پرسپولیسی‌ها درصدد ترمیم تیم خود برآمده‌اند؛ تیمی که 16 بازیکن بزرگسال در لیستش داشت و خیلی زود 3 نفر آنها را از دست داد. پولادی بازیکن آزاد شناخته شد، ماهینی باید پوتین سربازی را جانشین استوک کند و رضا نوروزی هم حالا حالاها در دسترس نیست. البته بماند كه دغاغله هم تا الان هنوز نتوانسته براي پرسپوليس بازي كند. 

اگر اين 4 نفر را رفتني حساب كنيم، با احتساب دو جاي خالي، ليست پرسپوليس 6 جاي خالي دارد و هر تيم در نقل و انتقالات نيم‌فصل هم حداكثر 6 بازيكن مي‌تواند به خدمت بگيرد. براي پرسپوليس جذب مدافع چپ از نان شب واجب‌تر است. پولادي حتي اگر بخواهد برگردد، ابتدا بايد پاسخگوي وضعيت پايان خدمتش باشد. پس روي او حساب نكنيد. نقشه درخشان براي اين پست چيست؟ راه‌آهن كه حالا شعبه دوم پرسپوليس است، يك مدافع چپ دارد كه اتفاقاً در شاهين شاگرد درخشان بود؛ مدافعي كه راه‌آهني‌ها از زور نداشتن مدافع مياني، او را به قلب دفاع برده‌اند. محسن ايران‌نژاد احتمالاً لباس سرخ بر تن مي‌كند و رضا نورمحمدي روانه راه‌آهن مي‌شود تا قلب دفاع تيم استيلي را سر و سامان بدهد. معامله خوبي است ظاهراً!
اين ‌گونه اما قلب خط دفاعي پرسپوليس خلوت مي‌شود. اومانا، بنگر و خانزاده. براي حضور در 3 جام اينها كافي هستند؟ نه! آنها يك مدافع مياني مي‌خواهند. نام فرشيد طالبي اين روزها به دفعات در اردوگاه پرسپوليس به گوش مي‌رسد. شايد بگوييد بهتر نيست راه‌آهن مستقيم طالبي را به جاي نورمحمدي جذب كند و مدافع چپش را هم از دست ندهد؟ چرا! اما طالبي به پيشنهاد راه‌آهن جواب رد داده است.
ماهيني كه برود، سمت راست دفاع پرسپوليس تقريبا هيچ مهره متخصصي ندارد. مي‌گويند حرف از حسين كعبي و جواد كاظميان است. بله، اين دو تا پرسپوليسي قديمي يعني آماده هستند؟ آخرين زمان آماده بودن آنها را چه كسي به ياد مي‌آورد؟
محسن مسلمان هم ممكن است دوباره در نيم‌فصل به پرسپوليس برگردد. ذوبي‌ها به جاي سينا عشوري كه معافيتش باطل شده، دنبال هافبك دفاعي هستند و يحيي نام احمد نوراللهي را يادداشت كرده است. نوراللهي با آمدن درخشان نيمكت‌نشين شده و احتمالاً او هم بدش نمي‌‌آيد به اصفهان برود. آن وقت معاوضه نوراللهي و مسلمان كليد مي‌خورد.
يك شايعه ديگر هم در اطراف باشگاه به گوش مي‌رسد؛ يك چهره سابق فوتبال ايران كه مي‌گويند مقدمات حضور جهانبخش در هلند را فراهم كرده، حالا در پي انتقال مهدي طارمي به سرزمين لاله‌هاست. پرسپوليس اما بعيد است پديده اين فصلش را به راحتي از دست بدهد.
براي خط حمله و جانشيني رضا نوروزي، به احتمال فراوان يك مهاجم خارجي به خدمت گرفته مي‌شود. اگر ليست جا داشت، شايد بخت و اقبال به محسن خليلي هم رو كند. نام سوكاي هم همچنان در اين ميان برده مي‌شود. راست يا دروغ، ما نمي‌دانيم.
اما در سمت دیگر، استقلالی ها هم به فکر افتاده اند کار نقل و انتقالات را در فاز تقویت تیم شان دنبال کنند. استقلال امسال درون دروازه دغدغه‌های خاص خود را دارد. وقتی در اصفهان، فروزان یک حرکت نمایشی انجام داد دوربین‌های تلویزیونی بلافاصله سرمربی تیم را به تصویر کشیدند و نشان دادند که او چه حرص و جوشی می‌خورد.
البته در 4 باخت استقلالي‌ها در اين فصل فقط دروازه‌بان مقصر نبوده بلكه خيلي‌ها نقش داشتند اما آبي‌ها به اين نتيجه رسيده‌اند كه در نيم‌فصل با يك جابه‌جايي قفس توري تيم‌شان را تقويت كنند. از اصفهان خبر مي‌رسد شايد استقلال و سپاهان درون دروازه معاوضه‌اي انجام بدهند بدين ترتيب كه رحمان احمدي سنگربان شماره يك تيم‌ملي در مقدماتي جام‌جهاني 2014 استقلالي شود و فروزان به سپاهان برود.
طبعا در آن صورت شهاب گردان گلر اصلي سپاهاني‌ها خواهد بود اما مهم آن است كه دروازه استقلال تا حدي مطمئن مي‌شود و مدافعان هم با خيالي آسوده‌تر بازي مي‌كنند.
رحمان هرچند كه فراز و نشيب‌‌هايي داشته اما گلر با‌تجربه‌اي است و در تيم‌ملي هم امتحان خوبي پس داد. به نظر مي‌رسد كادرفني استقلال راضي به اين جابه‌جايي باشد و البته به خاطر آن آبي‌ها بايد كمي سر كيسه را شل كنند و ما‌به‌التفاوتي را به اصفهاني‌ها‌ بپردازند. آنها قصد دارند در نيم‌فصل دوم تيم‌شان را تقويت كنند و به طور طبيعي اين قضيه بايد از درون دروازه آغاز شود.
البته شايعاتي هم وجود دارد مبني بر اينكه شايد فروزان با شهاب گردان معاوضه شود، گلري كه قلعه‌نويي چند سال قبل دنبالش بود.استقلال پارسال با‌ وجود سنگرباني چون رحمتي در ليگ، پنجم شد البته رحمتي از تيم‌ملي دور مانده بود و روحيه نداشت و از طرفي استقلال هم خوب بازي نمي‌كرد. امسال اما نمايش آبي‌ها كمي بهتر شده هرچند كه 4 شكست در 10 بازي هواداران را دچار شوك كرده است. حالا آبي‌ها تصور مي‌كنند اگر مشكل دروازه و خط دفاعي خود را حل كنند، با آماده‌تر شدن ملي‌پوشان كم‌كم به شرايط ايده‌آل مي‌رسند و مي‌توانند در نيم‌فصل دوم اين 4 باخت را هم جبران كنند و به فكر قهرماني باشند. آيا استقلال كه با كوه انتظارات هوادارانش مواجه است مي‌تواند پس از برطرف كردن ضعف‌هايش دوباره اوج بگيرد؟!