یزدانی مدل طلای کشتی را گرفت. زارع با طلای کشتی طلسم 32 ساله را شکست. ایران برای مدال طلای کشتی خوشحال است. مردم مازندران برای کسب مدال طلای کشتی همشهریانش بسیار خوشحال است.

رقابت های شب گذشته مسابقات کشتی آزاد جهان با دو مدال طلای کشتی توسط ایران همراه بود.

 شما با عضویت در سیستم پوش نوتیفیکیشن سایت ما می‌توانید از تکمیل شدن این مطلب و سایر مطالب مشابه مطلع شوید.   

شما در مطلب حال خوش ایران برای مدال طلای کشتی می خوانید :

 

اتفاقات فینال کشتی

در فینال مسابقات کشتی آزاد قهرمانی جهان، حسن یزدانی با شکست دیوید تیلور در وزن 86 کیلوگرم به قهرمانی رسید و مدال طلا را به گردن آویخت.

 

     

    همچین امیرحسین زارع، کشتی گیر 125 کیلوگرم ایران با شکست پتریاشویلی از گرجستان بعد از 32 سال ایران را صاحب مدال طلای سنگین وزن کرد. 

    کسب مدال های طلای کشتی گیران مازنی در مسابقات جهانی حال مردم استان را خوش کرد و جویبار را بر اوج قله کشتی جهان نشانده است.

     

    خوشحالی ایران

    نام کشتی مازندران با درخشش پهلوانان این دیار در رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان دوباره طنین انداز شد و جویبار به اوج قله کشتی برگشت.

     

       

      هنوز چندساعتی از پیروزی حسن یزدانی دلاور مرد جویباری بر تیلور آمریکایی نمی‌گذارد و کارناوال‌های شادی در مناطق مختلف استان از جمله جویبار راه افتاده است.

      کشتی

      حسن یزدانی نام آور مازندران در وزن ۸۶ کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان برابر دیوید تیلور از آمریکا با نتیجه شش بر دو به پیروزی رسید و قهرمان جهان شد. همچنین امیر حسین زارع نیز در سنگین وزن، غول کشتی جهان را شکست داد و بر قهرمان این وزن در رقابت‌های نروژ شد.

      حس و حال مردم جویبار و مازندران طی شبانه روز گذشته وصف ناشدنی است درخشش پهلوانان مازندران در رقابت‌های جهانی، شادی را برای ملت ایران به ارمغان آورد.

       

      شادمانی مردم جویبار

      غوغای یزدانی در نروژ باعث شادمانی مردم جویبار شد. مردم کشتی‌دوست شهرستان جویبار در منزل پدری حسن یزدانی در جویبار به شادی پرداختند.

      آخرین مدال طلا وزن 130 کیلوگرم

      تیم ملی کشتی آزاد ایران اولین و آخرین بار ۳۲ سال پیش و در پیکارهای جهانی ۱۹۸۹ مارتینی سوییس توسط مرحوم پهلوان «علیرضا سلیمانی» در سنگین وزن مدال طلا گرفت.

        مرحوم «علیرضا سلیمانی» که به دلیل ۶ مرتبه کسب بازوبند پهلوانی کشور لقب «پهلوان باشی» را به خود اختصاص داده در مسابقه‌های جهانی سال ۱۹۸۹ در مارتینی سوییس در وزن ۱۳۰ کیلوگرم به دیدار فینال رسید و مقابل «بروس بومگارتنر» ستاره فوق سنگین تیم ملی کشتی آزاد آمریکا و دارنده ۱۲ مدال طلا، نقره و برنز جهان و المپیک قرار گرفت و با خیمه‌های سنگین و خوفناک خود موفق شد کشتی‌گیر سرشناس آمریکایی را که چهار سال نیز از سلیمانی جوانتر بود، شجاعانه شکست دهد.

         

          در ادامه بخوانید: زنان کشتی‌گیر ایرانی !(عکس) 

           

           

          مدال طلای «علیرضا سلیمانی» در این مسابقه‌ها در واقع نخستین مدال طلای ورزش ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مسابقه‌های قهرمانی جهان در تمامی رشته‌های ورزشی به حساب می‌آید. پهلوان سلیمانی در مسابقه‌های کشتی قهرمانی سال ۱۹۹۱ جهان در شهر وارنای بلغارستان برای دومین مرتبه و این بار در مرحله مقدماتی مقابل «بروس بومگارتنر» آمریکایی قرار گرفت و بار دیگر او را شکست داد.

           

          دیروز چه مسابقاتی برگزار شد

          حسن یزدانی و امیرحسین زارع با شکست حریفان خود در فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهانی ضمن اینکه قهرمان جهان شدند دو اتفاق ویژه را نیز رقم زدند: حسن یزدانی توانست طلسم ناکامی مقابل حریف آمریکایی خود را بشکند و امیرحسین زارع نیز پس از ۳۲ سال ایران را برای دومین بار صاحب مدال طلای جهان در سنگین وزن کرد.

          کشتی

          حسن یزدانی کشتی گیر ایرانی توانست در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم دیوید تیلور را شکست دهد و مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی جهان در اسلو نروژ را کسب کند.

          وی در دیدار فینال توانست شش بر دو رقیب آمریکایی خود را شکست دهد و بر سکوی قهرمانی قرار گیرد. یزدانی در دور نخست این مسابقات استراحت کرد و سپس مقابل حریف قزاقستانی قرار گرفت و او را برد و سپس حریفی از پورتوریکو را پشت سر گذاشت. وی در نیمه نهایی حریف روس خود را شکست داد و به فینال رسید.

           

             

            زمان مسابقات جهانی

            رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی سال ۲۰۲۱ جهان روزهای ۱۰ تا ۱۸ مهر در شهر اسلو پایتخت نروژ برگزار خواهد شد. 

            کشتی

             

            حسن یزدانی کیست

            حسن یزدانی چراتی (زادهٔ ۵ دی ۱۳۷۳) کشتی‌گیر آزادکار ایرانی است که در دستهٔ ۸۶ کیلوگرم به رقابت می‌پردازد.[۱] وی در المپیک ۲۰۱۶ در دستهٔ وزنی ۷۴ کیلوگرم به نشان طلا و در المپیک ۲۰۲۰ در وزن ۸۶ کیلوگرم به مدال نقره دست یافت. او دارندهٔ سه نشان طلای قهرمانی‌ جهان در وزن ۸۶ کیلوگرم می‌باشد. از دیگر دستاوردهای وی می‌توان به کسب یک نشان نقره و یک برنز قهرمانی جهان، دو عنوان قهرمانی آسیا، کسب طلای بازی‌های آسیایی در سال ۲۰۱۸، سه عنوان قهرمانی پیاپی جام جهانی با تیم ملی ایران و همچنین کسب جایزهٔ بهترین کشتی‌گیر مرد جهان در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد.

             

               

              یزدانی کشتی را از سن یازده سالگی و در سال ۲۰۰۶ میلادی آغاز کرد و در سال ۲۰۱۱ به عضویت تیم ملی نوجوانان ایران درآمد و در اوت همان سال در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا به مدال برنز وزن ۵۰ کیلوگرم دست یافت و نوزده روز پس از کسب مدال برنز آسیا، در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان جهان، به عنوان دوم رقابت‌ها دست یافت. او در سال ۲۰۱۴، در دستهٔ ۶۶ کیلوگرم، ابتدا قهرمان جوانان آسیا و سپس قهرمان جوانان جهان شد. یزدانی پس از این قهرمانی به ردهٔ سنی بزرگسالان آمد و در همان سال در لیگ برتر کشتی ایران توانست ختاگ تسابولوف، قهرمان وزن ۷۰ کیلوگرم جهان از روسیه را شکست دهد و خود را به عنوان یک مدعی جدید در کشتی آزاد جهان مطرح کند.

              کشتی

              وی در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ با رای مردم به عنوان بهترین ورزشکار مرد سال ایران انتخاب شد و در سال ۲۰۲۰ نیز در نظرسنجی اتحادیهٔ جهانی کشتی، از سوی طرفداران به عنوان محبوب‌ترین آزادکار جهان انتخاب شد.وی بعد از سه باخت به دیوید تیلور در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۱ نروژ در فینال او را شکست داد.

               

              باخت های حسن یزدانی

              باخت مقابل کشتی گیر کشور مغولستان در فینال نوجوانان آسیا سال ۲۰۱۱

              باخت مقابل رشید اف کشتی گیر روسیه‌ای در فینال نوجوانان جهان سال ۲۰۱۱

              باخت مقابل ماگومد رسول قاضی ماگمادوف در فینال مسابقات جهانی بزرگسالان سال ۲۰۱۵

              باخت مقابل علی شعبانوف در فینال جام جایزه بزرگ فرانسه سال ۲۰۱۶

              باخت مقابل ختیگ تسابولوف در فینال مسابقات الکساندر مدوید سال ۲۰۱۶

              باخت مقابل دیوید تیلور آمریکایی در فینال جام جهانی سال ۲۰۱۷ و مسابقات کشتی جهانی ۲۰۱۸ و فینال المپیک ۲۰۲۰

              کشتی

               

              امیرحسین زارع کیست

              امیرحسین زارع (زادهٔ ۲۷ دی ۱۳۷۹ در آمل) کشتی‌گیر آزادکار، تیم ملی ایران است.

               

                 

                امیرحسین زارع کشتی گیر آزاد کار تیم ملی کشتی ایران در دور اول رقابت های نفس گیر المپیک 2020 توکیو به مصاف اولکساندر خوتسیانیفسکی کشتی گیر آزاد کار از کشور اوکراین رفت و او را با نتیجه ۷ بر صفر شکست داد و سپس در دور دوم مسابقات به دیدار اگزون شهلا از کوزوو رفت و او را با نتیجه ۱۳ بر ۲ از پیش رو برداشت. امیرحسین زارع در دیدار نیمه نهایی وزن 125 کیلوگرم کشتی آزاد رقابت های المپیک به مصاف گنو پتریاشویلی از گرجستان که دارنده مدال برنز المپیک 2016 ریو و 3 مدال طلای قهرمانی جهان در سه سال پیاپی است . رفت که با نتیجه ۶ بر ۳ شکست خورد و به دیدار رده‌بندی رسید. زارع در دیدار رده‌بندی بازی‌های المپیک توکیو به مصاف ژیوی دنگ از کشور چین رفت که زارع در این دیدار با نتیجه ۵ بر صفر بر حرف خود پیروز شد و به مدال ارزشمند برنز المپیک 2020 توکیو رسید .

                کشتی

                 

                زارع چه کرد

                امیرحسین زارع در مسابقات قهرمانی کشتی جهان ۲۰۲۱ در وزن ۱۲۵ کیلوگرم حضور داشت. او پس از استراحت در دور اول در دور دوم دزیانیس خرامانیکو از بلاروس را ۶ بر صفر شکست داد، در دور سوم نیک گویازدوفسکی از آمریکا را در تایم اول ۱۰ بر صفر شکست داد و به نیمه نهایی رسید، در نیمه نهایی حریف او طاها آکگل قهرمان المپیک و جهان از ترکیه بود و با یک کشتی حساب شده موفق شد او را ۴ بر صفر شکست دهد و به فینال برسد، در فینال حریف او گنو پتریاشویلی قهرمان سه دوره قبلی جهان و نایب قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و موفق شد او را ۹ بر ۲ شکست بدهد و ضمن گرفتن انتقام شکست در نیمه نهایی المپیک توکیو برای اولین بار و پس از ۳۲ سال برای ایران مدال طلای سنگین‌وزن جهان را کسب کند.

                 

                می‌توانید این مطلب را ذخیره کنید تا از تغییرات آن و یا تاریخچه قهرمانی کشتی مطلع شوید.