به گزارش پارس نیوز، 

اگر چه گوشی‌های هوشمند امروزی بسیار پیشرفت کرده و دوربین های آنها از قابلیت‌های متنوعی برخوردار هستند، اما هنوز هم نمی توانند با دوربین های عکاسی حرفه ای رقابت کنند و همین مساله باعث شده برخی شرکت های سازنده گوشی برای فریب کاربران در تبلیغات خود عکس های دوربین‌های حرفه ای را به جای عکس‌های تهیه شده با دوربین گوشی جا بزنند.

این موضوع توسط یک عکاس اهل کشور مالزی افشا شده است.

وی که Dunja Djudjic نام دارد، می‌گوید، شعبه این شرکت در کشور مالزی یکی از عکس های وی را برای تبلیغ حالت عکاسی پرتره گوشی گالکسی اس 8 استار سامسونگ مورد استفاده قرار داده است.

این در حالی است که گوشی یادشده یک گوشی متوسط است که در تابستان گذشته عرضه شده بود و از توانمندی فنی و سخت افزاری برای عکاسی با چنین کیفیتی برخوردار نیست.

سامسونگ سر مشتریان گوشی هایش کلاه گذاشت

عکس یادشده نه با گوشی ای 8 استار، بلکه با یک دوربین عکاسی حرفه ای دی اس ال آر تهیه شده است. البته سامسونگ در تبلیغات خود به طور مستقیم مدعی تهیه این عکس با گوشی ای 8 استار نشده، اما استفاده از آن در تبلیغات گوشی یادشده این تصور را در ذهن مخاطب القا می‌کند.

نکته مهم دیگر این است که عکس یادشده به طور گسترده ویرایش شده و این ویرایش و دستکاری حتی برای افراد عادی هم قابل تشخیص است. شرکت سامسونگ هنوز در این زمینه واکنشی از خود نشان نداده است.

انتهای پیام/