پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سارا سروش- نسل‌های‌ پیش از ما به خاک سپرده‌اند خاطرات گرمابه و خزینه هایی که در آن‌ها دستان قوی دلاک، می‌افتاد به جانِ کت و کول‌ها تا خستگی بگیرد از رگ هایی که خون در آن به کندی جریان داشت. چه حال خوبی داشت شنیدن صدای «تقه» استخوان‌های‌ پیر که به فشار آرنجِ دلاک جان تازه می‌گرفتند.نسل آن دلاک‌ها حالا کنج خانه ای، در فراق ماهیچه‌های‌ کرخت و استخوان‌های‌ خشکیده؛ پیر می‌شوند و مردمان ِ از کت و کول افتاده برای درمان درد یا رفع خستگی از تن شان، ماساژورهای حرفه‌ای‌ را به دلاک‌های‌ قدیمی ترجیح می‌دهند و همین بازار ماساژ درمانی و ریلکسی(آرامش بخش) را داغ کرده است. همین بازار مطلوب و پُر سود باعث شده است تا عده‌ای‌ به طمع کسب سود، مشتریان را به بازی بگیرند. ماجرا به آگهی‌های‌ اینترنتی و کاغذی مربوط است که در آن‌ها انجام انواع ماساژهای تایلندی، سوئدی و... توسط ماساژور متبحر در منزل تبلیغ می‌شود. تمام مشخصات ذکر شده، در این آگهی‌ها به یک شماره تلفن اعتباری خلاصه می‌شود.پرونده پیش رو بازار ماساژهای خانگی و خلاف عرف را بررسی کرده است.

 (1)

تخلفاتی که در سایه نبود نظارت کافی انجام می‌شود
«ماساژ در منزل»، «ماساژ توسط متخصص خارجی»، «انواع ماساژهای چینی، تایلندی، فیلیپینی و...»، «درمان تضمینی دردهای مفاصل با ماساژ» و... این‌ها بخشی از تبلیغاتی است که یا در حاشیه خیابان، برخی باشگاه‌های‌ ورزشی، استخرهای شنا، بعضی آرایشگاه‌ها و... دست به دست می‌شود یا در صفحات اینترنتی، نگاه مخاطب را به خود جلب می‌کند.

اگرچه زیر پوست همه این تبلیغات، اتفاقات وحشتناک و تخلفات وسیع رخ نمی‌دهد، اما شمار آگهی هایی که بشود، به آن‌ها اطمینان کرد، بسیار اندک است.حاشیه‌های‌ این حرفه برای مجریان و مشتریان آن پُرشمارند؛ از ماساژ فرد توسط جنس مخالف تا توصیه به ماساژ توسط منشی پزشک تغذیه! این گزارش حاصل سرک کشیدن‌های‌ ما به بعضی از مراکز ماساژدرمانی است:

قوزدرمانی در منزل
اولین آگهی یک کارت کوچک سه در چهار است که انواع ماساژ را در منزل تبلیغ کرده است. اسمی پای تبلیغ نوشته نشده است، اما مردی که پشت خط پاسخگوی تماس ماست با اعتماد به نفس کاذبی می‌گوید: هم ماساژ درمانی برای شما انجام می‌دهیم هم ریلکسی، بستگی دارد مشکلتان چه باشد؟

بهانه ماساژدرمانی را یک قوز عنوان می‌کنیم که به توصیه پزشک ارتوپد، ماساژ یکی از راه‌های‌ بهبود آن است، مرد جوان برایمان توضیح می‌دهد: درمان قوز مشکل است، باید بررسی کنم تا بگویم چند جلسه به ماساژ نیاز دارید، بعضی قوزها ممکن است به چندماه درمان نیاز داشته باشد، هر جلسه‌ای‌ هم که در منزل برایتان ماساژ انجام بدهیم، 30هزار تومان می‌شود.اوهمچنین در پاسخی غیرمنطقی و در کمال تعجب توضیح می‌دهد که با ماساژ برای جنس مخالف مشکلی ندارد و حتی بعضی از مشتریانش هم از خانم‌ها هستند.این ماساژور، زمان هر جلسه ماساژ را یک ساعت عنوان می‌کند.

 (2)

ماساژور خانم به منازل نمی‌فرستیم، چون با مشکل مواجه می‌شوند
تبلیغ دوم را در اینترنت پیدا می‌کنیم. باز هم بی نام و نشان. مردی که گوشی را برمی دارد، می‌گوید: ماساژور خانم به منازل نمی‌فرستیم، چون در مواردی با مشکلاتی مواجه شده‌اند. با این حال او در پاسخی غیرمنطقی ادامه می‌دهد: اما همکاران مرد ما هم متخصص هستند و هم چشم پاک. او هر جلسه را 50هزار تومان قیمت می‌دهد و عنوان می‌کند: البته اگر 15جلسه در ماه ماساژ انجام دهید، با احتساب تخفیف ویژه، جلسه‌ای‌ 30هزار تومان از شما دریافت می‌کنیم.او ادعا می‌کند: همکاران ما انواع ماساژ درمانی را می‌دانند و شما از بابت تخصص آن‌ها نگران نباشید.

ماساژ می‌دهیم، اگر آقا مسن باشد!
سومین تبلیغ در یک آرایشگاه زنانه دست به دست می‌شود و به مرکز ماساژ «ف» اختصاص دارد. زنی آن سوی خط می‌گوید که همه ماساژورهای این مرکز زن هستند. وی مبلغ خدماتشان را بسیار کمتر از عرف بازار عنوان می‌کند و می‌گوید: قیمت‌ها را شکسته‌ایم و الان بابت هر جلسه 30هزار تومان می‌گیریم که بعد از سه جلسه یک جلسه رایگان هم خواهید داشت.

متاسفانه او نیز با یک توجیه غیرمنطقی می‌گوید: ماساژورهای ما فقط در مواردی که آقا مسن باشد، برای جنس مخالف ماساژ انجام می‌دهند.

 (3)

لیپوماساژ توسط مجری خانم برای مراجعان آقا
چهارمین مرکز، مطب یکی از پزشکان متخصص تغذیه در یک منطقه خوش نشین است. در این مطب، لیپوماساژ انجام می‌شود. روند کار هم به این صورت است که پزشک پس از معاینه افرادی که به اضافه وزن دچارند و نوشتن نسخه برایشان، در یک کاغذ کوچک یادداشت، چند خطی برای منشی می‌نویسد و از شما می‌خواهد که این برگه را به منشی بدهید و او خدمات دستگاهی مرکز را برایتان توضیح دهد. در ادامه سراغ منشی می‌روید، او برگه را از شما تحویل می‌گیرد و توضیح می‌دهد که دو دستگاه ماساژ برای لاغری در این مرکز وجود دارد که بهای هر دوی آن‌ها 110هزار تومان خواهد بود.در این مطب دو خانم کار لیپوماساژ را انجام می‌دهند که البته مشخص نیست متخصص این کار هستند یا خیر، با این حال متاسفانه یکی از آن‌ها به ما می‌ گوید: «بخشی از مشتریان ما آقایانی هستند که به اضافه وزن دچارند».

بهره‌گیری از ماساژور خارجی و ماساژ توسط جنس مخالف، تخلف است
ماساژورهای غیرمتخصصی که دهان به دهان، کارشان را تبلیغ می‌کنند و با افزودن این ادعا که مثلا ماساژ تایلندی، سوئدی و حتی درمانی انجام می‌دهند، برای خودشان مشتری می‌تراشند؛ این موضوع به یکی از معضلات جدی سیستم درمانی کشور تبدیل شده است؛ چنان که پرونده‌های‌ شکایتی هم از این افراد به مسئولان امر ارجاع داده می‌شود.

دکتر حمیدرضا اسلامی مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این باره به زندگی سلام می‌گوید: هرگونه ماساژ‌ درمانی فقط باید توسط متخصصان این حوزه انجام شود و فردی که دست به چنین مداخله‌ای‌ می‌زند باید پروانه انجام این کار را داشته باشد.

مردم به هر ادعایی اطمینان نکنند
این مقام مسئول همچنین می‌افزاید: پرونده‌های‌ تخلف و شکایت فراوانی در این حوزه داریم که اغلب به وارد آمدن صدمات جسمی به فرد منجر شده است. پُرشمار بودن این پرونده‌ها به این دلیل است که افراد دست به مداخلات درمانی می‌زنند، در حالی که حتی توان انجام ماساژ ریلکسی را هم ندارند.اسلامی با این توضیح که دو نوع ماساژ درمانی و ریلکسی وجود دارد، عنوان می‌کند: متاسفانه عده‌ای‌ از فضای سالن‌های‌ آرایشی و یا سالن‌های‌ ورزشی، استفاده می‌کنند و بدون آنکه تخصصی در امر ماساژ داشته باشند، دست به این کار می‌زنند.

 (5)

وی هشدار می‌دهد: خسارت بعضی از این مداخلات لطمات جسمی دائمی است و این مردم هستند که نباید به کسی که تاییدیه این کار را ندارد، اعتماد کنند. در حقیقت آن‌ها باید این احترام را برای خود قائل شوند و با اطمینان از صلاحیت ها، جسم خود را به ماساژوری متخصص بسپارند.

تبلیغ غیرمجاز هم جرم است
مدیر نظارت و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین از وجود دلالان و کارچاق‌کن‌هایی می‌گوید که بازار کارِ گروهی از ماساژورهای فاقد صلاحیت را با تبلیغاتشان، پُررونق می‌کنند.اسلامی در این باره توضیح می‌دهد: در روند رسیدگی به شماری از این پرونده‌ها به افرادی برخورد می‌کردیم که نقش کارچاق کن و تبلیغات‌چی این افراد را بازی می‌کردند و با حضور در محافل مختلف، کسب و کار آن‌ها را تبلیغ و نهایتا به ازای هر مشتری مبلغی را دریافت می‌کردند.وی توضیح می‌دهد: حتی تبلیغات و چاپ کارت توسط این افراد هم تخلف است و اگر ما با موارد این چنینی مواجه شویم یا گزارش هایی از سوی مردم به دست ما برسد، با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

ماساژ توسط جنس مخالف!!
این مقام مسئول یادآور می‌شود: عمده این افراد غیرمتخصص که به ماساژ درمانی اقدام می‌کنند، یا با حضور در منزل افراد خدمات ارائه می‌کنند یا در مراکز زیرزمینی و منازل شخصی خود دست به این کار می‌زنند و همین مسئله خود مخاطرات امنیتی دیگری نیز برای مشتری ایجاد می‌کند.

اما از این مقام مسئول درباره انجام ماساژ از سوی جنس مخالف حتی در بعضی مراکز تخصصی می‌پرسیم که وی در پاسخ عنوان می‌کند: این مسئله هم به لحاظ شرع و هم از نظر قانونی تخلف محسوب می‌شود و در صورت اطلاع، حتما با آن برخورد خواهیم کرد.

وی می‌افزاید: انجام ماساژ باید توسط متخصص هم جنس انجام گیرد و چنانچه در مطب پزشکان تغذیه، لیپوماساژ انجام می‌شود؛ حتما متخصصی که دوره لازم را گذرانده باید به این کار اقدام کند و نه اینکه عده‌ای‌ را استخدام کند تا به مشتریان مطب وی خدمات این چنینی ارائه دهند.

به خارجی‌ها مجوزی برای انجام ماساژ نداده‌ایم
اما بحث بعدی ما با اسلامی درباره تبلیغات درج شده، در آگهی بعضی از مراکز ماساژ است که حکایت از حضور ماساژورهای خارجی مسلط به انواع ماساژهای تایلندی، چینی، فیلیپینی، سوئدی و... دارد که این مقام مسئول در خصوص آن عنوان می‌کند: تاکنون در شهرستان‌های‌ زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مجوزی برای حضور هیچ متخصص خارجی در این حوزه صادر نشده است و هر فرد خارجی که به انجام ماساژ اقدام کند و یا کار او تبلیغ شود؛ تخلف است و با آن برخورد می‌شود. در حقیقت عمده تبلیغات برای انجام این چنین ماساژهایی دروغ است و مردم فریب آن را نخورند.وی تاکید می‌کند که مواردی از ادعاهای این چنینی در پرونده‌های‌ شکایتی که به مراجع ذی صلاح ارسال شده است، وجود دارد و به دفعات از این عناوین پُرطمطراق برای فریب مردم استفاده شده است.

191 را به خاطر بسپارید
اسلامی در عین حال تاکید می‌کند که شماره 191 پذیرای گزارش‌های‌ مردمی و شکایت‌های‌ احتمالی در خصوص فعالیت‌های‌ غیرقانونی چنین افراد و مراکزی است و بلافاصله بعد از اعلام، گروه بازرسی به این مراکز اعزام می‌شوند.

ماسور خانم چیست ؟

شاید شما هم در آگهی های تبلیغاتی فضای مجازی، سایت ها و آگهی هایی که به صورت دستی پخش شده با کلمه ماسور خانم رو به رو شده باشید.

قبل از هر چیز با چند واژه آشنا شوید…

معنی ماساژور : یک واژه تغییر شکل یافته از زبان انگلیسی است که میبایست برای ابزار ماساژ استفاده شود . مثل صندلی ماساژور یا ماساژور برقی سر. (واژه صحیح :massager)

معنی ماساژیست : به فردی می گوییم که در حال یادگیری هنر ماساژ است.از نگاهی دیگر درواقع هر فردی که وارد حوزه ماساژ می گردد ، برای همیشه یک ماساژیست خواهد بود ،چرا که مسیر یادگیری پایانی ندارد.

معنی ماسور/ماسوز : به فردی که خدمات ماساژ را انجام می دهد می گوییم . برای بانوان از واژه ماسوز و برای آقایان از ماسور استفاده می کنیم.

ماساژ تراپیست : یا همان ماساژ درمانگر کسی است که تحت نظارت پزشک از تکنیک ها و دستورالعمل های ماساژ برای درمان و یا کمک به بهبود بیماری های افراد استفاده می کند.

قیمت انواع ماساژ در منزل

یک ساعت ماساژ کامل بدن توسط آقا 300 هزار تومان که اگر همراه با مسائل جنسی باشد 400 هزار تومان! در مورد خدمات‌دهی در منزل می‌پرسم، با وقاحت تمام قبول می‌کند و منتظر ارسال آدرس است...

مدتی است که در آگهی های تبلیغاتی فضای مجازی، سایت ها و آگهی هایی که به صورت دستی پخش شده و یا به منازل انداخته می شود و حتی برخی سایت های پزشکان و مراکزی که عنوان می کنند زیر نظر موسساتی همچون فنی حرفه ای و وزارت علوم و ... هستند موضوع ماساژ به عنوان یک آموزش و درمان مطرح می شود و عده ای از این راه پول زیادی به جیب می زنند. کافیست در انترنت سرچ کنید ماسور خانم در شیپور تا به عمق فاجعه پی ببرید.

باندهای اینترنتی ماساژ در خانه با جنس مخالف!

با هشتگ «ماساژ» یکی از صفحاتی را که مزین به تبلیغات ماساژ و ریلکسیشن است، باز می‌کنم. با تأکید بر رضایت مشتری، نوشته شده ماساژ «همزمان توسط آقا و خانوم برای اولین‌بار در غرب تهران، ارتباط از طریق دایرکت».

برای رسیدن به حدس و گمانی که امیدوارم واقعی نباشد، از طریق دایرکت پیام می‌دهم. خودم را خانمی جوان معرفی می‌کنم و شرایط و لیست قیمت‌هایش را می‌خواهم. چند دقیقه بعد پاسخ جالبی برایم می‌فرستد؛ یک ساعت ماساژ کامل بدن توسط آقا 300 هزار تومان، در بهت و تعجب پرسش بعدی را در مورد حضور در منزل مطرح می‌کنم، اما جواب عجولانه وی برای اعلام نرخ همراه با مسائل جنسی که به رقمی بالاتر می‌رسد، کافی است تا با کنار هم چیدن این تکه از پازل در کنار تکه‌های دیگر همچون جست‌وجوی «ماساژ در منزل» در مرورگرهای اینترنتی و تماس با چند شماره و چت تلگرامی، یقین پیدا کنم زیرپوست این شهر و در سایه غفلت نهادهای مسئول، هنجارشکنی و بی‌بند و باری جنسی رخ عیان کرده است.

فاحشه گری با عنوان ماساژور در منزل

آنچه تحت عنوان توریست «فاحشه‌گری» در برخی نقاط معروف جهان همچون بانکوک، پاتایا و حتی پوکت وجود داشت، به بطن یک کشور اسلامی راه پیدا کرده است و در حال گسترش و گسترانیدن شعوب خود هم هست.

رسیدن به نقطه غمگین ماجرا از اینجا بود که متن تبلیغ‌های ماساژ در منزل،ماسور خانم در اهواز ، آموزش ماساژ و به‌کارگیری ماساژور، ماساژ حرفه‌ای را با ما تجربه کنید و عبارت‌هایی دیگر از این دست به وفور در صفحات آگهی‌ها، فضاهای مجازی و در و دیوار اماکن آرایشی و ورزشی دیده شد.

ماساژ خانوم توسط آقا و برای آقایان ماساژ توسط خانم!

بدون تردید شما هم تاکنون به صورت گذری از برخی خیابان‌ها تبلیغات مراکز تخصصی ماساژ درمانی را دیده‌اید که ارائه دهنده خدماتی چون ماساژ اروپایی، سوئدی، ریلکس، ‌تایلندی و سنگ داغ هستند. مکان‌های آرایشی و ورزشی جنب ورزشگاه‌های بزرگ که به دلیل محدودیت‌ها و نظارت‌هایی که انجام می‌شود تا حدود زیادی ملزم به رعایت اخلاق و قانون هستند، هرچند از همان طریق هم زیر آبی می‌روند و در مقابل تقاضای ماساژ در منزل افراد، به شرطی که متقاضی مرد مسن باشد، ماساژور زن را روانه منزل جهت انجام ماساژ می‌کنند.

ای کاش همه آنچه در مورد «سالن‌های ماساژ» و «ریلکسیشن» وجود داشت به همان کلاهبرداری‌های سابق خلاصه می‌شد. شماره ماساژ که در فضای مجازی پخش شده بود و با تماس تلفنی و واریز وجه توسط تماس‌گیرندگان، ناگهان ناپدید می‌شدند. هرچند که همان زمان هم هشدارهایی در مورد قبح‌شکنی و ستیز با شرعیات و اخلاق جامعه ایرانی - اسلامی داده شد و ضرورت دخالت مستقیم و غیر‌مستقیم نهادهای مسئول در مقابل بهره‌برداری عده‌ای سودجو مورد گوشزد قرار گرفت.

نهادهای مسئول دقیقاً کجا هستند؟!

ماساژ خانگی

ماساژ درمانی در منزل و انواع ماساژ درمانی به معنی دست ورزی یا همان مالش بافت ها و اندام های قابل انعطاف بدن می باشد. ماساژ در منزل به منظور کاهش و برطرف سازی استرس ، کاهش فشار عضلانی و درد های حاصل از صدمه و همینطور به منظور کاهش ناراحتی ها و غم و اندوه حاد و مزمن انجام می شود.

جدای از این‌که کاربرد ماساژ در درمان برخی از عارضه ها توسط محققین ثابت شده ولی آیا واقعاً این مراکز به شیوه علمی از این فن استفاده می‌کنند ؟ و آیا فقط به خاطر درمان افراد است و یا موضوعات دیگری هم وارد این ماجرا شده است و یا حتی این موضوع پوششی است بر پشت پرده کارهایی که با این نام صورت می گیرد؟

با یک جستجو در گوگل و ذکر ماساژ و سرچ آن می توانید با انواع مراکزی که از درمان و اموزش در این زمینه فعالیت می کنند را پیدا کنید . اما آیا همه انها مجوز دارند . البته برخی عنوان می کنند که در سایت ساماندهی ارشاد ثبت شده اند و اینگونه خود را قانونی عنوان می کنند و برخی هم خود را زیر نظر موسساتی چون فنی حرفه ای و وزارت علوم و ... عنوان می کنند که باید نهادهای ذیربط نظر خود را اعلام کنند.

تبلیغات بی نظارت!

در اینجا نکته ای وجود دارد و ان این است که تبلیغ ماساژ در منزل ، دلاک در منزل ، آموزش ماساژ درمانی ، ماساژور انسانی ، ماساژ صورت، ماساژ لاغری، ماساژ چاقی، ماساژ رویال تایلندی، ماساژ سوئدی، ماساژ چینی، ماساژ نوزادان، ریلکسیشن ، ماسا‍ژ شیر و عسل ، ماساژ سنگ داغ، ماساژ اورینتال، ماساژ کره گیاهی، ماساژ روغن آروماتراپی، لیفت سینه و… دهها اسم و عنوان عجیب و دهن پر کن دیگر، در این سایت ها و وبلاگها و همچنین آگهی های تبلیغاتی حتی نشریات منتشر می شوند و این در حالی است که گویا در حال حاضر هیچ نظارتی بر روی این مراکز صورت نمی گیرد و مرجع مشخصی برای بررسی و تایید صلاحیت این مراکز در کشور وجود ندارد.به نظر می رسد گواهینامه ها و مجوزهای معتبر و استانداردی نیز برای فعالیت های این مراکز وجود ندارد.

خدمات قانونی ماساژ تنها در مراکز فیزیوتراپی

در این زمینه دکتر سجاد رضوی مدیرکل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت ، با تاکید بر این که مراکزی که تحت عنوان ماساژدرمانی فعالیت می‌کنند مجوزی از وزارت بهداشت ندارند، گفت: این مراکز هیچ‌گونه مجوزی از وزارت بهداشت ندارند.وی با اشاره به ارائه خدمات ماساژ در برخی هتل‌ها، سالن‌های ورزشی و حتی مراکز زیبایی با عنوان "ریلکسیشن”، تاکید کرد: هرگونه انتشار آگهی‌های تبلیغاتی که مداخله درمانی از طریق ماساژ را نشان دهد و ادعای هر مؤسسه‌ای در این زمینه خلاف قانون بوده و مورد تایید نیست.مدیرکل اعتباربخشی و نظارت بر درمان وزارت بهداشت خاطرنشان می کند که وزارت بهداشت برای ارائه این گونه خدمات تنها برای مراکز فیزیوتراپی مجوز صادر می‌کند.

در تبلیغاتی که در این سایت ها ذکر می شود محیط آرام و گرم و صمیمی از جمله نکاتی است که قابل تامل نیز هست!

اکنون وسعت این ماجرا به فساد پنهانی در فضای مجازی کشیده شده است. در این بین نیز عده‌ای دیگر وجود دارند که با تشکیل گروهی از خانم‌ها و آقایان که بی‌شباهت به باند فحشا نیست، اقدام به گرفتن سفارش‌های تلفنی برای انجام ماساژهای درمانی و ریلکسیشن می‌کنند و حتی در استخدام خانم‌ها و آقایان تأکید می‌کنند که فرد باید مجرد یا متارکه کرده باشد.

مسئول گروه‌های آموزش ماساژ، در همان ابتدا به خانم و آقای کارآموز(!)توصیه می‌کنند که اگر می‌خواهند درآمد بالاتری داشته باشند و در کار خود به موفقیت دست پیدا کنند و صد البته که برای گروه ماساژ پولساز باشند، باید ماساژ دادن جنس مخالف را در دستور کار قرار دهند و رعایت اخلاق و شرعیات را به کلی کنار بگذارند، اما فاجعه فراتر از این نیز در حال وقوع است؛ چراکه این باندهای ماساژ (بخوانید باندهای فحشا) به قدری در فضای مجازی و حقیقی فالور و مشتری پیدا کرده‌اند که اگر همین امروز و با چند سال تأخیر هم پلیس فتا و پلیس امنیت وارد عمل شوند، بعید است بتوانند با این ناهنجاری گسترانیده شده در سطح جامعه برخورد کنند و مبتلایان به آن را نجات دهند.

ماساژ در منزل توسط اقا به خانم یا ماساژ خانم به آقا

اما معضل اصلی و نکته مهم این ماجرا این است که ماساژ در منزل، یکی از تبلیغات رایج در آگهی های اینترنتی و مجلات خانوادگی ، بهداشتی و فعال در حوزه سلامت شده است.مهم تر از ان نوع تبلیغ و به کار بردن جملاتی چون "ماساژ توسط خانم چینی یا تایلندی در تهران"، "ماساژ در منزل شما توسط ماساژور آقا یا خانم برای هر نقطه از اعضای بدن"، " ماساژ در منزل توسط جوان شاد و پرانرژی 27 ساله" و امثال آن که در این آگهی ها هیچ تاکیدی بر روی تخصص و دانش ماساژور نشده و بر جاذبه های جنسیتی تاکید شده است.

دبیر انجمن طب فیزیکی و توانبخشی ایران نیز با ابراز تاسف از انتشار تبلیغات فریب‌دهنده و ناآگاهی مردم نسبت به آن می‌گوید: چنین تبلیغاتی که عمدتا مربوط به مراکز غیرمعتبر ماساژدرمانی است، سبب شده تا برای پیشگیری از اغفال عوام و سودجویی این مراکز، حتی در محافل علمی ‌نیز دفاع از ماساژدرمانی با چالش روبه‌رو شود.

سوء استفاده از بانوان به بهانه ماساژ در منزل قیمت مناسب

اما در این فرآیند عده زیادی شاید بخواهند استفاده مثبت یا منفی بکنند حال اینکه یک تلفن شارژی و یا یک آدرس ایمیل تنها کانال ارتباط با افرادی است که به عنوان متخصصین ماساژ در منزل خود را معرفی می کنند و این در حالی است که این افراد هیچ مدرک معتبر و یا مجوزی ندارند و با این روش می توانند براحتی از بانوان استفاده سوء نمایند به نحوی که سرهنگ اسماعیلی رئیس پلیس فتا استان کرمان در این رابطه  از دستگیری فردی خبر می دهد و می گوید که این فرد به بهانه ماساژ و تبلیغاتی که در شبکه های اجتماعی منتشر نموده بود، از بانوان سوء استفاده می کرد.

هیچ مرکزی از وزارت بهداشت مجوز فعالیت در زمینه ماساژ درمانی نگرفته

البته قبلا ً امامی رضوی که معاون درمان وزارت بهداشت بود در این زمینه اعلام کرده بود : تاکنون هیچ مرکزی از وزارت بهداشت مجوز فعالیت در زمینه ماساژ درمانی نگرفته و هر گونه تبلیغات در این زمینه از طریق نشریات و پیامک غیر قانونی است و با متخلفان برخورد می شود.

یکی از کسانی که خدمات ماساژ را دریافت می کند در این باره می‌گوید؛ مهم نیست که چه مرکزی خدمات ماساژ را ارائه کند مهم این که حتما تایلندی باشد.

ماساژ تایلندی در واقع به "یوگا برای افراد تنبل" تشبیه شده که در آن تمام عضلات بدن کشیده و مفاصل نیز باز و بسته می‌شوند.این ماساژ باید از کف پا شروع و کم کم به قسمت های بالایی هدایت شود و برای کسانی مناسب که فعالیت بدنی کمی دارند.

قیمت ماساژ در منزل

زن جوانی که مسوول یکی از این مراکز است، درباره این نوع ماساژ توضیح می دهد:ماساژ تایلندی نیازی به زور و قدرت بدنی ندارد و در واقع نوعی تکنیک است. تکنیک کار با نقاط حساس بدن که در نهایت به آرامش فرد منتهی می‌شود. هزینه ماساژ در منزل برای کل بدن 50 هزار تومان است که یک ساعت طول می کشد. البته ماساژ صورت، هزینه متفاوتی دارد. چون پنج مرحله است و 90 دقیقه طول می‌کشد و هزینه آن هم 55 هزار تومان است.بیشتر مراکز تخصصی ماساژ از ارائه خدمات توسط ماساژور مرد برای خانم‌ها خودداری می کنند اما مراکزی هستند که بدون هیچ محدودیتی قصدشان تنها رضایت مشتریان است!

مسوول یکی از این مراکز با خونسردی می‌گوید: اگر خانمی ماساژور مرد بخواهد از نظر ما مشکلی ندارد. در این مرکز خدمات ماساژ برای خانم‌ها توسط آقایان انجام می‌شود اما ماساژور خانم برای آقایان نداریم!

زمینه آماده برای فحشا

برای رسیدن به سؤالات و فرضیه‌های ذهنی خود، ابتدا چند شماره تلفن را از طریق سرچ ساده در دیوار و شیپور و مرورگرهای اینترنتی « شماره تلفن ماسور زن اهواز » یا « ماساژ اصفهان دیوار » یا « ماساژ اهواز دیوار » پیدا کردم، بعد از سؤال در مورد نوع خدمات‌دهی ماساژ به تعیین جنسیت و آدرس سالن رسیدم، در اکثر تماس‌ها بنا به دلایل اقتصادی یا شخصی خبری از سالن خدمات‌دهی در یک مکان مشخص نبود. همه فعالیت خدمات‌دهی ماساژ به انتخاب جنسیت نوع مخالف و قیمت مشخص ختم می‌شد. در هیچ کدام از تماس‌ها نتوانستم به ماساژور همجنس دستیابی داشته باشم و حتی در یکی از تماس‌ها، این پرسش با قطع ناگهانی مکالمه روبه‌رو شد.

بماند که در اوضاع فساد اخلاقی در جامعه ما تعدادی از کسانی که از قضا شماره آنها اشتباه ثبت شده بود، بعد از طرح سؤال از قیمت‌ها، با خنده و شوخی خود را خواهان پیدا کردن چنین ماساژورهایی معرفی می‌کردند!

ماساژ در منزل قیمت مشهد و اصفهان

ماساژ‌هایی که دستمایه فحشا و فساد اخلاقی در شهر است از نرخ 50 هزار تومان برای یک ساعت در منزل شروع می‌شودو در نوع فاجعه‌بار خود به بالای 400 هزار تومان رسید. کافی بود تا هشتگ ساده‌ای را در اینستاگرام سرچ کنم تا زاویه‌های دیگری از پیدا و پنهان ماجرا را مشاهده کنم.

به یک شماره ماساژ در منزل اهواز می‌رسم، از طریق تلگرام پیام می‌دهم، خودم را 30 ساله معرفی می‌کنم و طرف مقابل خود را 27 ساله معرفی می‌کند. می‌پرسم ماسور خودتان هستید یا آقا؟ می‌گوید خودم هستم. قیمت می‌پرسم، نرخ را برای یک ساعت 150 اعلام کرد. برای آخر هفته هماهنگ می‌کنم و در نهایت می‌گوید شب قبل تماس می‌گیرد...

اینبار از طریق دایرکت به یکی از صفحاتی که با تصاویر مستهجن مزین به خدمات‌دهی ماساژ شده است و فیلتر هم نیست، پیام می‌دهم. خودم را خانمی جوان معرفی می‌کنم و شرایط و لیست قیمت‌هایش را می‌خواهم. چند دقیقه بعد پاسخ جالبی برایم می‌فرستد؛ یک ساعت ماساژ کامل بدن توسط آقا 300 هزار تومان که اگر همراه با مسائل جنسی باشد 400 هزار تومان! در مورد خدمات‌دهی در منزل می‌پرسم، با وقاحت تمام قبول می‌کند و منتظر ارسال آدرس است...

آنچه به سختی در قالب قلم بیان شد، آنقدر علنی و مشخص بود و هست که هر حرفی بیش از این «توضیح واضحات» است.

به هر حال با وجود این مسائل به نظر می رسد وجود یک نظارت سیستمی برای ارائه مجوز و برخورد با مراکزی که اقدام به ارائه خدمات اینچنینی می کنند ضروری است و هر چه زودتر باید برای رسیدگی به این موضوع که رفته رفته به یک معضل در جامعه خواهد شد اقدام شود.