دو تیم پیکان و نفت تهران در هفته ششم  مسابقات لیگ برتر باید برابر هم قرار گیرند. این در حالی است که حواشی پیش از این بازی بیشتر معطوف به مرگ پدر و مادر بهادر عبدی هافبک تیم پیکان بوده است. در هفته پنجم تیم مجید جلالی در خانه سپاهان موفق شد یک امتیاز را کسب کند و شاگردان علی دایی هم در تهران یک پیروزی مقتدرانه را در مقابل نفت آبادان به دست آوردند. در این دیدار علی دایی به دنبال رسیدن به رده های بالای جدول است و تیم پیکان هم به دنبال کسب اولین برد و جدا شدن از ته جدول می باشد.

 

ورزشگاه شهدا شهر قدس ساعت 18:30؛ تعداد تماشاگر:  1500 نفر

 

داور: محسن ترکی؛ کمک ها: حسن انتظاری – سیدیعقوب حجتی – پیروز سیف اله پور – ناظر: خداداد افشاریان

 

اخطار:

ماهان رحمانی- گادوین منشا(52)  از پیکان

محمد دانشگر(60)- محمد قاضی (62) از نفت تهران

 

پیکان تهران:

رحمان احمدی، سیاوش یزدانی، امیرحسین صادقی، مهدی شیری، آرمان قاسمی، ماهان رحمانی(74 شهریار مقانلو)، محمد صادق بارانی، سیامک نعمتی، ابوالفضل ابراهیمی، مرتضی آقاخان(88 سجاد آشوری)، گادوین منشا(82 لئون هایراپتیان).

 

نفت تهران:

میلاد فراهانی،ایگورپراهیچ،احمد ال نعمه،میلادفخرالدینی،وحید حمدی نژاد،اکبرصادقی،محمد دانشگر(72 علیرضا عزت کرامت)،ایمان مبعلی،عباس بوعذار(58 آرش رضاوند) ،محمد قاضی،ارسلان مطهری(88 فرید محمدی زاده)

 

شرح بازی :

نیمه اول دیدار دو تیم پیکان و نفت تهران با برتری تیم قرمز پوش نفت تهران شروع شد. نفتی ها در ادامه همین روند را دنبال کردند و صاحب توپ و میدان بودند و در چند صحنه هم خطراتی را روی دروازه پیکانی ها ایجاد کردند. در مقابل پیکان بیشتر در لاک دفاعی فرو رفته بود و سعی در استفاده از ضد حملات داشت. در یکی از همین ضد حملات بود که این تیم می توانست روی حرکت گادوین منشا مهاجم نیجریه ای خود به گل برسد. در انتهای نیمه دوم و از دقیقه 35 به بعد کمی شرایط به نفع تیم پیکان تغییر کرد و پیکانی ها بیشتر از قبل صاحب توپ می شدند ولی در نهایت نیمه اول با همان نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید. با شروع بازی ریتم بازی برای پیکانی‌ها که میزبان این دیدار بودند تغییر کرد و تیم میزبان بیشتر از نیمه اوا صحب توپ و میدان شد و نفتی‌ها به عقب تر رفتند. البته در نیمه دوم بیشتر و کل زمان این بازی بیشتر توپ در میانه میدان در جریان بود و دو تیم کمتر موفق شدند تا روی دروازه یکیدگر موقعیتی ایجاد کنند و در نهایت هم این بازی آرام و کم موقعیت با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

 

اتفاق ویژه:

اتفاق ویژه این دیدار غیبت بهادر عبدی به دلیل فوت نا به هنگام پدر و مادر او در صانحه تصادف بود. در این دیدار علی دایی هم که زمانی مربی بهادر عبدی بود به احترام این بازیکن لباس مشکی بر تن کرده بود.

 

لحظات حساس:

 

دقیقه 10: تیم پیکان روی ضدحمله خطرساز شد.مدافعان نفت جاماندند و منشا مهاجم خارجی پیکان در حالی که از فراهانی گلر نفت هم عبور کرده بود از زاویه بسته توپ را به دیرک دروازه زد. 

دقیقه 13: ارسال دانشگر و تعویض منطقه بازی توپ را به مطهری رساند اما ضربه او راهی کرنر شد

دقیقه 23 :  ارسال مبعلی به مطهری رسید و سانتر مطهری به بوعذار.ضربه بوعذار با اختلاف کمی راهی اوت شد

دقیقه 29 : ارسال از کنار مطهری خطرساز شد اما ضربه بازیکن نفت با اختلاف کمی راهی اوت شد.چیزی نمانده بود دروازه پیکان در این صحنه و دقیقه 29باز شود

دقیقه 33: پس از چند پاسکاری و حفظ توپ شوت اکبرصادقی با اختلاف کمی راهی اوت شد .

دقیقه 55: ارسال بازیکنان پیکان روی سر منشا فرد آمد و ضربه این بازیکن از بالای دروازه نفت تهران راهی خارج شد.

دقیقه 62: حساس ترین موقعیت بازی با حرکت پیکانی ها از سمت راست صورت گرفت. در مرحله اول طهماسبی توپ بازیکنان پیکان را گرفت، در برگشت بازیکن پیکان به توپ ضربه زد ولی بازیکنان نفت توپ را از روی خط برگشت دادند و در مرحله سوم توپ بازیکنان پیکان با بی دقتی به بیرون رفت.

 

در حاشیه:

 

* نیمکت نشینی عزت کرامت کاپیتان نفت و قرار گرفتن دانشگر در ترکیب اصلی تنها تغییر دایی نسبت به دیدار قبلی است.

* تیم پیکان با همان ترکیب بازی قبل به میدان می رود.

* علی دایی برای ابراز همدردی با بهادر عبدی پیراهن مشکی پوشیده است. آرش برهانی به دلیل مصدومیت در لیست هجده نفره پیکان نیست. 

* برهانی قبل از ورود دو تیم به زمین با دایی خوش و بش کرد.

* بازی به احترام درگذشت پدر و مادر بهادر عبدی بازی با یک دقیقه سکوت از لحظاتی پیش آغاز شد. تماشاگران نیز پس از یک دقیقه سکوت شعار «عبدی با تعصب تسلیت تسلیت» سر می دادند.

* محسن ترکی داور بین المللی کشورمان قضاوت این بازی را بر عهده دارد.

* امیرحسین صادقی، رحمان احمدی، صادق بارانی و تعدادی دیگر از بازیکنان پیکان قبل از شروع بازی به سمت نیمکت نفت رفته و از دایی رخصت گرفتند.

* ورزشگاه قدس از امکانات خوبی برخوردار است. این استادیوم تازه تاسیس در قلعه حسن خان تهران واقع شده است.

* اندک تماشاگران تیم پیکان ایستاده بازی را تماشا کرده و تیم خود را تشویق می کنند.

* بازیکنان نفت تهران قبل از شروع بازی بنری در دست داشتند که متن آن تسلیت و ابراز همدردی باشگاه و اعضای تیم نفت با بهادر عبدی بود.

* نادر گلرخسار مدیرعامل شرکت بهنام پیشرو کیش و مالک نفت و شهریاری سرپرست باشگاه نفت در کنار هم و در جایگاه ویژه نظاره گر بازی هستند.

* این دیدار پخش مستقیم نمی شود اما فیلمبردار باشگاه نفت و سه دوربین دیگر در حال تصویربرداری هستند.

* جلالی و دایی و کادر دو تیم قبل از بازی با هم خوش و بش کردند. جلالی به دایی خوشامد گفت.

* جلالی روی نیمکت نشیته و دستیارش پورغلامی از کنار زمین تیم را هدایت می کند. دایی هم از کنار زمین و ایستاده در حال هدایت شاگردانش است.

* بازیکنان  ذخیره پیکان پشت دروازه تیم نفت در حال گرم کردن خودشان هستند.

* علی دایی در دقیقه 53 و روی آفسایدی که کمک داور اعلام کرد به این صحنه اعتراض داشت.