حمید استیلی در خصوص برگزاری مراسم هفتمین روز درگذشت مرحوم مهرداد اولادی که با هزینه شخصی وی برگزار شد، گفت: من کار خاصی نکردم و راضی هم نبودم که این مسئله اعلام شود. باید بگویم که یکی از دوستان مطبوعاتی‌ام( حسین قدوسی) به من پیشنهاد داد که با توجه به اینکه در تهران مراسمی برای اولادی گرفته نشده یک مراسم بگیریم و من هم این مسئله را قبول کردم چراکه مهرداد هم در پرسپولیس و هم در استقلال بازیکن من بوده و افتخاری برای من بود که بتوانم برایش کاری انجام دهم.

وی درباره اینکه چرا باشگاه‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال که اولادی سابقه بازی در این تیم‌ها را داشته متولی برگزاری این مراسم نشدند و استیلی به تنهایی متولی برگزاری این مراسم شده، افزود: شاید گرفتار بودند وگرنه اگر وقت و زمان داشتند حتما این کار را می‌کردند.

پیشکسوت فوتبال کشورمان در خصوص اینکه چرا فوتبالیست‌های جوان در ایران این گونه با مرگ روبرو می‌شوند و زود از میان ما می‌روند، تصریح کرد: باید بگویم فوت جوان متاسفانه در کشور ما وجود دارد و مشکلات و ایست قلبی فقط برای فوتبالیست‌ها نیست اما چون فوتبالیست‌ها مشهور هستند و همه آنها را می‌شناسند فوت آنها بیشتر به چشم می‌‌آید. به نظر من فوتبالیست‌ها نباید بعد از اینکه از بورس خارج شدند ترد شوند و باید آنها را حفظ کرد.

استیلی تصریح کرد: روز گذشته در مراسم مهرداد اولادی کورش لرستانی را دیدم که از فوتبالیست‌های بزرگ این مملکت بود و در پاس، پرسپولیس و تیم ملی بازی کرده بود اما متاسفانه کسی احوالش را نمی‌پرسد. این مهم است که حال و احوال پیشکسوتان‌مان را جویا شویم و آنها را تنها نگذاریم. البته نمی‌توان به کسی ایراد گرفت چراکه این روزها همه گرفتار هستند و درگیری‌های خاص خودشان را دارند. به نظرم هر کسی می‌تواند بسته به توان خودش برای پیشکسوتان و حتی فوتبالیست‌های جوان قدم بردارد. خود من چند دوست پزشک دارم و از آنها خواسته‌ام تا ضمن دادن تخفیف‌های خوب به پیشکسوتان آنها را هرچند وقت یکبار چکاپ قلبی کنند. قطعا هر کسی احساس مسئولیت کند می‌تواند قدمی برای پیشکسوتان بردارد. در این میان ورزشکارانی که شرایط مالی بهتری دارند می‌توانند کمک کنند تا کارهای زیربنایی خوبی برای پیشکسوتان انجام شود.

وی ادامه داد: قطعا باشگاه‌های فوتبال می‌توانند یکسری کارها برای پیشکسوتان‌شان انجام دهند. از طرف دیگر فدراسیون فوتبال بودجه بیشتری در اختیار کمیته پیشکسوتان قرار دهد تا شرایط برای پیشکسوتان بهتر شود. همچنین می‌توان اسپانسرهایی برای این مسئله در نظر گرفت. به نظر من این کارها عشق و علاقه می‌خواهد و هر کس می‌تواند به اندازه توان خودش این کارها را انجام دهد.

سرمربی اسبق پرسپولیس درباره وضعیت این تیم در جدول رده‌بندی لیگ اظهار داشت: پرسپولیس فصل را خوب شروع نکرد و امتیازات زیادی از دست داد اما همان زمان هم این تیم از نظر فوتبالی روند خوبی داشت. هرچند که نمی‌توان از حمایت هواداران، رسانه‌ها و مدیریت باشگاه از این تیم چشم‌پوشی کرد چراکه همه این موارد دست به دست هم دادند تا پرسپولیس شرایط خوبی داشته باشد. آنها صدر جدول را به سختی گرفتند و نباید به راحتی آن را از دست دهند. این تیم برای قهرمان شدن باید سه بازی‌اش را ببرد و همه چیز دست خودشان است. نباید کار را به اما و اگر کشاند.  هر سه بازی برای پرسپولیس حکم فینال را دارد و باید بازیکنان بدانند که چقدر کار سختی در پیش دارند.

وی افزود: پرسپولیس از نظر تاکتیکی شرایط خوبی دارد و برانکو زحمات زیادی برای این تیم کشیده است. به این صورت که شخصیت تیمی پرسپولیس خوب شده و قطعا در بازی فردا مقابل نفت هواداران نقش زیادی در حمایت از تیم دارند. از طرفی بازیکنانی مثل محسن مسلمان، مهدی طارمی، علی علیپور و ... همگی جزو ارکان اصلی پرسپولیس هستند و برانکو روی آنها حساب زیادی باز کرده است.

استیلی درباره دیدار فردای پرسپولیس مقابل نفت و اینکه منصوریان اعلام کرده برای موفقیت استقلال می‌خواهد ترمز پرسپولیس را بکشد، تصریح کرد: به اعتقاد من مهم این است که هر مربی مسئول تیم خودش است. می‌دانم که علی منصوریان به استقلال تعصب دارد. اما پرسپولیسی‌ها اگر خودشان باشند می‌توانند نفت را هم شکست دهند.

سرمربی اسبق پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چقدر شانس قهرمانی برای این تیم قائل هستید، افزود: به نظر من پرسپولیس 95 درصد شانس قهرمانی دارد. این تیم سه بازی حساس در پیش خواهد داشت و اگر بتواند از این سه بازی 7 امتیاز بگیرد قهرمانی آنها مسجل خواهد بود.