیر پخش این سریال برای من که سودی نخواهد داشت ، چون ۵ سال از تولید آن می گذرد و چهره من تغییر کرده است و عملا اتفاقی برای من نخواهد افتاد ، اما امیدوارم بخاطر تمام تلاش هایی که گروه برای تولید انجام داده است ، این مجموعه روی آنتن برود .

رابطه ی حامد کمیلی و تینا آخوندتبار و عکس جنجالی که از آنها پخش شد

طبیعی است با صحبت هایی که شد یک مسیر هدفمند را دنبال کردید و انتظاراتی داشتید . آیا انتظاری را که سال‌ها پیش داشتید برآورده شده است؟

اینکه بگویم چقدر به شرایطی که انتظار داشته ام رسیدم ، زود است ، هر چند من هم زحمات بسیاری تا به اینجا کشیدم و تلاش فراوان کردم ، اما هنوز اظهار نظر زود است و فکر می کنم باید بعد از بازی در  مجموعه‌های دیگر  راحت تر و بهتر بتوان در این مورد صحبت کرد ، اما امیدوارم اتفاقات خوبی بیفتد. به واقع من برای کار و حرفه‌ام احترام قائل هستم.

شما در حال حاضر وارد یک مقطع جدید و متفاوت سنی شدید و این در تغییر شرایط و حضور در عرصه بازیگری بسیار اثرگذار است. با این وجود چه آینده ای را در نظر دارید؟

من از ۱۸ سال گذشتم و در اصل وارد برهه جوانی شدم که جدای از زندگی شخصی ندای یک دوره جدید در کار من را می‌دهد. به هنر معتقدم و با حواشی آن کاری ندارم. دلم روشن است و امیدوارم با دعای پدر و مادرم آینده خوبی داشته باشم. در این ۹ سال تلاش کردم تا به اینجا رسیدم، نمی گویم در این مسیر اشخاصی اثرگذار نبوده اند، اما من از شهرهای کوچک ایلام و به شکل اتفاقی وارد سینما شدم و هیچوقت در کودکی نمی توانستم به این فکر کنم که بازیگر شوم و این اتفاق عجیب بود. معتقدم که خداوند خیلی هوای من را داشته. همان خدا در ادامه هوای من را خواهد داشت. امیدوارم که در این مسیر همچنان رو سفید باشم و کارم را ادامه بدهم.

یک روز از زندگی علی شادمان

بستگی به شرایط آن روز دارد. اگر کلاس داشته باشم، باید ساعت 9 بیدار شوم تا به دانشگاه برسم و بعد از آن هم به خانه می‌آیم و کارهای شخصی‌ام را دنبال می‌کنم. زمان زیادی از وقتم را با دوستان صمیمی‌ام سپری می‌کنم و گاهی هم مجبورم آشپزی کنم؛ هرچند مهارت زیادی در آشپزی ندارم و بیشتر اوقات از رستوران‌ها غذا تهیه می‌کنم. بخش عمده‌ای از وقت روزانه‌ام را تماشای فیلم و مطالعه در خانه تشکیل می‌دهد و زیاد اهل بیرون رفتن از خانه نیستم. گاهی هم برای تماشای تئاتر یا فیلم‌های سینمایی از خانه بیرون می‌روم.

لیست آثار هنری علی شادمان

در ادامه بیوگرافی علی شادمان بازیگر میخواهم زنده بمانم باید بگوییم در جدول‌های جداگانه می‌توانید فهرست آثاری که او در آنها به هنرنمایی پرداخته است را مشاهده کنید.

آثار سینمایی علی شادمان

سالنام فیلمکارگرداننقش
۱۳۹۸شنای پروانهمحمد کارتاشکان
مردن در آب مطهرنوید محمودیسهراب
۱۳۹۷مهمانخانه ماه نوتاکفومی تسوتسوییسهند
جان‌دارحسین دوماری
پدرام پورامیری
وحید
ما همه با هم هستیمکمال تبریزیمحسن
شینمیثم کزازی
۱۳۹۵ویلایی‌هامنیر قیدیالیاس
۱۳۹۴اروندپوریا آذربایجانیابراهیم
یتیم خانه ایرانابوالقاسم طالبیحسام
۱۳۹٣ساکن طبقه وسطشهاب حسینی
۱۳۹۰رؤیای سینماعلی شاه حاتمیکاظم
۱۳۸۷کلانتری غیرانتفاعییدالله صمدیمجید
۱۳۸۶زمانی برای دوست داشتنابراهیم فروزشبابک
صد سال به این سال‌هاسامان مقدمعلی
۱۳۸۵میم مثل مادررسول ملاقلی‌پورسعید
تیپ جدید بهرام رادان در کوه همه را شوکه کرد

آثار تلویزیونی علی شادمان

سالعنوانکارگرداننقشپخش از
۱۳۹۷دیوار به دیوار ۲سامان مقدمآرمان خلیل‌زادهشبکه سه
۱۳۹۶دیوار به دیوار ۱
محکومینسیدجمال سیدحاتمیسهیلشبکه یک
۱۳۹۵ماه و پلنگاحمد امینیسهیل نعیمیشبکه سه
۱۳۹۴کیمیاجواد افشارکیوان پارساشبکه دو
۱۳۹۲سرزمین مادریکمال تبریزیرهی اردکانیشبکه سه

علی شادمان در نمایش خانگی

سالعنوانکارگرداننقشپخش از
۱۳۹۹می‌خواهم زنده بمانمشهرام شاه حسینیکاوهشبکه نمایش خانگی

تئاترهای علی شادمان

  • قصر موروثی خاندان فرانکنشتاین – آتیلا پسیانی (۱۳۹۸)
  • بداهه – آروند دشت آرای (۱۳۹۸)
  • شاه ماهی – رضا بهاروند (تقدیر ۳۸امین دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر) (۱۳۹۸)
  • زهرماری – علی احمدی (۱۳۹۷)
  • طناب – نصیر ملکی جو (۱۳۹۷)
  • سماعی زاده – رضا بهاروند (۱۳۹۶)
  • زبان تمشک‌های وحشی – شیوا مسعودی (۱۳۹۶)
  • نمایش نامه خوانی حشره – آیدا کیخایی (۱۳۹۵)
  • مردگان بی کفن و دفن – منوچهر هادی (۱۳۹۴)
  • خشم اژدها – علی احمدی (۱۳۹۴)

جوایز و افتخارات علی شادمان

  • ۱۳۸۶: بهترین بازیگر کودک برای فیلم میم مثل مادر در سی و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم رشد
  • ۱۳۸۷:جایزه ویژه جشنواره سینه‌کید هلند برای فیلم زمانی برای دوست داشتن
  • ۱۳۸۷: پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان برای فیلم زمانی برای دوست داشتن در بیست و دومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان
  • ۱۳۹۰: پروانه زرین بهترین بازیگر کودک و نوجوان برای فیلم رؤیای سینما در بیست و پنجمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان

صفحه اینستاگرام علی شادمان

علی شادمان ، از سلبریتی های فعال در اینستاگرام بوده و ظرف چند سال اخیر 769 پست به اشتراک گذاشته که بررسی اینستاگرامش، در واقع مروری است بر بیوگرافی علی شادمان و فعالیت هنری ایشان در عرصه سینما و تلویزیون. لذا برای آشنایی با سبک زندگی دیجیتالی علی شادمان و پشت صحنه فیلم ها و سریال هایی که ایشان در آن نقش آفرینی کرده است و بیوگرافی علی شادمان ، به اینستاگرامش مراجعه کنید. آدرس اینستاگرام علی شادمان @alishadman میباشد و 746 هزار دنبال کننده دارد.

صفحه اینستاگرام علی شادمان

۱
۲
۳
۴
۵
میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

بازیگر انلاین

آخرین اخبار بازیگران زن و مرد سینمای ایران و جهان، عکس های جدید سلبریتی ها، عکس های بازیگران قدیمی و بیوگرافی بازیگران را در بازیگر آنلاین | بازیگرآنلاین دنبال کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا