پس از حاشیه‌های اخیری که طی روزهای گذشته دامنگیر تیم ملی ایران، مهدی تاج و کارلوس کی‌روش روز گذشته جلسه مشترکی را برگزار کرده و طرفین درباره مسائل مختلفی به صحبت پرداختند.

بر همین اساس یکی از نگرانی‌های کی‌روش در این بین به خلل وارد شده به برنامه‌های تیم ملی و لغو دو اردوی این تیم مربوط می‌شد و سرمربی تیم ملی به دفعات در این جلسه نسبت به موانعی که باعث شدند تا اردوی ارمنستان و اتریش لغو شوند، انتقاد کرد.

تاج نیز ضمن بررسی راهکارهای موجود برای رفع این موانع یک بار دیگر کی‌روش را در برخورد با آنها به صبوری و خویشتنداری دعوت کرده و از وی خواست تا با آرامش خاطر بیشتری نسبت به برنامه‌های آماده‌سازی برای تیم ملی تمرکز کند.

هرچند که در این بین کی‌روش همچنان به برگزاری اردو برای دیدار با قطر همان 4 روز قبل از دیدار با این کشور از هفته اول مقدماتی جام جهانی طبق برنامه فیفادی پافشاری می‌کرد اما تاج در نهایت او را متقاعد کرده که برای آماده‌سازی تیم ملی فقط به روزهای فیفادی اکتفا نکرده و باید روزهای بیشتری را صرف این موضوع کند.

در نهایت نیز برنامه‌ای تدوین و به تصویب طرفین رسید که طی آن مقرر شد تا فصل شانزدهم لیگ برتر 3 روز زودتر آغاز شده تا این 3 روز در نهایت به اردوی تیم ملی قبل از دیدار با قطر و چین متصل شود.

بر همین اساس طبق برنامه قبلی قرار بود تیم ملی از تاریخ 2 شهریور ماه سال جاری به مدت 14 روز برای دیدار با قطر و چین که دو تاریخ 11 و 16 شهریور برگزار می‌شود اردوی تدارکاتی خود را برگزار کند که به تبع آن نیز لیگ برتر به همین میزان یعنی 2 هفته تعطیل می‌شد اما طبق برنامه جدید مقرر شد تا اردوی تیم ملی 3 روز زودتر یعنی از تاریخ 30 مرداد آغاز شود که به این ترتیب لیگ برتر نیز 17 روز تعطیل خواهد شد.

در این بین رایزنی‌ها برای برگزاری دیدارهای تدارکاتی نیز آغاز شده است. البته از آنجایی که تا قبل از 8 شهریور، تقویم کشورهای مختلف با روزهای فیفا دی مطابق ندارد، این موضوع کار را برای پیدا کردن حریف تدارکاتی برای شاگردان کی‌روش سخت کرده با این حال رایزنی‌ها برای برگزاری دیدار دوستانه قبل از دیدار با قطر و چین ادامه دارد.

این در حالی است که حتی این امکان وجود دارد که تیم ملی برای برگزاری دیدار تدارکاتی نیز راهی اروپا شود ضمن اینکه مذاکرات با فدراسیون‌های تایلند و استرالیا نیز ادامه دارد تا یکی از این دو کشور قبل از دیدار با ایران به در دیداری تدارکاتی به مصاف کشورمان بروند.

به نظر می‌رسد در حالی که تایلند پاسخ مثبت خود را ارائه کند، این دیدار دهه اول شهریور در تهران برگزار شود.