به گزارش پارس به نقل از تسنیم، بهروز رهبری‌فرد در خصوص برکناری علی دایی از سرمربیگری پرسپولیس و حضور حمید درخشان در این تیم گفت: در مورد آمدن درخشان نظری ندارم، اما تیمی که نتیجه نمی‌گیرد باید در آن تغییر و تحول ایجاد کرد. اگر می‌شد 10 بازیکن را جابه‌جا کرد نیازی به تغییر سرمربی نبود اما وقتی قانون اجازه این کار را نمی‌دهد راهکار این است که کادر فنی عوض شود. پرسپولیس در 7 هفته ابتدایی لیگ بد نتیجه گرفت و طبیعی است این تغییرات انجام شود.

وی ادامه داد: اگر من صحبتی انجام می‌دهم به عنوان هوادار این تیم است نه پیشکسوت. ما باید یاد بگیریم در پرسپولیس از سرمایه خودمان استفاده کنیم و بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس هم پیشکسوتان هستند. شما ببینید افشین پیروانی، یک دوره در پرسپولیس سرمربی بود،‌ ولی نتوانست نتیجه بگیرد اما اگر تجربه پیدا کند گزینه خوبی برای سرمربیگری پرسپولیس است. نیمکت پرسپولیس جای امثال پیوس، درخشان، مایلی‌کهن و ... است نه بهزاد غلامپور، محمد دایی و رضا فروزانی.

بازیکن پیشین پرسپولیس درباره انتقادهایی که به نوع برکناری علی دایی می‌شود، خاطرنشان کرد: کدام کار فوتبال ما حساب و کتاب دارد که این کار داشته باشد؟ وقتی فوتبال‌مان بی‌دروپیکر است نباید انتظاری دیگر داشت. کدام پیشکسوت پرسپولیس «قشنگ» خداحافظی کرده که دایی «زشت» خداحافظی کرده باشد؟ مگر برای کریمی و مهدوی‌کیا چه کار کرده‌ایم که برای دایی انجام دهیم؟ ممکن است همین اتفاق برای درخشان هم رخ بدهد که این از زشتی‌های فوتبال ماست. 

رهبری‌فرد اظهار داشت: مگر برای رویانیان، در کشورمان شغل دیگری وجود نداشت که مدیرعامل پرسپولیس شد؟ مگر در فوتبال ما مدیران ورزشی سابقه‌دار حضور ندارند که امثال رویانیان و غیرفوتبالی‌ها باید به فوتبال بیایند؟

وی درباره برکناری علیرضا رحیمی از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس عنوان کرد: چرا وقتی تیم نتیجه نمی‌گیرد، رحیمی از کادرفنی حمایت می‌کند؟ اگر نتایج خوب باشد مدیرعامل مثل شیر پشت سرمربی می‌ایستد اما وقتی نتایج خوب نیست دلیل حمایت را نمی‌دانم. 

 رهبری‌فرد در واکنش به اعتراض هواداران علی دایی به برکناری او گفت: هواداران پرسپولیس آن تعدادی نیستند که به درفشی‌فر می‌آیند و دایی را تشویق می‌کنند. شما از کل پرسپولیسی‌های ایران سوال کنید که آیا از نتایج راضی بودند یا خیر؟ آنهایی که در این وضعیت دایی را تشویق می‌کنند پرسپولیسی نیستند بلکه افرادی هستند که فعلا صرف‌شان در این است که دایی را تشویق کنند. مگر تیم در صدر جدول بوده یا قهرمان لیگ شده که بعد از برکناری‌ دایی اعتراض می‌کنند؟ من سال‌ها این‌گونه مسائل را در ورزشگاه کارگران دیده‌ام. اگر ادعای‌مان می‌شود که پرسپولیسی هستیم باید از پرسپولیس حمایت کنیم نه شخص خاص، در ضمن اگر اعتراضی هم وجود دارد باید به هیئت مدیره برسد نه سرمربی.

وی ادامه داد: با داد و بیداد کردن و تصمیمات احساسی نمی‌شود کار را پیش برد. ما نباید گول احساس آن چند نفری را بخوریم که به درفشی‌فر می‌آیند و دایی را تشویق می‌کنند.

بازیکن پیشین پرسپولیس در پاسخ به این سوال که با توجه به حضور حمید درخشان در راس کادرفنی پرسپولیس آیا امکان دارد به کادرفنی این تیم اضافه شود یا نه، خاطرنشان کرد: صحبتی با من نشده و اگر من هم تصمیم داشتم در پرسپولیس پست بگیرم از آقایان تعریف می‌کردم چون این‌طور راحت‌تر، مربی یا آنالیزور می‌شدم اما من اهل این نیستم که بی‌جهت از کسی تعریف کنم. تا به حال هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره را ندیدم اما عقل حکم می‌کند که پیشکسوتان پرسپولیس روی نیمکت این تیم بنشیند. 

رهبری‌فرد ادامه داد: از طرف باشگاه پرسپولیس با من تماسی نگرفتند اما اگر این کار را بکنند هیچ وقت نمی‌گویم باید فکر کنم چون داشتن هر پستی در پرسپولیس باعث افتخار است. مسلما اگر به من پیشنهاد شود با سر قبول می‌کنم حتی اگر بگویند یک سال کنار زمین بایستم و برای این تیم دعا کنم.  من 14 سال در پرسپولیس بازی کردم که 12 سال آن با قرارداد سفیدامضا بوده، هیچ وقت هم برای دریافت پولم اتوبوس تیم را نگه نداشتم و اعتصاب هم نکردم. 

وی در مورد اینکه آیا انتقاد کردنش از علی دایی ذهنیت هواداران را نسبت به او منفی نمی‌کند، گفت: من نمی‌خواهم کسی را برنجانم بلکه می‌خواهم به پرسپولیس کمک کنم. اگر دایی 4 پیشکسوت را دور خود جمع و با آنها مشورت می‌کرد این اتفاقات رخ نمی‌داد اما این کار را انجام نداد. هوادار پرسپولیس هم می‌خواهد تیم نتیجه بگیرد، نه اینکه ببیند چه کسی سرمربی است. شاید خیلی از هواداران نوجوان من و امثال من یادشان نمی‌آید اما نمی‌شود تاریخ را فراموش کرد. ما نباید اجازه بدهیم امثال محمد دایی روی نیمکت پرسپولیس بنشینند.

وی در واکنش به صحبت‌های محمد دایی که گفته بود برخی‌ها «پسکسوت» پرسپولیس هستند، عنوان کرد: وقتی کسی چنین ذهنیتی دارد من چرا باید از او حمایت کنم؟ فقط این را می‌گویم اگر پرسپولیس نبود، این آقا باید در خانه خود بازی می‌کرد و اگر به تهران نمی‌آمد هیچ وقت نمی‌دانست فوتبال یعنی چه؟ حالا چطور باید از این آدم حمایت کرد؟ 

رهبری‌فرد تصریح کرد: بهزاد غلامپور دوست خوب من و انسانی شریف است اما او سال‌ها در استقلال بازی کرده و وقتی ما را شکست می‌دادند، خوشحالی می‌کرد. حالا چطور مربی دروازه‌بان‌های پرسپولیس می شود؟ مگر در پرسپولیس قحطی مربی دروازه‌بان است که یک استقلالی بیاید روی نیمکت بنشیند؟ سوال‌ من از علی دایی این است که چرا هر زمانی که به پرسپولیس آمده یک استقلالی را روی نیمکت نشانده، اینگونه مسائل است که احساسات ما را جریحه‌دار می‌کند.

وی در واکنش به این موضوع که هیچ وقت پیشکسوتان پرسپولیس پشت هم نبودند، گفت: این حرف را کاملا قبول دارم. حمید درخشان هر کجا مربیگری می‌کرد، محمد مومنی استقلالی را با خود می‌برد، دستیار یحیی گل‌محمدی، مجتبی حسینی است و محمد مایلی‌کهن هم فقط با فریادشیران کار می‌کند، چرا نباید یک پرسپولیسی کنار این افراد باشد؟ چرا باید غلامپور، یحیوی، محمد دایی و فروزانی روی نیمکت پرسپولیس بنشینند؟

بازیکن پیشین پرسپولیس اضافه کرد: علی دایی تیکه‌کلامی دارد که می‌گوید «کجای دنیا»؛ حالا من باید بگویم «کجای دنیا» سرمربی وقتی به باشگاهی می‌رود دستیار با خودش می‌برد. در همه جا این باشگاه است که برای سرمربی دستیار انتخاب می‌کند. این لذت‌بخش است که روی نیمکت پرسپولیس اسطوره‌های این باشگاه بنشینند یا فروزانی که در آلمان راننده تاکسی بوده است؟ چه وقت دیده‌اید که امثال قلعه‌نویی و منصوریان یک پرسپولیسی را به عنوان دستیار انتخاب کنند؟ متاسفانه پیشکسوتان پرسپولیس سالی یک بار دور هم جمع می‌شوند، قربان صدقه هم می‌روند و بعد از آن پشت سر هم حرف می‌زنند. نباید کاری کنیم که یکی مثل محمد دایی بیاید و به کل تاریخ پرسپولیس اهانت کند. 

وی در خصوص انتقادهای محمد مولایی از حمید درخشان اظهار داشت: مولایی کجای فوتبال بوده که از درخشان انتقاد می‌کند که کاپیتان پرسپولیس و تیم ملی بوده؟ تو می‌دانی درباره چه کسی صحبت می‌کنی؟ درخشان در دوره‌ای برای پرسپولیس بازی می‌کرد که این تیم بهترین نتایج را می‌گرفت اما تو (مولایی) به خاطر اینکه باز هم دایی به تیمی ببردت و برایت پول بگیرد، این طور صحبت می‌کنی. اگر دایی به امثال مایلی‌کهن و پروین بی‌احترامی نکند، دستیارانش هم به خودشان اجازه نمی‌دهند علیه پیشکسوتان پرسپولیس صحبت کنند.

رهبری‌فرد افزود: زمانی که رویانیان مدیرعامل پرسپولیس شد، به او گفتم که هوادار پرسپولیس هواپیما و دانشگاه و نوشابه نمی‌خواهد بلکه قهرمانی می‌خواهد. به رویانیان گفتم خدا کند وقتی از پرسپولیس می‌روی بدهی نداشته باشی اما حالا می‌بینید که 60 میلیارد تومان بدهی به بار آورده و انتقادهای‌مان هم درست بود. اگر می‌خواستم با این صحبت‌هایم به جایی برسم، وقتی رویانیان 3 بار به من زنگ زد، دعوتش را قبول می‌کردم اما به او گفتم کاری به امثال تو ندارم که ملاقاتت کنم. 

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در انتقاد به عملکرد پرسپولیس در بازی با نفت مسجدسلیمان گفت: برای من زشت است که باقری‌نیا سرمربی نفت مسجدسلیمان بگوید بازی با پرسپولیس راحت‌ترین بازی ما بود. من نمی‌توانم باخت پرسپولیس را ببینم و حرفی نزنم. اگر 10 بار با علی پروین به اختلاف خوردم به خاطر همین مسائل بود چون طاقت باخت تیمم را ندارم. حالا بیایم وقتی مقابل نفت مسجدسلیمان مساوی کردیم یا 3 گل از تراکتور خوردیم تعریف کنم و بگویم به‌به عجب گل‌هایی خوردیم؟

وی در پاسخ به این سوال که آیا با حضور حمید درخشان وضعیت پرسپولیس بهتر می‌شود یا خیر، خاطرنشان کرد: نمی‌توانم پیش‌بینی کنم. شاید وضعیت بهتر شد و شاید هم بدتر، اما یا باید پیشکسوت پرسپولیس روی نیمکت باشد یا یک مربی خارجی خوب مثل استانکو که تیم نتیجه بگیرد، اگر نه همه ما به پرسپولیس آمدیم و رفتیم و هیچ اتفاقی نیفتاد. بزرگتر از پروین نداریم که بعد از آن بازی معروف با فجرسپاسی با آن همه قهرمانی از پرسپولیس رفت. پروین با آن سابقه و قهرمانی دور تیم را خط کشید حالا چرا علی دایی نباید این کار را بکند؟

رهبری‌فرد در پایان گفت‌وگو با تسنیم در مورد اینکه گفته می‌شود پس از برکناری علی دایی بین بازیکنان پرسپولیس دودستگی به وجود آمده، گفت: زمانی که ما برای پرسپولیس بازی می‌کردیم اصلا فرقی نمی‌کرد که چه کسی سرمربی است، چون عشق ما این بود که پیراهن تیمی را به تن کردیم که 20 میلیون هوادار دارد. می‌خواهم بگویم آقای بازیکن! شما بازیکن پرسپولیس هستید نه علی دایی. من قسم می‌خورم خود دایی هم راضی به این اتفاقات نیست. مهم این نیست که چه کسی سرمربی تیم است، مهم این است که مردم را راضی نگه داریم که ما اگر به خاطر دل‌خوشی هوادار بازی کنیم، هیچ وقت به این مساله کاری نداریم که چه کسی سرمربی است. ممکن است همین حمید درخشان هم چند هفته دیگر سرمربی پرسپولیس نباشد اما حواس شما باید به تیم باشد نه به شخص خاصی.