محمدعلی وکیلی عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نشست «حماسه امید» که توسط فراکسیون امید و به مناسبت سالروز انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در محل ساختمان وزارت ارشاد برگزار شد، در واکنش به سخنان محمدحسین مقیمی قائم مقام وزیر کشور در این نشست طی سخنانی گفت: ما اعضای فراکسیون امید در طول این 7-8 ماه هرچه دولت خواست فراتر از آن عمل کردیم.

وی تصریح کرد:‌فراکسیون امید در زمینه برنامه ششم توسعه، بودجه سال 96، رأی اعتماد به 3 وزیر آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، فرهنگ ارشاد اسلامی، استیضاح وزیر راه و شهرسازی و تهدیدها و تحقیرها چند قدم جلوتر از هر آنچه دولت خواست تقدیم کردیم تا شرمنده مردم نباشیم اما امیدواریم دولت نیز با همین اخلاصی که از ما دید در این مدت باقی‌مانده سرش را بالا بگیرد و همکاری ما را ببیند.

وکیلی گفت: عهد فراکسیون امید این است که تا انتخابات سال 96 «چشم بپوشیم» اما پس از 29 اردیبهشت روز انتخابات ریاست جمهوری مردم از ما پاسخگویی می‌خواهند.

مجری نشست «حماسه امید  فراکسیون امید» به مناسبت سالروز انتخابات هفتم اسفند سال 96 اظهار داشت: اگر دولت بسیاری از خواسته‌هایش را در قالب لایحه به مجلس بدهد فراکسیون امید با دولت همکاری خواهد کرد.

وی گفت: مجلس دستش به سوی دولت دراز است که چرا دولت برای حل مشکلات اجتماعی و اقتصادی کشور لایحه نمی‌دهد؟ 

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در پایان به دولت توصیه کرد که از فرصت باقی‌مانده نهایت استفاده را ببرد.