محسن بنگر در گفت و گویی مفصل درباره موضوعات مختلف صحبت کرده است.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

* ماجرای آسیب دیدگی ات چه بود؟

محسن بنگر : دو بازی دوستانه اول فصل مقابل استقلال خوزستان از ناحیه کمر مصدوم شدم که باعث شد دیسک کمرم پاره شود. سه ۴ ماه خیلی بد داشتم نزدیک ۱۷۰ آمپول زدم که در نهایت مجبور شدم دیسکم را عمل کنم. وقتی به تیم جدید می روید می خواهی در آنجا بازی کنی. متاسفانه هنوز این اتفاق برایم نیفتاده است.

* به فکر خداحافظی هستی؟

محسن بنگر : من هیچ تمرینی را از دست نمی دهم.وقت مصدوم شدم همه نوشتند که این خداحافظی کرده ، مقابل پرسپولیس بازی داشتیم در تبریز. من جلوی نیمکت ایستاده بودم در حالیکه تازه مصدوم شده بودم. یکی از دوستانم به شوخی به من گفت می خواهی خداحافظی کنی؟ من به شوخی گفتم شاید این کار را بکنم. داخل اتوبوس رسیدم دیدم خبر زده اند که خداحافظی کرده است. من قصد خداحافظی ندارم. تراکتور تیم بزرگی است. در اینجا راحتم.

* چه شد در پرسپولیس نماندی؟

محسن بنگر : خودم هم نفهمیدم چه اتفاقی افتاد که از پرسپولیس رفتم بعد از ۶ ۷ ماه می خواهم راستش را بگویم. روز دومی که لیگ تمام شد به باشگاه رفتم وبا آقای طاهری صحبت کردم. ایشان گفت برانکو هنوز لیست نداده است. به آقای چلنگر زنگ زدم گفت اقای برانکو گفته تو در فهرست من نفر اول هستی. دوباره با باشگاه تماس گرفتم باشگاه گفت برانکو شما را نمی خواهد برانکو هم به من گفت باشگاه نمی خواهد که شما بمانید. بالاخره ما از این تیم جدا شدیم اما مهم موفقیت پرسپولیس است. من هم خدارا شکر جای خوبی رفتم.

* داستان ماشینت در پرسپولیس چه بود؟

محسن بنگر : من از سپاهان به پرسپولیس آمدم . آن موقع بنز داشتم من وقتی به این تیم آمدم آن را فروختم و بی ام و خریدم که اشتباه بزرگی بود. نانوایی محلمان می گفت این را پرسپولیس به تو داده اما من آن را خودم خریده بودم. داستان ماشین از پرسپولیس این بود که ماشین ۱۱۰ میلیونی را باشگاه با ما ۱۷۰ میلیون حساب کرد. الان در پارکینگ خانه افتاده، هنوز هم سند ندارد و اگر الان هم آن را بیرون بیاوری بخوابانند دیگر نمی توانم دربیاورم. از جمله ماشین هایی است که تا آخر عمر با تو است و نمی توانی آن را بفروشی.

* در سپاهان خیلی جام بدست آوردی اما در پرسپولیس نه.

محسن بنگر : در سپاهان دو عنوان قهرمانی در لیگ دارم اما در پرسپولیس سه فصل قهرمانی بدست آورده ام. ۸ تا دربی بوده ام ۴ برد و ۴ تساوی.

* سرسخت ترین فورواردی که مقابلش بازی کردی؟

محسن بنگر : ایران فورواردهای خوبی دارد. جلوی علی دایی هم بازی کردم. رضا نوروزی خیلی خوب است. آرش برهانی در اوجش خیلی خوب بود. هادی نوروزی هیکل قوی داشت. سردار آزمون در حال حاضر یکی از بهترین فورواردهای ایران است. لفت های حمیدی فورواردی بود که یک بار به من شوک داد.

* دو بار در آستانه مرد سال فوتبال آسیا بودی؟

محسن بنگر : یک بار در ۱۰ تا بودم یک بار در ۵ تا اما قسمت نشد که این اتفاق برایم بیفتد.

* روی محسن یک تکل رفتی و کلی داستان درست شد.

محسن بنگر : داستانی که بین فوتبالی ها هیچ داستانی نبود. ولی متاسفانه مردم ما هم خودشان قضاوت می کنند هم من و سینا بازی ما باهم صحبت کردیم. ولی تا سه ماه در اینستاگرام به ما حرف می زدند. ولی در فوتبال مثلا من پارسال در بازی پرسپولیس در اهواز آقای اسلامی زد به پای من مینیسکم پاره شد. عمدی که نزده بود ولی خوب پیش می آید. ولی عواقب بعدش در ایران در بین مردم ما خیلی بد است. اینستاگرام برای فوتبالیست ها و کلا ورزشی ها الان معضل شده است. کارت قرمز بگیرد مردم ایراد می گیرند می خواهد محکم بازی نکند تماشاگرها ایراد می گیرند.

* پس با نظر علی منصوریان موافقی؟

محسن بنگر : نه، کامنتها بسته شد دیگر راحت شدیم.

* یک جایی گفته بودی هادی از دست عده ای دق کرد!

محسن بنگر : من با هادی هم اتاق دو سال بودم و سال اول که محمد نوری کاپیتان بود اصلا روی سکوها با هادی خوب نبودند و مجبور شد از پرسپولیس برود. در یک بازی که با پدیده داشتیم ما ۴- یک گل زدیم که هادی گل چهارم را زد ولی در آن بازی گریه کرد بخاطر حرفهای بدی که به او زده بودند. که هادی تصمیم گرفت بدون دلش بخواهد از پرسپولیس برود و به نفت رفت.به او فحش می دادند.او یکی از فنی ترین بازیکنان ایران بود.با رضا نورمحمدی بودیم شب بازی نفت پرسیدم فردا هادی را چه کار کنیم؟ حتی زمانی که ما پرسپولیس و نفت با هم بازی داشتند وقتی به هادی صحبت کردیم که چه میکنی؟ گفت خیالتان راحت من مقابل پرسپولیس بازی نمی کنم. اینقدر عاشق پرسپولیس بود و بازی هم نکرد. ولی بعد جالب بود که بعد از فوت هادی همان هایی که در سکو به هادی فحش می دادند همانها در مراسمش در صف اول گریه می کردند و من دیگر نتوانستم برای مراسم بعدی اش بروم. چون خیلی ناراحت شدم. هر وقت شمال می روم خودم به تنهایی سر خاکش می روم.ما فوتبالیست های ایرانی چه آنهایی که تازه اول راه هستند. حق و حقوقمان را هم کامل نمی دهند. من با سپاهان قهرمان ایران شدم حق و حقوقم را ندادند. مالیات که کامل باید بدهیم. تنها خواهشی که از مسئولین داریم این است که جلوی فحاشی های تماشاگران بگیرند. همه ما فوتبالیستها همه خانواده و ناموس داریم و همه ما هم می خواهیم خوب بازی کنیم ولی بعضی مواقع نمی شود و شرایط جور نیست. خواهشا مسئولان هر روندی که خودشان می دانند امتیاز کم کنند یا جریمه نقدی اگر کارساز است با هر روشی که صلاح می دانند جلوی فحاشی تماشاگران را بگیرند. هادی و مهرداد هم قبل از رفتن از تیم خیلی به آنها هم فحاشی کردند. همه چه تماشاگران استقلال و پرسپولیس فرقی نمی کند.

* تو سابقه کار با برانکو را داری. چه شد پرسپولیس مقابل ذوب آهن باخت؟

محسن بنگر : من بازی پرسپولیس مقابل ذوب آهن را کامل دیدم. پرسپولیس خوب بازی کرد. اما این تیم پرسپولیس پارسال نیست. پارسال ما شاداب بازی می کردیم. در مورد باخت تراکتور هم باید بگویم خوب موقعی باختیم چون اگر در زمان های دیگر می باختیم شاید باعث ایجاد اختلاف امتیازی می شد. ما موقعیت های زیادی مقابل سپاهان داشتیم البته باید بگویم سپاهان گذشته خیلی قوی دارد. اما این تیم همیشه سپاهان است.

* از نقل و انتقالات تراکتور چه خبر؟

محسن بنگر : فقط می دانم سروش چند پیشنهاد خوب دارد دوست دارم سروش در تراکتور بماند. امیدوارم به اروپا برود.

* کار کردن با امیر قلعه نویی چطور است؟

محسن بنگر : من قبلا هم با او کار کرده ام. دو سال در سپاهان با او قهرمانی بدست آوردیم. من با او راحتم. من شرمنده او هستم. امسال مصدوم شدم. قطعا در ادامه با تراکتور کمک خواهم کرد.

* از معدود بازیکنهایی مازندران بودی که جام باشگاه های آسیا داری، خیلی سراغ ندارم.فرهاد مجیدی را اگر مازندرانی بدانیم.

محسن بنگر : ما بازیکنان بزرگی داریم مثل رحمان رضایی، یحیی گل محمدی، حامد کاویانپور، فرهاد مجیدی، نادر دست نشان که ما در مقابل آنها کسی نیستیم.

* قرعه کشی جام باشگاه های آسیا انجام شد همه می گویند که پرسپولیس خیلی قرعه سختی دارد. الهلال که مربوط به سنتی همیشگی است. تیم های دیگر هم سختی است.

محسن بنگر : انشاالله استقلال ببرد گروهش از بقیه گروها راحت تر می شود. ما ایرانیها باید همه پشت استقلال باشیم چون نماینده کشورمان در جام کشورهای آسیا می شود.

* تو بازیکن با تجربه ای در لیگ قهرمانان آسیا هستی سطح این مسابقات چطور است؟

محسن بنگر : سطح این مسابقات بالاست بازیکنان اروپایی خوبی به این مسابقات می ایند من مقابل لوکاتونی هم بازی کردم. آنها خیلی حرفه ای هستند.

* تو با سپاهان تا فینال لیگ قهرمانان آسیا رفتی.

محسن بنگر : یک گل خیلی بد خوردیم. دو تک به تک را محمود کریمی نزد. می توانستیم با اختلاف سه گل ببریم. تو جهنم ژاپن هیچ کار نمی توانستیم بکنیم. جو ورزشگاهشان مثلا رئال و بارسا است. با یک ضربه کرنر گل خوردیم. من در جام باشگاه های جهان هم بازی کردم. بازی کردن تو فینال لیگ قهرمانان آسیا استرس ندارد من راحت به میدان رفتم.