گام دوم جمهوری اسلامی ایران در حالی با ورود به پنجمین دهه عمر پرفراز و نشیب و البته با برکت خود برداشته می‌شود که دشمنی دشمنان به نقطه اوج و نهایی خود رسیده است و به زعم خبرگان هم‌اکنون در حال تحمیل جنگ ترکیبی(هیبریدی) به مردم ایران اسلامی هستند به طوری که در ساحت‌های گوناگون از جمله اقتصادی و روانی شاهد شدیدترین حملات ناجوانمردانه مدعی‌ترین کشورهای غربی هستیم و حتی از تحریم دارو و غذا نیز دریغ نمی‌کنند.

رژیم آمریکا روزگاری با ویترین دیپلماسی، قدرت نظامی خود را در عرصه بین‌الملل نقد می‌کرد و دولت‌های ترسو و وابسته را می‌ترساند به طوری که «وندی شرمن» دیپلمات هتاک و دغل‌باز رژیم تروریست‌پرور آمریکا در کتاب خاطرات خود اعتراف کرده است «هیچ دولتی توانایی نظامی ما را ندارد تا با تهدیدهای معتبر، دیپلماسی را حمایت کند»!

به عبارتی این مقام زبون آمریکایی اعتراف می‌کند که کشورش با تهدید نظامی از میز مذاکره بهره‌برداری می‌کند و هرآنچه را نیاز باشد به طرف مقابل در میز مذاکره تحمیل می‌کند.

اما با تولد جمهوری اسلامی ایران پارادایم جدیدی در نظام بین‌الملل حاکم شد و این روزها معادلات بین‌المللی به واسطه ایستادگی‌های جمهوری اسلامی ایران و افزایش کشورهای محور مقاومت تغییر کرده است بنابراین آمریکا از سر استیصال ظاهرسازی را کنارگذاشته و با همان خوی وحشی‌گری ذاتی خود در عرصه بین‌الملل ظاهر شده است.

مهم‌ترین مصداق این ادعا، اقدام وحشیانه رژیم آمریکا در ترور قهرمان بین‌المللی مبارزه با تروریسم یعنی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی عزیز و یارانش در فرودگاه بغداد است به طوری که رئیس‌جمهور سبک‌سر آمریکا رسماً مسئولیت آن را برعهده گرفت.

البته حماقت دشمنان ما دامن آنها را گرفته و این روزها که قاتلان سردار دل‌ها مشخص است، ملت‌های آزاده در کشورهای مختلف خواستار مجازات آمران و عاملان این جنایت بشری هستند.

زمینه انتقام از آمریکایی‌ها را از دورن خانه‌هایشان فراهم می‌کنیم

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی شامگاه در پنجمین کنگره بین‌المللی شهدای مهاجر مدافع حرم «جبهه مقاومت» همزمان با سالگرد شهادت سیدالشهدای جبهه مقاومت شهید حاج قاسم سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای همراه، که در مشهدمقدس برگزار شد گفت: ما با تدبیر خودمان با دشمنان و جنایت ترور سردار سلیمانی برخورد می‌کنیم، رفتار و سبک و سیاق برخورد ما با سبک و سیاق و رفتار دشمن متفاوت است. آن‌ها به مسیر حق و وجدان‌های بیدار انسان‌ها حمله کردند و حتماً مورد تهاجم وجدان‌های بیدار انسان‌ها در سراسر دنیا قرار می‌گیرند. اگر عاقلانی در آمریکا پیدا شدند که با کسانی که جنایت ترور سردار سلیمانی را مرتکب شدند برخورد بکنند، این کار برای آمریکا بسیار کم هزینه‌تر است از این که فرزندان جبهه مقاومت که هیچ مرزی را نمی‌شناسند خودشان بروند و این انتقام را بگیرند.

سردار قاآنی با بیان این که این انتقام شروع شده است افزود: ما بچه شیعه‌ها بلدیم چگونه انتقام بگیریم، دیده اید نسل‌های قدیم ما چگونه از خاندان بنی امیه انتقام گرفته اند، عمل مختار سر جای خودش، اما نسل‌های گذشته ما ریشه این خاندان را از خاک بیرون آورده و از بین بردند ما دارای یک چنین فرهنگی هستیم. آن‌ها فکر می‌کنند که شهید سلیمانی را زده‌اند و کار تمام است، اما خون شهید سلیمانی وجود بچه‌های مقاومت را به جوشش آورده است. ریشه آمریکا به حول و قوه الهی از منطقه کنده خواهد شد البته بخش قابل توجهی از آن‌ها از منطقه ریشه کن شده اند و بقیه نیز ریشه کن خواهند شد.  آمریکایی‌ها اگر عقل داشته باشند از عراق باید بیرون بروند و اگر نه جبهه مقاومت در عراق آن‌ها را بیچاره خواهد کرد و باید مفتضحانه‌تر از افغانستان، عراق را ترک کنند. هر انسان مسلمان و آزاده‌ای که نام شهید سلیمانی را شنیده از او تجلیل کرده است و از سوی دیگر هر که رفتار مرتکبان جنایت شهادت شهید سلیمانی را شنیده او را لعن و نفرین می‌کند.

مقاومت؛ یک واژه محترم

فرمانده نیروی قدس گفت: مقاومت یک واژه پذیرفته شده و محترم در فطرت همه انسان هاست در همه عالم، همه کسانی که برای ارزش هایشان مقاومت می‌کنند مورد احترام و تکریم هستند از طرف دیگر در مکتب اسلام نیز مقاومت در فرهنگ دینی ما عمق دارد. حرکت ما مسلمانان در صراط مستقیم با اتکا به مقاومت شکل گرفته است لذا جبهه مقاومت هم فطری، هم دینی و هم اسلامی است و ما به عنوان شیعه مفتخریم که تمام رهبران ما بلااستثنا به شهادت رسیده اند و هیچ مکتبی در دنیا این گونه نبوده است. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نهادینه شدن مقاومت در ایران در همه زمینه‌ها اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ سال است که در تحریم هستیم، تحریم‌ها محدود به سال‌های گذشته نیست، در همه دوره‌ها به اشکال مختلف تحریم اعمال شده است و هر روزی متناسب با شرایط، تحریم را به ما بیشتر تحمیل کردند و فشار آوردند. سردار قاآنی به محروم شدن کشورمان از ابتدایی‌ترین ابزار‌های دفاعی در جنگ به دلیل تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: در ادامه نیز نفت ما را تحریم کردند تا جایی که قیمت نفت به ۱۰ دلار رسید یعنی آن قدر هزینه فروش برای ما بالا رفت که استخراج آن دیگر به صرفه نبود، اما این کشور امروز مردانه ایستاده است. نه تنها جمهوری اسلامی تحریم شده، خودش را با عزت اداره کرد بلکه در تمام دوره‌ها این کشور تحریم شده به دیگران نیز کمک کرد و در آخرین مورد چند ماه قبل کشور لبنان را که به دلایل مختلف تحریم شده بود را یاری کرد. به لبنانی‌ها برای مصارف روشنایی، انرژی و حمل و نقل گازوئیل نمی‌دادند، اما سید مقاومت جناب سیدحسن نصرالله که فخر عرب است و همیشه از هر کار اقتصادی فرار کرده، برای رسیدگی به وضع مردم کشورش چه مسلمان و چه مسیحی در برابر تحریم اقتصادی به میدان آمد.

ایران در کنار مستضعفان

سردار اسماعیل قاآنی افزود: ایران اسلامی کانون درس مقاومت و دانشگاه درس مقاومت به همه انسان‌ها در سراسر دنیاست و با کمال میل و ارادت با همه مستضعفان همکاری کرده است. تلاش جمهوری اسلامی برای کمک به انسان‌ها منحصر به مسلمانان نبوده است بلکه هر کجا دست ما رسیده به هر مظلومی کمک کرده ایم.

محاسبه غلط آمریکایی‌ها ادامه دارد

این در حالی است که مقام معظم رهبری روز یکشنبه به مناسبت سالگرد روز ۱۹ دی ماه فرمودند: محاسبه غلط آمریکا در دستگاه محاسباتی‌شان ادامه دارد. الان هم همین جور است. الان هم درباره مسائل گوناگون یک محاسبه‌ای می‌کنند. نمونه‌اش همین مسئله تازه باقیمانده شهادت شهید عزیزمان شهید سلیمانی است. چی فکر می‌کردند چی شد. آنها فکر می‌کردند با از بین بردن شهید سلیمانی نهضت و حرکت عظیمی که او نماینده‌اش بود نمودارش بود و نمادش بود این خاموش خواهد شد. می‌بینید که بیشتر شده است.   امسال در سالگرد دوم شهادت شهید سلیمانی این حرکت عظیم، این کار کی بود دست کی بود این را کی می‌تواند ادعا کند که این کار را من کردم ما کردیم جز کار قدرت الهی و دست قدرت الهی نبود در ایران و در کشورهای غیر از خارج از ایران.