مهدی مهدوی‌کیا ستاره اسبق پرسپولیس و تیم ملی خصوصیات و ویژگی‌هایی دارد که او را از سایرین متمایز می‌کند. مهم‌ترین ویژگی این فوتبالیست دوست‌داشتنی، اخلاق نیکو به همراه تجارب گرانی است که پس از سال‌ها توپ زدن در سطح اول بوندس‌لیگا و باشگاه‌ هامبورگ کسب کرده است. با این مقدمه کوتاه از شما دعوت می‌کنیم مصاحبه دیروز ما با مهدی مهدوی‌کیا را بخوانید که خواندنی است.

طي سال‌هايي كه در هامبورگ بازي كرديد، چند رئيس يا مدير را بالاي سر اين تيم ديديد؟!
(با صداي بلند مي‌خندد) مي‌دانم در چه رابطه‌اي مي‌خواهيد بپرسيد ولي لطفاً از اين سؤال بگذريد!

بزنيم به تخته هوش سرشاري داريد اما انصافاً بگوييد اين‌گونه تغييرات پي‌درپي مديريتي پرسپوليس در هامبورگ هم سابقه دارد؟
چه بگويم؟ انتخاب 7 مديرعامل آن هم طي حدود يك سال براي باشگاه پرسپوليس واقعاً نوبر است. چنين اتفاقي نه تنها در هامبورگ بلكه در بوندس‌ليگاي 2 هم سابقه ندارد. در اصل رمز موفقيت باشگاه‌هاي معتبر نيز همين ثبات مديريتي است.

اما هامبورگ هم مدتي است با بحران دست و پنجه نرم مي‌كند.
درست است ولي 7 تا مديرعامل عوض نمي‌كنند يا اينكه اين همه دست به تركيب كادر فني خود نمي‌زنند. باشگاه‌هاي آلماني و اصولاً اروپايي زماني نسبت به تغيير سرمربي خود اقدام مي‌كنند كه واقعاً كار به جاهاي باريك برسد. مطمئن باشيد هر تغيير و تحولي هزينه دارد.

يعني چه؟
منظورم اين است كه تغييرات متوالي و عجولانه به ويژه در بخش مديريتي تمركز كادر فني و بازيكنان را به هم مي‌ريزد و هزينه‌اش را هم بايد مردم و طرفداران آن تيم متقبل شوند. اين نظر من است و البته صلاح مملكت خويش خسروان دانند.

محمدحسين نژادفلاح قائم‌مقام تام‌الاختيار پرسپوليس در مصاحبه تلويزيوني با برنامه ورزش و مردم اعلام كرد كه از شما و علي كريمي دعوت به عمل خواهد آورد. نظري نداريد؟
اصلاً اين باشگاه هيچ ثباتي ندارد. قرار است پرسپوليس به مزايده گذاشته شده و فروخته شود. در اين شرايط من مهدوي‌كيا چه كاري مي‌توانم انجام بدهم؟ پرسپوليس را دوست دارم و خيلي هم دلم مي‌خواهد به اين باشگاه كمك كنم اما در شرايط فعلي كاري نمي‌توان كرد.

زمزمه‌هايي هم مبني بر احتمال استفاده از زوج مهدوي‌كيا - كريمي روي نيمكت پرسپوليس براي هدايت اين تيم به گوش مي‌رسد.
آخر شما بگوييد صاحب باشگاه پرسپوليس كيست كه من و علي كريمي بخواهيم مربي‌اش باشيم؟ (خودش دوباره ادامه مي‌دهد) تكليف باشگاه پرسپوليس نامشخص است و بايد به زودي به مزايده گذاشته شود. همه اين گمانه‌زني‌ها در حد حرف است ضمن آن كه معتقدم براي من هنوز زود است كه بخواهم سرمربي پرسپوليس شوم!

جداً؟ اين حرف را از ته دل زديد؟
شك نكنيد، باورتان نمي‌شود طي يكي، دو سال اخير چند تيم ليگ برتري پيشنهاد سرمربيگري به من دادند اما قبول نكردم چرا كه هنوز دانش لازم براي اين كار را ندارم!

باورش خيلي سخت است. افرادي با سابقه بسيار كمرنگ‌تر از مهدوي‌كيا ادعاي سرمربيگري تيم‌هاي بزرگ ايراني را دارند و شما...
لابد آن دوستان اين توان را در خود ديده‌اند. تفكرات هركسي با ديگري فرق مي‌كند اما من مي‌خواهم مربيگري را از صفر شروع كنم و ابتدا كلاس‌هاي مختلف را پشت‌سر بگذارم و بعد سرمربي شوم.

براي تماشاي بازي پرسپوليس و لخويا به استاديوم آزادي مي‌رويد؟
بازي بسيار حساسي است و مردم و هواداران پرسپوليس بايد با حضور خود در استاديوم آزادي از نماينده كشورمان حمايت كنند. پرسپوليس در اين روزهاي سخت واقعاً نياز به حمايت دارد.

(به شوخي) مردم كه مي‌روند، ما مي‌خواهيم مهدي مهدوي‌كيا را توي رودربايستي گذاشته و در سرما به استاديوم آزادي بفرستيم!
(به شدت مي‌خندد) ان‌شاءا... اگر فرصتي شد، حتماً براي حمايت از پرسپوليس به استاديوم آزادي خواهم رفت.